Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2009, 19:53   #41
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Als zijn functie, als parlementsvoorzitter, voorschrijft dat hij op recepties van het paleis moet verschijnen, dan moet de man daar verschijnen.
Of men moet de reglementen aanpassen. Tenslotte wordt hij daar ook voor betaald. Of gaat hij dat deel afstaan ?
Voor zover ik weet wil 'republikein' toch niet zeggen, 'ik hou me aan de regels, voor zover het mij uitkomt' ? Als hij zich niet kan vinden in een deel van de functie (nogmaals, voorzover dit is in de functieomschrijving is vastgelegd), dan moet hij die functie niet opnemen.
Voor de rest aan hem en zijn partij om eventueel de reglementen te veranderen, op een democratische manier.
dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het artikel las: die man is niet de geschikte persoon voor die plaats.
Het is nu al duidelijk, hij heeft aangetoond dat hij zal verzaken aan enkele noodzakelijke aspecten van zijn job. Zal men dat zomaar tolereren? Kan men hem niet sanctioneren indien hij moedwillig zijn taak niet naar behoren uitvoert?
Oud 14 juli 2009, 19:53   #42
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Ach die man is 56 en heeft nogaltijd niet meer verstand... tja.
Moet je op zo een leeftijd niet weten dat in zo een gevallen je, je eigenbelang eventjes aan de kant zet.
En voor jezelf houd.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:02   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

goed gedaan peumans

laat die bende van laken er maar aan wennen dat ze overbodig ze zijn

Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 juli 2009 om 20:04.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:03   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het artikel las: die man is niet de geschikte persoon voor die plaats.
Het is nu al duidelijk, hij heeft aangetoond dat hij zal verzaken aan enkele noodzakelijke aspecten van zijn job. Zal men dat zomaar tolereren? Kan men hem niet sanctioneren indien hij moedwillig zijn taak niet naar behoren uitvoert?
Wij herhalen: De Peuk is de eerste burger in Vlaanderen, dank zij een stemming in het Vlaamse parlement. Hij is op politiek vlak aan niemand verantwoording verschuldigd, behalve aan zijn eigen parlement. Elk lid van dat parlement kan op eenderwelk ogenblik een stemming vragen om de Peuk af te zetten als voorzitter.
Bovendien krijgt de kiezer dan nog eens zijn kans, binnen een kleine 5 jaren.

Wij herhalen ook: voor die bande van Laeken ligt dat heel wat moeilijker. Zij zijn nooit gestemd in het parlement; zij zijn alleen uit de juiste kut gevallen (zelfs van wie het zaad kwam, heeft geen belang gehad); om van hen af te raken, moet figuurlijk hemel en aarde verzet worden (en dan liefst nog in het Frans).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:08   #45
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
goed gedaan peumans

laat die bende van laken er maar aan wennen dat ze overbodig ze zijn
Ik denk dat hij wel nog zal voelen dat hij fout bezig is.
Oud 14 juli 2009, 20:10   #46
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk het niet
die saksen coburgh meute heeft het profiteren zodanig in de genen dat die juist niets meer doorhebben of "voelen dat ze verkeerd bezig zijn"

Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 juli 2009 om 20:16.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:13   #47
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat eerder een praktisch probleem is, zijn ego laat enkel toe dat mensen voor hem buigen en knikken, en niet omgekeerd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:24   #48
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem niet. Berten Bibber zal toch niet staan springen om zijn avondjes door te brengen met een republikeinse separatist? En als ik het artikel goed begrepen heb, is de vervanger van Peumans iemand die dolgraag naar royale partijtjes gaat.

Op die manier is iedereen content, zou ik denken.
Oud 14 juli 2009, 21:38   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgicisten moeten het soms nogal rap hebben van wishful thinking he?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 14 juli 2009 om 21:38.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:22   #50
Geert C

Standaard

Ik ben van mening dat je als republikein de spelregels van de constitutionele monarchie moet respecteren zolang het land een constitutionele monarchie is. Neemt niet weg dat het meneer Peumans zijn goed recht is niet in te gaan op uitnodigingen van het paleis als hij vindt dat dit niet strookt met zijn republikeinse overtuiging. Persoonlijk zie ik geen tegenspraak, maar het is zijn beslissing.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 15 juli 2009 om 00:23.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:25   #51
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Wat zei Crowley ook alweer? Of je bevecht het systeem, of je gaat er deel van uitmaken of je doet alsof je het niet bestaat.

Peumans doet zowat het laatste, wat mijn inziens het beste is dat Vlaanderen vanuit de Vlaamse instellingen kan doen. Zoveel mogelijk doen alsof België niet bestaat. Beter zou nog zijn om overleg met de Walen zoveel mogelijk te behandelen als diplomatische conferenties. De gemeenschapsdialoog bvb beginnen met het uithangen van de Vlaamse vlag en de Waalse vlag en het spelen van het Vlaamse en Waalse volkslied. Het openen van een officiële Vlaamse ambassade in Namen zou ook al sterk zijn.

Laatst gewijzigd door Metternich : 15 juli 2009 om 00:26.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:32   #52
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wat zei Crowley ook alweer? Of je bevecht het systeem, of je gaat er deel van uitmaken of je doet alsof je het niet bestaat.

Peumans doet zowat het laatste, wat mijn inziens het beste is dat Vlaanderen vanuit de Vlaamse instellingen kan doen. Zoveel mogelijk doen alsof België niet bestaat. Beter zou nog zijn om overleg met de Walen zoveel mogelijk te behandelen als diplomatische conferenties. De gemeenschapsdialoog bvb beginnen met het uithangen van de Vlaamse vlag en de Waalse vlag en het spelen van het Vlaamse en Waalse volkslied. Het openen van een officiële Vlaamse ambassade in Namen zou ook al sterk zijn.
Hijzelf denkt daar anders over. Maar allez, goed om weten dat volgens u Vlaams-nationalisten niet mogen zetelen in het federaal parlement.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 15 juli 2009, 00:36   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...iveau/1.562639

ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de Belgische grondwet
Citaat:
Vroeger moesten gemeenteraadsleden die ook afleggen. Vlaams Blokkers hebben die eed ook afgelegd om hun functie te kunnen uitoefenen.
"Omwille van de smeer likt de kat de kandeleer"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:45   #54
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hijzelf denkt daar anders over. Maar allez, goed om weten dat volgens u Vlaams-nationalisten niet mogen zetelen in het federaal parlement.
Jawel hoor. Zie dan ook het stuk in mijn bericht "vanuit de Vlaamse instellingen". Op federaal niveau moeten ze uiteraard ook aanwezig zijn en daar zoveel mogelijk de confrontatie zoeken met het systeem. En nee, dat wilt niet zeggen dat ze daar de boel constant moeten blokkeren of kapotslaan. Maar wel in vraag stellen en tonen dat het gewoon niet werkbaar is door de praktijk.

Laatst gewijzigd door Metternich : 15 juli 2009 om 00:46.
Oud 15 juli 2009, 00:46   #55
Geert C

Standaard

Citaat:
Jawel hoor. Zie dan ook het stuk in mijn bericht "vanuit de Vlaamse instellingen".
Hij zei zelf wel dat als de Koning hem (als Vlaams parlementsvoorzitter) op audiëntie vraagt, hij op die uitnodiging zal ingaan.

Me dunkt dat er veel mensen zijn, zowel republikeinen als monarchisten, die achter de houding van Peumans dingen zoeken die er niet zijn.

Laatst gewijzigd door Geert C : 15 juli 2009 om 00:49.
Oud 15 juli 2009, 00:47   #56
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hij zei zelf wel dat als de Koning hem (als Vlaams parlementsvoorzitter) op audiëntie vraagt, hij op die uitnodiging zal ingaan.
Lode Claes is destijds ook op audiëntie gevraagd en hij is gegaan. Een tweede keer zat er echter niet meer in (hi hi hi).

Oud 15 juli 2009, 06:25   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bartje Het Weverke mocht ook eens gaan. Begint die daar toch wel niet over gepikte stoelen en ander klein meubilair zeker .... en den dief was Filip den Taaie .... afijn, het heeft dan nog bijna twee jaren geduurd eer de goederen 'gerestitueerd' zijn.

Stel je nu maar eens voor dat het nog zo lang zou duren eer Vlaanderen onafhankelijk is, dat Filip den Taaie op de troon terecht komt, en dat het weer nodig zou zijn dat het Weverke moet passeren langs het paleis ....
Filip den taaie: meneer De Wever: pak een stoel en zet u
Weverke: dank u majesteit, ik zal hem niet meenemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 juli 2009, 06:35   #58
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vermoed jij ook niet dat de Peuk gerustgesteld is dat alle leden van de
Vlaamse regering in het Vlaamse parlement via een meerderheid der stemmen het vertrouwen heeft verkregen ?
En dat die leden van de Vlaamse regering op eenderwelk ogenblik via een nieuwe stemming in het parlement bedankt kunnen worden voor bewezen diensten?

En Raf, hoe dikwijls gaat we dat nu nog moeten herhalen ?
Mijnheer Peumans zal daar inderdaad wel gerust in zijn, daar twijfel ik niet aan. Dat die regering via een meerderheid der stemmen in het parlement het vertrouwen heeft gekregen, hoeft ook niet te verwonderen.

Is het daarom minder kiezersbedrog?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 06:40   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mijnheer Peumans zal daar inderdaad wel gerust in zijn, daar twijfel ik niet aan. Dat die regering via een meerderheid der stemmen in het parlement het vertrouwen heeft gekregen, hoeft ook niet te verwonderen.

Is het daarom minder kiezersbedrog?
Dat zal uitgemaakt worden als de volgende verkiezingsuitslag bekend is.

Oud 15 juli 2009, 07:00   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zal uitgemaakt worden als de volgende verkiezingsuitslag bekend is.
Waarom? Heeft die verkiezingsuitslag iets te betekenen dan?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be