![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het is nu al duidelijk, hij heeft aangetoond dat hij zal verzaken aan enkele noodzakelijke aspecten van zijn job. Zal men dat zomaar tolereren? ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Ach die man is 56 en heeft nogaltijd niet meer verstand... tja.
Moet je op zo een leeftijd niet weten dat in zo een gevallen je, je eigenbelang eventjes aan de kant zet. En voor jezelf houd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() goed gedaan peumans
laat die bende van laken er maar aan wennen dat ze overbodig ze zijn Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 juli 2009 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien krijgt de kiezer dan nog eens zijn kans, binnen een kleine 5 jaren. Wij herhalen ook: voor die bande van Laeken ligt dat heel wat moeilijker. Zij zijn nooit gestemd in het parlement; zij zijn alleen uit de juiste kut gevallen (zelfs van wie het zaad kwam, heeft geen belang gehad); om van hen af te raken, moet figuurlijk hemel en aarde verzet worden (en dan liefst nog in het Frans).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Ik denk dat hij wel nog zal voelen dat hij fout bezig is.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die saksen coburgh meute heeft het profiteren zodanig in de genen dat die juist niets meer doorhebben of "voelen dat ze verkeerd bezig zijn" Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 juli 2009 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie het probleem niet. Berten Bibber zal toch niet staan springen om zijn avondjes door te brengen met een republikeinse separatist? En als ik het artikel goed begrepen heb, is de vervanger van Peumans iemand die dolgraag naar royale partijtjes gaat.
Op die manier is iedereen content, zou ik denken.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgicisten moeten het soms nogal rap hebben van wishful thinking he?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 14 juli 2009 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ik ben van mening dat je als republikein de spelregels van de constitutionele monarchie moet respecteren zolang het land een constitutionele monarchie is. Neemt niet weg dat het meneer Peumans zijn goed recht is niet in te gaan op uitnodigingen van het paleis als hij vindt dat dit niet strookt met zijn republikeinse overtuiging. Persoonlijk zie ik geen tegenspraak, maar het is zijn beslissing.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 juli 2009 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Wat zei Crowley ook alweer? Of je bevecht het systeem, of je gaat er deel van uitmaken of je doet alsof je het niet bestaat.
Peumans doet zowat het laatste, wat mijn inziens het beste is dat Vlaanderen vanuit de Vlaamse instellingen kan doen. Zoveel mogelijk doen alsof België niet bestaat. Beter zou nog zijn om overleg met de Walen zoveel mogelijk te behandelen als diplomatische conferenties. De gemeenschapsdialoog bvb beginnen met het uithangen van de Vlaamse vlag en de Waalse vlag en het spelen van het Vlaamse en Waalse volkslied. Het openen van een officiële Vlaamse ambassade in Namen zou ook al sterk zijn.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 15 juli 2009 om 00:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Jawel hoor. Zie dan ook het stuk in mijn bericht "vanuit de Vlaamse instellingen". Op federaal niveau moeten ze uiteraard ook aanwezig zijn en daar zoveel mogelijk de confrontatie zoeken met het systeem. En nee, dat wilt niet zeggen dat ze daar de boel constant moeten blokkeren of kapotslaan. Maar wel in vraag stellen en tonen dat het gewoon niet werkbaar is door de praktijk.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 15 juli 2009 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat er veel mensen zijn, zowel republikeinen als monarchisten, die achter de houding van Peumans dingen zoeken die er niet zijn. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 juli 2009 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Lode Claes is destijds ook op audiëntie gevraagd en hij is gegaan. Een tweede keer zat er echter niet meer in (hi hi hi).
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bartje Het Weverke mocht ook eens gaan. Begint die daar toch wel niet over gepikte stoelen en ander klein meubilair zeker .... en den dief was Filip den Taaie .... afijn, het heeft dan nog bijna twee jaren geduurd eer de goederen 'gerestitueerd' zijn.
Stel je nu maar eens voor dat het nog zo lang zou duren eer Vlaanderen onafhankelijk is, dat Filip den Taaie op de troon terecht komt, en dat het weer nodig zou zijn dat het Weverke moet passeren langs het paleis .... Filip den taaie: meneer De Wever: pak een stoel en zet u Weverke: dank u majesteit, ik zal hem niet meenemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het daarom minder kiezersbedrog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal uitgemaakt worden als de volgende verkiezingsuitslag bekend is.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |