Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2009, 21:49   #41
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

hier bij ons in de gemeente eens een testje gedaan en echter totaal andere cijfers uit de bus gekomen

niet één op vier maar vier op vier waren het ermee eens dat het koningshuis met onmiddellijke ingang mag opgeruimd worden, letterlijk én figuurlijk, en iedereen was het ermee eens dat euthanasie beter is en minder risicovol dan verbanning, bij euthanasie is de kans op terugkeren nul.... bij verbannen naar t'één of t'ander buitenland echter.... néé dat risico nemen we niet...

of men naar ons zal luisteren is natuurlijk de vraag want onze gemeente ligt in BHV en daar is het normaliter de gewoonte om niet naar vlaamse parlée te luisteren..... betalen mag in 't vlaams maar al de rest... "en français" silvousplét !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 18 juli 2009 om 21:50.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 21:52   #42
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
hier bij ons in de gemeente eens een testje gedaan en echter totaal andere cijfers uit de bus gekomen

niet één op vier maar vier op vier waren het ermee eens dat het koningshuis met onmiddellijke ingang mag opgeruimd worden, letterlijk én figuurlijk, en iedereen was het ermee eens dat euthanasie beter is en minder risicovol dan verbanning, bij euthanasie is de kans op terugkeren nul.... bij verbannen naar t'één of t'ander buitenland echter.... néé dat risico nemen we niet...

of men naar ons zal luisteren is natuurlijk de vraag want onze gemeente ligt in BHV en daar is het normaliter de gewoonte om niet naar vlaamse parlée te luisteren..... betalen mag in 't vlaams maar al de rest... "en français" silvousplét !
En we kunnen al vermoeden aan welk soort mensen u uw test hebt voorgelegd.

Laatst gewijzigd door system : 18 juli 2009 om 21:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 22:01   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
1 op 4? Nog zo veel?
Als ge er alle waalse fans aftrekt blijft er in Vlaanderen alleen nog Herman de Croo over als belgisch vendelzwaaier.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 22:33   #44
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Re: 1 op 4? Nog zo veel?

Ik denk 10% bij de Vlamingen en 50% bij de franstaligen, bij de belgen in totaal 25%.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 22:38   #45
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
..... in de omringende monarchieën zoals Nederland of V.K. is er ook geen economische meerwaarde met de koninklijke families. Integendeel, ze zijn nog veel duurder dan de onze. En toch blijven ze populair.
?????
Hoezo zou de Nederlandse koninklijke familie veel duurder zijn dan de Belgische, heb je hiervoor een bron? Ik heb tot nu toe alleen maar berichten gelezen die het omgekeerde beweren.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 23:29   #46
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zou misschien wel de Coburgs willen vervangen door de Oranjes. Maar die vlieger zal dus niet opgaan.
u ziet ze vliegen, maar dat weten we langer
veel plezier in uw koersk
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 23:31   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hold your Horses.

Op een Kamagurka Poll moet je niet direkt afgaan en handelen.

ach man, die zogenaamde kamagurka poll was goed genoeg om u blij als een peuter te maken die de eerste nacht niet in zijn pamper had gepist

spijtig dat je niet deftig nederlands kan lezen, het had u 1 afgang bespaard

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 juli 2009 om 23:35.
Oud 18 juli 2009, 23:32   #48
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zelfs de cd&v kan zo geen cijfers voorleggen...
de cd&v komt op in verkiezingen
en uw favoriete debielenclub?
Oud 18 juli 2009, 23:33   #49
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En we kunnen al vermoeden aan welk soort mensen u uw test hebt voorgelegd.
gewoon gevraagd aan de mensen die samen met mij bij den bakker, en daarna bij de krantenwinkel/lotto stonden aan te schuiven daarna bij de apotheker niet gevraagd wegens géén volk in de winkel.... enkel de bakker zélf
die twijfelde.... die zou ze liever nog enkele maanden zien blijven de "van saksen-coburghs" tot zijn bakkerij overgelaten is want hij heeft nog enkele koekedozen met de royals hunne foto erop.... en dat verkoopt zo al niet te best, dus als die er niet meer zullen zijn is dat compleet onverkoopbaar !
Oud 18 juli 2009, 23:49   #50
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moraal van het verhaal: u hebt ons hier geen lessen te komen spellen mbt tot het artificiële van België. Uw geliefde Nederland heeft slechts kunnen blijven bestaan als eenheid omdat de Generaliteitslanden onder de stevige knoet stonden van het Noorden en door de dwang van de arrogante en imperialistische Hollanders uit datzelfde Noorden.
Ik spel u hier geen lessen maar weergave van feiten door onderstaande meneer uitgezocht en nooit verteld in mijn geschiedenisboekskes. En Nederland was eerst nie zo geliefd bij mij door de valse vooroordelen op mijn mouw gespeld. Tot ik er een andere kijk op kreeg.
En idd "hollanders" hebben wat eerzuchtige trekjes, dat zeggen andere nederlanders ook. Maar hollanders zijn Nederlanders doch niet alle Nederlanders zijn hollanders.

http://users.telenet.be/kliekeboe.vl...auw_begin.html

Alex* werd geboren in 1920.
Mijn vrouw en ik hebben acht kinderen en tweeendertig kleinkinderen. Wij zijn een vertegenwoordiging van de Vlaamse bevolkimg.
Ik wens dat gezonde Vlaamse jongeren deze taak voortzetten en deze teksten op hun website nemen.
De tekst is niet origineel maar een compilatie van teksten over Land, Taal en Volk zoals men makkelijk kan vinden in Woordenboeken, Encyclopedies, Historie en studies. 173 jaar Belgische geschiedenis vervalsing is gemakkelijk te ontdekken.

En nu de Wereld kleiner wordt krimpt dit landje in het ridicule tot een puntje op de aarde, is alle Belgicisme idioot.
Laat U niet verfransen word werelburger.

Laatst gewijzigd door stropke : 19 juli 2009 om 00:03.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 00:03   #51
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ik denk 10% bij de Vlamingen en 50% bij de franstaligen, bij de belgen in totaal 25%.
TEGEN :

Wallonie 20 %
Vlaanderen 30 %
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 00:08   #52
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wallonie 20 %
Vlaanderen 30 %
ik denk ook eerder dat het zoiets is... de oude mitjes met hun koekedozekes zijn er zowel in vlaanderen als wallonië he
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 19 juli 2009 om 00:08.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 06:15   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de cd&v komt op in verkiezingen
en uw favoriete debielenclub?
Excuseer?
Automatisch die conclusie altijd: wie er niet continu op zit te kakken, is een fanatieke aanhanger?

Is het dat?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 juli 2009 om 06:17.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 06:20   #54
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
gewoon gevraagd aan de mensen die samen met mij bij den bakker, en daarna bij de krantenwinkel/lotto stonden aan te schuiven daarna bij de apotheker niet gevraagd wegens géén volk in de winkel.... enkel de bakker zélf
die twijfelde.... die zou ze liever nog enkele maanden zien blijven de "van saksen-coburghs" tot zijn bakkerij overgelaten is want hij heeft nog enkele koekedozen met de royals hunne foto erop.... en dat verkoopt zo al niet te best, dus als die er niet meer zullen zijn is dat compleet onverkoopbaar !
Wat een groot socioloog de maatschappij toch aan zich ziet voorbij gaan.
Oud 19 juli 2009, 09:39   #55
vesivius
Partijlid

Standaard

Ik vind dat al wie tegen het koningshuis is dit ook werkelijk moet duidelijk maken.
Ik ben een groot voorstander van een boycot tegen elk bedrijf, vzw, enz die iemand van de koninklijke familie uitnodigt voor een bezoek. Ook zou ik graag zien dat al wie een Koninklijke onderscheiding (ook adellijke tittels) krijgt als paria zou worden behandelt. Persoonlijk weiger ik alle medewerking aan stichtingen (bv koning Boudewijn stichting) die op een of andere wijze een binding hebben met het hof.
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 09:41   #56
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Excuseer?
Automatisch die conclusie altijd: wie er niet continu op zit te kakken, is een fanatieke aanhanger?

Is het dat?
op de vraag antwoorden
Oud 19 juli 2009, 10:09   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer?

Is het dat?
Toch zeer simpel, hou een referendum. Waarom niet? Bang?

Maar wel met het stellen van een correcte vraag he, Voor of tegen, meer hoeft dat niet te bevatten.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 juli 2009 om 10:11.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 10:51   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
op de vraag antwoorden
Stel geen vragen waarvan iedereen het antwoord kent.
Zeg gewoon wat je te zeggen hebt.
Oud 19 juli 2009, 10:54   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Toch zeer simpel, hou een referendum. Waarom niet? Bang?

Maar wel met het stellen van een correcte vraag he, Voor of tegen, meer hoeft dat niet te bevatten.
Ik heb het hier al veel eerder duidelijk gesteld: ik ben voorstander van een referendum.
Ik ben niet bang voor democratie, neen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 juli 2009 om 10:55.
Oud 19 juli 2009, 17:37   #60
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
We zullen maar doen alsof er geen connectie is tussen het koningshuis en mensen als Lippens of Davignon?

Ik verbaas mij er altijd over, dat mensen die anders uitgesproken links zijn, zich in alle mogelijke bochten wringen om het koningshuis te minimaliseren. Waarom??
De connecties tussen de koning en mensen �* la Lippens zijn een even stevig argument tegen de monarchie als de connecties tussen onze Vlaamse regering en de bedrijfswereld een argument is tegen de parlementaire democratie. Het inruilen van het koningshuis met een presidentschap verandert daaraan weinig. Dat kunnen ze in nogal wat Europese landen beamen. (Ikzelf wens de mogelijkheid van een fatsoenlijk werkende parlementaire democratie open te laten.)

Voor de duidelijkheid: ik ben geen verdediger van het koningshuis om het koningshuis. Maar wanneer ik zie dat populariteitspolls die gunstig uitvallen voor datgene wat tegenwoordig voor 'publieke opinie' doorgaat als relevant bestempeld worden, dan frons ik toch even m'n wenkbrauwen. Zeker wanneer je ziet dat andere polls (verkiezingspolls bvb) enkel cynisch of opportunistisch bekeken worden.

Als mensen het koningshuis of het beleid onder vuur nemen, dat ze dat dan doen vanuit een meer consequente visie, ipv als een onderdeel van een zichzelf herhalende dagjespolitiek-hetze, waarbij slogans en kortzichtigheid primeren. Er zijn er hier op het forum nogal wat (u reken ik daar niet bij ) die zich geen vragen stellen wanneer er honderden miljarden worden cadeau gedaan aan het grootkapitaal, maar verontwaardigd reageren wanneer de koning een (nogal omvangrijke) onkostenvergoeding krijgt. Eigen grootkapitaal eerst? Een grotere blunder maakt inderdaad nog geen kleinere goed, maar het geeft wel te denken over de motieven van zij die enkel oog hebben voor de kleinere blunders.

Hoe dat alles verzoenbaar is met mijn eerder linkse opvattingen? Ik meen dat alle aandacht die naar populariteitspolls van het koningshuis, de dotaties of 'de Walen' gaat, gemiste kansen zijn om echt belangrijke topics in het publieke debat te bespreken. First things first.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 19 juli 2009 om 17:47.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be