![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een winkel vol personeel met hoofddoek stoot de Nederlandse klanten af en daar het gaat over winkels die in door Nederlanders druk bezochte plaatsen liggen, is het gewoon een economische noodzaak om Marokkaanse meisjes of te weren,of hen te verplichten hun hoofddoek af te doen, anders is de winkel binnen de kortste tijd fait. AH heeft er trouwens geen problemen mee om allochtonen in dienst te nemen, in de meeste winkels werken trouwens meer allochtonen dan autochtonen. In een homo-bar zet je ook geen macho-skinhead achter de toog of als portier en dat is ook discriminatie, maar dan op uiterlijk, geaardheid en overtuiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Van hoeveel homo-bars ging jij het personeelsbestand na? Waarom zou een macho-skinhead trouwens geen barman of portier kunnen zijn van een homo-bar? Enig idee hoeveel van die macho-skinheads homo zijn? Om maar te zeggen dat je vergelijking als een tang op een varken slaat... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is om te beginnen dus al een discriminatie tegenover de mannen en daarna tegenover de +19 jarige. Dat men dan binnen de kleine groep mensen die nog in aanmerking komen, deze die de meeste problemen maken rond het hoofddoek ook nog eens uitsluit, lijk mij slechts een kleine bijkomende detail. Maar juist over dit detail valt iedereen, en al de rest word gewoon afgedaan als normaal. Het feit dat men enkel met tieners wil werken stoort mij veel meer, dan het feit dat men Marokkaanse meisjes uitsluit. Want de werkelijke reden dat men die Marokkaanse meisjes uitsluit, is niet te vinden in hun hoofddoek, daar heb je gelijk in. De reden moet je zoeken in het feit dat deze jongeren een hechte groep vormen en opkomen voor elkaar. AH to go kan er dus donder op zeggen dat als er iets niet in orde is, deze groep jongeren voor hun deur zal staan om het in orde te brengen. En dat probleem hebben ze niet met de andere jongeren, want die staan dan alleen tegenover hun werkgever. En zijn dus een makkelijke prooi om uit te buiten. En daar draait het om bij dergelijke bestuursleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus helemaal niet AH, maar de NS die hier in de fout gaat, een Nederlandse overheidsinstelling trouwens. En wie regelmatig in de NS-stations komt weet dat die winkels enkel met jonge meisjes werken. Daarnaast kom ik zelf heel regelmatig inde AH, ik doe er bijna 85% van mijn inkopen en weet dus wie mij daar bedient. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben met je eens dat discriminatie de reden kan zijn. Maar evengoed kunnen er andere redenen zijn, blijkbaar zijn die er volgens mensen zoals Jantje die daar zelf winkelen. Ik vind ook dat je sollicitanten individueel moet beoordelen op criteria op basis van de job, maar wat als werkgevers vaak botsen op negatieve eraringen? Moet je daar ook geen aandacht aan geven en los je dit op door te schreeuwen " dan bent u een rascist?" Je zoekt dan beter oplossing in de zin van " neem iemand aan maar als hij of zij het uithangt, dan wordt er onmiddellijk arbeidsbegeleiding opgezet, om het conflict op te lossen of tot ontslag over te gaan als iemand gewoon een arbeidsattitude heeft die werknemers schaadt". Zo zul je weigerachtige werknemers wel tot rede brengen, om iemand kansen te bieden. Natuurlijk kunnen Marokkanen ook heel goede werknemers zijn, maar negatieve ervaringen leiden momenteel tot uitsluiting, door dit te ontkennen help je doelgroepen zeker niet! Dus zorg dat een werkgever wel de kans beidt, met stok achter de deur, een maatregel die voor iedere werknemer ongeacht origine mag gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We verschillen dus van mening Raf, ik vind dat je ook met de negatieve ervaring van werkgevers moet rekening houden!
Je lost problemen op door ALLE PARTIJEN mogelijkheid te bieden hun zienswijze toe te lichten en dan een afspraak te maken waar werkgever en werknemer mee kunnen leven. Jou houding leidt tot meer conflict, want het gaat vaak helemaal niet om racisme maar (teveel) negatieve ervaringen van werkgevers. -om de haverklap ziek zijn - steeds een excuus niet of te laat te komen -lang afwezig willen zijn tijdens vakantie om naar het thuisland van ouders te kunnen gaan waarbij wettelijk verlof overschreden wordt -hoofddoekperikelingen -problemen met samenwerking met andere collega's Als je aan die klachten ( gehoord bij meerdere werkgevers!) als onbestaand voorbij gaat help je doelgroepen niet, wel door ze ernstig te nemen en goede afspraken te maken zodat iemand wel de kans krijgt. Laatst gewijzigd door alice : 20 juli 2009 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien gaat het om een dochterbedrijf van de NS, een overheidsbedrijf.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In tijden van hypergevoeligheid voor allochtonen – en islam kritiek zijn dit helaas zaken die niet mogen gesteld worden, de enige die daarbij baat bij heeft is de antiracisme industrie die zich tot de snelst groeiende sectoren mag rekenen. De rest van de samenleving behoort tot het kamp van de verliezers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want wat is de reden dat ze geen Marokkanen erbij willen hebben? Die reden wordt - zonder dat de firma een verklaring heeft gegeven - aangenomen te liggen bij xenofobie of zelfs islamofobie bij de bedrijfsleiding. Heeft men er iets op tegen dat het personeelsbestand van die winkels een afspiegeling is van de samenstelling van de bevolking? Net zoals onze overheid wil bij politie, brandweer enz.? En het personeelsbestand van sommige van die winkels is geen afspiegeling. Vakkenvullers en loopjongens: allemaal Marokkanen. En dat is verhoudingsgewijs ettelijke malen meer dan die paar procent van de bevolking die ze uitmaken. Dus als een winkel dat wil rechttrekken door een Marokkanenstop in te stellen en ook andere mensen met een migratie-achtergrond als personeel aan de bak wil laten komen zodat de winkels meer multicultureel en minder bi-cultureel ogen, wat is daar fout aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Schepen
|
![]() Nu heel Nederland nog.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Het is een interessante discussie, want het gaat over het recht van de werkgever om de persoon van zijn keuze aan te nemen.
Ik ben zelf werkgever met tientallen werknemers. Ik heb ook al eens iemand niet aangenomen omdat hij piercings in zijn gezicht had. Is dat discriminatie? Ik herinner me mensen die te asociaal waren, en iemand die véél te dik was en nauwelijks de trap op geraakte. Is dat discriminatie? Iemand uit Schotland geweerd omwille van zijn verschrikkelijke accent. (Volgens mijn assistent zijn de Schotten de West-Vlamingen van het V.K.) Is dat discriminatie? En ja, ik heb ook al eens een sollicitante met een hoofddoek geweigerd. Heb ik dat recht of niet? Ik heb anderzijds al wel een jongedame van Marokkaanse afkomst aangeworven die zich niet kwam aanstellen maar gekleed was zoals 'de mensen van hier'. Het is het recht van de werkgever om op subjectieve gronden aan te werven wie hij wil. Dat is altijd zo geweest maar dat recht wordt nu ondergraven. Trouwens, met dat Marokkaanse meisje - met universitair diploma - ging het snel mis: nooit punctueel, slechte werkprestaties, enz. Ik moest haar dus laten gaan. Drie keer raden waarvan ik toen door haar ben beschuldigd.... Juist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||