Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 14:34   #41
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
U verwart asiel met migratie.
Ik ben de EU niet. Zij spreken enkel bij migratie over diversiteit van culturen waar we van moeten leren. Terwijl ze in hetzelfde kader van de Europese eenheidsworst toch doen opmerken dat economische vluchtelingen uit Frankrijk en Nederland bij ons misschien onterecht "asiel" krijgen voor hun vermogensbelasting.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 16:21   #42
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht

1) Hoeveel van die genaturaliseerden hadden al een job of hadden al een job gehad voor ze genaturaliseerd werden.
2) Hoeveel van die die reeds een job hadden of gehad hadden, hebben na hun naturalisatie een job gevonden of gehouden.
3) Hoeveel van die die geen job hadden of gehad hadden voor hun naturalisatie hebben daarna een job gevonden of gehouden.
4) Hoeveel van de genaturaliseerden leefden voor hun naturalisatie in armoede en hoeveel daarvan zijn na hun naturalisatie uit de armoede geraakt.

Uw VDAB studie is absoluut geen bewijs voor een causaal verband tussen naturalisatie en een verhoogde werkzaamheidsgraad.
Natuurlijk niet.
Maar daar waar de vdab-cijfers geen of nauwelijks verschil in werkzaamheidsgraad naar geboorteland laat zien, laat je hier wel causale verbanden voorliegen. De hele eeuwig terugkomende vooringenomenheid dat allochtonen meer dan anderen zouden profiteren van onze sociale zekerheid, is nu met cijfers tegengesproken.
Oud 23 juli 2009, 17:40   #43
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De hele eeuwig terugkomende vooringenomenheid dat allochtonen meer dan anderen zouden profiteren van onze sociale zekerheid, is nu met cijfers tegengesproken.
Enkel voor genaturaliseerde allochtonen...
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 17:54   #44
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Enkel voor genaturaliseerde allochtonen...
De niet-genaturaliseerde mannen (58,7 % ) bevinden zich boven het niveau van de vrouwen geboren in een ander EU-land (54,9).

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 juli 2009 om 18:21.
Oud 23 juli 2009, 17:57   #45
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De niet-genaturaliseerde mannen bevinden zich op het niveau van de vrouwen geboren in een ander EU-land. Zo groot is het verschil dus niet.
Kan je een linkje posten naar al die cijfers/studies? Het interesseert me wel.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:25   #46
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kan je een linkje posten naar al die cijfers/studies? Het interesseert me wel.
De link staat, zoals gezegd, prominent op de site van de vdab.
http://vdab.be/trends/kik/doc/KiK_Allochtonen200903.pdf

Ik heb de cijfers er ook ff bijgezet: Niet-genaturaliseerde mannen hebben een 4% hogere werkzaamheidsgraad dan vrouwelijke EU-burgers.

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 juli 2009 om 18:29. Reden: typo
Oud 29 juli 2009, 15:03   #47
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De link staat, zoals gezegd, prominent op de site van de vdab.
http://vdab.be/trends/kik/doc/KiK_Allochtonen200903.pdf

Ik heb de cijfers er ook ff bijgezet: Niet-genaturaliseerde mannen hebben een 4% hogere werkzaamheidsgraad dan vrouwelijke EU-burgers.
Hoe zit het met de verhouding tussen niet-genaturaliseerde mannen en mannelijke EU-burgers en de verhouding tussen niet-genaturaliseerde vrouwen en vrouwelijke EU-burgers?

Mij lijkt het net iets correcter deze cijfers te vergelijken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:10   #48
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Hier wat info: Kundan Khatri Chhetri - Nepalese uitgeprocedeerde asielzoeker
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...3V&word=khatri 'Nu kan ik eindelijk op een legale manier solliciteren' Kijk naar de e-krant - BIO

Kundan Khatri Chhetri (33) een afgestudeerde architect vluchte in 2000 weg uit Nepal, naar eigen zeggen om politieke redenen. Hij vroeg politiek asiel aan in België en doorliep alle procedures. Zijn aanvraag werd iedere keer negatief beoordeeeld, maar Kundan tekende telkens beroep aan.

Eind 2006 werd Kundans asielanvraag definitief afgewezen door de Raad van State. De Bepalees kreeg het bevel om het grondgebied te verlaten. Sindsdien leeft hij als illegaal in ons land.

Kundan hoopt nu toch definitief te kunnen blijven dankzij het nieuwe akkoord dat regularisatie belooft aan asielzoekers die een duurzame band hebben met ons land. Hij verblijft ondertussen negen jaar in België, spreekt perfect Nederlands, doet al jaren wrijwilligerswerk en studeert.
Illegaal ergens jaren verblijven, vrijwilligerswerk doen en studeren, wie betaalt de studie en van wat leeft men dan?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 17:59   #49
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Doen ze dat dan soms???

Kiekens zonder kop, die alleen denken aan nu en aan eigen zak!!
Wat de gevolgen zullen zijn, daar liggen ze niet wakker van; we zullen de problemen oplossen als ze er zijn!!
We komen bij een kentrek van de laatste 15 jaar: het korte termijn denken. Politici schieten graag voor het oog van de camera op managers die zich bonussen toegeeigend hebben, en op die manier de stabiliteit van het financiele en economische systeem in gevaar hebben gebracht. Op dezelfde manier zijn politici besmet geraakt met dit dollar-virus. Het korte termijn gewin is een algemene karakteristiek geworden van deze samenleving, en niet zoals de politici willen laten geloven iets wat zich heeft afgespeeld in de bokaal van fortis en kbc. Zij zitten lekker in hun miljoen-dollar-huisje in het zuiden, jij zal ervoor betalen, al kost het de structuur van het sociaal samenleven zelf.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 18:37   #50
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Iedereen mag gaan en staan waar hij wil op deze aardbol. Maar het is wel iets anders als ik morgen bij U zou aanbellen met de boodschap dat ik vanaf nu bij U thuis intrek, veronderstel dat gij voor de rest van mijn leven voor gratis kost en inwoon zorgt, daarbij elke dag het huis op zijn kop zet om de gebeden om te roepen, en als het goed gaat, ook de rest van mijn familie laat overkomen om van uw ongevraagde gastvrijheid te genieten. Mag ik uw adres a.u.b?
"En dat op uw kas!"
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be