Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2009, 20:37   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Twee keer bedreigd door een onbekende die haar met een kruisboog zou neerschieten, en wat doet ze op het defilé? Met een appel zwaaien! Respect!

veel hebt gij niet nodig precies he
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 20:41   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Fabiola: klassewijf met gevoel voor humor. Ik ben fan.
Ik ben geen grote fan van de adel en dergelijke, maar dit is inderdaad wel tophumor
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 20:51   #43
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
veel hebt gij niet nodig precies he
Jij beseft wrsch niet hoe bijzonder gewichtig die zaak is? Zij heeft een serieuze beuk gegeven op het protocol.
Vanuit Haar positie is het eigenlijk onverantwoord deze daad te doen, en toch doet Zij het. Hiermee valt Zij uit Haar rol, maar dan wel op een positieve manier. Iedereen die nu nog altijd de verkeerde indruk had dat Zij permanent bloedserieus en zonder humor was, moet nu wel inzien dat hij verkeerd zat.
Oud 22 juli 2009, 20:53   #44
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Jij beseft wrsch niet hoe bijzonder gewichtig die zaak is? Zij heeft een serieuze beuk gegeven op het protocol.
Vanuit Haar positie is het eigenlijk onverantwoord deze daad te doen, en toch doet Zij het. Hiermee valt Zij uit Haar rol, maar dan wel op een positieve manier. Iedereen die nu nog altijd de verkeerde indruk had dat Zij permanent bloedserieus en zonder humor was, moet nu wel inzien dat hij verkeerd zat.
En?
beetje laat zeker.
Ik geef toe, wel grappig maar meer ook niet. Zeker haar geld niet waard.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 juli 2009 om 20:54.
Oud 22 juli 2009, 20:59   #45
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het heeft wel iets grappigs ja. Maar ik steek ook geen loftrompet over Hitler die op het terras in Berchtesgaden even een houterig dansje doet in een poging grappig te zijn. Nochtans wist die ook wel wat pogingen tot aanslagen op zijn persoon waren.
Shame on you!!!

Hoe durf je H.M.K.Fabiola te vergelijken met een beest, een onmens als Hitler?? De zwaarste belediging die je naar een persoon kunt slingeren! Besef je wel de inpact van je totaal ongepaste scheve uitspraak?
De aanslagen op zijn persoon waren nogal logisch, gezien zijn bedreigende houding naar tal van mensengroepen, landen en continenten. En dansen doet iedereen, er is geen verband tot de aanslag en Shitlers dansen.

De haast levende Heilige, H.M.K.Fabiola heeft Haar hele leven niets verkeerd gedaan, de haat tegenover Haar Persoon is totaal absurd, onlogisch.
Oud 22 juli 2009, 21:05   #46
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Boudewijn was zeker een goed mens. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan. Maar hij was toch eigenlijk ook een mislukte pater. Hij wilde bovendien helemaal geen koning worden. Toch soms een bizar iemand. Zo stond hij meer dan ééns, midden in de nacht op en spoedde zich met de zaklantaarn in de hand naar de kapel van het paleis om daar te bidden.

Bovendien had hij die typische dubbele moraal die men bij veel diepgelovige katholieken aantreft. Zo was hij van de ene kant tegen abortus omdat 'zijn geweten hem dat niet toestond'. Maar van de andere kant hij had dan weer geen enkel probleem met het regime van Franco, zelf diepkatholiek, en die er lustig op los martelde in het Spanje van die tijd. Bovendien stond Boudewijn erop de stervende katholieke Franco bij te staan in zijn laatste uren als steun. Maar dat is dan niet doorgegaan.

Dat van die vermeende vriendschapsbanden met die oude dictators zijn toch wel seriues overroepen hoor!
Ik noem dit diplomatie. Het is gewoon noodzakelijk een bepaalde vriendschappelijke band op na te houden. Ik ga er zelfs vanuit dat Hij met Zijn invloed eventueel erger heeft kunnen voorkomen. Wie weet? Ik geloof sterk dat Koning Boudewijn de slechtheid van menig dictator deels heeft kunnen intomen, en getracht hen ertoe te bewegen positieve zaken te realiseren. Of dit allemaal gelukt is weten we natuurlijk niet.
Oud 22 juli 2009, 21:07   #47
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En net daarom kom je hier de loftrompet steken over Opus Dei ster nummer 1? Als al iemand Boudewijn aan zijn pilaarslaving heeft geholpen zal het wel deze royale Alexandra Colen tot de vierde macht zijn.
A.C is chagrijnig, zonder humor, ouwerwets, bekrompen, onverdraagzaam. Een tegenstelling tot Koningin Fabiola.
Oud 22 juli 2009, 21:13   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van die vermeende vriendschapsbanden met die oude dictators zijn toch wel seriues overroepen hoor!
Ik noem dit diplomatie. Het is gewoon noodzakelijk een bepaalde vriendschappelijke band op na te houden. Ik ga er zelfs vanuit dat Hij met Zijn invloed eventueel erger heeft kunnen voorkomen. Wie weet? Ik geloof sterk dat Koning Boudewijn de slechtheid van menig dictator deels heeft kunnen intomen, en getracht hen ertoe te bewegen positieve zaken te realiseren. Of dit allemaal gelukt is weten we natuurlijk niet.
Een beetje meer respect voor Tito, gaag!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 21:38   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen maar de feiten spreken dit soms tegen. Zo weten we dat de voormalige president van Rwanda, Juvénal Habyarimana, in 1973 de macht grijpt door een militaire putch. Nu deze Habyarimana was een overtuigde katholiek en sympatiseerde met de charismatische vernieuwing. Hij was geregeld gast in Laken en hield bidstonden met de koning. Maar Habyarimana' s morele deugende worden betwijfeld (corruptie en dergelijke). Dat wordt dan ook aan Boudewijn gebrieft. Hij reageerde altijd gepikeerd wanneer deze opmerkingen werden gemaakt. Hij wilde niets verkeerds horen over zijn 'christelijke broeder'. Ook steunde Boudewijn de Chileense christen-democraten geldelijk en dit tegen de wettelijk verkozen marxistische president Salvador Alliende in. Met als indirect gevolg het aan de macht komen van Pinochet. Boudewijn stond ook heel onverschillig tegenover de moordplannen op de Congolese premier Lumumba. Hij kijkt dan ook zonder scrupules de andere kant op wanneer deze laatste gruwelijk wordt vermoord.

Dat zijn natuurlijk ook minder fraaie (vaak ongekende) kanten van Boudewijn. Maar door de band was hij een zeer empatisch menslievend persoon. Een heel fijne persoonlijkheid, die ook vaak oprecht er op uit was mensen daadwerkelijk te helpen.

Laatst gewijzigd door system : 22 juli 2009 om 21:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 21:44   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

volgens mij is ze gewoon seniel geworden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 21:45   #51
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar door de band was hij een zeer empatisch menslievend persoon. Een heel fijne persoonlijkheid, die ook vaak oprecht er op uit was mensen daadwerkelijk te helpen.
U hing er persoonlijk mee aan de toog?
Oud 22 juli 2009, 21:57   #52
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U hing er persoonlijk mee aan de toog?
Een suggestie aan uw adres: misschien eens iets lezen over Boudewijn.
Oud 22 juli 2009, 21:59   #53
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
van iemand die ermee aan de toog heeft gehangen? Of gewoon een zolenlikker? Lippens misschien?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 juli 2009 om 22:00.
Oud 22 juli 2009, 22:01   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:
van iemand die ermee aan de toog heeft gehangen? Of gewoon een zolenlikker? Lippens misschien?
Tja, ik had nu niet precies een hoogstaand antwoord van u verwacht. Echt ontchoogeld ben ik dus niet.

Laatst gewijzigd door system : 22 juli 2009 om 22:01.
Oud 22 juli 2009, 22:02   #55
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, ik had nu niet precies een hoogstaand antwoord van verwacht. Echt ontchoogeld ben ik dus niet.
Ik had ook geen intelligent antwoord komend van uw adres verwacht.

Tot zover uw interessante "boudewijn literatuur"

mwhoeha

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 juli 2009 om 22:02.
Oud 22 juli 2009, 22:07   #56
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen maar de feiten spreken dit soms tegen. Zo weten we dat de voormalige president van Rwanda, Juvénal Habyarimana, in 1973 de macht grijpt door een militaire putch. Nu deze Habyarimana was een overtuigde katholiek en sympatiseerde met de charismatische vernieuwing. Hij was geregeld gast in Laken en hield bidstonden met de koning. Maar Habyarimana' s morele deugende worden betwijfeld (corruptie en dergelijke). Dat wordt dan ook aan Boudewijn gebrieft. Hij reageerde altijd gepikeerd wanneer deze opmerkingen werden gemaakt. Hij wilde niets verkeerds horen over zijn 'christelijke broeder'. Ook steunde Boudewijn de Chileense christen-democraten geldelijk en dit tegen de wettelijk verkozen marxistische president Salvador Alliende in. Met als indirect gevolg het aan de macht komen van Pinochet. Boudewijn stond ook heel onverschillig tegenover de moordplannen op de Congolese premier Lumumba. Hij kijkt dan ook zonder scrupules de andere kant op wanneer deze laatste gruwelijk wordt vermoord.

Dat zijn natuurlijk ook minder fraaie (vaak ongekende) kanten van Boudewijn. Maar door de band was hij een zeer empatisch menslievend persoon. Een heel fijne persoonlijkheid, die ook vaak oprecht er op uit was mensen daadwerkelijk te helpen.

Nu, dat wordt gezegd, maar kan dit effectief gestaafd worden?

Ik ben er mee akkoord dat Koning Boudewijn soms het tegenstrijdige gedaan zou hebben dan dat men -achteraf- zou verwachten.

De vraag die dan altijd moet gesteld worden is:

-in hoeverre was Koning Boudewijn dan altijd correct geïnformeerd?
Uiteindelijk was de Koning ook een mens, die niet als De Almachtige God alwetend kon zijn. En ik ben ervan overtuigd dat de Vorst steeds de weg opgegaan is waarvan Hij overtuigd was dat het de juiste, correcte, rechtvaardige weg was.

Maar het kan inderdaad zijn dat sommige van Zijn handelingen -achteraf- serieus verkeerd bleken. Door desinformatie uiteraard.

Maar dan nog, al die beschuldigingen neem ik met een serieus korreltje zout.
Oud 22 juli 2009, 22:07   #57
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En is dat nét zo waarheidsgetrouw zoals dat wat men in de vaderlandse geschiedenis over Leopold II schrijft....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 22:11   #58
born2bewild
Banneling

Standaard

't moet lastig discussieren zijn met dergelijke gelijkgestemden
Oud 22 juli 2009, 22:14   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Twee keer bedreigd door een onbekende die haar met een kruisboog zou neerschieten, en wat doet ze op het defilé? Met een appel zwaaien! Respect!
En na 1 Fabiola, 2 Fabiola :
http://www.youtube.com/watch?v=u-qZcvOLWyw

Stel nu voor, Pat Krimson featuring Koningin Fabiola!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 22:16   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En is dat nét zo waarheidsgetrouw zoals dat wat men in de vaderlandse geschiedenis over Leopold II schrijft....
En na Leopold II kwam...................Leopold III :
http://www.youtube.com/watch?v=rmL1TUBs3r8
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be