![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn mijn tekeningen niet, staat dat ergens ? Ze zijn toch allemaal geciteerd, Bob.
Natuurlijk is het in de praktijk moeilijker als in de theorie (wat niet?), want in de praktijk moet men altijd rekening houden met onhoffelijkheid, onwetendheid, soms misverstanden, ook mindere rijvaardigheid op het moment dat het erop aan komt te (willen en laten) ritsen. Citaat:
Hou er wel rekening mee dat ge de laatste tijd (*sinds 1 jan 2008 algemeen inhaalverbod > 3,5 T art 17.2. 7°) maar weinig vrachtwagens op het linkervak gaat vinden, als er iemand blokkeert zal het zoals vroeger meestal een auto zijn. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 01:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook last van borsthaar johan ? anders scheren is de mode
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 juli 2009 om 06:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Leuk onderwerp. België is inderdaad een ramp om te ritsen. Velen zijn de kleuterklas blijkbaar nog niet ver ontgroeid, want als een stel kleine kinderen weigeren ze hardnekkig te ritsen. Zij bezien dit namelijk nog als “voorsteken”, u hebt het zich vast en zeker wel eens meegemaakt in de kleuterklas.
Nu, als er één ding goed is om verkeersagressie in zijn ergste vorm uit te lokken, is het wel het weigeren om te ritsen. Vandaar ook de noodzaak om dit wettelijk te regelen en vooral ook effectief te controleren en de hardnekkige weigeraars zwaar te beboeten. Ik dacht daarbij meteen ook aan het voorstel van maddoc, een eenvoudige ritscamera waarbij men de overtreders gemakkelijk kan opsporen en beboeten indien nodig. Iemand met een beetje maturiteit zal deze repressieve aanpak niet nodig hebben, maar net zoals met alle andere zaken in België, is geld de enige manier om het gedrag van de modale Belg te veranderen. Men moet de mensen sensibiliseren en informeren omtrent risten in de eerste plaats, maar vooral repressief optreden en beboeten zal de enige manier blijken om het ritsgedrag van de Belg aan te passen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 24 juli 2009 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens betwist ik dat het niet de ideale manier is. Mijn reactie slaat op uw post waarin ge de afblokkers wilt beboeten. Vandaar mijn vraag wat bedoelt ge met een afblokker. Voor mij is dat dus iemand die belet dat ge file voorbijrijdt. Voor u dus blijkbaar iemand die te vroeg invoegt. Geloof mij, die wekt minder wrevel op dan zijn achterliggers die er nog snel een spurtje uitpersen om een paar plaatsen te winnen. Ook vraag ik mij af op welke grond ge hem gaat beboeten. Hoe weet ge dat hij niet voorsorteert om de volgende afslag te nemen? . Citaat:
Durven lijkt mij een beter woord want zoals ge reeds schreef, de invoeger is de pineut bij een aanrijding. . Citaat:
Ik neem aan dat ge kunt begrijpen hoe frustrerend het voor die mannen moet zijn om urenlang is de file te staan terwijl alle personenwagens voor hen gaan invoegen. Vandaar mijn voorstel om de volle lijn te gebruiken om wisselen van rijvak in de file te voorkomen. Een volle lijn overschrijden is immers wel strafbaar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik op de juiste manier rits valt dat heus wel mee. Voor iemand die probeert voor te steken veel minder. Hoe is het bij u gesteld ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soit, als je ziet hoe het in Nederland gaat, is elke discussie om het tegen te spreken in feite overbodig.
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als iedereen gewoon ritst IS er geen probleem. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 24 juli 2009 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Burger
|
![]() Er is volgens mij gewoon te weinig aandacht aan besteed om het aan elke chauffeur uit te leggen hoe je optimaal ritst. Het onjuist ritsen zorgt altijd tot ergernis en frustratien, en volgens mij ligt dat vaak aan onwetenheid. Dit is slechts een poging om enkele chauffeurs wat wijzer te maken.
Als door deze post 1 chauffeur zegt..."Ah zo moet je ritsen, dat zal ik in het vervolg ook doen.", dan ben ik al blij. Het getuigd hierbij van degelijk zelfrespect om toe te geven dat die chauffeur het steeds fout had en het nu juist zal doen (hopelijk) en zal onthouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet je misschien eens over nadenken ipv te verwijzen naar een discussie die er niet eens een is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nu hiermee zal het fileprobleem niet worden opgelost maar misschien zullen de chauffeurs hierdoor minder gefrustreerd thuiskomen omdat ze zich niet meer 'gepasseerd' voelen maar eerder met een gevoel van 'goed geritst vandaag'. Ach, als deze frustratie wegvalt zal er wel een nieuwe ontstaan zeker... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen ritste zoals het hoorde zaten we hier iet te discuteren. Maar de vraag was of men u meestal laat ritsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat doen jullie met de rits-anomalie
hoe sneller je rijdt hoe groter de afstand dieje moet laten stel we volgen de optimale ritssnelheid van 70km/u , en ritsen daar lustig in wat is de afstand die je moet laten bvb 20m elke auto die tussenrits verplicht de chauffeur van weer meer afstand te nemen... of veroorzaakt een file dus sowieso is en blijft er een limiet aan dat ritsen. je moet dus pumberkleven in de trechter, en dan snelheid verhogen na de trechter naar 90km/iu
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 juli 2009 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moeten de chauffeurs leren begrijpen die te vlug gaan invoegen en daardoor ruimte laten om voor te steken. Ge zult maar uren in de file staan terwijl men steeds opnieuw voor u gaat invoegen. Ik voel er mij in elk geval niet goed bij als ik nog maar eens een file voorbij steek om vooraan te gaan invoegen. Meer voorlichting of nog beter maatregels om te zorgen dat er goed moet geritst worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is die situatie amper denkbaar en leid tot stilstand of accordeonfiles. Of het is minder druk en dan kunnen we amper van ritsen spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |