Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2009, 22:38   #41
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ook, wanneer ik in een moskee kom zet ik geen hoofddoek op en zal me hiertoe niet laten verplichten!
Wanneer me dit beleefd gevraagd wordt maak ik er geen probleem van,maar dit als verplichting zal ik nooit laten gebeuren!
Ik denk er nog niet aan , om een moskee te betreden. En moest ik daartoe verplicht zijn, in mijn functie als agent, dan met mijn schoenen aan, en de reglementaire pet op het hoofd. Zoals gewoonlijk.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 22:48   #42
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Is dit een foto van een politie agente zonder schoenen?

Maar ik begrijp best dat de politie zo'n hoofddoek goed kan gebruiken in de uitoefening van hun taak Neem maar eens dit scenario:
"Groepje agenten rent achter groepje criminelen aan. Die vluchten een moskee binnen. De agenten moeten wachten op instructies van hogerhand want een moskee binnen vallen is geen kattenpis.
Na een tijdje onderhandelen mogen ze van het moskee bestuur naar binnen.
De achtervolgden zijn door het achterraam ontsnapt."
Nieuw scenario: "de aanwezige agentes trekken hun hoofdoek uit het foudraal, schoppen hun schoenen uit en rennen de moskee binnen om de achtervolging voort te zetten."

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 29 juli 2009 om 22:48.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 23:17   #43
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht

Is dit een foto van een politie agente zonder schoenen?

Maar ik begrijp best dat de politie zo'n hoofddoek goed kan gebruiken in de uitoefening van hun taak Neem maar eens dit scenario:
"Groepje agenten rent achter groepje criminelen aan. Die vluchten een moskee binnen. De agenten moeten wachten op instructies van hogerhand want een moskee binnen vallen is geen kattenpis.
Na een tijdje onderhandelen mogen ze van het moskee bestuur naar binnen.
De achtervolgden zijn door het achterraam ontsnapt."
Nieuw scenario: "de aanwezige agentes trekken hun hoofdoek uit het foudraal, schoppen hun schoenen uit en rennen de moskee binnen om de achtervolging voort te zetten."
Ik ga voor scenario 3: de agenten lopen gewoon door. Moskee, kerk, synagoge, of vuilnisbelt, het gaat erom van de boeven te vatten!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 10:18   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit keer ben ik het met je eens Kallikles!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:00   #45
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Indien dit juist is, dan is dit duidelijk een volkomen onverantwoorde onderwerping van het staatsgezag aan een bepaalde religieuze groep.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:03   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Indien dit juist is, dan is dit duidelijk een volkomen onverantwoorde onderwerping van het staatsgezag aan een bepaalde religieuze groep.
blij dat u het daarmee eens bent....
Oud 30 juli 2009, 13:40   #47
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=121722
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:46   #48
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Waarschijnlijk is dit niet eens een beslissing in overleg met moskeeën, maar weer zo 'n politiek corrrecte beslissing.
Zoals Bristol de kerstverlichting verbood.
En de gemeente Amsterdam het kerstpakket voor tramchauffeurs.
Begrijpt iemand politiekcorrect nog? Enerzijds beweert men te streven naar een verdraagzame multiculturele samenleving maar anderzijds duiden hun totalitaire methodes op het streven naar een politiekcorrecte monocultuur met de islam in een bevoorrechte positie.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 14:26   #49
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
aha dus die sociale sector is gewoon een dekmantel!
Laat ons die zo gezegde ''dekmantel'' weghalen, je zult dan meteen wel merken welke kansarmengroep er het meest zal komen smeken om hem terug te krijgen.

Men is natuurlijk niet geacht te weten dat Alice en haar honderden collega iedere dag enthousiast instaan voor (merendeels) allochtoonse 'Moslim' behoeftigen en kanslozen en dit alles niet zonder risico maar wel voor een vrij sober loon.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 14:40   #50
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
politie in België doet nog altijd steeds hun pet af als ze een kerk binnengaan. kunnen we dan ook hier spreken van de onderwerping van de politie aan de christelijke macht?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 juli 2009 om 14:40.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 14:47   #51
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Laat ons die zo gezegde ''dekmantel'' weghalen, je zult dan meteen wel merken welke kansarmengroep er het meest zal komen smeken om hem terug te krijgen.

Men is natuurlijk niet geacht te weten dat Alice en haar honderden collega iedere dag enthousiast instaan voor (merendeels) allochtoonse 'Moslim' behoeftigen en kanslozen en dit alles niet zonder risico maar wel voor een vrij sober loon.
de oorspronkelijke berichtgeving:

http://www.express.co.uk/posts/view/...ear-in-mosques
Oud 30 juli 2009, 16:46   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht

Bedankt, want dat is inderdaad zo, ook wat dat loon betreft!
Oud 30 juli 2009, 16:49   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
politie in België doet nog altijd steeds hun pet af als ze een kerk binnengaan. kunnen we dan ook hier spreken van de onderwerping van de politie aan de christelijke macht?
...en wat zou de politie in een kerk moeten gaan doen volgens jou, de kerken lopen leeg, er zit geen kat meer, behalve wat oude vrouwtjes die anders het huis niet uitkomen en die wat gezelschap zoeken van andere oude vrouwtjes - én asielzoekers die de kerken bezetten en de boel volsch**ten!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 16:59   #54
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en in christelijke kerken doet de politie hun pet ook af, zo wat is het verschil?
Voor een keer vind ik dat de vergelijking tussen de godsdiensten opgaat. Waarom zou de politie IN EEN MOSKEE geen rekening mogen houden met de gevoeligheden van hen voor wie de moskee bestemd is? Maar om nog een mug te ziften: de moskee moet wel zelf voor hoofddoekjes zorgen, vind ik.
Oud 30 juli 2009, 17:10   #55
Princessje
Banneling

Standaard

Normaal toch.... als je manieren hebt tenminste.... (en dat hebben ze in Groot Brittanië zeker wel)
Voor meneer pastoor zet de politie toch ook z'n hoofddeksel af....
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 17:22   #56
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en wat zou de politie in een kerk moeten gaan doen volgens jou, de kerken lopen leeg, er zit geen kat meer, behalve wat oude vrouwtjes die anders het huis niet uitkomen en die wat gezelschap zoeken van andere oude vrouwtjes - én asielzoekers die de kerken bezetten en de boel volsch**ten!
en leg mij de relevantie van dat eens uit?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 17:39   #57
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste moeten politieagenten van mij hun pet niet afzetten als ze een kerk binnengaan. Ik weet trouwens niet of zij dat doen zoals jij beweert.

Ten tweede is het afnemen van een pet nog altijd iets anders dan een geloofssymbool aan te nemen. Met je pet af be je nog steeds neutraal, met een hoofddoek op je hoofd ben je dat niet. Zo word van agenten niet verwacht dat zij een kruisje aandoen als ze een kerk betreden, net zoals zij ook geen tulband moeten dragen als ze Sikhs oppakken in Limburg.

Ten derde hoeven politieagenten helemaal geen rekening te houden met de overgevoeligheden van bepaalde bevolkingsgroepen. Als ik morgen een fetishclub open waar een strikte dresscode heerst dat iedereen leer moet dragen, dan hoeven agenten geen leren pakje te dragen als zij daar moeten zijn om hun job uit te oefenen (wel als ze buiten de diensturen komen, natuurlijk).

Ten vierde is het dragen van religieuze symbolen door niet-gelovigen belachelijk. Een kruisbeeld om de hals van een atheïst is betekenisloos, een hoofddoek op het hoofd van een Christen of een atheïst is dat evenzeer. Ik zou dat als gelovige zelfs eerder als een belediging beschouwen dan als een uiting van respect.

Ten vijfde is dit een bijzonder gevaarlijk precedent. Het signaal dat ze geven is nl. dat een bevolkingsgroep altijd zijn zin krijgt als ze maar lang genoeg zeuren of dreigen. Wat is de volgende stap: eisen dat leerlingen in het openbaar onderwijs alleen nog les krijgen van leerkrachten met een hoofddoek. In Nederland zijn ze bijna zover: daar werd in een Islamitische school een leerkracht buitengeknikkerd omdat ze geen hoofddoek wilde dragen. Intussen heeft een Nederlandse rechtbank het ontslag nietig verklaard, maar in de praktijk zal deze dame wellicht een andere job moeten zoeken. Moslims zullen vroeg of laat moeten leren dat ze hier (in de brede zin van het woord) met niet-moslims samenleven in een maatschappij die godsdienstneutraal is. Steeds toegeven aan hun eisen en zelf voor pseudomoslim spelen in hun nabijheid helpt hen geenszins.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 18:17   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en leg mij de relevantie van dat eens uit?
WAT de politie in een kerk te zoeken zou hebben???
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 18:22   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop voor mijn Britse vrienden dat dit goed afloopt, maar begin het ergste te vrezen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 19:00   #60
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Voor een keer vind ik dat de vergelijking tussen de godsdiensten opgaat. Waarom zou de politie IN EEN MOSKEE geen rekening mogen houden met de gevoeligheden van hen voor wie de moskee bestemd is? Maar om nog een mug te ziften: de moskee moet wel zelf voor hoofddoekjes zorgen, vind ik.
Kijk, ik heb ook al een kepeltje aangehad als ik een synagoge binnenstapte, maar ik blijf het hele gedoe een beetje belachelijk vinden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be