Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2009, 08:43   #41
cheverrant
Partijlid

Standaard Het Belgisch leger verkoopt helicopters : een buitenkansje !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Allez mannen, als jullie eens echt de collega’s en vrienden willen verbazen met één of ander gadget, dan mogen jullie deze kans niet missen :

het Belgisch leger verkoopt acht Agusta A-109 helicopters !

Iedereen die er iets wilde aan verdienen heeft dat inmiddels uitgebreid gedaan, dus ze mogen nu weg voor een habbekrats.

Bon, echt luchtwaardig zijn ze niet (enig knutselwerk kan wonderen doen !) en de nodige papieren voor de burgerluchtvaart zijn er weliswaar ook niet bij, maar ach, een beetje man past daar wel een mouw aan.

En dat loont de moeite, want geef toe : met een helicoptertje naar het werk gaan of des weekends paraderen in (nou ja, boven) de uitgaansbuurt staat toch duidelijk beter dan met een alledaagse opgefokt BMW’tje, nietwaar. Of bijvoorbeeld zelfs eens met stijl een vriend gaan oppikken in de gevangenis, of zo.

Nooit meer in de file, bovendien, en geen last van neusgepeuter aan verkeerslichten, van vervelende snelheidscamera’s, of zelfs van champetters op mobylettes. Enkel van Philippe de Belgique eventueel, als die in zijn eigen toestelleke bijwijlen van de echte piloot mag overnemen en weinig stuurvast - zoals we hem kennen - wat capriolen komt maken in uw luchtruim. Maar goed, eens hij koning wordt heeft hij daarvoor geen tijd meer, en bent u er van af.

En wie weet kunt u er zelfs een lief mee strikken, als u een beetje galant met het ding komt aanvliegen.

Voor de gegadigden, dit is de link waar u na enig invulwerk de aanbesteding kunt vinden :

http://www.ejustice.just.fgov.be/bul/buln.htm

Kom naderhand niet klagen dat u van dit buitenkansje niet op de hoogte was.
Werk deze tekst verder uit tot iets wat een satirisch programma kan gebruiken, en misschien kunt u wel wat euros verdienen als iemand de tekst aankoopt...
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 12:00   #42
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
62 km hebben ze me vroeger op school geleerd.
Sorry dat ik uw kustlijn 18 km langer inschatte dan ze is, al doet dit weliswaar niets af van mijn stelling waarin de inschatting voorkwam, wel integendeel.

Ter verschoning mijner zonde kan ik aanvoeren dat ikzelf nooit op school heb geleerd hoe lang de Belgische kustlijn is ; daar hield men het bij onze eigen kustlijn, uiteraard.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 13:00   #43
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

No problemo Volledig akkoord met die stelling trouwens. Je kan van een land met 62 km kust toch ook geen Armada verwachten.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 14:00   #44
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het Belgisch leger verkoopt acht Agusta A-109 helicopters !

Iedereen die er iets wilde aan verdienen heeft dat inmiddels uitgebreid gedaan, dus ze mogen nu weg voor een habbekrats.
Ze zullen ze moeten vervangen. Niet denken dat onze politici nooit vooruitzien! Die weten ook dat de brandstofprijzen weer gaan stijgen, en dan willen ze zich in de komende winters nog ergens warm mee kunnen houden. Bij voorbeeld met het verbranden van al die bankbiljetten die hun partijen van de Agusta-opvolger zullen ontvangen.
Oud 31 juli 2009, 14:39   #45
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
U bent niet geheel op de hoogte van de NATO-methoden....

Belgie is verondersteld met een 2-tal fregatten,voldoend aan de immer strenger wordende NATO-normen,mee te kunnen doen aan gemeenschappelijke "Hoogzee-patrouilles",desnoods in de Noord-Atlantische oceaan...Nog steeds is duikbootbestrijding een belangrijk punt gezien de afhankelijkheid van de "Westerse wereld" voor de zee-routes.....Met die M's,is die mogelijkheid er.Door hun grotere bouw dan de voorgangers (Westdiep/Westhinder/...) enz...zijn er tevens veel meer mogelijkheden om de "electronische suite" het komende decennium te blijven uitbouwen al naargelang de behoeftes...En dan is er natuurlijk het helikopterdek,iets wat een oorlogsbodem direkt enorm veel meer kracht en mogelijkheden geeft..Het betekent dat bij "operaties" er niet noodzakelijk meer een steunschip mee moet,het fregat kan het wel alleen aan...

We moeten niet de pretentie hebben ons de allerlaatste fregat-technologie te kunnen veroorloven,maar we moeten blijven voldoen aan de NATO-normering...Die M's geven ons minstens 10 jaar respijt...

Wat mijnenbestrijding betreft,Belgie heeft ook al mijnenjagers verkocht,onderandere aan Frankrijk en Bulgarije....naties investeren amper nog in NIEUWE mijnenjager-schepen.De tijden veranderen.Uiteindelijk zullen de "slimme" mijnen bestreden moeten worden vanuit helikopters....Het zullen mijnen zijn die binnen het uur ontplooid kunnen worden,mijnen die,zoals een torpedo,zelf aanvallen,maar die evengoed binnen de paar uren moeten kunnen opgespoord worden,bij wijze van spreken net voordat de vloot arriveert....U begrijpt dat een mijnenjager,met zijn PAP enz...niet meer de geschikte methode KAN zijn....Vandaar het dalende belang van mijnbestrijdings-schepen....de tijden veranderen

Wat "nuttige zaken" betreft om defensiegeld aan te besteden.Nog geen enkele partij heeft,naar mijn weten,voldoende stemmen gehaald om de strijdkrachten af te schaffen en het geld aan "nuttiger" zaken te besteden.Misschien is het niet helemaal "onnuttig"....De indeling in "Componenten",waarbij het personeel van de ene "Component" evengoed kan ingezet worden bij een van de andere "Componenten" is een aanwijzing dat de lijnen aan het vervagen zijn.Overigens,ook bij de grotere naties verschuift men steeds vlotter personeel van de ene "macht" naar de andere.Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat strijdkrachten zich,anno 2009 steeds meer moeten gedragen als een US-MARINE Corps in het klein.Waarbij verschillende wapenonderdelen zo geintegreerd mogelijk samenwerken...
Alle respect voor uw visie, doch ik had het niet over de NATO-methoden, maar over de strategische plannen van de NATO.

Als België zelf aangeeft twee (of wat dan ook) fregatten te bezitten, worden die uiteraard niet geacht totaal nutteloos aan de kade te blijven liggen, en kunnen ze desnoods wel eens ingepast worden in “gemeenschappelijke patrouilles” etc….

Maar laat mij het zo stellen : het is niet omdat Jantje aangeeft twee fietsen te bezitten (en daar misschien zelfs fier op is) dat de ploeg in enigerlei mate op Jantje en/of zijn fietsen rekent om een eventuele Tour de France te winnen of zelfs maar om de bidons te komen aangeven.

Ik kan uw stelling inzake mijnenvegers/mijnenjagers volgen ; ik vermoed dat u het echter met mij eens zult zijn dat niet alle mogelijke (toekomstige) vijanden van de NATO over top-technologische mijnen (zullen) beschikken in de te voorziene toekomst, en dat derhalve de huidige generatie mijnenbestrijders nog een hele tijd nut kan hebben.

En terzijde : in hoeverre u of ik daadwerkelijk en meer dan algemeen publiekelijk bekend is op de hoogte zijn van welkdanige NATO-methode en/of strategie zal steeds een mysterie blijven, vermits – als het zo is – we dit hier toch niet uit de doeken zouden kunnen, willen, en mogen doen.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 31 juli 2009 om 15:08.
Oud 31 juli 2009, 14:46   #46
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En terzijde : in hoeverre u of ik daadwerkelijk en meer dan algemeen publiekelijk bekend is op de hoogte zijn van welkdanige NATO-methode en/of strategie zal steeds een mysterie blijven, vermits – als het zo is – we dit hier toch niet uit de doeken zouden kunnen, willen, en mogen doen.
Prachtig citaat.

Mocht ik u zijn, ik zou het in mijn handtekening zetten.

Staat chique.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 14:49   #47
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Werk deze tekst verder uit tot iets wat een satirisch programma kan gebruiken, en misschien kunt u wel wat euros verdienen als iemand de tekst aankoopt...
Het is hier geenszins de of mijn bedoeling van euros te verdienen, maar van desgewenst een mening te verkondigen.

Elkeen doet dat naar eigen stijl en best vermogen, en aan die regel ontsnap vanzelfsprekend ook ik niet.

Wil van mij aannemen : als ik met schrijverijen - zij het weliswaar in mijn eigen taal - euros wens te verdienen, heb ik daar in het dagelijks leven in voldoende mate de kans toe.
Oud 31 juli 2009, 14:52   #48
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb een optie genomen op één toestel.
Geluk ermee. Maar je moet wel opletten dat je per ongeluk niet in het Nederlands luchtruim terecht komt. Je staat daar, om begrijpelijke redenen, op de zwarte lijst!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 14:53   #49
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Prachtig citaat.

Mocht ik u zijn, ik zou het in mijn handtekening zetten.

Staat chique.
Dan hebt u mijn saccochekes nog niet gezien, waarde vriend...
Oud 31 juli 2009, 15:55   #50
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hebt u mijn saccochekes nog niet gezien, waarde vriend...
Klopt. Na het zien van uw wapens kan ik mij daar al iets bij voorstellen
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 18:14   #51
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

In alle geval, ik heb de kans al 3 keer gehad om met zo'n agusta mee te vliegen vanop de vliegschool (toen nog in Brasschaat) tijdens een leger-jeugdstage.. Ik herinner mij dat die piloten zeiden dat die toestellen echt niet luchtwaardig waren, zelfs niet voor Kossovo eigenlijk. De hete zomers en koude winters stonden die bakken meer aan de grond dat wat anders...
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be