![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() *knip* Gelieve het gescheld achterwege te laten aub.
to the point..... Kuifje is natuurlijk (en voral de eerste albums) volledig achtergebleven.... Hergé heeft dat lateringezien.... Klacht indienen????? Woehaaaaaaaaaa..... waarom????? Elke Congolees met een beetje hersenen zal wel begrijpen waarom niet .....Enfin.... Vorenus zal wel betalen voor onze OCMW... (grapje) WIJ KUNNEN BEST TEGEN KUIFJE?HOOR!!! Laatst gewijzigd door Kadee : 4 augustus 2009 om 01:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben we niks beters te doen in dit land, dan stripverhalen controleren op een pijnlijke waarheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Kuifje is een monument van de Europese cultuur.
In die tijd waren Herge's ideeen gemeenplaats. Het boek is gewoon een kind van zijn tijd en hoeft nu niet door de politiek correcten van de 21e eeuw 'gezuiverd' te worden. Zal de Belgische justitie echt zijn tijd verprutsen met dit soort 'rechtszaken'? Wie zal er straks klacht indienen tegen Asterix wegens racistische behandeling van Belgen, Gothen, Romeinen, Grieken, Spanjaarden, ...? Laatst gewijzigd door forzaflandria : 1 augustus 2009 om 05:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Vlug een nieuwe oplage drukken, want wie het boek niet las, zal het toch nu wel willen lezen!!!
kassa, kassa!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [drosophilla][email protected][/drosophilla]
Weet intussen nog iemand wat racisme is? Ik heb intussen het gevoel dat dat gaat over bruine schoenen, witte schoenen, T-shirts met de naam van een stad op, het vaststellen van de gevangenispopulatie, het niet mogen plaatsen van explicit material op een forum, je garagepoort bestellen bij een verkeerde firma, bij de politie zeggen dat je afgeklopt bent door een Noord-Afrikaans type, geen halal voedsel willen eten, ... Alles is racisme tegenwoordig. En nu komt meneer Welkom Mobutu er nog een schepje bovenop doen. Tof. Als ik bij het parket werkte zou ik hem eigenhandig proberen wurgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De door u geciteerde wetsartikelen kunnen (niet hetzelfde als "zullen") aanleiding geven tot censuur. Niet enkel van duidelijke haatpropaganda, maar ook van een stripverhaal uit een ander tijdperk. Ik wil godverdomme geen censuur in mijn land; dat ruikt naar totalitaire regimes. Ja, racisme is verfoeilijk en moet bestreden worden, maar niet zo. Niet door een wet te maken die mogelijks de deur openzet voor censuur. Als er ook maar de minste schijn wordt gewekt dat onze fundamentele vrijheden kunnen worden aangetast op legale wijze, dan moet ieder rechtgeaarde burger steigeren. Elke idioot die die wet heeft gestemd, zou uit zijn ambt moeten worden ontzet en nooit meer enig politiek mandaat mogen uitoefenen. Ik beslis wat ik lees, waarnaar ik luister en waarnaar ik kijk en ik vorm mijn mening op basis van hetgeen ik aldus gelezen, beluisterd of bekeken heb. De overheid heeft zich daar niet mee te bemoeien. De overheid heeft zelfs niet de indruk te geven zich daarmee te kunnen bemoeien. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele, rechtvaardiging voor censuur. Zulke stupide regelgevingen zijn de reden waarom de Belgische overheid van mijnentwege een welgemeend "fuck you" naar haar hoofd geslingerd krijgt. Laatst gewijzigd door Sammael : 1 augustus 2009 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel ... Voor het overige en ten gronde volg ik uw stelling in zeer ruime mate. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inmiddels schijnen ze het alsnog te hebben opgeknapt, zie ik aan de foto's in het internet. Op de stoep voor het huis stond en staat nog steeds deze steen. Het zou idd wellicht beter zijn, Leopold II niet volledig uit ons collectief geheugen te wissen, en zijn standbeelden te laten staan. Maar ik zou er ook wel zo'n inscripties onder willen, en iets minder vaag geformuleerd dan daar in Braunau am Inn (overigens een bijzonder fraai stadje). Tenslotte was de genocide van Leopold in Congo toen, bij mijn weten, wereldwijd zonder weerga (bevolking misschien wel van 20 tot 10 miljoen gereduceerd, misschien zelfs nog erger). Sindsdien heeft de menselijke soort zich natuurlijk alweer veel erger aangedaan.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar zeg je wat! Alweer zoiets wat we niet op school hebben geleerd, al is het voor ons toch wel belangrijker dan het geboortejaar van Pepijn de Korte. Goed gezien, Andres.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vind het ook zeer vreemd dat daar niet op normale manier les over gegeven wordt. Zeer onverantwoord van die onderwijsminister
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een laatste opmerking: 't is djimi, zònder hoofdletter. Dank bij voorbaar voor de rekening die je daarmee houdt, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() gawoon de wet toepassen!
laat dat aan een rechter over.... ben zelf ook congolees.... als dit jullie superioriteitgevoel opwekt en jullie van zulke strips klaarkomen.... bonne chance....... ik weet dat jullie lekker dokken voor mij.... dus..... wie is de slimste??? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch eens een exemplaar bestellen, in zowel het Nederlands als het oorspronkelijke Frans. Misschien ook in Brusseleir en Antwaarps als die voorhanden zijn. Nu het nog kan, weet je?
![]() Dit is een historische schetstekening van de mentaliteit uit de jaren '50. Dat enkele mensen met een minderwaardigheidscomplex dat niet inzien, tjah,... Voorlopig is het toch mooi reclame voor het werk van Hergé. Soit, ik doe dit oprecht niet om Kongolezen te provoceren hoor, het is gewoon oprechte interesse. Eigenlijk herken ik een Vlaamse trek in het gedrag van dhr. Bienvenue Mbutu. ^^
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 augustus 2009 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan zich ook 'onbevoegd' verklaren, dacht ik. Ik heb al die strips bij een abonnement op Knack als welkomstgeschenk gekregen, maar ik moet toegeven: ik beklaag me het abonnement. Ik zal me voortaan beperken tot elektronische nieuwsgaring, ik krijg de grote hoeveelheden papier die ermee gepaard gaan nauwelijks onder controle. De strips heb ik ook nog niet allemaal gelezen, maar ga dat de komende dagen toch eens moeten doen, blijkbaar. Voor de rest: gij ook bonne chance. Laat u niet kisten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je voegt iets toe aan de discussie: waar komt het thema "superioriteitsgevoel" vandaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling