Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2009, 23:11   #41
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Gedeeltelijk akkoord.

Maar jonge mensen het grote risico laten lopen op een vorm van dodelijke en pijnlijke huidkanker omdat ze menen onkwetsbaar te zijn en omdat ze menen te moeten voldoen aan een idioot schoonheidsideaal, is ook niet te verantwoorden.

Zelfbeschikking is een prachtig iets, maar je moet ook erkennen dat er heel wat domme mensen rondlopen, mensen die niet beter weten. Moeten zij met een pijnlijke en dodelijke huidkanker bestraft worden omdat ze goeie raad in de wind geslaan hebben, met alle lichamelijke, emotionele en zelfs financiële schade tot gevolg ?

Niet vergeten dat die mensen ook familie hebben. Het kan zelfs jouw moeder, dochter of zuster zijn die een flink verhoogd risico heeft wat betreft huidkanker door zonnebanken. Stilletjes zul je toch wel blij zijn dat ze niet meer onder de zonnebank mogen.
Idd. Maar tevens is het voor -18-jarigen ook verboden om onder de zonnebank te gaan, wrs. voor de reden die gij geeft (waar ik dan wel achter sta). Van volwassenen wordt nu eenmaal verwacht dat ze verantwoordelijkheid kunnen opnemen. Mijne nonk heeft ook al 2x longkanker gehad en toch rookt em nog. Cru gezegd heeft em dit zelf gezocht en heeft em ook heel wat leed berokkend aan mijn grootmoe (zijn moeder) en zijn dochters. Maar anderzijds, er zijn genoeg voorbeelden van mensen die hun eigen om zeep helpen (en daarmee leed bezorgen aan hun naaste omgeving) maar toch vind ik dat de overheid niet het recht heeft om dit daarvoor te gaan verbieden.
Oud 3 augustus 2009, 00:02   #42
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij lopen jullie te hard van stapel

'k Kan verkeerd zijn maar volgens mij staat er helemaal geen verbod op al doet dat stukje ( pdf in openingspost ) dat vermoeden
Eerder werd hier de link gegeven naar het bewuste KB en daar is niks over te vinden buiten een hoop reglementering en informatieplicht van de uitbuiter naar de klant en dit :

Art. 6. par 3° De onthaalverantwoordelijke :
laat personen onder de 18 jaar en personen met huidtype 1 niet toe in zijn centrum gebruik te
maken van zonnebanken of andere installaties die ultravioletstralen afgeven;

Ook in die bewuste pdf staat er expliciet het woordje 'én' te lezen in het stukje : '5- Zonnebanken is verboden voor minderjarigen (onder de 18j) én huidtype 1.
(meestal rood- of witharig)'

Het is dus verboden voor -18 jaar én van dat bepaald risicotype

Maar dan nog, stel dat het verboden is dan heeft het natuurlijk nikske met discriminatie te maken daar er geen sprake is dat dit gebeurt op onrechtmatige of ongeoorloofde gronden.
Wel kan je dan vragen stellen ivm zelfbeschikkingsrecht

Laatst gewijzigd door praha : 3 augustus 2009 om 00:05.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be