Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2009, 10:05   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
ja this duidelijk dat het weer uit de "Groene" hoek komt.
Dan gaan ze zich weer afvragen hoe het komt dat mensen genoeg hebben van het groene aanmanend vingertje.

Den eerste groenen die een vinger uitsteekt naar mijn auto, mag een trap tegen zijn ballen verwachten.
Ze moeten dus een "soutien klits" dragen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 10:17   #42
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Dan heb jij pech ik ken boeren die al heel hun leven op die manier heel de familie vervoeren. Dus jij liegt of je hebt pech.
Dank u voor uw beleefde woorden.
Wat die boeren betreft zit daar dan zeker iets louche aan. Bv omkoping van de technische controleur (boeren bezorgen nogal veel werk aan hun garagist en die gaat er dan wel mee naar de keuring : zò geregeld). Ik ken ook zo'n gevallen.

Zo'n gevallen moeten aangepakt worden.

En neen, ik heb geen pech. Ik gebruik die wagen overigens waarvoor hij dient : beroepsmatige vracht. Met een achterzetel ben ik niet gediend.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 10:22   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Banden kunnen ook gevuld worden met stikstof.

Anyway, ze reageren hier steeds tegen "vervuilende" 4x4 wagens, maar anderzijds laten ze dan wel al die oliebrandende 2 takt brommers vrolijk met rust ...
2 takt motoren mogen niet meer verkocht worden vanaf 2010.

Antwerpen verbied de quads omdat deze te gevaarlijk en luidruchtig zijn en zijn ontworpen om op onverhard terrein te rijden.
Een 4x4 is ook ontworpen om op onverharde wegen te rijden en om zware lasten te verplaatsen. Ook deze voertuigen horen dus niet thuis in stadsverkeer.
Daarbij zijn 4x4 dan ook nog eens zware voertuigen die enorme schade aanbrengen aan de wegen, slecht wendbaar zijn en bij aanrijdingen grote verwondingen veroorzaken bij zwakkere weggebruikers.

De actie van deze mensen is niet goed te praten en zelfs milieukundig onverantwoord, maar wel terecht tegenover deze voertuigen.
In vele Europese steden zijn 4x4 zelfs al een tijd verboden, maar Antwerpen zal deze NOOIT verbieden, want de helft van de stadsraad en zelfs de burgemeester rijd met een 4x4 in de binnenstad rond.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 10:32   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan heb jij pech ik ken boeren die al heel hun leven op die manier heel de familie vervoeren. Dus jij liegt of je hebt pech.
Landbouwers gebruiken hun voertuigen in de eerste plaats beroepsmatig en hebben daar nu eenmaal voertuigen voor nodig die op alle terrein kunnen rijden.
Maar een landbouwer zal zelden met zijn 4x4 een stad inrijden, want hij heeft daar niets verloren.

Een landbouwer zal ook niet met een 4x4 van porche of bmw rondrijden, want deze zijn op terrein niets waard.
Een landbouwer rijd met een robuuste 4x4 rond en ja, deze voertuigen zijn vaak ook geschikt om 6 personen te vervoeren.
Een lichte vracht moet immers voor 2/3 laadruimte hebben en mag dus 1/3 passagiersruimte hebben. De reden dat zij het stellen met slechts 1 auto en er geen 20 op na houden is ook al even logisch, namelijk de kostprijs van die 20 wagens.
Maar de meeste 4x4 die er in de steden rondrijden zijn zuivere luxe wagens, waarvoor men even goed een smart kan gebruiken of zelfs een 2pk.
Oud 6 augustus 2009, 10:35   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Dank u voor uw beleefde woorden.
Wat die boeren betreft zit daar dan zeker iets louche aan. Bv omkoping van de technische controleur (boeren bezorgen nogal veel werk aan hun garagist en die gaat er dan wel mee naar de keuring : zò geregeld). Ik ken ook zo'n gevallen.

Zo'n gevallen moeten aangepakt worden.

En neen, ik heb geen pech. Ik gebruik die wagen overigens waarvoor hij dient : beroepsmatige vracht. Met een achterzetel ben ik niet gediend.
Landbouwers zijn de slechtste klanten van garagisten, want die doen zo veel mogelijk zelf aan hun voertuigen. Die mensen leren immers op school ook mechanica en leren van kindsbeen af om zelf zo veel mogelijk te doen, wegens de hoge kostprijzen van garages en andere technici hun uurlonen.
Oud 6 augustus 2009, 10:38   #46
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Landbouwers zijn de slechtste klanten van garagisten, want die doen zo veel mogelijk zelf aan hun voertuigen. Die mensen leren immers op school ook mechanica en leren van kindsbeen af om zelf zo veel mogelijk te doen, wegens de hoge kostprijzen van garages en andere technici hun uurlonen.
Dat is niet mijn vaststelling bij mijn garagist. Ik woon namelijk in Haspengouw ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 10:59   #47
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Landbouwers gebruiken hun voertuigen in de eerste plaats beroepsmatig en hebben daar nu eenmaal voertuigen voor nodig die op alle terrein kunnen rijden.
Maar een landbouwer zal zelden met zijn 4x4 een stad inrijden, want hij heeft daar niets verloren.

Een landbouwer zal ook niet met een 4x4 van porche of bmw rondrijden, want deze zijn op terrein niets waard.
Een landbouwer rijd met een robuuste 4x4 rond en ja, deze voertuigen zijn vaak ook geschikt om 6 personen te vervoeren.
Een lichte vracht moet immers voor 2/3 laadruimte hebben en mag dus 1/3 passagiersruimte hebben. De reden dat zij het stellen met slechts 1 auto en er geen 20 op na houden is ook al even logisch, namelijk de kostprijs van die 20 wagens.
Maar de meeste 4x4 die er in de steden rondrijden zijn zuivere luxe wagens, waarvoor men even goed een smart kan gebruiken of zelfs een 2pk.

Leugens zulle die boeren rijden met hun wagen in de stad. zelfs met kinderzitjes vanachter op de bank.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 11:06   #48
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugens zulle die boeren rijden met hun wagen in de stad. zelfs met kinderzitjes vanachter op de bank.
Leugens leugens, kijk er de wet op na. Dat een paar boeren die wet proberen te omzeilen, tot daar toe. Maar probeer jij maar eens een luxe SUV te kopen en die in te schrijven als lichte vracht zonder een vaste afscheidingswand tussen het passagiersgedeelte. Dat zal je gelukkig niet zo snel lukken.

Dus:

Liegen: nee, zo is de wet
Pech: pech dat hij de wet volgt?

Mooi zo.
Oud 6 augustus 2009, 11:07   #49
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij weet van AL die boeren dat hun 4x4's ALLEMAAL (onwettelijk) zijn ingeschreven als lichte vracht?!

Veearts of zo?
Oud 6 augustus 2009, 11:11   #50
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn zo af en toe nog van die gevallen die eens een schop tegen hun ballen verdienen.
Laten we beginnen bij jarloerse bokken

Laatst gewijzigd door giserke : 6 augustus 2009 om 11:12.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 11:23   #51
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er zijn zo af en toe nog van die gevallen die eens een schop tegen hun ballen verdienen.
Laten we beginnen bij jarloerse bokken
Ik kan me best zulke SUV betalen. Maar niet goed voor het milieu. Als je zulke auto wil betaal je ervoor. Vele boeren profiteren en doen dit niet. U kikt op mensen die de wet graag overtreden.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 11:40   #52
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je reacties stelden al niet veel voor, maar de laatste tijd doe je niet eens moeite meer he?
Wie(n) de schoen past, trekke hem aan.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 augustus 2009 om 11:46.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 11:50   #53
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

wie rijdt met een 4x4 in 't stad? Mensen die schrik hebben van andere weggebruikers en zich genoodzaakt zien zich te verstoppen in een halve tank; zij vertonen dan gedrag dat gevaarlijke situaties creërt vanuit hun angst en hun idee dat zij toch veilig zitten en dat de anderen maar moeten opletten.
4x4 hoort niet in de stad, en bestuurders die gespot worden zouden eigenlijk direct tegengehouden en beboet moeten worden wegens roekeloos gedrag.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 11:59   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als bestuurder van verschillende terreinvoertuigen en van landbouwvoertuigen kan ik je verzekeren dat een landbouwer liever met de trein naar Antwerpen rijd dan met zijn 4x4.
Dit enkel al wegens de kostprijs.
Daarnaast hebben landbouwers een hekel aan parkeerproblemen.
En zijn landbouwers mensen die gewend zijn ruimte te hebben om te rijden en zijn niet gewend aan het drukke verkeer in Antwerpen met zijn smalle straten.
De mensen die je dus ziet rijden in de steden zijn geen landbouwers, maar gewone mensen die een 4x4 gebruiken als prestige voertuig en niet als werkpaard zoals de landbouwers.

Ik vat je opmerking trouwens op als een persoonlijke belediging, daar ik zelf van landbouwers afstam en zelf actief ben binnen de landbouwsector.
Oud 6 augustus 2009, 12:02   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me best zulke SUV betalen. Maar niet goed voor het milieu. Als je zulke auto wil betaal je ervoor. Vele boeren profiteren en doen dit niet. U kikt op mensen die de wet graag overtreden.
Landbouwers betalen daar ook voor en overtreden nergens de wet door hun voertuigen in te schrijven voor wat zij ze gebruiken.
je bent trouwens bezig met haat op te roepen tegenover een bepaalde bevolkingsgroep en dit is strafbaar.
Oud 6 augustus 2009, 12:34   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind safari-vakansies erg schadelijk voor het milieu; overbodig wegens de alternatieven van beestendokumentaires ... bla bla...
maar toch bekruipt mij geen goesting om vliegtuigen te gaan saboteren in Zaventem.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 14:06   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dit is gewoon crimineel gedrag. Het zal je wagen maar zijn...
Inderdaad: handen af van andermans eigendom.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 6 augustus 2009 om 14:06.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 14:08   #58
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
4x4 hoort niet in de stad, en bestuurders die gespot worden zouden eigenlijk direct tegengehouden en beboet moeten worden wegens roekeloos gedrag.
Autobussen ook niet, zeker niet als ze leeg zijn.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 14:21   #59
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik zie in mijn omgeving steeds vaker dit type voertuigen, maar, anders dan toen ze nog zeldzaam waren, worden ze uiterst zorgvuldig bereden, zo goed als nooit "imponerend rijgedrag" of "voorrang nemen"; vaak een heel gezin met kinderen aan boord.

Het is dus ook met deze sterke karren goed mogelijk om "beschaafd" te rijden.

Een paar keer heeft iemand mij een directe blik verschaft op het interieur en de zitruimte lijkt mij heel comfortabel voor lange ritten.
Oud 6 augustus 2009, 15:00   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er is iets mis bij sommige vrienden-forummers hier.

Ik zou nog kunnen begrijpen dat ze iets tegen 4x4-auto's hebben.
Maar het is duidelijk dat ze niks tegen die auto's hebben, maar wel tegen hun eigenaren.

Waarom durven deze vrienden-forummers niet gewoon hun mening zeggen, namelijk dat ze die medemensen zo haten, dat ze ze liefst van alle mogelijke kanten kloten van ik kan niet meer ?

post skrotum: ik rij niet met een 4x4. Met met auto trek ik wel een karavan. Als het even mag. Dus zou mijn volgende auto misschien toch zo'n model zijn waarmee ge wat gewicht moogt trekken.
Wie trekt soms nog zware lasten met hun auto? Boot-eigenaren. Zouden we hen ook niet aanvallen, die water- en zee-bevuilers ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be