Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2009, 19:33   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
En voor de zoveelste keer, er bestaat zoiets als gezaamlijke intresses (ook de reden waarvoor NAVO ontstaan is trouwens), en zomaar vertrekken is niet zo makkelijk zoals jij het hier verkoopt.
akkoord. Er bestaan gezamelijke interesses tussen Europa en de verschillende andere 'grootmachten' op deze aarde. De vazalstatus van Europa tav de VS hoeft hiervoor niet behouden te blijven echter. integendeel. Gezamelijke interesses worden best gediend vanuit VOLWASSEN relaties tussen ONAFHANKELIJKE entiteiten.

Als de NATO niet kan hervomd worden in die richting dan is het best de organizatie op te heffen en een nieuw verbond aan te gaan waarbij de VS voor mij niet hoeft uitgesloten te worden. Gemakkelijk is het niet, maar alles begint met een bewustzijn en een wil.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 augustus 2009 om 19:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 20:30   #42
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin; Dit is een NAVO en geen USA interventie. We moeten wel meedoen, tenzij u voorstander bent van het feit dat we uit de NAVO gaan.
NAVO = USA-huurlingenleger.

De NAVO staat altijd onder Amerikaans opperbevel. De dag dat een Europese generaal eens alle Amerikaanse troepen mag commanderen, zal ik mijn visie misschien herzien.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 20:31   #43
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En waar haalt u dat dan uit? Gelieve deze conclusie even te verklaren dan...ben heel benieuwd.

Ik haat zoals ik hier duidelijk laat merken moslim terroristen. Wat heeft dat met VB-Islamhatertje te maken?
Ge zijt gewoon zo'n VB'erke dat te pas en vooral te onpas over die islam zaagt.
Oud 17 augustus 2009, 20:34   #44
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Ja ik geloof de westerse propaganda ja. Want dat is de enige juiste. Ik weet niet welke bronnen u aanhaalt, maar het legeroffensief van het "zwakke" Pakistaanse leger heeft de Taliban compleet van slag gebracht. U zegt dat de Pakistaanse Taliban een sterke organisatie is, maar hoe kan een zwak leger ze dan verdrijven? U spreekt van "bescheiden succesjes", maar het gebied van de Taliban is al voor de helft gekrompen??? Hun leiders op de vlucht....

Ik denk dat u uw eigen bronnen eens goed moet nakijken op mogelijke fouten of achterhaalde informatie
1. Wie propaganda gelooft, is gewoon dom. Propaganda stelt zaken altijd fout voor, namelijk in het voordeel van de maker ervan.

2. Als u wil geloven dat Pakistan weldra gezuiverd is van de boze fundamentalisten, wel ga uw gang. Voor mij niet gelaten hoor. Ik moet er gewoon eens mee lachen.
Oud 17 augustus 2009, 21:20   #45
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

1. Wie propaganda gelooft, ....

Men kan aannemen dat alle menselijke handelingen een doel hebben, het is derhalve onmogelijk om een onderscheid te maken tussen propaganda en niet-propaganda.
Oud 18 augustus 2009, 11:26   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Ge zijt gewoon zo'n VB'erke dat te pas en vooral te onpas over die islam zaagt.
Dat heb je al gezegt, antwoord op mijn vraag...hoe kom je tot deze conclusie die nm helemaal fout is?

Ik kan ook zeggen dat jij een homohater bent, maar dat maakt het nog niet zo.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 11:27   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Wie propaganda gelooft, is gewoon dom. Propaganda stelt zaken altijd fout voor, namelijk in het voordeel van de maker ervan.

2. Als u wil geloven dat Pakistan weldra gezuiverd is van de boze fundamentalisten, wel ga uw gang. Voor mij niet gelaten hoor. Ik moet er gewoon eens mee lachen.
Zoals jij zegt dat ik een VB islamhaterke ben... je basseerd dit nergens op.
Oud 18 augustus 2009, 13:21   #48
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkad Bekijk bericht
You, sir, are quite mistaken... De russen al vergeten? Of waren dat mietjes en dommeriken gewoon?

Ge kunt die mensen hun geest niet breken, die is ijzersterk... Een veel te fier bergvolk met oeroude tradities die al eeuwen overleeft in een echt maanlandschap. Zelfs hun kinderen en vrouwen vermoorden of hun mannen opsluiten in de meest mensonterende Guantanamo's of Abugraibs helpt NIKS.. En gij gaat daar wat naïve mannetjes van doorgaans 19 jaar tegenoverzetten met heel veel heimwee naar huis, totaal andere normen en waarden en, franchement, geen echte guerrillero krijgersmentaliteit...
Moeten we dat afgaanse volk dan niet helpen met hun strijd tegen de taliban?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 13:43   #49
Bieselke
Partijlid

Standaard

Het is toch vrij duidelijk dat de Taliban niet in staat is om een gebied te controleren. voor blijvende instabiliteit zorgen, lukt hun echter wel maar het is tegelijkertijd vrij duidelijk dat het Afghaanse leger nog lang niet in staat is om de Taliban van de macht te houden. Dus simpel: de NATOtroepen zullen nog wel effe daar zijn en met reden.

Over het NAto-slaafje-aan-Amerika-verhaaltje hier, vergeet niet dat er ook aanslagen zijn geweest in Madrid, Londen, en dat heel Europa nog steeds een doelwit kan zijn. Europa heeft even veel 'belang' in Afghanistan als Amerika.
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 13:57   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De NAVO staat altijd onder Amerikaans opperbevel. De dag dat een Europese generaal eens alle Amerikaanse troepen mag commanderen, zal ik mijn visie misschien herzien.
Indien bv de Britten een bevel van een amerikaanse generaal, zoals jij het zegt, totaal niet aanstaat, zullen de Britten dan ook niet zomaar het bevel volgen.
De Navo is helemaal niet zomaar een USA-huurlingenleger. DIt is belachelijke anti-VS propaganda, meer niet.
Oud 18 augustus 2009, 19:38   #51
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Voordat er een internationale operatie komt :

Ieder land stelt zijn eigen regels op, en geeft duidelijk aan wat deze regels zijn.

Vb, clusterbommen. De Belgische F16 zullen NOOIT gebruik maken van clusterbommen in NAVO verbond, omdat dit duidelijk omschreven is in de Belgische regels dewelke ze toepassen op terrein. Een navo baas kan dus nooit een belgische eenheid bevel geven om iets te doen tegen hun eigen principes. Maar deze regels kunnen natuurlijk verschillen van land tot land. Er wordt ook duidelijk afgesproken dat de verantwoordlijkheden voor iedere actie blijven bij de nationale verantwoordelijke. Het is dus niet zomaar domweg opvolgen wat een "USA generaal" zegt, maar een samenwerking van verschillende landen met elk hun eigenheid.

Over het opperbevel,
De basis van alles is de politiek, de politiek bepaalt wat gebeurt, de militairen voeren uit. Politieke baas is al een belg geweest, natuurlijk SPA, en moeten aftreden wegens corruptie.
Militair bevel, vroegen kon het nooit een belg zijn, wij hadden gewoon geen 4 sterren generaals Is nu veranderd, enkel voor protocol, is de koning er eentje geworden. Praktisch gezien, kleinere landen hebben gewoon niet de kennis in huis om een groot leger als de nato te leiden.
Oud 18 augustus 2009, 19:54   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin; Dit is een NAVO en geen USA interventie. We moeten wel meedoen, tenzij u voorstander bent van het feit dat we uit de NAVO gaan.
Natuurlijk moet België uit de Navo, maar vooral: de Navo uit België. Weg met vreemde bezettingstroepen op ons grondgebied!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 19:56   #53
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Natuurlijk moet België uit de Navo, maar vooral: de Navo uit België. Weg met vreemde bezettingstroepen op ons grondgebied!
Dit is enkel mogelijk indien NAVO Europa verlaat, vrees ik. Als een Belgische machtshebber de NAVO eruit wil gooien, zal er nogal wat tumult zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 20:00   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dit is enkel mogelijk indien NAVO Europa verlaat, vrees ik.
Uiteraard. Het Amerikaanse bezettingsleger uit Europa. Vooral uit Duitsland.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 20:07   #55
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat denk je van de vraag van Estland, Letland en Lithouwen aan Belgie om in NAVO verband hun luchtruim te verdedigen? Belgie heeft geregeld deze oproep positief beantwoord.

Werd Belgie dan ook door anti-navo beschouwt als bezettingsmacht in deze landen?
Oud 18 augustus 2009, 20:09   #56
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer zeker.

Het is dan ook interessant om te zien hoe Duitsland, dat een eeuwenoude krijgerscultuur heeft, in boeien is geslagen door het Amerikaans imperialisme.
De kanonnen op de Abrams-tanks zijn van Rheinmetall.

Tegelijk heeft Duitsland geen enkele autonomie op het vlak van defensie.
Oud 18 augustus 2009, 20:10   #57
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Wat denk je van de vraag van Estland, Letland en Lithouwen aan Belgie om in NAVO verband hun luchtruim te verdedigen? Belgie heeft geregeld deze oproep positief beantwoord.

Werd Belgie dan ook door anti-navo beschouwt als bezettingsmacht in deze landen?
Esten zijn een kleinzielig volkje die altijd propjes gooien naar Rusland en dan wenend lopen naar de juf als de grote jongen boos wordt.
Oud 18 augustus 2009, 21:25   #58
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Esten zijn een kleinzielig volkje die altijd propjes gooien naar Rusland en dan wenend lopen naar de juf als de grote jongen boos wordt.
En de letten en de lithouwers?
Oud 18 augustus 2009, 21:38   #59
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
En de letten en de lithouwers?
Over Estland beschik over eerstehands kennis (kom daar regelmatig). Over de andere twee Baltstaten slechts over kranten- en boekenkennis, dus ik durf er niet met volle zekerheid op te antwoorden.

En de gevallen zijn nogal verschillend. Je moet niet vergeten hoeveel Russen er in die landen wonen, trouwens.
Oud 18 augustus 2009, 22:07   #60
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
('s wel mooi gezegd...)
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be