![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je iets op je kerfstok hebt, gewoon vluchten aangezien de politiek correcte politie vanaf nu geen achtervolging meer mag inzetten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik wel zeg is dat de politiereactie hetzelfde is als met een kanon op een mug schieten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou politie iemand met opgevoerde brommer niet mogen tegenhouden?
En hoe weet u dat de schuld bij politie ligt? Als die jongen was gestopt was het anders afgelopen, denkt u niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 augustus 2009 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarenboven wie tegengehouden wordt door agenten, wacht. Er is in deze situatie geen maatschappelijk aanvaardbare uitleg voor het vluchtgedrag, laat staan voor de reactie op het ongeluk. Het toont diepgewortelde onverdraagzaamheid.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heb je ook totaal geen reden om te vluchten - of zou er tóch een andere reden geweest zijn - pas op, ik betreur het overlijden van deze jongen, maar waarom moest hij nou op de vlucht slaan als je een zuiver geweten hebt, enkel voor die paar km. te hard rijden, zou me erg verbazen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() en toch vind ik het heel erg knap politiewerk...!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Onderliggende vraag is dan weer vanaf welke inbreuk het dan wel gerechtigd wordt om een achtervolging in te zetten? Dat is een erg moeilijke lijn om te trekken indien men niet aanvaardt dat deze lijn juist wordt getrokken door de geldende wetgeving en elke inbreuk hierop aanleiding kan geven tot een interventie van de politionele macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs als je hem regulier hebt gekocht en er geen enkele modificatie aan hebt gedaan. Immers na een tijd beginnen al die scooters over de 45 te gaan omwille van het verschuiven van de instelling van de carburator en slijtage aan al die hulpstukken die zo op je scooter hebben moeten plaatsen om hem onder de 45 km/u te houden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 augustus 2009 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan wel zijn, maar verklaart niet waarom u meent dat de politie dus niemand met opgevoerde brommer zou mogen doen stoppen, u legt de schuld dus bij politie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongen leverde pizza's, meestal wordt dat niet gedaan met 'eigen' scooter, maar van de zaak, wat zou het hem dan kunnen schelen dat die in beslag werd genomen? Zoveel dat zijn leven ondergeschikt werd? -Indien dit zo is, ben je te goeder trouw en heb je zélf niet je scooter gemanipuleerd, de politie zal dit ook wel weten en hopelijk rekening mee houden, geldt dezelfde wetgeving trouwens ook in Frankrijk? U gaat er overigens gewoon van uit dat de jongen op de vlucht is geslagen omdat hij 'enkel' wat te hard reed en/of zijn scooter had gemanipuleerd.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Soms zit het de Franse gendarme toch echt niet mee...
Voor ie het weet hangen z'n spatborden vol negerpaté... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit geheel terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet ingeschreven geen verzekering geen rijbewijs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van dommigheid gesproken heeft bhariav gelijk...er bestaat daar nog geen referentie kader rondom.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik mij hier toch wel erger aan al die "verdedigers van die arme jongeren". Het probleem is niet dat hij met een opgefokte brommer reed, het probleem is dat hij, na aanmaning van de politie, een vluchtgedrag toonde.
Een bevel van de politie negeren, erger, op de vlucht slaan, wil toch wel zeggen dat je alle risico op jezelf neemt, he. Het is ten eerste een onaanvaardbaar "burgergedrag". Als de politie je interpelleert, ben je als burger verondersteld gevolg te geven. Maar ten tweede maakt het je toch wel extra verdacht bij de politie. Misschien ben je wel een gevaarlijke gangster die niet wil geklist worden. Het zou mij persoonlijk zelfs niet storen mocht men in dat geval het vuur openen (nadat is nagegaan dat je daadwerkelijk moedwillig geen gevolg gaf) - de enige reden om dat niet voor te stellen zou de onzekerheid zijn op de juiste toepassing van deze regelgeving (agenten moeten ook geen carte blanche krijgen om gelijk wie op straat af te lappen, en dan komen te vertellen dat hij "geen gevolg" gaf, natuurlijk). Ik kan geen 10 seconden compassie hebben met lui die aan een politiecontrole willen ontsnappen, en daardoor verongelukken. Eigen schuld, dikken bult, en goed verdiend. Het is schering en inslag hier in Frankrijk, en dan zijn er altijd weer relletjes. Mensen met rare burgerzin, vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zulke situaties zijn trouwens dikwijls het gevolg van scheefgetrokken wetgeving, namelijk de zogenaamde 'victimless crimes'.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 augustus 2009 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom steken "andere jongeren" de omgeving in de fik? Als wraak?
![]() |