![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zodra u een duidelijke stelling inneemt zal ik een poging ondernemen. De bal ligt echter in uw kamp. Probeer anders eens in uw eigen woorden te zeggen waarom u vindt dat religie nog niet verslagen is en atheïsme nog steeds een vies woord is. Kan zijn dat u het al gezegd heeft, maar dat ik het de eerste keer niet begrepen heb. Probeer het me in dat geval in eenvoudigere termen nog eens uit te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() U reageert in het Russisch, ik kan het niet begrijpen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 18 augustus 2009 om 00:10. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man,man,héél mijn jeugd heb ik in de kerk preken van hel,en verdoemenis,dood en verderf moeten aanhoren,waarbij vooral het lot van de "ongelovigen" werden besproken....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En op welke manier zou dat moeten aantonen dat geloof uitsluitend het gevolg is van indoctrinatie?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 augustus 2009 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Graag gedaan.
Citaat:
Citaat:
Eerst en vooral, ik ben niet diegene die hier heeft beweerd dat de religie nog niet verslagen is, of dat het atheïsme nog steeds een vies woord is !!! Hiermee gaat de discussie met Abu Anis op slot. Zal weer geopend worden als hij tenminste weet waarover de topic gaat, dan pas zal ik zijn reacties mijn aandacht en tijd geven , en ook appreciëren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt het toch over mortaliteit en niet moraliteit?
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Van wat is het geloof dan volgens U wel het gevolg?
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedoelt U dat U denkt dat religie wel al verslagen is?
![]() |
#50 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het begint erop te lijken dat u het moeilijk hebt met mensen die u vragen iets duidelijk te maken zonder intellectualistisch gezwets of bijeengescharrelde citaten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Oeioei, porpo houden aan zijn eerdere beweringen... Pas maar op dat hij u geen waarschuwing geeft hoor, u zou wel eens op zijn negeerlijst kunnen belanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Beste collega, zie:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk is het zo dat het al dat niet begrijpen van bericht 2 hier echt niet van belang is. Wat belangrijk is, is dat u hier iets bijdraagt over het verslagen van de religie, en de positie van het atheïsme in het westen. U hoeft niet toe te geven want ik heb al gemerkt dat het moeilijk gaat. Laatst gewijzigd door porpo : 18 augustus 2009 om 12:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over het al dan niet verslagen zijn van religie? Natuurlijk is religie nog niet verslagen in het westen. En voor veel mensen is atheïsme inderdaad nog steeds een vies woord. Valt daar meer over te zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Op dat niveau heeft de georganiseerde religie inderdaad serieuze klappen gekregen. Maar dat neemt niet weg dat we nog ver verwijderd zijn van een echte seculiere maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een statische religie staat niet dichter bij de waarheid dan een dynamische religie. Eeuwige waarheden kunnen zich uitdrukken op verschillende wijzen. Door de vorm met de inhoud te verwarren ontsnapt ons die waarheid. In die zin is een religie die pretendeert die eeuwige waarheid te kunnen vastleggen, benoemen, concretiseren, materialiseren, een religie aan wie die waarheid voorbij gaat. Verwarrend. Soms schieten woorden te kort. ... Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 augustus 2009 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer juist. Waarheid is onafhankelijk van de waarnemer. Dat maakt statische religies obsolescent vanaf het moment waarop ze worden geboren. Hedendaagse systemen zijn veel interessanter op dat vlak. Maar voor velen helaas te pragmatisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat het net andersom was?
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard kunt U zulks niet begrijpen omdat U uit geloofsoogpunt reageert....
Het gevolg van jarenlange indoctrinatie.... Citaat:
Zolang U géén bewijzen levert hoeven wij hier niets te ontkrachten,lekker makkelijk toch... Man ,man ,een pasgeboren baby is een onbeschreven blad dat uit zichzelf géén onderscheid kan maken tussen goed en kwaad,en die zich nog minder bewust is van het al dan niet bestaan van een of ander geloof.... Het enige dat een baby heeft zijn de primaire instincten die genetisch worden doorgegeven en waardoor een baby automatisch reageert op de prikkels die hij krijgt uit zijn omgeving.kortom hij heeft een bewustzijn meegekregen bij zijn geboorte, héél wat anders dan een zelfbewustzijn dat gaandeweg door de interactie met zijn omgeving wordt opgebouwd... Citaat:
Want alle gelovigen die ik ken hebben hun geloof met de paplepel mee opgelepeld gekregen door hun famillie én direkte omgeving en de geloofsgroep waartoe ze behoren.... Citaat:
Als jonge kadee zou je al voor minder schrik gaan krijgen.... En blijft U natuurlijk bijzonder vaag aangezien dat kind zowel 2 als 10 jaar kan zijn... Geef een pasgeboren ,of een 2 maanden oude baby een tikje op zijn bips,en natuurlijk reageert die daar op mijn beste,daar zorgen de pijnprikkels van de tik wel voor als die de boodschap naar de hersenen van die baby sturen... Denkt U dat die baby er dan vanuit gaat of het toeval was of niet,nee mijn beste, die reageert instinctmatig op de prikkels die hij krijgt.... Zie het vetgedrukte hierboven.... U mijn beste bent niet meer of minder dan lid van een besloten gemeenschap die hetzelfde geloofgoed aanhangen,die hun leven moeten leiden zoals voorgeschreven wordt door hun geloofsboek....En wiens geloof wordt gecontroleerd door de hele geloofsgemeenschap die erp toekijkt door middel van sociale controle of alle schaapjes netjes in de pas lopen.... Diegenen die het geloof niet volgen zoals voorgeschreven worden uiteraard een beetje scheef bekeken en bestempeld als niet ware gelovigen... Ieder geloof hoe groot het ook is,blijft niet meer dan een sekte mijn beste,wiens leiders hun best doen om hun macht over hun gelovigen te bestendigen,daardoor gebonden door hun regeltjes op straffe van de toorn gods én de kans om de toegang tot het aards paradijs geweigerd te worden... Citaat:
Denkt U dat als U Uw geloof niet strict volgt U een grote kans gaat lopen om in Uw eeuwig leven het aards paradijs mis te lopen Indien het antwoord hierop nee is bent U volgens Uw geloof géén ware moslim ... Indien het antwoord hierop ja is,dan bent U een gevangene van Uw geloof omdat U het geenszins aandurft om de geldende regels en verplichtingen te overtreden uit schrik om door Uw gemeenschap te worden omschreven al géén ware moslim... Uw Jonathan Israel poneert hier overigens ook maar zijn eigen mening ,en mijn mening is nét zoveel waard als de zijne,snappie.... De dag dat de geloofsgroepen ter wereld erkennen dan andersgelovigen of niet gelovigen nét zoveel mens zijn en nét zoveel respect verdienen als de eigen geloofsgenoten omdat ze zijn wie ze zijn,en niet wat ze zijn, zal de dag zijn dat zij eindelijk het woord vrede in al zijn facetten naar waarde zullen kunnen schatten... Momenteel is dat hopeloos gezien het heersende fundamentalisme in alle geloofsgroepen ter wereld... |
||||
![]() |
![]() |