![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bevolking van Irak telde in 2002, een jaar voor de oorlog, 24,246,000 mensen. (officiële cijfers Irakese overheid). De groei bedraagt gemiddeld, en dit reeds decennia lang, 2.5 �* 2.7% jaarlijks. De bevolking van Irak telde in 2004, een jaar na de start van de oorlog en 6 maanden na de officiële stopzetting van de 'invasie' , 25,374,000. (ook weer officiële cijfers Irakese overheid). Zou niet mogelijk zijn geweest indien tijdens deze invasie de Amerikanen en geallieerden 1.7 miljoen mensen hadden omgebracht. Laat staan hoe ze ook nog geteld hebben dat er een half miljoen kinderen zijn gesneuveld. Na de officiële stopzetting van de oorlog, bleven de Westerse troepen ter plaatse, en er vielen nog slachtoffers. Vooral dan dankzij de moordpartijen van het moslimse "verzet". Maar zelfs deze 'echte' slachtpartijen onder burgers, inclusief kinderen, die veel meer slachtoffers maakten dan de bombardementen, hebben nooit zoveel doden gemaakt als wat de onzinnige cijfers van de anti-westerlingen hierboven beweren. De Irakezen zelf houden het op 100,000-150,000 slachtoffers tussen 2003 en 2006, waaronder veel doden door aanslagen en moordpartijen van terroristen. Je kunt mijn cijfers proberen weerleggen of betwijfelen, maar er zal veel moeten gebeuren om aan te tonen dat de Amerikanen 1,7 miljoen doden hebben gemaakt waaronder 500.000 kinderen. Wat een onzinnig gezeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Zelfs in de demografische cijfers zie je de gevolgen van die oorlog. Je ziet dat bvb aan de daling van de jaarlijkse demografische groei tussen 2004 en 2009 (van een 2.8% naar 2.5% per jaar). Toegegeven, dat zijn niet enkel doden die daarvoor verantwoordelijk zijn, maar ook emigratie alsook een klimaat van onzekerheid (om het eufemistisch te omschrijven). Voor alle duidelijkheid: ik baseerde me op Amerikaanse gegevens (o.m. het CIA World Factbook). Ik mag hopen dat dat me net niet anti-Westers maakt.
Je kan dan ook zonder meer stellen dat - o.m. op demografisch vlak - de Amerikaans-Britse aanval tegen en bezetting van Irak een ramp was voor de Irakezen. Op economisch vlak vertaalde dat zich in werkloosheid en inflatie. Op politiek vlak in gewapend verzet en op demografisch vlak in emigratie en een terugval van de bevolkingsgroei.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 27 augustus 2009 om 01:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gevolgen van de oorlog zijn inderdaad vrij nefast, de echte vrijheid en voorspoed die verhoopt waren blijven op zich wachten. En ik ben het ook eens met de cijfers die je hierboven meldt. Maar die 1.700.000 doden waaronder 500.000 kinderen vanwege de Amerikaanse bombardementen, dat is pure onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() De gemiddelde leeftijd in Irak bedraagt 20 jaar. Als er 1.7 miljoen doden vielen, dan lijken 500.000 dodelijke kinderslachtofters me realistisch. Zelf heb ik enkel weet van het cijfer van 1.2 miljoen doden, dat evenwel al uit 2007 dateert. Dat cijfer was gebaseerd op polls. Ik weet niet waarop het cijfer van 1.7 miljoen gebaseerd is.
Je zal anderzijds wel moeten erkennen dat de eigen cijfers die je naar voren schuift bijzonder veel kritiek te verwerken krijgen. Zowat elk cijfer dat ik tegenkom is vele malen hoger dan uw 100 �* 150.000 slachtoffers. Vandaar mijn vraag: kan u een of meerdere bronnen geven, bij voorkeur opgesteld door iemand die niet al te veel belangen heeft bij het minimaliseren van de bezettingskost, die spreekt over 100 of 150.000 doden? (Als het enigszins kan een bron die een degelijke methodologie hanteert.)
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toch wel iets anders als "als een held binnenhalen", zou ik zo zeggen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
http://www.iraqbodycount.org/analysi...eality-checks/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Zo wordt er gevraagd aan Irakezen of ze sinds 2003 een familielid door geweld gestorven is. En vervolgens word dat geëxtrapolleerd naar huishoudens. Dat is een grove fout, want de familie is veel groter dan een huishouden. Vooral in Irak, waar vragen naar "is er in uw familie sinds 2003 iemand gestorven" hetzelfde is als in Vlaanderen vragen "is er in uw dorp sinds 2003 iemand gestorven". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
IRAQ BODY COUNT: “A VERY MISLEADING EXERCISE” http://www.medialens.org/alerts/07/0...body_count.php Ten eerste ga je er dan al van uit dat zij die het onderzoek doen niet slim genoeg zijn om dat te beseffen (lijkt mij zeer onwaarschijnlijk) of dat ze express het aantal willen opdrijven. Ten tweede vergeet u dat de Lancet studie zich baseerde op huishoudens, niet op families. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent de publieke ontvangst 'vergeten'. Hier ook een foto van de kapitein bij zijn thuiskomst tijdens zijn toespraak. Ook de New York times indertijd sprak van een ontvangst als helden. Ook de gunners van de Vincennes kregen een onderscheiding...Geen noodzaak de geschiedenis te pogen herschrijven.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 augustus 2009 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind net de bewering dat "meer dan 90% van alle doodscertifikaten in Irak verdwenen zouden zijn" een mager excuus om uit te leggen waarom er geen bewijzen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Die dader had al lang dood moeten zijn en niet van de kanker.
Het is tekenend voor de moslimgemeenschap dat ze hem als held ontvangen. Maar tja, ìk wist dat al.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het verschil?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onwaarschijnlijk dat er mensen zijn in het Westen die dat verschil niet (willen) zien.
Laatst gewijzigd door Antoon : 29 augustus 2009 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een artikel over de hypocriete 'morele kloof' die sommigen willen zien.
From My Lai to Lockerbie Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen zijn er al gestorven - volgens u - in Irak sinds het begin van de oorlog? En het afdoen als 'verschil'; mag je dat natuurlijk altijd bewijzen. Moordenaars zijn voor mij moordenaars; ik zie dus het verschil niet. En niet alleen zijn het moordenaars, maar zelfs nog mensen die het legitiem vinden dat wat ze doen, goed is. Wat is het verschil met zij die de USA aanvallen en dit menen te doen uit zelfverdediging van 'hun' collectief?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 31 augustus 2009 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door webzwerver : 31 augustus 2009 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest het nu niet over moslims gaan dan zouden er een aantal forummers schijnverontwaardigd zijn. Dit is een gewoon een imorele uitspraak om wie het ook gaat echter. Schaam u.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 augustus 2009 om 23:04. |
![]() |
![]() |