Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2009, 14:42   #41
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb ondertussen al in zo'n paar landen gewoond - maar ik kom nóóit van onder mijnen kerktoren vandaan hoor!
Je kan heel de wereld rondgaan en nog altijd in gedachte onder de kerktoren wonen.

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 26 augustus 2009 om 14:43.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 14:45   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Je kan heel de wereld rondgaan en nog altijd in gedachte onder de kerktoren wonen.
U spreekt uit ervaring?

Laatst gewijzigd door SDX : 26 augustus 2009 om 14:46.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 14:52   #43
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
U spreekt uit ervaring?
Nee, maar ik beweer dan ook niet dat ik al in verschillende landen heb gewoond en tussen de vreemdelingen woon en daardoor zo ruimdenkend ben.

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 26 augustus 2009 om 14:53.
Oud 26 augustus 2009, 14:59   #44
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nu u het zegt.
Volgens links heeft iedere rechtse "bang van vreemdelingen"...
Dat is dus plat racisme.
Ik heb een allochtone vrouw dus kan per definitie niet rechts, laat staan racist zijn....
Om maar te zeggen dat alle kanten van het spectrum gebukt gaan onder vooroordelen.
Oud 26 augustus 2009, 15:22   #45
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik beweer dan ook niet dat ik al in verschillende landen heb gewoond en tussen de vreemdelingen woon en daardoor zo ruimdenkend ben.
Het is juist door in veel landen om je heen te kijken en met de inwoners van die landen te praten - je ogen en oren open te houden - dat je ziet en hoort wat er gebeurt en hoe het er aan toe gaat, wat de bevolking denkt en voelt - of gelooft U echt in het multiKul sprookje dat men U probeert wijs te maken - gelooft U écht dat de 'autochtone' bevolking van ál die landen géén problemen zien of hebben met steeds die ene bepaalde beschermde groep? (Natuurlijk, als je nóóit onder je kerktoren vandaan komt weet je niet wat zich afspeelt bij de bevolking).

Nergens, in geen enkel land zijn er zulke enorme problemen met pakweg Chinezen, Italianen, Polen, Russen, Vietnamezen...noem maar op (als groep) - enkel en alleen mensen die maar niet geïntegreerd raken, zich maar niet kunnen of willen aanpassen, de taal niet kunnen of willen leren, zich niet kunnen vinden in de waarden, normen en gebruiken van dat land - enkel en alleen omdat ze een bepaalde religie met zich mee moeten slepen - terwijl ze hun land ontvluchten waar ze - omwille van die religie onderdrukt worden - deze tóch met alle geweld willen meebrengen!
...en het állerbelangrijkste - die groep extra bescherming geniet door de leiders van 'onze' landen - maar er is een kentering.

Mijn buurvrouw is half Spaans-half Amerikaans, andere buren Russische getrouwd met een Waal, nog andere een Nederlander getouwd met een Braziliaanse, nog een Russische getrouwd met een Belg, Spanjaard getrouwd met een Poolse, paar Britten, Chinezen, Vietnamezen, Duitsers, Ieren ... noem maar op - iedereen leeft samen in peis en vree - staat klaar voor mekaar indien nodig, hun kinderen spreken vlot de taal van het land; Catalaans en Spaans náást de talen van hun ouders, een paar die niet hier geboren zijn en de taal niet kenden vanaf geboorte (zoals een Russische jongen en een Duits meisje) gaan nú naar de universiteit!
Oud 26 augustus 2009, 15:26   #46
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Mijn buurvrouw is half Spaans-half Amerikaans, andere buren Russische getrouwd met een Waal, nog andere een Nederlander getouwd met een Braziliaanse, nog een Russische getrouwd met een Belg, Spanjaard getrouwd met een Poolse, paar Britten, Chinezen, Vietnamezen, Duitsers, Ieren ... noem maar op - iedereen leeft samen in peis en vree - staat klaar voor mekaar indien nodig, hun kinderen spreken vlot de taal van het land; Catalaans en Spaans náást de talen van hun ouders, een paar die niet hier geboren zijn en de taal niet kenden vanaf geboorte (zoals een Russische jongen en een Duits meisje) gaan nú naar de universiteit!
En hebben al deze groepen dezelfde problemen met moslims als jou?
Oud 26 augustus 2009, 15:31   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hebben al deze groepen dezelfde problemen met moslims als jou?
Ik heb geen problemen met 'moslims' meneer, maar met 'islam' - en breek me de bek niet open - vraag eens aan een doorsnee Spanjaard wat ze over 'moros' vinden! Je wil het antwoord niet weten.
Oud 26 augustus 2009, 15:43   #48
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
vraag eens aan een doorsnee Spanjaard wat ze over 'moros' vinden! Je wil het antwoord niet weten.
En dat leid je af omdat je een half-Spaanse vrouw en een spanjaard kent?

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 26 augustus 2009 om 15:43.
Oud 26 augustus 2009, 15:50   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat leid je af omdat je een half-Spaanse vrouw en een spanjaard kent?
Mens, ik woon in Spanje.
Oud 26 augustus 2009, 15:58   #50
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Hoe zou ik dat moeten weten?

Spreek en schrijf je vloeiend Spaans of Catalaans?
Heb je een job in een Spaans bedrijf?
Doe je mee aan de siesta elke dag?
Oud 26 augustus 2009, 16:10   #51
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Binnenkort moet je als blanke een negerin of rammadam als vriendin hebben om toch maar niet afgeschildert te worden als racist, onverdraagzame, ...... .
Maar dat is ook het beeld dat de multikultuur ook promoot.

Een goed blank meisje moet van de multikulturalisten aanpappen met een mocro of met een neger.
Een goede blanke jongen die moet homoseksueel zijn.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 16:41   #52
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit eigen ervaring weet ik dat wonen in andere landen en veelvuldige contacten met andere culturen wel eens een deuk in die ruimdenkendheid kan veroorzaken. Ik sta daar niet alleen in, vraag het maar eens na bij een expat.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 17:21   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou ik dat moeten weten?

Spreek en schrijf je vloeiend Spaans of Catalaans?
Heb je een job in een Spaans bedrijf?
Doe je mee aan de siesta elke dag?
Nee joh, gekkie - ik ben met een wetsvoorstel naar het 'gobierno' getrokken om te 'eisen' dat men mij gratis Arabische lessen moet aanbieden, want anders kan ik hun rare taaltje toch niet begrijpen zekerz.
Óók heb ik geëist dat er een sociale medewerker langskomt om elk officieel document te vertalen - dan nog om straathoekwerkers, buurtvaders e.d. lopen zeuren - om mijn kroost - dat geen manieren heeft en ikzelf niet kan opvoeden - wat bezig te houden zodat ze van't straat blijven en de Spaanse meisjes niet lastigvallen - ze hebben me weggehoond - begrijp jij dat nou???
Ik zei nog; "Maar, jamaar...in mijn land..."
Ik mocht opflikkeren!

Ja, ik ben geïntegreerd ja!

Maar, ik zie net dat je al afscheid genomen hebt - blijf nog wat, je bent zo mooi ... zei Goethe, maar zei hij ook niet; "Morgen zie ik haar weer"?
Oud 26 augustus 2009, 18:44   #54
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens gezegd dat ik links ben? Ik weet dat jullie niet rechts zijn, maar platte boerekes van rond de kerktoren, totaal xenofoob en nog te arrogant om in te zien als de feiten in wetenschappelijke werken staan. Maar ja, onder de kerktoren en vooral op een forum kan je alles uitkramen. Kom eens buiten en praat eens met mensen van verschillende origine.

En steeds komen ze met hetzelfde: Alles wat je zegt is niet waar! Waar staat dit, waar staat dat. Veralgemeen hier, veralgemeen daar, discussier nog wat over omgekeerde stellingen. Daar zijn jullie goed in.
Ik heb nog nooit iemand zo weten afgaan als u.
Ik vroeg de bron van uw "hoogst wetenschappelijk sociologisch artikel". Wat blijkt?
Het komt gewoon van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
En dan noemt u ons platte boerekes... Wat een afgang.
Hou het aub inhoudelijk en kom niet schelden als u het onderspit moet delven. En dat eeuwige zelfbeklag over de rechtse mens hebben we ondertussen ook al genoeg gehoord.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 22:19   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee joh, gekkie - ik ben met een wetsvoorstel naar het 'gobierno' getrokken om te 'eisen' dat men mij gratis Arabische lessen moet aanbieden, want anders kan ik hun rare taaltje toch niet begrijpen zekerz.
Óók heb ik geëist dat er een sociale medewerker langskomt om elk officieel document te vertalen - dan nog om straathoekwerkers, buurtvaders e.d. lopen zeuren - om mijn kroost - dat geen manieren heeft en ikzelf niet kan opvoeden - wat bezig te houden zodat ze van't straat blijven en de Spaanse meisjes niet lastigvallen - ze hebben me weggehoond - begrijp jij dat nou???
Ik zei nog; "Maar, jamaar...in mijn land..."
Ik mocht opflikkeren!

Ja, ik ben geïntegreerd ja!

Maar, ik zie net dat je al afscheid genomen hebt - blijf nog wat, je bent zo mooi ... zei Goethe, maar zei hij ook niet; "Morgen zie ik haar weer"?
Je vergeet een buurtregisseur, bemiddelaar voor je buren ruzies, doelgroepregisseur, plein en kinderwerking, coach voor je kinderen, spelotheek, jobbeurs voor je deur omdat je niet langer gemotiveerd bent om werk te zoeken,subsidie voor een vereniging om jou cultuur te behouden, misschien vroeg je niet genoeg!
Oh, vraag ineens of ze je leren fietsen, want ook dat kun je toch onmogelijk leren zonder dat dit voor je georganiseerd wordt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 11:54   #56
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Uit eigen ervaring weet ik dat wonen in andere landen en veelvuldige contacten met andere culturen wel eens een deuk in die ruimdenkendheid kan veroorzaken. Ik sta daar niet alleen in, vraag het maar eens na bij een expat.

u hebt daar gelijk in, overal vind je angstige mensen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 11:57   #57
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik kan er nog wel wat meer over schrijven, maar het moet niet te lang worden.
Ik denk dat de bloemlezing van vooroordelen die u gaf, ruimschoots volstond.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be