![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door bruggeman : 2 september 2009 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar boeddhisme in de praktijk laat zich grotendeels niet in met zo'n 'pantheon' of een uitgewerkte kosmologie. Ik heb nog maar weinig Zen-boeddhisten hierover uitgebreid zien toelichten. En Zen is allesbehalve speculatief daar ze amper een omvangrijk canon heeft en zich toelegt in de praktijk op de "leer van de stilte". Citaat:
![]()
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level. Laatst gewijzigd door KaliYuga : 2 september 2009 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sexuele onthouding is hierbij een voordeel, hoewel er ook een techniek bestaat waarbij de man tijdens het vrijen een orgasme kan bereiken, evenwel zonder te ejaculeren, wat scheelt in het behoud van de levensenergie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Wat kan mij extreem-rechts schelen. Heb ik niks mee te maken. Ik ben SP.a'er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() 2
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn er al voor minder gek geworden..
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Toch een beetje 'konsekwentie' graag. Of we geven geld aan de verschillende vormen van 'levensleer', of niet. (Voor mij mag het gerust dat laatste zijn.)
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Vandaar dat dit bij voorkeur wordt beoefend in de aanwezigheid van een ervaren persoon, die bij een eventuele misloop de zaken nog kan bijsturen. Nog wat info hierover: http://www.xs4all.nl/~robvd/kundalini/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat mij helemaal niet daarom in deze draad. Het gaat mij, zoals steeds, om praktische problemen van 'optimaal' ruimtegebruik. Hier in Gent bijvoorbeeld 'zitten' -ik pak meteen het sterkste voorbeeld- de zenboeddhisten van Deshimaru in een ruimte in een bedrijvencentrum. Dat is daar helemaal niet voor bedoeld en ondertussen staan er waarschijnlijk beginnende bedrijfjes in de kou. Iets dergelijks geldt voor de Zensangha (Yep, wij hebben hier een echte zenmeester*) die ook in zo'n fabrieksachtige ruimte aan de Elyzeese Velden huizen. De vrienden van de Westerse Orde gebruiken een rijhuis in de Zebrastraat, waar als ik me niet vergis zelfs een tuintje bij is. (Hou het stil : het behoort dan tot de categorie woningen die de Stad Gent krampachtig via zijn bouwreglement voor jonge gezinnen poogt voor te behouden). En van de Shin-boeddhistenin Ledeberg meen ik mij ook zo'n locatie te herinneren. Ik bedoel maar : vanuit maatschappelijk oogpunt is dit allemaal wel optimaal qua organisatie, niet ? Ondertussen staan er kerken en kapellen leeg en zo... * Evenwel niet flanelcondoom-gecertifieerd ![]()
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 8 september 2009 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Hebben ze al contact gehad met de Kerk om deze te kunnen gebruiken?
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Ja, eventjes was er sprake van dat de Zensangha in het begijnhof van Sint-Amandsberg terecht zou kunnen. Maar toen vonden de paters dat dit toch de sereniteit van de plek zou kunnen bedreigen. (Het gaat om die plek waar nu al die naaktschilderingen te bewonderen vallen...)
Overigens zou het kunnen dat een en ander meer 'interfereert' dan je 'op het eerste zicht' zou denken. Ik herinner me enige beroering onder toeristen in Maredsous die door het minimale verschil tussen tussen zwarte pijen (paters Trappisten) en zwarte kimono's meenden getuige te zijn van grove inbreuken op het celibaat.
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Het christendom ook... en toch is het een religie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk niet ver. Hoog tijd om de erkenning van al die andere godsdinesten in te trekken. Willen ze overleven, moeten ze maar inkomgeld vragen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |