![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik zie niet in waarom men dronken bestuurders niet zou executeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat het me zou storen voor de politiekers...
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand verwacht dat een vliegtuig voor zijn neus gaat landen op de rijweg, maar het is perfect mogelijk en gebeurd ook regelmatiger dan de meeste mensen verwachten. Een onvoorziene omstandigheid is namelijk een omstandigheid die niet direct verwacht wordt, maar perfect kan plaatst vinden en dus te voorzien is dat ze kan gebeuren. Leer de wetteksten interpreteren. Een kind dat plots de baan op rent, is een onvoorziene hindernis, doch het is wel een voorzienbare hindernis. Je moet daar dus ten alle tijden voor kunnen remmen en op tijd stil staan voor je het raakt. Als het om een kind onder de 12 jaar gaat, telt deze regel zelfs op snelwegen. Het is immers niet hoe jij de wet interpreteert wat telt, maar hoe de advocaat van de tegenpartij de wettekst uitlegt aan de rechter en hoe deze die daarna interpreteert. En als ik de tegenpartij ben, ga je dus gewoon onderuit. Want elke hindernis is onder bepaalde omstandigheden voorzienbaar, maar binnen het gewone verkeer niet verwacht. Want binnen de wettekst gaat het over hindernissen die niet normaal zijn binnen het verkeer, maar waar wel rekening mee had kunnen gehouden worden dat ze konden opduiken als de omstandigheden ervoor aanwezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien ik nogal vaak de baan neem tussen Sint-Truiden en Tienen vind ik dit één van de grootste ergernissen. Die mannen denken dus echt enkel aan zichzelf! Dan hang je daar helemaal vanachter, met een goede 50 auto's voor je en een tractor helemaal op kop. 50 auto's kunnen dus tegen een goede 40 per uur in een accordeon-beweging zich verplaatsen. Denk je, dat die tractor zich eens 2 minuten aan de kant zet zodat iedereen eventjes door kan? Amper of nooit! Er is thans plaats genoeg. En als je dan riskeert van opeen voorsorteervak naar links te gaan staan aan het rood licht om dan rechtdoor te gaan om die onnozelaar voor te zijn, halen ze het nog in hun hoofd om te gaan toeteren als een gek. Ik heb er geen probleem mee om 5 min achter zo een tractor te hangen, die mensen moeten hun werk doen. Maar een beetje wederzijds respect mag er ook wel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1)Het eerste reed ik op het links-rijvak aan 130-140 per uur. Er was een oprit en links reed een vrachtwagen, komt er een oudere dame de snelweg op met haar smart tegen ca 95 per uur en gaat onmiddellijk, zonder pinken, naar het rechterrijvak. Natuurlijk kon ik op het laatste moment, nog alles dicht gooien. 2) aan het klaverblad kom ik van Leuven en wil richting Antwerpen. Aangezien er links mensen invoegen, ga ik op het tweede rij-vak rijden opdat ze kunnen invoegen, aan een 80 km/uur. Natuurlijk voegt er weer een oudere dame in aan 40 per uur die helemaal naar links gaat onmiddellijk. Ik kon niet naar rechts, want daar waren ze nog aan het invoegen. Dus kon ik weer eens alles dichtgooien. Nu vraag ik mij af: a) wiens fout was het mochten er ongevallen zijn gebeurt (want ik rij er tenslotte achter op). b) ben ik dan gevaarlijk omdat ik 10-20 per uur te hard rij? Ik denk het niet, maar wie riskeert wel het meest om een boete in de bus te krijgen, ik of de mensen die zomaar invoegen aan een veel te lage snelheid zonder op te letten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat dacht ik dus ook, maar in deze gevallen zou het toch absoluut onrechtvaardig zijn geweest. Ik moet er toch geen rekening mee houden dat iemand gewoon naar links opschuift tegen een snelheid van 40 per uur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En de wettekst is het verkeersreglement (wat ik citeerde), daar staat dat men enkel moet kunnen stoppen voor een te VOORZIENE hindernis. Enkel daar wijs ik je op je fout, jij schreef onvoorziene. Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2009 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb, in meer dan veertig jaar maar één keer alles moeten dichtgooien op de autostrade: toen een jongere dame op de middenstrook plots naar links begon af te wijken, tegen de vangreels sloeg en haar minike over de hele breedte van de weg begon te tollen om op de pechstrook tot stilstand te komen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn fout, net iets te snel geweest. De vrachtwagen reed, rechts. De dame voegde in achter de vrachtwagen en ging onmiddellijk naar het linker-rijvak. Ik heb dit soort zaken vrij vaak voor, maar ik doe dan ook 60.000 - 80.000 km per jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deed ik vroeger ook maar ik heb geleerd zo'n situaties te voorzien.
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() In Amerika werkt het anders niet zo goed.
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() OP uitzonderingen na denkt iedereen die een misdaad of overtreding pleegt, dit doet met de overtuiging dat hij/zij niet gepakt zal worden.
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Dronken bestuurders zijn geen beroepsmisdadigers. Een gewone man die weet dat hij zal hangen als hij dronken rijdt, zal dit niet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Doodstraf is een beetje, ah, drastisch flanel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |