Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2009, 00:43   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als de Joden eigen scholen oprichten hebben we daar geen last van en nog minder iets te vrezen... Wanneer de moslims hier scholen gaan beginnen openen zal dat heel andere koek zijn: de islam en niets dan de islam, brainwashing door afdreunen van koranverzen, aanleren dat wij maar ongelovige honden zijn die een lesje moeten krijgen en verder uitzoeken hoe ze onze maatschappij in de hunne kunnen veranderen...
"Vlamingen het land uit..." zoals die achterlijke gekken scandeerden aan de poort van het Antwerpse atheneum...
Neen dus.

Op de keeper beschouwd . De Joden mogen niet bekeren, Moslims zijn verplicht dat te doen.
Oud 7 september 2009, 01:30   #42
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Over mijn pet doen ze ook vaak lastig. Het "hoort" niet om tijdens bepaalde gelegenheden een pet te dragen.
2

o.a. bij religieuze of nationalistische aangelegenheden wordt dat hoofdeksel als 'ongepast' beschouwd

...

Ik herinner me...toen ik op de humaniora zat had ik een geruite pet met een bolletje erboven op. Ik mocht die alleen op de speelplaats oplaten, en daar was die dan het middelpunt van 'ik pak u pet af, zorg maar dat ge ze terug krijgt' spelletjes. Anders zijn wordt op sommige plaatsten slecht verdragen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 september 2009 om 01:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 03:02   #43
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Teneinde al dit gezever over t'naar school gaan in een lang kleed of in een mini-rokske, met nen hogen hoed op of met een klak, met blote voeten of botinnen..... zouden de scholen niet beter terug overstappen naar het systeem van een schoon eenvoudig school-uniformke, géén gedoe meer tussen arm of rijk en tussen merkkledij en vodden van de openbaren onderstand, alle kindjes gelijk in de school en terug naar de essentie van de school namelijk "les geven !!!!

en ja, er zijn nog voordelen aan verbonden, je kan bijvoorbeeld aan een school-uniformke van op ne kilometer zien wie er in t'stad rondloopt en aan het brossen is en wie niet ! en wie er "under-age" op café zit !
Oud 7 september 2009, 05:55   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Toen was er nog geen onenigheid over meerdere religies ook.
Trouwens moslims waren vragende partij om de kruisen en religieuze voorwerpen uit klassen en gebouwen te halen...wegens aanstootgevend voor hun.
Nu claimen ze dat hun hoofddoek niet af mag vanwege..hun religie.

Enfin dat een belg niet te slim is geweten, maar dat hij nu zo stom is om het tegenovergestelde toe te laten...dat is recent.
Ik denk dat het niet op vraag was van de Moslims dat kruisbeelden uit openbare gebouwen weggehaald werden.
In Kortrijk in het openbaar ziekenhuis hangt nog in iedere ziekenkamer een kruisbeeld.
Ik vind dat er een verschil is tussen religieuze tekens verbieden in een gebouw en mensen verbieden om relegieuze tekens te dragen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 09:08   #45
pegasus6869
Banneling

Standaard Gelijk Heb Je Wel !!!!!!!!

Ik vind alleen de realiteit veel minder grappig. Het wordt hoog tijd dat men paal en perk stelt aan een aantal zaken. Dat komt hier en dat komt hier bovendien van zijn klote maken en eisen stellen en voor dat dat hier kwam had dat geen nagel om aan zijn gat te krabben. Van culot gesproken.

ZO IS HET WEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 09:57   #46
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Niet sterk van het VB om hier nu niet krachtig te reageren, zonder te provoceren en gewoon feiten in de verf zetten.
En als ze het wel doen slagen ze er in elk geval perfect in om buiten alle publiciteit te blijven.

Een NIEUW filmpje met een duidelijk statement, als het echt nergens anders kan op de eigen website zou wel mogen vind ik.

Is het VB moe?

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 september 2009 om 10:20.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 11:14   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Niet sterk van het VB om hier nu niet krachtig te reageren, zonder te provoceren en gewoon feiten in de verf zetten.
En als ze het wel doen slagen ze er in elk geval perfect in om buiten alle publiciteit te blijven.

Een NIEUW filmpje met een duidelijk statement, als het echt nergens anders kan op de eigen website zou wel mogen vind ik.

Is het VB moe?
Om buiten de publiciteit te blijven hoeven ze geen moeite te doen. Pas wanneer ze met de matrak afgeranseld worden is het interessant genoeg om in de media te brengen
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 11:48   #48
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Het VB moet niet veel doen nu: de moslims zelf zijn in hun eigen rapen aan het sch.....!!Enerzijds hoog van de toren blazen dat het bij de meisjes om een eigen vrije keuze gaat, maar terzelfdertijd die meisjes verbieden door fysieke en verbale bedreigingen om "vrij" te doen wat ze willen.

Dus, laat ze maar zelf bewijzen hoe geloofwaardig ze zijn: een efficienter bewijs van hun tegenspraak kunnen ze niet leveren.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 11:55   #49
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Het VB moet niet veel doen nu: de moslims zelf zijn in hun eigen rapen aan het sch.....!!Enerzijds hoog van de toren blazen dat het bij de meisjes om een eigen vrije keuze gaat, maar terzelfdertijd die meisjes verbieden door fysieke en verbale bedreigingen om "vrij" te doen wat ze willen.

Dus, laat ze maar zelf bewijzen hoe geloofwaardig ze zijn: een efficienter bewijs van hun tegenspraak kunnen ze niet leveren.
Helemaal akkoord dat die moslims hun eigen ruiten aan het ingooien zijn (toch straf dat daar zoals altijd uit eigen kring GEEN ENKEL protest tegen komt, nietwaar.)

Letterlijk iedereen weet waar het VB in deze staat.
En toch vind ik dat het VB nu wel iets MOET doen.
Desnoods een statement op de eigen website.
Ik zie het als een gemiste kans.
Nu zwijgen getuigt zelfs van een achterbakse houding.
Pas op: ik ben hier niet aan het roepen dat het VB de zaak moet gaan oppoken hè!

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 september 2009 om 11:56.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 14:06   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Helemaal akkoord dat die moslims hun eigen ruiten aan het ingooien zijn (toch straf dat daar zoals altijd uit eigen kring GEEN ENKEL protest tegen komt, nietwaar.)

Letterlijk iedereen weet waar het VB in deze staat.
En toch vind ik dat het VB nu wel iets MOET doen.
Desnoods een statement op de eigen website.
Ik zie het als een gemiste kans.
Nu zwijgen getuigt zelfs van een achterbakse houding.
Pas op: ik ben hier niet aan het roepen dat het VB de zaak moet gaan oppoken hè!
Waarop moeten ze reklameren. De school houd tot nog toe het been stijf, dus. Later, wanneer het onderwerp tersprake komt in een of ander debat, ...dan ja, dan zullen ze dat allemaal wel aankaarten. Nu zijn ze niet aan zet.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 september 2009 om 14:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 04:53   #51
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Hier en nu worden de protesterende teletubie's door de imaans getolereerd. Wand dat is hier en nu publiciteit om hun doel te bereiken, de macht. Eens aan de macht zullen deze teletubie's snel het zwijgen opgelegd worden, gegeseld of zelfs gestenigd.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 07:45   #52
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Ja maar als het op school mag dan moet er werkelijk unaniem voor iedereen een absoluut vrije vestimentaire code gelden. Dan moeten piercings, tattoo's en Keltische kruizen ook worden toegelaten.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 09:16   #53
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ja maar als het op school mag dan moet er werkelijk unaniem voor iedereen een absoluut vrije vestimentaire code gelden. Dan moeten piercings, tattoo's en Keltische kruizen ook worden toegelaten.
Uiteraard.
Uit het persbericht van ALS:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Tien jaar geleden namen we in Kortrijk deel aan acties tegen een
piercingverbod op school. Ook toen verdedigden we het recht om onze
persoonlijkheid zelf te kiezen. Vorig schooljaar was er in Antwerpen een
poging om Gothic-scholieren uit te sluiten wegens hun uiterlijk, dat werd
enkel vermeden omdat teveel jongeren en ouders ertegen protesteerden. In de
hoofddoekendiscussie gaat het volgens ons ook om het onderdrukken van de
identiteit (waaronder ook de religieuze opvattingen) van jongeren. De
repressie die vandaag wordt toegepast maakt dat onderdrukkende element
meteen duidelijk.

Bron: politics.be
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 09:30   #54
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Indien ze per se hun hoofdoek in 't school willen dragen, dat ze dan naar hun oorspronkelijk land van herkomst gaan studeren en, als het even kan, ginder blijven na hun studies.
Oud 8 september 2009, 09:41   #55
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Indien ze per se hun hoofdoek in 't school willen dragen, dat ze dan naar hun oorspronkelijk land van herkomst gaan studeren en, als het even kan, ginder blijven na hun studies.
pech, in Turkije is het openbare gebouwen (gemeentehuizen, bib's, univ's, ed) betreden met een kopvod VERBODEN . En daar blijkt er geen enkel probleem te zijn, integendeel remember de massale protesten wanneer Erdoan dit wilde veranderen, hier echter ...

Laatst gewijzigd door rookie : 8 september 2009 om 09:43.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 09:42   #56
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat de Vlaamse regering die scholen nogal aan hun lot overlaat. Het ware een duidelijker signaal geweest in de regering zelf een duidelijke richtlijn uitvaardigde en de hoofddoekjes meteen verbood.
Meh, er zijn momenteel belangrijker zaken dan dit.

Dat gedramatiseer over dat doekje mag stilaan gedaan zijn.

Schoolreglement naleven en daarmee basta.

Ik vond het vroeger ook zinloos en belachelijk dat ik bij het aanschuiven voor de refter minstens twee tegels moest laten tussen mezelf en degene voor mij. Toen ik wegens het tussenlaten van slechts één tegel vanwege een surveillant een opmerking en, na furieus protest, zelfs vier bladzijden straf er bovenop kreeg, was ik razend.

Thuis kon ik niet op sympathie rekenen en werd ik uitgefoeterd omdat ik voor zoiets stoms straf had gekregen. Pa vond dat ik moest "leren mijne grote mond te houden". Ik heb die vier bladzijden geschreven en sinds dan altijd twee tegels tussen gelaten. Waarom moest dat? Dat weet ik niet. En blijkbaar deed het er toen ook niet toe.

"Zwijgen en luisteren, snotneus. Of anders straf."

Meer moet dat hier ook niet zijn.

Snotneuzen moeten leren luisteren. School moet les geven. Die zever heeft hier lang genoeg geduurd.

De fout die men gemaakt heeft, is dat men met die pubers in dialoog is gegaan en hen zodoende de indruk heeft gegeven dat ze inspraak hebben m.b.t. het schoolreglement. Dat had men nooit mogen doen. De directie bepaalt het reglement, niet de leerlingen of de ouders. Er is niks om over in dialoog te gaan, er valt niet te praten, de regel wordt eenzijdig opgelegd. Leer ermee leven.

De directie was duidelijk: "vanaf volgend jaar geen hoofddoek." Punt aan de lijn. Daar hoeft niet over gepraat te worden.

Sommige mensen moeten dringend leren dat een "neen" soms niet meer of niet minder is dan dat: "neen".

Laatst gewijzigd door Sammael : 8 september 2009 om 09:49.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 10:32   #57
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Wacht, we hebben het blijkbaar niet goed begrepen. Zohra Salhi zal het eens uitleggen.

http://www.deredactie.be/permalink/1.593426

"Hun recht op onderwijs wordt afgenomen."

"Als een meisje er voor kiest om een hoofddoek te dragen wordt dat ook een deel van haar identiteit. Dus ze voelt zich goed bij die hoofddoek. Dat is ook haar overtuiging. En als je die identiteit afpakt, dan voelt ze zich niet meer goed op school en dat hypothiceert de slaagkansen en dat is wat we niet willen bereiken."

De resultaten voor het vak wiskunde zullen naar boven gecorrigeerd worden voor de moslimmeisjes die zich niet goed voelden tijdens de test omdat we hun identiteit hebben afgepakt door het hoofddoekverbod. De resultaten van de moslimmeisjes die uit vrije wil geen hoofddoek dragen en wiens identiteit we bijgevolg niet hebben afgepakt door het invoeren van een hoofddoekverbod, zullen eveneens naar boven gecorrigeerd worden, om elke vorm van discriminatie uit te sluiten. De punten van de overige leerlingen zullen ook naar boven worden gecorrigeerd. Om deze omslachtige procedure in de toekomst te vermijden, zullen geen testen meer afgenomen worden.

"Over de Joden wil ik het niet hebben, want ze hebben een ghetto vorming en ze hebben ook hun scholen."

"De levensbeschouwelijke neutraliteit houdt niet in dat ge een hoofddoekverbod moet invoeren. Het verbod is niet ingevoerd omwille van die neutraliteit. Het is op basis van drie andere argumenten."

"Katholieken kunnen hun kruisjes onder hun kleren dragen, daar heb je geen probleem. Bij ons wordt de identiteit afgenomen."

Om jezelf kansen te geven op werk, doe je die hoofddoek weg.
"In principe niet, nee, want dan doe je gewoon mee met de stigmatisatie en de marginalisatie van de maatschappij."

"Ik draag groen, dat is de kleur van de vrede."

Voil�*, discussie gesloten.
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 11:17   #58
pegasus6869
Banneling

Standaard Aanpassen !!!!!!!!!!!!

ZIJ !!!!moeten hier niet de wet komen stellen.
WIJ !!!! stellen hier de wet.
En wie zich niet kan aanpassen,wel...... vertrek dan maar !!!!

ABSOLUUT NIET TOEGEVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 11:30   #59
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Waar naartoe?

Naar hun "eigen" land? Het zou met niet verbazen als voor de meeste van die pubers België het land is waar ze geboren en opgegroeid zijn. België is hun eigen land, ze kunnen niet "vertrekken" en je kan ze niet "wegsturen"

Moet iedereen die zich "niet kan aanpassen" weggaan volgens u? Ik kan mij niet aanpassen aan de regel dat je maar 120 km/h mag rijden op de autostrade, ook als er geen verkeer is. Ik kan mij niet aanpassen aan de regel dat je niet dronken mag fietsen. Er is veel in dit land dat mij niet aanstaat en waarover ik dikwijls klaag.

Moet ik nu ook vertrekken? Waar naartoe? M'n eigen land? Dan hoef ik niet te vertrekken, want daar ben ik al.

Er moet hier niemand vertrekken, er moet een schoolreglement worden nageleefd, dat is alles.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 12:05   #60
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
ZIJ !!!!moeten hier niet de wet komen stellen.
WIJ !!!! stellen hier de wet.

ABSOLUUT NIET TOEGEVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze mogen hier geboren zijn, ze mogen Nederlands spreken, ze mogen zoveel inburgeringscursussen volgen, het blijven dus tweederangsburgers.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be