![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geloof mij, die jongens verzinnen wel meer dingen om het meisje mee te onderdrukken. Of ben je zo oud dat je niet meer weet hoe sociale omgang in een klas gebeurt? Ik kan je een mogelijke situatie geven, maar dat laat ik over als huistaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In zo'n situatie kan een hoofddoek dragen een teken van emancipatie worden, terwijl de hoofddoek niet dragen makkelijk geïnterpreteerd kan worden als zich neerleggen bij de regels en zich laten doen. Best een positieve situatie dus voor moslims en een vrij ongemakkelijke situatie voor (allochtone) atheïsten.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vind het moeilijk om ALS/LSP te volgen als ze het probleem herleiden naar racisme en gebrek aan middelen in de scholen. Gezien het beperkte aantal uitschrijvingen uit de school denk ik ook dat vele ouders genoeg gezond verstand hebben om te kiezen voor een schoolproject en te aanvaarden dat een school soms voorwaarden oplegt. Citaat:
Als de hoofddoek nu al zo'n symbool is dan wil ik wel eens weten hoe de 80% moslim-leerlingen omgaan met een holebi leerkracht of medeleerling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Linkiewinkie:
Heb je ook een punt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Met forum bedoelde ik vooral de uiteenlopende reacties naar aanleiding van de hoofddoek-artikels in Solidair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In principe zou er geen hoofddoekenverbod mogen zijn.
Wat me ergert is de absolute hypocrisie van de jeugdige moslima-hoofddoekenverdedigsters. Je moet de spreekster op "Terzake " gisteren maar bekijken en daarna de doornsee-hoofdoekendraagster op elke willekeurige antwerpse tram of in elk willekeurig Quick hamburgertent... Onze sprekerin : zer orthodox moszlims letterlijk gehuld in vrouwelijkheidsverbergende kleding ; de doosnee straatmoslima : kleurig en zeer vrouwelijk opvallend. Het is nu voor iedereen duidelijk : er wordt wel degelijk geïnitmideeerd en het gaat in principe niet over dat hoofddoek, maar wel over de "absolute gehoorzaamheid"/ "de onderwerping" van de mens, resp. de vrouw binnen een fundamentalistische islamvisie, die de grondtoon wordt van de islam in europa en niets meer te maken heeft met de gewone religieuze belevenis van jan met de pet en fatiha met de sluier in gematigde islamlanden. Er is wel degelijk een groepje fundi's bezig met een "heksenjacht" ten einde gebiedswinst te boeken. De fanaticiteit komt gewooon voort uit de drang om "gewonnen terrein" niet op te geven. Die emensen staan voor een verscheurende keuze : veroveren of zich in een ghetto opsluiten. In tegenstelling met de algemene mening dat men die fanatici zou kunnen integreren, ben ik ervan overtuigd dat dit niet zo is : evenmin kan je een grote groep "Getuigen van Jehova" afvallig laten worden of "Scietologisten"... een fanatieke sekte blijft een fanatieke sekte : de moeilijkheid is dat we hier te lande geen isslamietische mainstraeam elite hebben met voldoende impact op de openbare islamietische opinie. De duizenden mensen wiens kinderen nu reeds decennia in "hoofdoekloze scholen" les volgen zwijgen, in de hoop dat ze alsnog ook hun dochters opnieuw met een hoofddoek naar school kunnen sturen. Intussen ontvluchten moslima's hun repressieve regimes om hier vrij door het leven te kunnen gaan en is de strijd voor vrouwenemancipatie een zeer pril stadium ingegaan in fundamentalistische landen. Zouden de meisjes die nu betogen voor een hoofddoek ook betogen voor de toelating om als vrouw een auto te mogen besturen in Saoedi Arabië ? Of blijven ze koppig ontkennen dat er tussen die 2 zaken een duidelijk verband bestaat ? De fanatieke tegenstandesters van de Islam en de hoofdoeken moeten wel bedenken dat het enige kledingsvoorschrift voor vrouwen in het heilige boek gewoon zegt dat de vrouw zich zedig moet kleden, onopvallend en dat ze zeker haar borsten moet bedekken : als goede anti-moslimvrouw en tegenstandster van religieuze kleding in openbare diensten en op scholen zouden die vrouwen dus best het voorbeeld geven en hun borsten tonen !
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik blijf wachten op een antwoord van bepaalde linksen: welk nut heeft het verbod nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 september 2009 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The attempt to repress has the effect of exciting. //Crowley Dit is een lineaire maatregel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Is de hoofddoek een symbool van een middeleeuwse godsdienst of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar een beetje teveel zever ( hier expliciet tot uiting gekomen na het verbod ) en je bent plots voor een verbod ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien... wat bereik je ermee ? Als de gemoederen nu bedaren en men legt zich tenslotte neer bij het reglement dan zal in de school die hoofdoek af moeten maar van zodra ze de schoolpoort verlaten zullen diezelfde lui even nauwlettend toekijken op het dragen ervan. Onder datzelfde mom moet je dus al gaan pleiten om een universeel hoofddoekenverbod uit te schrijven.. in perfecte lijn zoals de meeste rechtse figuren dat nu al graag zouden zien verboden zijn in het openbaar. Wauw ... goe bezig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld Daens erbij nemende zou dit neerkomen op een uitgeschreven verbod in die tijd om nog te mogen gaan werken tot bepaalde sociale aspecten verbeterd zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |