Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 15:46   #41
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Haar sympathieën voor Hitler zijn walgelijk, maar daar heb ik geen zaken mee. Het feit dat ze kinderen moet opvoeden veranderd de situatie natuurlijk. Maar als deze vrouw haar hobby’s en gedachtegoed strikt gescheiden houdt van haar werk, zie ik geen probleem.

Al mijn leerkrachten Nederlands en Geschiedenis van wie ik les kreeg gedurende mijn middelbare schoolcarrière waren linkse ratten. 6 Jaar lang heb ik te horen gekregen dat het VB niet deugt, wat voor onmensen collaborateurs wel niet waren, dat flamingant gelijk staat aan neonazi, enz enz. Eén van mijn leerkrachten Nederlands droeg een che T-shirt in de les en een andere stopte zijn sympathieën voor Groen! en afkeer van het VB niet onder de schoolbanken en stoelen. Een lerares Geschiedenis heeft mij vaak genoeg ingepeperd dat ik mij moest schamen omdat ik blank, Europees en van het mannelijk geslacht ben.

Moet men al deze leerkrachten ontslaan?
Hier zit dus een punt in.
Oud 8 september 2009, 15:47   #42
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
en hoe zou dat nu ineens een invloed hebben op een aan de onthaalmoeder toevertrouwde baby/peuter?

denkt ge nu echt dat zij een notie hebben van de betekenis van wat er tegen de muur geplakt wordt?
Als de stembanden van de onthaalmoeder klank bij de afbeeldingen geeft.
Oud 8 september 2009, 15:47   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Wat zij aan haar muur hangt is misschien niet zo belangrijk, de wijze waarop ze het gedachtegoed van Hitler verheerlijkte en het bovendien vandaag zou toegepast willen zien op moslims echter wel. Gelooft er nu werkelijk één iemand dat deze dame met zo'n ideeën goed zal zorgen voor de moslimkinderen?

En dan hebben we het nog niet over wat ze zei mbt het opvoeden van / zorgen voor kinderen. Haar uitspraken ivm slapen wanneer zij het wil en niet wanneer het kind het nodig heeft, balanceren zelfs op de rand van kindermishandeling als je het mij vraagt.

Dus idd, intrekken die erkennning van K&G!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:50   #44
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat zij aan haar muur hangt is misschien niet zo belangrijk, de wijze waarop ze het gedachtegoed van Hitler verheerlijkte en het bovendien vandaag zou toegepast willen zien op moslims echter wel. Gelooft er nu werkelijk één iemand dat deze dame met zo'n ideeën goed zal zorgen voor de moslimkinderen?

En dan hebben we het nog niet over wat ze zei mbt het opvoeden van / zorgen voor kinderen. Haar uitspraken ivm slapen wanneer zij het wil en niet wanneer het kind het nodig heeft, balanceren zelfs op de rand van kindermishandeling als je het mij vraagt.

Edina, als die vrouw tegen moslims is, dan spreekt ze zichzelf tegen. Hitler werkte wel samen met moslims.

Zoals ik al zei: gewoon een zaak waar enkele Joods organisaties weer aandacht en geld in geroken hebben. (zonder na te denken over de gevolgen)

Die onthaalmoeder is eigenlijk gewoon de aandacht niet waard.
Oud 8 september 2009, 15:52   #45
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Atheneum?
Neen, het was een katholieke school.
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:52   #46
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Die zou zelfs '39 nog hebben gehaald, denk maar aan het Molotov - Von Ribbentrop akkoord.

Zoals u ergens hebt aangegeven zwak zeer zwak. 't Is maar dat er een publiek is voor verhalen nietwaar.

Het zijn geen "verhalen" het is gewoon "waarheid" en inderdaad er was een zeer vriendschappelijke verhouding tussen Stalin en Hitler .. tot de verdeling van polen een feit was (ik heb een monument voor de gevallen Poolse Officieren deze zomer bezocht)....

& huiszoekingen naar "entartete Musik" waren er tijdens de 1000 jaar naziregiume schering en innslag.. Dissidenten zouden inderdaad nieuwjaar niet gehaald hebben (moet U een lijstje hebben of getuigenissen van mensen die hals over kop het nazi-paradijs wisten te ontvluchten ?)

U mag hier gerust stellen dat de "vrijheid van meninguiting" hier niet bestaat of dat de kinderen hier op school "gehersenspoeld worden" om democratische waarden te aanvaarden ; U mag hier gerust propaganda maken voor een fascistische dictatuur. Weet echter dat van zodra er zulke dictatuur ingesteld zou worden U waarschijnlijk tot de eersten zal behoren die opgesloten zal worden en waarschijnlijk erger...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:54   #47
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Neen, het was een katholieke school.
Ik in een Atheneum.

Alles wat ge zei klonk zeer bekend, maar bij mij kwam er nog de verafschuwing van de zelfstandigen bovenop.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:55   #48
Fopspeenverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Onthaalmoeders moeten hun woonvertrek neutraal inrichten! Zo niet geen licentie!
Wat is volgens u neutraal? Een kale kamer met 4 witte muren?
Fopspeenverkoper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:55   #49
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Edina, als die vrouw tegen moslims is, dan spreekt ze zichzelf tegen. Hitler werkte wel samen met moslims.

Zoals ik al zei: gewoon een zaak waar enkele Joods organisaties weer aandacht en geld in geroken hebben. (zonder na te denken over de gevolgen)

Die onthaalmoeder is eigenlijk gewoon de aandacht niet waard.
Nochtans circuleren er filmpjes met neonazi's die dingen uitkramen zoals "Hitler heeft zich vergist, hij moest de moslims aanpakken". En ik heb al graffiti tgevonden met "O Hitler please come back, you forgot to kill brown and black".
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:57   #50
Fopspeenverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Ik doel op politieke en religieuze overtuigingen.

Laten we even in het brein van de onthaalmoeder kijken? Mevrouw, u heeft toch geen religieuze overtuiging mag ik hopen? U doet toch niet aan politiek?
Fopspeenverkoper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 15:58   #51
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fopspeenverkoper Bekijk bericht
Wat is volgens u neutraal? Een kale kamer met 4 witte muren?
+foto van Albert en Paola om het wat lollig te maken.
Oud 8 september 2009, 15:59   #52
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pas na een inspectie, en enkel als de veiligheid of de gezondheid van de kinderen in gevaar zijn. En niet op basis van een (al dan niet verwerpelijke) ideologie.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 16:00   #53
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Pas na een inspectie, en enkel als de veiligheid of de gezondheid van de kinderen in gevaar zijn. En niet op basis van een (al dan niet verwerpelijke) ideologie.
Hoe naïef. Denk je nu werkelijk dat die vrouw zo idioot zal zijn om haar gedrag niet aan te passen bij zo'n inspectie? Iemand die op zo'n manier duidelijk blijk geeft van haar afkeer voor moslims (bekijk aub de reportage als je dat nog niet deed), zal moslimkinderen navenant behandelen. Daar is echt geen inspectie voor nodig. En je hebt bovendien een paragraaf van mijn post weggelaten.

Laatst gewijzigd door Edina : 8 september 2009 om 16:02.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 16:01   #54
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
bron

Kan dit ? Een Nazi-onthaalmoeder met portretten van Adolf en Erikson en een VMO vlag tegen de muur met een verzameling wapens in de achterkamer en tussen de kindjes twee marokkaantjes.
Vol overgave verdedigde ze Adolfs grote verwezelijkingen zoals oa het kindergeld waarvan in volle vergrijzing de fascistische CD&V en NVA en VB meer eisen zodat de kleine kinderboem nog groter wordt en er naast geen geld voor de pensioenen dan ook geen geld voor meer onderwijsbehoefte zal zijn. Maar daar gaat het nu even niet over.
Het is nogal duidelijk dat die kleintjes totaal geen besef hebben van wat daar tegen de muur hangt maar zo'n onthaalmoeder kan natuurlijk wel inpraten op de kleintjes zodat het mogelijk is dat je van die toestanden krijgt als bij de moslims waar pagadders met bandanas en houten geweren de meest baarlijke nonsens staan mee te huilen met de groep.
Vegunning intrekken zou ik zeggen.
Tuurlijk kan dit.
Oud 8 september 2009, 16:05   #55
vandaele
Banneling

Standaard

Vergunning is al ingetrokken. Als het tegen nazi's is, duurt het niet lang.
Gelukkig.

Edit: ik had nazi's met hoofdletter geschreven

Laatst gewijzigd door vandaele : 8 september 2009 om 16:05.
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 16:08   #56
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Vergunning is al ingetrokken. Als het tegen nazi's is, duurt het niet lang.
Gelukkig.

Edit: ik had nazi's met hoofdletter geschreven
Mooi zo, dat is pas een strakke lijn volgen.
Oud 8 september 2009, 16:10   #57
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe naïef. Denk je nu werkelijk dat die vrouw zo idioot zal zijn om haar gedrag niet aan te passen bij zo'n inspectie? Iemand die op zo'n manier duidelijk blijk geeft van haar afkeer voor moslims (bekijk aub de reportage als je dat nog niet deed), zal moslimkinderen navenant behandelen. Daar is echt geen inspectie voor nodig.
een inspectie blijft niet beperkt tot een eenmalig bezoek. Wij kregen een brief van K&G met een vragenlijst die ingevuld diende te worden, waarna contact met ons werd opgenomen om de antwoorden verder te bespreken. Wij als ouders werden betrokken bij het onderzoek.

En als ouder merkt ge snel genoeg dat er iets niet klopt. Of denkt ge dat moslimouders anders zijn?

Citaat:
En je hebt bovendien een paragraaf van mijn post weggelaten.
ja, omdat uw visie over opvoeding niet noodzakelijk de mijne moet zijn, en uw beoordeling op basis van uw visie niet noodzakelijk de juiste hoeft te zijn. En werd dus weggelaten omdat dat al snel tot een ontsporing van de discussie zou leiden
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 8 september 2009 om 16:12.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 16:11   #58
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik in een Atheneum.

Alles wat ge zei klonk zeer bekend, maar bij mij kwam er nog de verafschuwing van de zelfstandigen bovenop.
Ik denk dat dergelijke toestanden in vele Vlaamse scholen voorkomen.
Men probeert de multicul en het linkse gedachtengoed er al van heel jong in te stampen. En dat is bij vele jonge naïve zieltjes ook nog is gelukt.
Uiteraard kan het omgekeerde ook niet: als nu blijkt dat deze vrouw het nazi-gedachtengoed probeert aan te leren aan kinderen, mag men van mij haar vergunning afnemen.

Citaat:
Waar slaat dat nu op?
Wat is er nu mis met wat regels? Een opvoedster/opvoeder mag toch bepalen wanneer een kind zijn 'middagdutje' doet en wanneer het mag eten. Net zoals een moeder dit mag bepalen.
Wil jij van elk kind een verwend nest maken?
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 16:32   #59
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het zijn geen "verhalen" het is gewoon "waarheid" en inderdaad er was een zeer vriendschappelijke verhouding tussen Stalin en Hitler .. tot de verdeling van polen een feit was (ik heb een monument voor de gevallen Poolse Officieren deze zomer bezocht)....

& huiszoekingen naar "entartete Musik" waren er tijdens de 1000 jaar naziregiume schering en innslag.. Dissidenten zouden inderdaad nieuwjaar niet gehaald hebben (moet U een lijstje hebben of getuigenissen van mensen die hals over kop het nazi-paradijs wisten te ontvluchten ?)

U mag hier gerust stellen dat de "vrijheid van meninguiting" hier niet bestaat of dat de kinderen hier op school "gehersenspoeld worden" om democratische waarden te aanvaarden ; U mag hier gerust propaganda maken voor een fascistische dictatuur. Weet echter dat van zodra er zulke dictatuur ingesteld zou worden U waarschijnlijk tot de eersten zal behoren die opgesloten zal worden en waarschijnlijk erger...
Ik hoef zeer zeker geen lijstje van uw getuigen, heb/had mijn eigen getuigen.

Vrijheid van mening waar ziet u dit ergens hier ten landen, kunt u daar enige bewijzen van leveren deze topic is op z'n eigen al een bewijs van wat u verstaat onder vrijheid van mening.

Correct, indien men de huidige facistische rode dictatuur verder z'n gang laat gaan en er de ogen blijft voor sluiten zullen er nog vele opgesloten worden en waarschijnlijk nog erger. Vergeet niet, met zakeals dit komen de mensen er eindelijk achter hoe vrij ze wel zijn, ze krijgen hier de feiten dat ze zelfs worden vervolgd door de rode dictatuur tot in de eigen woning. U weet wel, zaken waarvan u hier zonder schaamte anderen wilt van beschuldigen. Zwak zeer zwak

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 16:37   #60
Marlboro
Banneling

Standaard

Het centrummeke is er terug als de kippen bij, nochthans deze week inbraken en bedreigingen gehoord en gezien van moslims tegenover de vlaamse schooldirectrice maar dan hoor je ze niet natuurlijk, racisme, neen meneer, dat bestaat alleen maar langs ene kant, die andere is allemaal nonsens, dat telt niet mee.

Dit is pure discriminatie hetgeen nu gebeurd maar het is linkse discriminatie dan mag het, zolang het maar geen rechtse is.

Om te beginne doe ik mijn kleinen bij wie ik wil das al het eerste.
Ten 2de;er waren 2 allochtone kindjes bij deze dame,er is blijkbaar toch nog nooit een probleem geweest,dit is een teken deze onthaalmoeder ongeacht wat ze ook zegt of haar interesses zijn haar werk gewoon op de correcte manier doet en das hetgeen nog steeds telt maar niet voor de linkse kerk natuurlijk.Dus gaan ze maar dan doodleuk deze vrouw haar job afnemen.
Dit is opeens alweer topprioriteit,al de rest,sstttt.
Arm belgie.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be