Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2009, 14:41   #41
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij bent dus ook meer te vinden voor "in vrijheid" dan "verplicht" de hoofddoek aflaten.
Ik ben voor een schoolreglement dat nageleefd wordt punt uit, al is het een schooluniform dat is dan ook "verplicht" en niet "in vrijheid".
Oud 27 september 2009, 16:07   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nochtans dragen joodse mannen keppeltjes om aan een gebod uit de Torah te voldoen.
Nochtans dragen Sikhs een soort tulband om aan een gebod te voldoen.
Nochtans dragen hindu-vrouwen een rode stip op hun voorhoofd.
Nochtans dragen boeddhistische monikken gele gewaden om aan ene gebod te voldoen.

Halsmea weet niet wwaarover ze het heeft.

Alsof de hoofddoek de ergste keten is.
Alsof westerse hoofddoekloze vrouwen altijd vrij zijn geweest.
Eerste keer dat Halsema wat verstandigs zegt, valt de hele appeasementlobby over haar heen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 16:27   #43
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Eerste keer dat Halsema wat verstandigs zegt, valt de hele appeasementlobby over haar heen.
Appeasementlobby zijn hypocriete klote, waarom de politiek daar zo'n schrik van heeft is mij een raadsel! Tijd om daar korte metten met te maken samen met extreem links/rechts.
Oud 28 september 2009, 15:36   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Appeasementlobby zijn hypocriete klote, waarom de politiek daar zo'n schrik van heeft is mij een raadsel! Tijd om daar korte metten met te maken samen met extreem links/rechts.
Al wie niet denkt als jij dus?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 16:44   #45
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Al wie niet denkt als jij dus?
Dat is een houding die extreme rechts en links en "de multiculturalist progressief postmodern nihilist appeasement lobby" typeert! Ik behoor niet tot die strekking.
Oud 28 september 2009, 18:17   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jij bent dus ook meer te vinden voor "in vrijheid" dan "verplicht" de hoofddoek aflaten.
Ik ben voor een schoolreglement dat nageleefd wordt punt uit, al is het een schooluniform dat is dan ook "verplicht" en niet "in vrijheid".
Ik heb de indruk dat je je met dit bericht vergist van draad.
Het gaat hier niet over onderwijs of school; en dus doet een schoolreglement hier niet terzake.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 18:29   #47
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat je je met dit bericht vergist van draad.
Het gaat hier niet over onderwijs of school; en dus doet een schoolreglement hier niet terzake.
Maar er is ook nooit geen sprake geweest van de hoofddoek verplicht af te laten buiten enige uitzonderingen zoals loketbeambte en nu op scholen. Men zou het eventueel kunnen uitbreiden voor alle openbare functies.
Oud 28 september 2009, 19:00   #48
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar er is ook nooit geen sprake geweest van de hoofddoek verplicht af te laten buiten enige uitzonderingen zoals loketbeambte en nu op scholen. Men zou het eventueel kunnen uitbreiden voor alle openbare functies.
Inderdaad; maar dat heeft er ook niet direct iets mee te maken.

Naar aanleiding van
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Femke Halsema heeft 'moeite met de hoofddoek'. Ze kan 'niet wachten' totdat de vrouwen die er een dragen 'in vrijheid hun hoofddoek zullen afslingeren'.
Beter laat als nooit, met extreme figuren als Wilders en de Winter komen we geen stap vooruit.
Meen ik te mogen vaststellen
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 23:28   #49
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zij heeft echt geen principes als je bedenkt wat voor dingen ze vertelt in de Tweede Kamer. Staat daar zo ongeveer haaks op. Misschien dat ze ge-gangraped door een stel Marokkaanse jongens...
Wie na een groepsverkrachting door mohammedanen nog het nut van de hoofddoek niet inziet is onverbeterlijk en verdient, tot aan de heupen te worden ingegraven en gestenigd, want Allah is waarlijk barmhartig en genadig.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 28 september 2009 om 23:29.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2009, 21:15   #50
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Nog even iets over die vrijheid om een hoofddoek te dragen: ik ken een moslima die perfect Nederlandstalig is, hoogopgeleid, netjes geïntegreerd, goedlachs, geëngageerd, etc. Maar ze staat op haar identiteit. Ze is moslima en draagt de hoofddoek uit overtuiging. Eén probleem: ze draagt de hoofddoek al van in de kleuterklas. Zij is misschien wel "vrij" om ervoor te kiezen die als volwassen vrouw af te zetten, maar als je je hele leven nooit iets anders hebt gekend, moet de psychologische barrière om afstand te doen van die hoofddoek oneindig groot zijn in vergelijking met de "keuze" om hem te blijven dragen. Het gaat dus niet alleen om vrijheid, maar ook om gelijke "drempels" (en liefst helemaal geen drempels) om voor het ene of het andere te kiezen.

Nu, zulke barrières ondervindt iedereen die op een bepaalde leeftijd eigen keuzes wil maken. Vraag is dan ook in essentie hoever ouders mogen gaan in het opleggen van zeer ingrijpende beslissingen en hoever de overheid mag gaan in het beschermen van kinderen tegen "verminkingen" zoals hoofddoeken, rare pijpenkrulletjes en dies meer. Ik ben persoonlijk nogal gewonnen voor die "bescherming" op basis van seculiere basiswaarden. Ik zou zelfs een verbod op het dopen van onmondige minderjarigen overwegen. Wat die kinderen als volwassenen beslissen, daar moet de overheid zich echter niet mee moeien.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2009, 23:38   #51
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nog even iets over die vrijheid om een hoofddoek te dragen: ik ken een moslima die perfect Nederlandstalig is, hoogopgeleid, netjes geïntegreerd, goedlachs, geëngageerd, etc. Maar ze staat op haar identiteit. Ze is moslima en draagt de hoofddoek uit overtuiging. Eén probleem: ze draagt de hoofddoek al van in de kleuterklas. Zij is misschien wel "vrij" om ervoor te kiezen die als volwassen vrouw af te zetten, maar als je je hele leven nooit iets anders hebt gekend, moet de psychologische barrière om afstand te doen van die hoofddoek oneindig groot zijn in vergelijking met de "keuze" om hem te blijven dragen. Het gaat dus niet alleen om vrijheid, maar ook om gelijke "drempels" (en liefst helemaal geen drempels) om voor het ene of het andere te kiezen.

Nu, zulke barrières ondervindt iedereen die op een bepaalde leeftijd eigen keuzes wil maken. Vraag is dan ook in essentie hoever ouders mogen gaan in het opleggen van zeer ingrijpende beslissingen en hoever de overheid mag gaan in het beschermen van kinderen tegen "verminkingen" zoals hoofddoeken, rare pijpenkrulletjes en dies meer. Ik ben persoonlijk nogal gewonnen voor die "bescherming" op basis van seculiere basiswaarden. Ik zou zelfs een verbod op het dopen van onmondige minderjarigen overwegen. Wat die kinderen als volwassenen beslissen, daar moet de overheid zich echter niet mee moeien.
Wat ik reeds voorstelde dus... een verbod op religieuze indoctrinatie en een minimumleeftijd van 18 jaar voor religieuze organisaties.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 08:11   #52
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Seculiere basiswaarden zijn voor iedereen anders. De staatscensuur in China is ook "bescherming" op basis van seculiere basiswaarden. Waarvoor moeten we nog meer "beschermd" worden? Sexualiteit? Alternatief gedachtengoed?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be