Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2009, 14:11   #41
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En ahja, het staat in de kleine lettertjes, precies met de verzekeringsagent bezig hier. Die beroepsbedriegers kunnen dat ook goed.
http://forum.politics.be/misc.php?do=cfrules

Dat zijn geen kleine lettertjes
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:11   #42
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Op het internet is NIETS persoonlijk.
Privé-berichten via een forum zijn onderworpen aan het toezicht van de moderatie, dit om te verhinderen dat zij kunnen vervolgd worden wegens medewerking aan wetsovertredingen door nalatigheid.

De moderatie van elk forum is onderworpen aan deze wetgeving.
dit lijkt op inbreuk op privacy
Oud 30 september 2009, 14:12   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Welke wetgeving is dat precies, beste? Kan je daar eens naar verwijzen?
De handelswet dat iedereen verantwoordelijk is voor het uitbrengen en doorsturen van gegevens op welke manier ook via de mogelijkheden aangeboden door de door hem/haar beheerde middelen.

En ja, ( ik hoor de vraag al komen) de post is ook medeverantwoordelijk voor het doorsturen van bombrieven of andere brieven die schade toebrengen aan derde, zoals de antraxbrieven.

En ja, de mods hebben het recht om pb's via hun forum verstuurt te lezen en te controleren en zelfs te blokkeren en/of te verwijderen.
Internet is een open communicatie media en een pb via een forum valt dus niet onder de wet van het briefgeheim.

Jij bent trouwens strafbaar omdat je deze wetgeving niet kent, want volgens de Belgische grondwet moet iedereen die zich op Belgische bodem bevindt of gebruik maakt van instellingen die onder de Belgische wetgeving valt de Belgische wetten kennen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:13   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat slaat toch nergens op!

Als de moderatie zich niet kan moeien met mijn privéberichten hoe kan men ze dan vervolgen voor medewerking aan wetsovertredingen door nalatigheid?

Berichten die door Jan en alleman gelezen kunnen worden zouden geneens geen priveberichten mogen heten. Wat is dat nu voor komedie!

En ahja, het staat in de kleine lettertjes, precies met de verzekeringsagent bezig hier. Die beroepsbedriegers kunnen dat ook goed.
Als er in je privé-berichten niets staat wat niet door de beugel kan, heb je niets te vrezen. De moderatie zal zich ook niet bezighouden met het doorlezen van �*l de privé-berichten die hier circuleren. Als er echter een gegronde reden is, zoals het forumreglement zegt, kùnnen ze je berichten wel nakijken. Je hebt je bij je registratie akkoord verklaard met datzelfde forumreglement. Als je daar bij nader inzien toch niet langer akkoord mee bent, is het duidelijk wat je opties zijn, nietwaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:14   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
dit lijkt op inbreuk op privacy
Nee, internet is een open communicatie medium en pb's via een forum vallen niet onder het briefgeheim.
Oud 30 september 2009, 14:15   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De handelswet dat iedereen verantwoordelijk is voor het uitbrengen en doorsturen van gegevens op welke manier ook via de mogelijkheden aangeboden door de door hem/haar beheerde middelen.

En ja, ( ik hoor de vraag al komen) de post is ook medeverantwoordelijk voor het doorsturen van bombrieven of andere brieven die schade toebrengen aan derde, zoals de antraxbrieven.

En ja, de mods hebben het recht om pb's via hun forum verstuurt te lezen en te controleren en zelfs te blokkeren en/of te verwijderen.
Internet is een open communicatie media en een pb via een forum valt dus niet onder de wet van het briefgeheim.

Jij bent trouwens strafbaar omdat je deze wetgeving niet kent, want volgens de Belgische grondwet moet iedereen die zich op Belgische bodem bevindt of gebruik maakt van instellingen die onder de Belgische wetgeving valt de Belgische wetten kennen.
Wil je me eens even vertellen welke de specifieke artikelen uit de handelswet zijn die daarop van toepassing zijn?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 30 september 2009, 14:15   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, internet is een open communicatie medium en pb's via een forum vallen niet onder het briefgeheim.
En e-mails?

Citaat:
Oud 30 september 2009, 14:16   #48
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Indien in dit geval de politie erbij is betrokken (wat ik niet onmogelijk acht), is het vrij normaal dat de priveberichten worden ingegeken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 14:18   #49
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I call bullshit!

Ik zou dus wanneer ik via een ongure site een virus krijg op m'n computer m'n internet-provider medeverantwoordelijk kunnen stellen? Gaat echt niet gebeuren.
Oud 30 september 2009, 14:19   #50
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En e-mails?
Als er in je privé-emails niets staat wat niet door de beugel kan, heb je niets te vrezen.
Oud 30 september 2009, 14:21   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Pieter,

Bedankt voor het antwoord. De vraag die dan uiteraard kan worden gesteld is of een moderatie zich moet bezighouden met aantijgingen (verwijten, ...) die niet voor iedereen leesbaar zijn, laat staan met subjectieve reacties hierop aan het adres van de moderatie.

We mogen toch aannemen dat emails en privéberichten, desnoods hoe degoutant ook, tot de privésfeer behoren.

Hier klopt iets niet
Nee, dit mag je niet aannemen.

Wat je op het internet zet is niet onderworpen aan het briefgeheim, noch aan de wetten op de privésfeer.
De moderatie mag je pb's niet openbaar maken, maar is wel verplicht om toezicht te houden dat jij via je pb's via hun forum geen wetten van de Belgische staat overtreed.
Zij zijn eveneens verplicht bij vaststelling van een overtreding in te grijpen en bij vermoeden van bedreigingen en gevaar voor derde de nodige instanties te verwittigen en de geposten berichten aan hen over te maken, zelfs samen met alle andere gegevens die zij bezitten over jou.
Oud 30 september 2009, 14:23   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
I call bullshit!

Ik zou dus wanneer ik via een ongure site een virus krijg op m'n computer m'n internet-provider medeverantwoordelijk kunnen stellen? Gaat echt niet gebeuren.
En zelfs de netwerkbeheerder.
Is trouwens zelfs al gedaan door grote bedrijven die hierdoor schade leden.
Oud 30 september 2009, 14:25   #53
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs de netwerkbeheerder.
Is trouwens zelfs al gedaan door grote bedrijven die hierdoor schade leden.
Over de zaak van de netwerkbeheerder spreek ik mij niet uit, maar de rest is pertinent onwaar.

ISP's opereren immers onder een "common carrier" statuut.
Oud 30 september 2009, 14:27   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En e-mails?
E-mails vallen beperkt onder het briefgeheim.
zij worden echter voor een bepaalde tijd wel opgeslagen door de provider en moeten op verzoek van een rechter vrijgegeven worden aan de rechtbank.

Op het internet is NIETS geheim.
Er zijn wel wetten die verbieden om bepaalde zaken te doen via internet, maar daarvoor zijn speciale wetten gemaakt.
Oud 30 september 2009, 14:31   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dit mag je niet aannemen.

Wat je op het internet zet is niet onderworpen aan het briefgeheim, noch aan de wetten op de privésfeer.
De moderatie mag je pb's niet openbaar maken, maar is wel verplicht om toezicht te houden dat jij via je pb's via hun forum geen wetten van de Belgische staat overtreed.
Zij zijn eveneens verplicht bij vaststelling van een overtreding in te grijpen en bij vermoeden van bedreigingen en gevaar voor derde de nodige instanties te verwittigen en de geposten berichten aan hen over te maken, zelfs samen met alle andere gegevens die zij bezitten over jou.
Anderhalf jaar geleden beweerde je nochtans het complete tegenovergestelde van wat je nu beweert:
Citaat:
pm en pb mogen enkel door poster en geadresseerde gelezen en ontvange worden, een mod van een forum mag daar zelfs niet aankunnen.

En enkel verzender en ontvanger mogen de inhoud bekent maken.

En buiten die twee personen, kan enkel de rechtbank een vordering doen om de inhoud van zo'n bericht bekent te maken, hoewel daar zelfs beperking voor zijn.

Een administrator mag de niet aan hem gerichte berichten dus niet eens kunnen opendoen. Enkel de webmaster mag hier aankunnen, maar deze slechts openen onder gerechtelijk bevel en onder juridisch toezicht.

Email, pm's en pb's vallen namelijk onder dezelfde wetgevingen als sms, post, fax en telefoon.
Is dat ook allemaal ergens op gebaseerd, of wijzig je je standpunt zoals je van onderbroek verandert?

Citaat:
Oud 30 september 2009, 15:02   #56
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moderatie .... is wel verplicht om toezicht te houden dat jij via je pb's via hun forum geen wetten van de Belgische staat overtreedt.
Lijkt me utterly nonsens.
Hoe moet de moderatie dat dan doen ?

Straks kom je nog beweren dat een cafébaas verplicht is om mee te luisteren naar alle gesprekken aan z'n toog.

Waar is de jurisprudentie ?

Welke wetten kan je zoal overtreden door een paar zinnen neer te pennen en te versturen als pb op een forum ??
Ik ken er geen. Nul. Zero.
Voorbeelden in jurisprudentie graag.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:09   #57
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
De ban was terecht, wij bieden geen dienst aan om gebruikt te worden voor strafbare en hoogst laakbare praktijken.
Laakbare praktijken kan ik me voorstellen.

Maar aan welke strafbare praktijken kan ik me schuldig maken door een pb te zenden ?
Heeft iemand daar een lijstje van ? liefst met voorbeelden uit de juridische praktijk ...

Doodsbedreigingen ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:11   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anderhalf jaar geleden beweerde je nochtans het complete tegenovergestelde van wat je nu beweert:

Is dat ook allemaal ergens op gebaseerd, of wijzig je je standpunt zoals je van onderbroek verandert?
Nee, na een proces waarin ik de e-mails tussen mijn ex en mijn meerderjarige dochter tegen mijn ex gebruikt heb en zij de privacywet wet inriep om ze uit het proces te halen.
Daarvoor was ik zelf inderdaad ook niet op de hoogte van deze wet.
Ik dacht toen ook nog dat e-mails en PB's onder de wet van het briefgeheim vielen.

Heb toen een uitleg van meer dan 30 minuten gekregen voor die wet van de voorzitter van de rechtbank.
Oud 30 september 2009, 15:13   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Welke wetten kan je zoal overtreden door een paar zinnen neer te pennen en te versturen als pb op een forum ??
Ik ken er geen. Nul. Zero.
Ik ga akkoord met het meeste van je bericht. Bovenstaande quote lijkt me echt wat onvoorzichtig. Als iemand je doodsbedreigingen stuurt (pakweg nog met je adres en een paar foto's van je huis) dan lijkt het me logisch dat de moderatie dit op jouw vraag zal gaan nakijken en desnoods aan de nodige instanties bewijzen dat er wel degelijk doodsbedreigingen stonden. Zij zijn het best geplaatst, want eenieder kan even een screenshot nemen en er wat op gaan photoshoppen om maar te "bewijzen" dat zulkse PB ooit heeft bestaan.

Uiteraard is zulks nog iets anders dan dat de moderatie pro-actief de PB's gaat scannen, een praktijk waarvan ze beweert daar ook niet aan te doen. En dat lijkt me maar goed ook, gezien ze nooit de context van bepaalde berichten kan kennen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 september 2009 om 15:15.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:16   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Nu ja. Uh-Huh had een pittig karakter en we zijn elkaar vaak in de haren gevlogen, maar toch is het wel best jammer dat ze weg is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be