Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2009, 09:13   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het ging over drie overtredingen = levenslang.

Toegegeven, het getal een half miljoen is door mij gewoon een getal dat ik er heb opgeplakt.

Nu, als dat niet goed is zegt u dan eens een aanvaardbaar getal.

100.000? 50.000? Of 25.000?

Ge blijft maar overdrijven, ge zijt niet goed snik.

Ik heb hier geen statistische databank van hier tot ginder, maar zo uit mijn geheugen, maar wel met de realiteitszin die mij kenmerkt (allez, vooruit maar, geef mij maar opslag ...) enz.
- momenteel zitten er in dit onland ongeveer 10.000 mensen in den bak, tenminste: er zijn iets minder plaatsen, maar ze durven er een paar mekaar duwen ...
- bij die 10.000 moeten wij eerlijkheidshalve vermelden dat er nog wel iets meer (bewezen, of tenminste: veroordeelde) kriminelen zijn: zij die niet eens binnen mogen (iedereen beneden 9 maanden; soms oplopend tot 3 jaar); zij die vervroegd vrijgelaten zijn; zij die zelfs daarvoor nog niet in aanmerking kwamen, maar thuis mogen lanterfanten met een enkelband ...

- ik heb eens ergens gelezen dat in de states er zo ongeveer tien keer meer mensen in den bak zitten dan hier. Prosenstgewijze alstemblieft. Stel dat je mag zeggen dat bij ons naast die 10.000 opgeslotenen, er nog 10.000 zijn die vrij rondlopen door de te losse omgang van de wet Lejeune, dan spreken we van maal 5.

- voor mij lijkt het niet zo overdreven om een kapasiteit te voorzien van 20.000 tot 30.000 plaatsen.
Welteverstaan: dit moeten niet allemaal zo'n dure en superbeveiligde plaatsen zijn. Iemand die gepakt is voor de tweede keer dronken sturen, en van de rechter drie maand bak aan zijn teelballen krijgt, die mag die voor mijn part gerust uitzitten in een heel simpel soort van gevang, met bij wijze van spreken slechts één konsiërge. (als hem toch gaat lopen, dan krijgt hij/zij natuurlijk wel wat "bonus")

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 11:06   #42
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banzai Bekijk bericht
Dat gij niet begrijpt dat die mensen stelen omdat ze uit gedepriveerde, totaal onaanvaardbare situaties komen en verleid (ver-LIJD) worden door de kapitalistische stront die ons in dit systeem door het strot wordt geramd... Nooit van de parabel van Eva gehoord uit ons eigen boekje, dat perfecte meisje (waarvan u droomt, waarvoor u vecht, doch u volgens mij beslist niet vind) die door de slang verleid(ver-LIJD) wordt tot immorele daden: in de appel bijten. Dingen doen die tegen de geboden gaan. Denkt ge echt, nee man, kijk eens diep in uw hart daar, want ik weet dat daar veel goeds zit, ge zijt een sterke ziel. Ge vecht tegen onrechtvaardige situaties. Maar het loopt ergens anders mis dan dat u denkt. Echt waar. Ik ben U, Gij zijt Mij, Wij zijn Zij, Zij zijn Ons, Samen zijn We God (Allah, Jahweh, Buddah, Chrisna, Vishnu, ... )
JAWAADE ZEG.......!!!!!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 12:17   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge blijft maar overdrijven, ge zijt niet goed snik.

Ik heb hier geen statistische databank van hier tot ginder, maar zo uit mijn geheugen, maar wel met de realiteitszin die mij kenmerkt (allez, vooruit maar, geef mij maar opslag ...) enz.
- momenteel zitten er in dit onland ongeveer 10.000 mensen in den bak, tenminste: er zijn iets minder plaatsen, maar ze durven er een paar mekaar duwen ...
- bij die 10.000 moeten wij eerlijkheidshalve vermelden dat er nog wel iets meer (bewezen, of tenminste: veroordeelde) kriminelen zijn: zij die niet eens binnen mogen (iedereen beneden 9 maanden; soms oplopend tot 3 jaar); zij die vervroegd vrijgelaten zijn; zij die zelfs daarvoor nog niet in aanmerking kwamen, maar thuis mogen lanterfanten met een enkelband ...

- ik heb eens ergens gelezen dat in de states er zo ongeveer tien keer meer mensen in den bak zitten dan hier. Prosenstgewijze alstemblieft. Stel dat je mag zeggen dat bij ons naast die 10.000 opgeslotenen, er nog 10.000 zijn die vrij rondlopen door de te losse omgang van de wet Lejeune, dan spreken we van maal 5.

- voor mij lijkt het niet zo overdreven om een kapasiteit te voorzien van 20.000 tot 30.000 plaatsen.
Welteverstaan: dit moeten niet allemaal zo'n dure en superbeveiligde plaatsen zijn. Iemand die gepakt is voor de tweede keer dronken sturen, en van de rechter drie maand bak aan zijn teelballen krijgt, die mag die voor mijn part gerust uitzitten in een heel simpel soort van gevang, met bij wijze van spreken slechts één konsiërge. (als hem toch gaat lopen, dan krijgt hij/zij natuurlijk wel wat "bonus")
Volgens europa zijn er in Belgie 2500 plaatsen in de gevangenis comform de wetgeving.

U wil er dus ongeveer zo'n 27.500 plaatsen bij bouwen. Ik zeg daar is geen geld voor - als ik het goed begrijp wil men hier binnen een jaar of acht zo'n 300 plaatsen bijbouwen. In geen duizend jaar is er hier het geld voor, ze kunnen binnenkort nog de pensioenen niet meer betalen en jij denkt aan 27.500 cellen... Realiteitszin

Niet alleen is er geen geld voor maar ontbreekt het aan politieke wil.

En dan hebben we het nog niet eens over het leger van cipiers dat nodig is om 30.000 gevangenen te bewaken.

Ik dacht dat er in de US over het miljoen mensen binnenzit.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 12:29   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens europa zijn er in Belgie 2500 plaatsen in de gevangenis comform de wetgeving.

U wil er dus ongeveer zo'n 27.500 plaatsen bij bouwen. Ik zeg daar is geen geld voor - als ik het goed begrijp wil men hier binnen een jaar of acht zo'n 300 plaatsen bijbouwen. In geen duizend jaar is er hier het geld voor, ze kunnen binnenkort nog de pensioenen niet meer betalen en jij denkt aan 27.500 cellen... Realiteitszin

Niet alleen is er geen geld voor maar ontbreekt het aan politieke wil.

En dan hebben we het nog niet eens over het leger van cipiers dat nodig is om 30.000 gevangenen te bewaken.

Ik dacht dat er in de US over het miljoen mensen binnenzit.
Zever.

Om te beginnen: jij zegt "volgens europa" ... wel, mijn ervaring is dat als iemand zegt "volgens europa" er dan een leugen volgt.

En dan vertrek je dus van het sijfer 2500 om verder te bouwen (eigenlijk af te breken). Intelektueel oneerlijk.

En spreken van een leger sipiers, waar ik juist zeg dat minstens twee derden het zou kunnen doen met veel minder sipiers ... Geen tegenargumenten of niks.
Behoorlijk stout.

Ga dus maar gauw voor een ander hol gaan keffen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 oktober 2009 om 12:30.
Oud 1 oktober 2009, 12:34   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever.

Om te beginnen: jij zegt "volgens europa" ... wel, mijn ervaring is dat als iemand zegt "volgens europa" er dan een leugen volgt.

En dan vertrek je dus van het sijfer 2500 om verder te bouwen (eigenlijk af te breken). Intelektueel oneerlijk. Behoorlijk stout.

Ga dus maar gauw voor een ander hol gaan keffen.
Laat ons dan gewoon toch uw cijfer nemen, daar kan iedereen zeker van zijn dat het niet gelogen is.

Citaat:
De schoofzak.
Een wat hoger getal dan het mijne maar de zuivere schoofzak-waarheid.

30.000 cellen bijbouwen? Alleen een volslagen idioot kan denken dat er daar het geld voor is.

Nog los van het leger cipiers dat daarvoor nodig is.
Oud 1 oktober 2009, 13:04   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons dan gewoon toch uw cijfer nemen, daar kan iedereen zeker van zijn dat het niet gelogen is.

Een wat hoger getal dan het mijne maar de zuivere schoofzak-waarheid.

30.000 cellen bijbouwen? Alleen een volslagen idioot kan denken dat er daar het geld voor is.

Nog los van het leger cipiers dat daarvoor nodig is.
Zelfs nu nog kunt ge al evengoed tellen als de Muit in het parlement ...

Wilt ge ook nog noteren dat niemand, maar dan ook niemand vraagt om ook maar één mens onschuldig in den bak te steken ?
Tuurlijk, als iemand een sjakosj pikt van een oud vrouwke, en ze valt daarbij en breekt haar heup .... dan hoort zo iemand wel degelijk in 't gevang voor gestoken te worden - zelfs al zou het maar kort zijn als het zijn eerste krimineel feit is.

Maar zo iemand niet in den bak steken, "omdat er geen plaats is", is pas echt krimineel.
Wat voor boodschap krijgt een 16-jarige die zo'n feit zou plegen, als hij direkt gewoon zo maar naar huis mag gaan, "omdat er geen plaats is in de jeugdinstelling"? Verschiet gij daar dan van dat diezelfde gast drie jaar later een mooie kriminele palmares kan voorleggen?
Dit is gewoonweg krimineel tegenover die jeugdige.

Geen geld? Onmogelijk?
Wat een bla bla ...

Dertig jaar geleden konden (moesten !!) we ons een leger permiteren van iets boven de 100.000 man !!
En hadden we evenveel gevangenissen als nu, maar in die instellingen geen video-bewaking, een ouderwetse papieren boekhouding, geen metaaldetektoren voor bezoekers, geen moderne kommunikasiemiddelen enzovoorts ...

Eigenlijk hebt ge wel gelijk: er kan niks meer in dit (on)land:
hoogste belastingsvoet;
laagste pensioenen, laagste werkloosheidsvergoedingen (maar voor een hoop profiteurs, wel levenslang ...)

Het is geen hoge tijd dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, het is al anderhalve eeuw te laat !!

Oud 1 oktober 2009, 13:07   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor hetgeen ik zonet gehoord heb om het nieuws van 13 uur, is het niet de fout van die jongen.

Die jongen had last met drugs en met zijn agressie.

Heeft de maatschappij hem geholpen, door hem duidelijke sinjalen te geven dat zulks niet door de beugel kon? Neen.
Hadden ze hem tijdig in een heropvoedingsgesticht gestoken, hadden ze hem tijdig en lang genoeg in 't gevang gelegenheid gegeven om af te kikken van zijn gewelddadig gedrag .... dan had die jongen zijn moeder nu geen begrafenis moeten organizeren.
En die apotekeres zou er ook beter bij gevaren hebben.
En die agente zou niet de indruk moeten krijgen hebben dat zij alles mocht uitleggen aan 't gerecht, presies of zij de kriminele was.
amai shoofje, en kun jij dat allemaal analyseren uit het artikel, en moest die agent al die multifunctionele criteria checklist overlopen voor hij de trigger trok ?
ik wil maar zeggen, denk je niet dat die agent in the field getraind was om te oordelen over de situatie en de bedreiging zal gevoeld hebben en zo gereageerd zal hebben, met als eerste doel te 'immobiliseren' en niet als doel te doden ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 13:15   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
amai shoofje, en kun jij dat allemaal analyseren uit het artikel, en moest die agent al die multifunctionele criteria checklist overlopen voor hij de trigger trok ?
ik wil maar zeggen, denk je niet dat die agent in the field getraind was om te oordelen over de situatie en de bedreiging zal gevoeld hebben en zo gereageerd zal hebben, met als eerste doel te 'immobiliseren' en niet als doel te doden ?
Je hebt me duidelijk niet begrepen; dat zal wel aan mijn uitleg liggen ...

Die agente valt natuurlijk niks te verwijten. Niks.
En het feit dat het een nepwapen was van die krimineel, doet er niet de minste afbreuk aan.
Die agente moest zichzelf verdedigen, en als het even kon, ook haar kollega en die apotekeres.

Maar had "de maatschappij" vijf jaar geleden een iets beter beleid gevoerd, dan was misschien heel de mizerie van nu niet gebeurd.

Oud 1 oktober 2009, 13:20   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

[...]Eigenlijk hebt ge wel gelijk [...]
Dat is een grote post om eigenlijk dit te zeggen schoofzak.
Oud 1 oktober 2009, 15:10   #50
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat denk ik niet. U zou er nog veel erger kweken. "Three time losers" hebben inderdaad niets meer te verliezen en zullen bijgevolg eender wat uithalen om vrij te blijven.
Maar eens een derde keer gepakt, is de brave bevolking er wel forever vanaf!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 15:11   #51
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En wat zou dan de volgende in uw denken logische stap zijn ?

Die Endlösung ?

Draag dan zelf eens een beter idee aan om de criminaliteit deftig aan te pakken?

Oud 1 oktober 2009, 15:22   #52
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

criminaliteit is deel van het politieke spel..

Laatst gewijzigd door globalmedia : 1 oktober 2009 om 15:22.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 15:39   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Maar eens een derde keer gepakt, is de brave bevolking er wel forever vanaf!
Tot op zekere hoogte.

Tenslotte gaat men een enorm dure en grote infrastructuur moeten bouwen om een bepaald aantal van die mensen levenslang te onderhouden en te zorgen dat ze niet ontsnappen.
Als we kijken wat er hier op dat vlak allemaal al gebeurd is dan houd ik mijn hart vast.

Binnen dertig jaar zal je dan ook gevangenisouderlingentehuizen moeten hebben, dat wordt ook verschrikkelijk duur. Reken maar uit wat gewone ouderlingtehuizen kosten, en doe daar dan de bewaking bij om te zorgen dat de oudjes niet gaan vluchten.

De bevolking is er op uw manier niet echt vanaf denk ik dan maar.
Oud 1 oktober 2009, 19:23   #54
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tot op zekere hoogte.

Tenslotte gaat men een enorm dure en grote infrastructuur moeten bouwen om een bepaald aantal van die mensen levenslang te onderhouden en te zorgen dat ze niet ontsnappen.
Als we kijken wat er hier op dat vlak allemaal al gebeurd is dan houd ik mijn hart vast.

Binnen dertig jaar zal je dan ook gevangenisouderlingentehuizen moeten hebben, dat wordt ook verschrikkelijk duur. Reken maar uit wat gewone ouderlingtehuizen kosten, en doe daar dan de bewaking bij om te zorgen dat de oudjes niet gaan vluchten.

De bedoeling is in de eerste plaats toch een ontradend effect te hebben.
Nu pikt men, slaat en steekt men maar dat het een lieve lust is, want er hangt toch geen straf aan vast.

Ik ben er gerust in, diefstal ? ___> 6 maanden in de limburgse mijnen met een bepaald te behalen quota per dag.
Zo een beetje als die gevangenis in Texas(?)
Waar ze bij het binnen komen een rondleiding krijgen en waar ze ineens vernemen; ontbijt = 3 dollar, middageten 5 dollar, avondeten 4 dollar.
Wil je geld om te eten? Dan zal je moeten werken.
Ze zouden iets minder snel crimineel worden.

Die gevangenisdirekteur heeft een zo'n kleine recidive onder zijn ex klanten dat ze in andere gevangenissen aan de detinees voorstellen;
5 jaar bak hier of 1 jaar bij hem.
De meesten kiezen voor één jaar, natuurlijk.
En na een jaartje zijn ze wel geleerd en hebben door dat werken een eerzame bezigheid is. En dat ze zéker geen 5 jaar bij 'hem' willen zitten.

Da's het idee.

En over dat 'demonteren' waar ik het eerder over had;
Er zijn mensen, brave, werkende mensen die voor hun kindern en ouders zorgen, mensen op wie gerekend wordt, die door een mal chance, niet meer voor hun dierbaren kunnen zorgen en sterven omdat er geen organen voorhandig zijn.

In China stelt men per maand, hoeveel veroordeelden, ter dood?
Men zou die organen best mogen recuperen vind ik.

Ik vind dat men de doodstraf moet herinvoeren voor van dat crapull dat met kalashnikovs mensen hun kinderen, in hun huis, bedreigd om hun auto te stelen. Gasten di op de politie schieten e.d.
Die zou men tot een goede daad moeten dwingen.
En 't lost ineens de overbevolking wat op.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 1 oktober 2009 om 19:25.
Oud 1 oktober 2009, 19:37   #55
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot op zekere hoogte.

Laten lopen zeker zoals ze nu doen,zoniet gaan ze ZELF gaan lopen(kosten zijn dan miniem)
OF neem ze op in ""gastgezinnen ""....................
Horion,Dutroux,enz zoeken gastgezin voor onbepaalde duur........Tel:.................Goed idee hééé!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be