![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo mag men geen insecten eten, behalve de sprinkhaan. Uilen en reigers mogen ook niet opgegeten worden, wat uit de zee komt en geen schubben heeft mag ook niet enz... Alleen sommige joden respecteren deze voorschriften nog, waarom christenen dit niet meer doen is mij een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of dat nu een sprookje is of niet, doet niet ter zake. Als iemand vlees als "halal" verkoopt, dan moet dat "halal" zijn; anders moet hij maar gewoon "vlees" verkopen. Ik zie echt niet in waarom deze verkopers/producenten anders zouden moeten behandeld worden als eender welke ordinaire bedrieger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Op vrijdag mochten we vroeger geen vlees eten, dus bij mijn ouders thuis is vrijdag nog altijd visdag, al is er niemand echt katholiek meer.
Nu van vals halalvoedsel kijk ik niet op, er is ook vals vegetarisch eten, we hebben hormonen, lood, pesticiden, bacterien, enz. Halalvoedsel is voeding, en overal wordt er geprutst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een bepaalde eigenschap (waarvan men weet dat die essentieel is voor de consument) toeschrijven aan een product en daarna, als blijkt dat uw product die eigenschap niet heeft, woordspelletjes spelen, is niet ernstig. Het gaat hier over bedrogen consumenten. Consumenten hebben rechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens u gebruiken dus alle moslims dezelfde definitie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Och, is 't bijna gedaan met de hypocrisie in deze draad.
Zeg toch gewoon eerlijk en oprecht wat jullie echt willen zeggen, nl. dat halal vlees niet thuishoort in "ons" land en dat moslims zoveel noten op hunne zang niet moeten hebben. Halal vlees dat geen halal vlees is, wordt verkocht als halal vlees. Bedrog is bedrog. Maar nee, dat is "te simplistisch". Djeezes. Liegen over een product mag niet, maar als de bedrogen klanten moslims zijn, is er geen probleem en worden de meest belachelijke excuses gezocht. Ik denk dat ik klaar ben met deze draad. Laatst gewijzigd door Sammael : 7 oktober 2009 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat godsdienst in zijn geheel bedrog is, daar hebt u het liever niet over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoiets bedoelt ge dus. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Iets wat maar weinigen zullen weten, alhoewel men toch graag commentaar lijkt te geven is =
1) een moslim mag vlees van zowel christenen als joden eten. 2) als een moslim niet helal vlees eet, wat hem werd aangeboden als zijnde wel helal, dan is dat ook geen fout voor hem, maar voor de aanbieder. 3) het zijn volgens mijn mening meer de niet-moslims welke hier zo een drukte van maken, want helal of niet helal, het is dezelfde koe. Volgens de Islamitische leer mag een dier enkel in Gods naam zijn geslacht, aldus = christenen en joden hun vlees is toegestaan. Voor niet moslims is een koe gewoon een koe (of een ander dier). Ik lachte me een breuk toen ik onlangs op televisie een vrouw (niet moslima vermoed ik) zag welke zei dat het ff zoeken was voor haar naar het "niet-helal" vlees. (het was op een soort van multicultureel gebeuren). "Wat maakt het voor jou nou uit???", dacht ik ![]() zo, nu kan de rest weer lekker doorgaan ![]() Laatst gewijzigd door viaSanctus : 7 oktober 2009 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat doen ze zeker. Om dezelfde reden zal een echte vrijzinnige ook niet naar de kerk gaan, zelfs niet om een familielid plezier te doen. Een echte vrijzinnige verafschuwt alles wat met godsdienst te maken heeft, en weigert er aan deel te nemen. Dat onderscheidt hem van een gewone atheïst.
|
![]() |
![]() |