![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vind jij het normaal dat op een moment dat het land een negatieve groei kent, dat de federale staat heel wat minder inkomsten heeft en een pak meer uitgaven moet verwerken, de regio's evenveel geld krijgen als het jaar voordien? Wel ik niet, minder geld federaal staat voor mij gelijk aan minder geld aan de regio's. Een cadeautje dat we aan Dehaene & Co te danken hebben,. In die mensen hun hoofd is nooit opgekomen dat ons een land wel eens een economische crisis zou kunnen doormaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom nog een omweg bewandelen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom hebben de frankofonen het kontrakt ondertekend ? Omdat ze het geld nodig hadden. Om het direkt en zonder nadenken over de toekomst uit te geven. Kontrakten dienen om nageleefd te worden. En iedereen moet leren de tering naar de nering te stellen. Voor Walenland lijkt dat alleen maar mogelijk als ze echt op hun eigen benen zullen staan, en niet meer aan de melkkoe Vlaanderen kunnen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, de Waalse begroting: meer gat dan begroting ...
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091209_031 titel: Waalse begroting dramatischer dan gedacht Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden ze enige begrotingsdiscipline aan de dag leggen als aan de andere kant van de taalgrens zelfs de Vlaams Nationalisten in de regering zitten en geen enkele vuist wensen te maken?
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Heeft vlaanderen dan al meer geld beloofd aan de federale overheid?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, en ik vind dat P. Muyters goed de vinger op de knip houdt.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet momenteel geen vuist maken in de Vlaamse regering, je moet gewoon de vinger op de knip houden.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
De vinger op de knip houden, zo zuinig mogelijk elke uitgave balanceren en het volk daarmee soms (op een verantwoorde wijze mag ik hopen) pijn doen....terwijl ze weten dat datzelfde volk de lasten van hetgeen er aan de overkant wordt gesmost zal moeten betalen via federale weg. Sterk hoor...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 december 2009 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is uw goed recht om er zo over te denken. Wij denken er echter anders over. Met de vinger op de knip houden bedoelen wij dat de Vlaamse regering geen overschotten zal boeken om de federale uit het rood te houden. Je hebt gelijk dat de besparingen de mensen zal treffen, we willen dit wel heel beperkt houden. Ik zou liever zien dat het N-VA voorstel ivm de parlementaire vergoeding zou aangenomen worden al is dit maar als signaal naar de bevolking.
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongeren krijgen deze premie pas als ze na meer dan 6 maanden (12 Vlaamse regering) werkloos geweest te zijn, werk hebben. Aan de reacties van de mensen te zien heeft niemand dat begrepen.
![]() |