![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je je getroffen toont door de slachtpartij in gaza wordt bestempeld als pro-palestijns. Als je je uitspreekt tegen het onrecht de palestijnen aangedaan wordt je bestempeld als anti-semitisch en gezien als iemand die Israël viseert. Alzo worden mensen die opkomen tegen racisme en voor mensenrechten zelf als racisten van de hand gedaan. Het onderscheid tussen antizionisme en antisemitisme willen sommigen niet maken. Dat bepaalde orthodoxe Joden het onderscheid ook maken daar wordt over gezwegen. Wie het onderscheid poogt te maken wordt bestempeld als een anti semiet.
Dit kan toch allemaal niet waar zijn? Helaas, de woorden van iemand uit België die me dierbaar is ten tijde van de inval in Gaza komen me voor de geest 'Je mag tegenwoordig zelfs niet meer tegen oorlog zijn'. Die woorden kwamen van iemand die ik nog nooit over politiek hoorde spreken. Het Palestijns Israëlisch conflict is een van de belangrijkste oorzaken van terrorisme en moslim haat tegen het westen en Israël. De oplossing van het Palestijns Israëlisch 'conflict' is een van de belangrijkste sleutels voor het oplossen van de problemen in het midden Oosten. De schendingen van de mensenrechten in Gaza duren voort tot op de dag van vandaag. Welke andere schrijnende situaties bestaan er op dit moment die onze aandacht dringend vragen? Medeverantwoordelijkheid voor de situatie in Palestina/Israël zijn de Europese mogendheden die na de tweede wereldoorlog onvoldoende de rechten van de Palestijnen gegarandeerd hebben. De westerse media verhullen de mensonterende situaties de Palestijnen aangedaan en stellen het conflict ten onrechte voor als een conflict tussen gelijken. Daarom mogen we niet zwijgen over dit conflict, niet om Israël te viseren vanuit een of andere racistiche houding, maar omdat er een verantwoordelijkheid ligt in het zich uitspreken. Het risico dat men loopt om als een antisemiet bestempeld te worden, hoe pijnlijk ook, dat moet men er bijnemen. Beter dat dan laf zijn. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 oktober 2009 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 oktober 2009 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
oordelen begint? Als Gaza Israel met rust had gelaten zou er geen haar op het hoofd van gelijk welke Gazaan gekrenkt zijn. En uw vergelijking met wat Saddam tegen de Kurden ondernam gaat dus niet op. Deze discussie wordt gewoon belachelijk. Nog wat: Joden zijn een volk. En horen dus over dezelfde rechten als gelijk welk ander volk te beschikken. Daartoe hoort het recht tot zelfverdediging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet dat u niet vatbaar bent voor argumenten, maar ik doe toch een poging: 1) het joodse volk bestaat niet. Ik citeer Shlomo Sand. bron Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees misschien wat professor Amnon Raz Krakotkin te zeggen heeft over zionisme. (Amnon Raz-Krakotzkin is a lecturer in Jewish History at the Ben Gurion University, Israel. In this interview with Youssef Hijazi he talks about binationalism, the victims of Zionism as well as about alternatives for the “Zionist myth”.) Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 15 oktober 2009 om 16:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaza acts amounted to war crimes, U.N. report says De VS en Israël horen het niet graag, maar ik hoop dat er mensen zijn in beide landen met voldoende capaciteit tot zelfreflectie om de waarheid onder ogen te zien en hun landgenoten tot inzicht te brengen. De laffe Europese regeringen lijken er ook niet toe in staat. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 oktober 2009 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Goldstone rapport veroordeelt ook de Palestijnse rakketaanvallen. Het is GEEN eenzijdig rapport. Maar goed eigenlijk ging de draad niet over Gaza. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 oktober 2009 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
van van Gaza af te komen. Heeft gprobeerd indertijd het terug te spelen aan Egypte die er ook niet van wilde weten. Heeft het uiteindelijk volledig ontzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik zo weinig over mensenrechtenschendingen heb horen pratentoen de Palestijnen omaar 12000 (dat leest u dus correct) twaalfduizend raketten afschoten op ZUIVER burgerdoelwitten in Sderot . Israel heeft gedaan wat het hoorde te doen om zijn burgers te beschermen. Want sindsdien is het wél rustig in Sderot hoor. O ja, u wilde weten wanneer antizionisme antisemitisme wordt? Gewoon: als de Joodse staat niet met dezelfde maat als andere staten wordt gemeten. Als er voor de Joodse staat niet dezelfde normen als voor andere staten gelden. Als er voor de vernietiging van die Joodse staat wordt gegild. Gek toch dat je nooit een mens om de vernietiging van China, Lybie , Algerije, Rusland, Iran, Saudi Arabie, Syrie, Kongo, Soedan en ik weet niet hoeveel bananenrepublieken hoort brullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat komt omdat China, Lybie , Algerije, Rusland, Iran, Saudi Arabie, Syrie, Kongo en Soedan geen koloniale staten zijn.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 oktober 2009 om 02:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Elk volk beschikt over gekken, verraders, misdadigers, geillumineerden, sadisten en
masochisten. Om niet te spreken over dommerikken en opportunisten. Het Joodse volk is daar geen uitzondering op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kan iemand mij helpen?
Ik geraak er maar niet uit of de man in het filmpje nu antizionist of antisemiet is? (filmpje volledig uitkijken aub) http://www.memritv.org/clip/en/2244.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zijn een beetje tegen iedereen die dus niet moslim is. Ook al omdat heel wat niet moslims het stukken beter rooien dan moslims die niet over olie beschikken. Dus ze zijn ook tegen Joden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor Niet Joden laat u de begrippen antisemitisme en antizionisme samenvallen want als ik u goed begrijp kan een niet Jood niet tegen de staat Israël zijn zonder ook antisemiet te zijn volgens u? Wat me nog niet duidelijk is is of antizionisme automatisch inhoud tegen de staat Israël zijn en haar einde wensen of dat het kan inhouden tegenstander zijn van het huidige regime in Israël, of tegenstander van de politiek die Israël voert ten opzichte van de Palestijnen, zonder het einde van Israël als staat te wensen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 oktober 2009 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
opportunisme. Er valt véél meer te rapen voor ze bij Israels vijanden dan bij Joden. Voor wie kan tellen is de keuze tussen een stuk of wat miljoenen en een stuk of wat miljarden gauw gemaakt. Of dat proper is moet u zelf maar uitmaken. Mij valt het wél op dat zelfs de braafste niet antisemitische antizionisten heel snel in gezelschap verkeren en steun krijgen van personen aan wie een fikse stank zit. Neonazi's, stormfront , Jahjah gedoe, extremistische Islamisten die thuis werden buiten geschopt en hier nu de boel op stelten komen zetten. Mij is het ook opgevallen dat het volstaat om wat in diverse progressief christelijke antizionistische organisaties in Vlaanderen te graven om heel snel op kinderen en kleinkinderen van oostfrontstrijders en oorlogscollaborateurs etc te stoten die een en ander definitief niet verwerkt hebben . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() En om op uw laatste vraag te antwoorden: ze komen in alle maten en kleuren.
|
![]() |
![]() |