![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is dus een verschil tss Transit centra en gesloten centra.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In praktijk gaat het over mensen die hier al enige tijd wonen en werken. Dan lopen ze eens tegen de lamp tijdens een identiteitscontrole op de bus, tram of metro en worden ze zonder pardon, gedurende weken of maanden opgesloten, vlak langs de luchthaven, daarna worden ze teruggestuurd naar hun land waar er niets voor hen is en waar het voor sommigen ronduit gevaarlijk is. Maar goed, als jullie het een transitcentrum of een wachtzaal willen noemen... whatever helps you sleep at night.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of dat nu een transit-sentrum of een Sprinter-sentrum is, een echte gevangenis of een zothuis voor geïnterneerden, een gebouw voor de belastingen of een gebouw voor den ocmw, dat maakt allemaal geen fluit uit.
Het gebouw wordt opgetrokken ingevolge een demokratisch gestemde wet, de mensen die erin terecht zullen komen, komen daar ingevolge een demokratisch gestemde wet. Zijt ge niet akkoord met die wet en de gevolgen van die wet, doe dan aan politiek: ronsel stemmen, betoog, ga met vlaggen zwaaien waar ge kunt of moogt, schrijf op een politiek forum wat je gedacht is, prosedeer voor 't vredegerecht, voor de gewone rechtbank, voor de Raad van strate of het Hof van Straatsburg, schrijf naar den Obama en naar amnestie internasionaal enz. enz. van demokratische middelen van meningsuiting. Maar knokploegen om dinges te vernielen en werknemers te intimideren ... dat is vragen om moeilijkheden. Hopelijk slaagt ekstreem rechts niet dezelfde weg op, want dan zijn we vertrokken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral rustig winkelen mijn beste...
Ondanks de para's op het dak én de rijkswacht op de parking was er na duister praktisch géén mens te vinden in de delhaize... Nooit zo veilig én rustig gewinkeld als toen in die periode.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bedrijven luisteren enkel naar hun portemonee.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en tuig leert alleen maar bij in 't gevang.
Ik hoop dat ze er alle 20 in belanden, voor een jaar of twee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, een paar dagen geleden was er iets dergelijks in Poitiers. Dit keer tegen een echte gevangenis.
http://info.france2.fr/france/Prison...-57986126.html Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ntenstad.dhtml En nog eentje in't Engels voor de liefhebbers http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...101403842.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoeveel belastingen moeten we daarvoor ophoesten?
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het Repatriëringscentrum zet illegalen het land uit zelf al verbleven ze illegaal op het belgische grondgebied. Het transitcentrum (meestal korter verblijf ) zet mensen die in transit niet over de juiste papieren beschikken om hun reis verder te zetten op een terugvlucht naar herkomst luchthaven.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Mss belangrijk om te weten dat de papieren versie van hln over een hitlijst sprak. Deze lijst met bedrijven en personen zou op een extreem-links forum staan als "collaboratie-lijst" en dus doelwit voor zulke "acties"
De jaren 30 zien terug, straatintimidatie door schorum.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die kultureel-sportieve uitstap van de 50 aziel- en boelzoekers in Florennes, herinnerde ik me deze andere uitstap van een stuk of 25 mensen uit de elite van onze eigen samenleving. Aangezien ik nergens iets gelezen heb dat die 25 gevonden zijn door de polies of door het gerecht, vraag ik me af of die gasten zich straffeloos zijn gaan wanen; en hun vuil manieren aanleren aan hun nieuwe vriendjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Gentse flikken, ( de echte bedoel ik, niet die van de tv - daarvoor hebben de echte flikken tijd: om te poseren met de acteurs en actrices ...) laten maar betijen. Die van Florennes ook dus. En dan blijft dat spelletje maar duren: link: http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=872UEP9I titel : Asielhaters slaan toe in Herent beetje tekst, voor mocht de link niet werken: Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem er eens vijf?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de huidige situatie en wat we nog mogen verwachten, bestaat dat laatste stuk uit uw zin? Zijn het verstandige mensen die het migratieboeltje van nu organiseren en in stand proberen te houden?
Laatst gewijzigd door andev : 25 augustus 2010 om 16:26. |
![]() |
![]() |