![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe weet jij dat? Misschien word ik later wel invloedrijk.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen zijn wij wel geneigd meer met Israël te sympathiseren omwille van hun strategisch belang en een herkenbare westerse cultuur.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 oktober 2009 om 02:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ging me om de ''Ashkenazi Joden zijn Khazaren''-mensen. Zij vinden genetica blijkbaar zo belangrijk dat ze persé willen bewijzen dat Ashkenazi-Joden eigenlijk geen Joden zijn opdat men geen claim kan leggen op een stuk grond in Palestina. Dat impliceert dat ze erkennen dat indien Ashkenazi-Joden wél Joden zijn ze weldegelijk die claim kunnen leggen. Nu genetisch onderzoek heeft aangetoond dat Ashkenazi-Joden weldegelijk zeer verwant zijn aan Sefardische Joden gaat die vlieger voor hen dus al niet op. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 31 oktober 2009 om 02:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Israël is niet het eerste voorbeeld, maar hier zal de miserie wel lange tijd aan blijven slepen, vrees ik. Het gaat nu slechts om een lapke grond i.p.v. een heel continent.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 oktober 2009 om 02:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nederlanders een ras zijn? Dat mijn uitgebreide familie en ik een ras vormen? Lang, lang geleden (toen dat nog mode was) leerde je op school dat er vier of vijf menselijke rassen bestonden: het gele, het blanke, het bruine, het rode en het zwarte. En that was it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor joden geldt geen van die omschrijvingen. Terwijl het concept van het joodse volk in grote mate op een religieuze verbondenheid is gebaseerd, is de meerderheid van de joden niet religieus. Bovendien woont niet eens de helft van alle joden in de staat Israël. Ze spreken lang niet allemaal dezelfde taal en hebben door de Diaspora kenmerken van allerlei andere volkeren. In die zin zijn ze dus geen volk. Dat er genetische verwantschap tussen sommige (maar lang niet alle joden) wordt vastgesteld, is daarmee niet in tegenspraak: alle mensen zijn genetisch verwant, dat maakt ons niet tot één volk in de zin zoals hierboven beschreven. Wie beweert dat joden een volk zijn, mag mij eens uitleggen in welke zin intellectuele joden als Karl Marx, Calvin Klein, Steven Spielberg, Chassidisch joden, Falasha's, Peruaanse 'Inca-joden', Bnei Menashe uit India met elkaar gemeen hebben. Niet de taal, niet de gebruiken, niet de godsdienst, niet de regio waar ze wonen, niet de geografische, culturele verbondenheid, niet het genetisch materiaal. Een deel van hen zijn afstammelingen van het historische jodendom, anderen zijn recent bekeerd of afstammelingen van vroegere bekeringen. Toch claimen ze au fond het recht om in Israël te gaan wonen. Zelfs de Russische 'joden' die door de Rabbijnen erkend werden maar helemaal geen uitstaans hebben met het jodendom en het louter gebruikt hebben om vanuit Rusland te kunnen emigreren naar Israël waar sommigen onder hen hun ware gelaat tonen en nazi's blijken te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De huidige kolonisten noemen zichzelf ook 'settlers' zoals de 'pioniers' in de vroege VS dat deden: kolonisten dus, mensen die verhuizen en land in beslag nemen dat hen niet toebehoort. Een groot deel van de vroege zionistische geschriften gaat juist over hoe men als kolonisten zal omgaan met de oorspronkelijke Arabische bewoners en waarin men tot de slotsom komt dat er voor het voortbestaan van Israël geen andere optie is dan die te verdrijven. Die oorspronkelijke documenten vind je deels terug in 'The Ethnic Cleansing of Palestine' van Ilan Pappe. Dat zijn documenten uit het bestuurlijk archief van de staat Israël. Als zij onomwonden erkennen dat het om een koloniale staat gaat, wie bent u dan om dat te gaan ontkennen? Je zou kunnen argumenteren dat Israël bij aanvang een koloniale staat was (het resultaat dus van de georganiseerde migratie van Westerlingen naar een land dat hen niet toebehoort met als bedoeling er een staat op te richten naar het model van hun thuisland) maar vandaag niet meer. Maar dan ga je voorbij aan het feit dat er nog elke dag gebied in beslag wordt genomen en dat de kolonisatie elke dag verder gaat. Het gaat dus zelfs niet louter om het verleden maar om de dagelijkse praktijk van Israël.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom kom je dan met genetica af?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet de zaken omdraaien, Hertog. Gewapende immigranten uit Centraal- en Oost-Europa zijn in Palestina opgedoken en hebben het land opgeëist met het argument dat zij afstammen van een volk dat 2000 jaar geleden in het Midden-Oosten leefde. Dat is Zionisme en ja, dat is Blut-und-Boden racisme. Jij onderstreept dit racisme nog met genetische onderzoeken, zonder je af te vragen wat deze genetica er eigenlijk toe doet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dat hij zijn stellingen aanpast aan zijn politieke zienswijze. Met andere woorden: hij draait er zijn hand niet voor om om de geschiedenis te verkrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien gewoon zijn boek eens lezen en dan laten weten waarop je je baseert om hem af te schieten als irrelevant en leugenachtig.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 31 oktober 2009 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Op mijn inreis papieren voor Pakistan werd mij naar mijn 'race' gevraagd.
Mijn werd verteld, nadat ze mij bekeken hadden en de naam gezien, dat ik moest invullen 'caucasian'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar waar het rassenonderscheid niet houdbaar is - nogal wat niet-joodse Palestijnen lijken me genetisch meer verwant met de oorspronkelijke Palestijnen dan pakweg een zwarte jood - daar laat ook Israël het rassenmotief achterwege, en grijpt het naar identitaire argumenten. De dienstplicht, het onderwijs en andere vormende instituten vervullen die taak perfect. Het resultaat van dit samenspel van politieke en racistische instrumenten is een beleid dat een zeer grote mate van willekeur aanwendt om de meest gore sociale ongelijkheden in eigen land te legitimeren. Iedere staat heeft weliswaar enige ruimte om haar immigratie te controleren. In ons land bvb blijft dit totnogtoe bij een eerder zwakke vorming (zwak in vergelijking met bvb de Israëlische legerdienst en geschiedvervalsing): de integratiecursussen, de noodzakelijke lokale verankering, schoolplicht en het aanleren van de taal zijn maar enkele van de instrumenten die de overheid ter beschikking heeft om nieuwkomers naar haar wil te vormen. Ik ben van dit systeem zeker geen voorstander, daar het de verspreiding van nieuwe ideeën kan verhinderen en daar het de overheid bijzonder veel macht geeft. Toch realiseer ik me dat vele mensen dit systeem als rechtvaardig bestempelen. Abstractie makende van het inkomen (het hebben van een job wordt als lokale verankering gezien), heeft ieder individu de 'kans' om zich naar de grillen van onze overheid te schikken en hier zijn leven op te bouwen. Deze beginselen van elementaire gelijkberechtiging en dus rechtvaardigheid bestaan in Israël niet. Daar moet je je niet alleen integreren (door bvb je legerdienst te doen), je moet - wanneer je bvb uit een Midden-Oosters land komt - ook nog eens de juiste moeder hebben. Een verklaring dat je je wil integreren, gevolgd door een inzet bij het integratieproces volstaat daar niet. Zoiets heeft een naam: willekeur en discriminatie op raciaal/politieke gronden. Het is in die koppeling van ras en identiteit (je moet het juiste bloed hebben, en je moet je daarenboven ook nog eens willen plooien naar Israëls verlangens), dat Israël zich wezenlijk onderscheidt van elk ander land. Pakistan vroeg dan misschien wel naar je ras, maar nog niet naar je mening over pakweg het zionisme. (Geheel terzijde: vragen ook luchtvaartmaatschappijen in de VS niet naar het 'ras' van hun passagiers?)
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 31 oktober 2009 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten gronde: het is dus niet omdat gelijke conclusies getrokken worden, dat je iedereen zomaar op een hoopje kan gooien. Methodologisch ga je daar al stevig in de fout. Gelijke conclusies tussen gefrustreerden en academici maken van deze laatsten immers geen gefrustreerden. Dat is elementaire logica. Wat u daar persoonlijk van vind kan u misschien best met argumenten onderbouwen. Nu geraakt u niet verder dan wat beledigingen aan het adres van academici die op los zand gebouwd zijn.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 31 oktober 2009 om 13:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een behandeling in een ziekenhuis in de VS werd ik gevraagd welk ras ik was op een formulier. Totaal irrelevant, plus het wakkert juist racisme aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Zowel antisemieten als anti-zionisten (en de mengvormen ervan) gebruiken genetische argumenten die zijn gebaseerd op lucht. Deze draad met de vraag of Pro-Palestijns gedachtegoed antisemitisch is handelt er ook over.
Ik weerleg slechts een drogargument. Daarbij, en dat heb ik al eerder gezegd, speelt genetica voor mij in mijn argumentatie geen rol, al kwamen ze van Mars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 31 oktober 2009 om 16:00. |
|||||||