Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2009, 21:20   #41
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zie "liefde" niet als sleutelwoord bij jou.
zin voor realiteit en liefde kunnen echt wel hand in hand gaan. het enige waarvan je me kan beschuldigen, is het feit dat ik de wereld niet aanschouw door een roos brilletje.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 21:31   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De vraag is of het onderzoek door Gallup betrouwbaar is. De vraag is niet of jij of een andere persoon zoals driewerf gelijk heeft.

Je argumentatie kan zijn dat het onderzoek niet betrouwbaar kan zijn, omdat het hoofd van het onderzoek een hoofddoekje draagt. Dus het is niet een 'echt' onderzoek, maar eigenlijk gemanipuleerde propaganda.
Ik vraag me af waarom de Vlaamse media hier amper over bericht.
Ik vind toch geen artikels over het onderzoek, behalve dit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 23:06   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Leuk voor jou, en zoveel te beter!
Maar geef toe dat er ook andere informatie te lezen valt over "het gebrek aan problemen in migrantenbuurten"...
Eén zwaluw maakt de lente niet.
Een gebrek aan problemen doet géén enkele krant verkopen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 00:10   #44
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een gebrek aan problemen doet géén enkele krant verkopen.
en met de struisvogelpolitiek is niemand gebaat: noch de allochtonen, noch de autochtonen.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 01:28   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meen je dit serieus? Denk je hier weer te geven hoe alle Moslims/ de meerderheid van de Moslims/ de gemiddelde Moslim denkt en voelt?
GvA heeft enkele jaren geleden een onderzoek gedaan bij jonge moslims en daaruit bleek dat 1/3 zegt dat de koran letterlijk moet gevolgd worden.
En ik vrees dat het nu al wat meer zullen zijn.

En we weten allemaal welk fraais er in die woestijnroman staat.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 november 2009 om 01:29.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 06:40   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
GvA heeft enkele jaren geleden een onderzoek gedaan bij jonge moslims en daaruit bleek dat 1/3 zegt dat de koran letterlijk moet gevolgd worden.
En ik vrees dat het nu al wat meer zullen zijn.

En we weten allemaal welk fraais er in die woestijnroman staat.
Ik weet enkel dat er veel verschillende letterlijke interpretaties zijn.

Kan je ook vertellen wat de andere 2/3 van de jongeren zeggen? En wat de niet jongeren zeggen?
Oud 4 november 2009, 09:36   #47
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet enkel dat er veel verschillende letterlijke interpretaties zijn.
En moet ons dat gerust stellen ? Dat lijkt meer op gokken. Men zou beter naar de realiteit kijken. Overal waar dat de moslimgemeenschap groot genoeg in aantal is zijn niet-moslims de pineut, zoals het in hun onverdraagzame boekje(s) geschreven staat, zelfs in Maleisie, wat ooit voor de zogenaamde 'verdraagzamen' (beter gezegd naievelingen) als voorbeeld gold dat het ook anders kan , doch niets is minder waar. De niet-moslims hebben Malesie groot gemaakt, tot een modern land omgevormd, zodra moslims echter de meerderheid uitmaken en het er helemaal voor het zeggen krijgen krijgen niet-moslims plots een andere aan discriminatie onderhevige behandeling ... zoals iSSlam die voorschrijft. Google maar eens 'niet-moslims Maleisie'. Wat iSSlam onder vrede vrijheid en democratie verstaat is niet hetzelfde als wat een westerling daaronder verstaat. ISSlam verstaat onder 'vrede' het voor het zeggen krijgen en dit met alle mogelijke middelen. In hun soort van iSSlamitische 'democratie' is hun allah soeverein en niks of niemand anders, een iSSlamitische democratie kan men veel beter een theocratie noemen.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Arabist Hans Jansen: Cohen weet blijkbaar niets van de islam. Zijn betoog besteedt geen enkele aandacht aan de eeuwenlange pogingen van de islam om Europa te veroveren. De vraag wie die pogingen dan wel organiseert, is even dwaas als de vraag wie in Nederland de sinterklaasvieringen organiseert
http://www.parool.nl/parool/nl/5/POL...lam-niet.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 4 november 2009 om 09:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 09:54   #48
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom de Vlaamse media hier amper over bericht.
Ik vind toch geen artikels over het onderzoek, behalve dit.
Merci voor de verwijzing naar dit interessante interview.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 10:03   #49
smiley

Standaard

Citaat:
Merci voor de verwijzing naar dit interessante interview.
Moslims willen gelijke rechten voor vrouwen -maar ze willen die zelf vorm geven’

Zoals ik hier boven reeds zei. Wat iSSlam onder gelijkheid vrijheid en democratie verstaat is niet hetzelfde als wat een westerling daaronder verstaat. De titel zegt reeds genoeg. Naievelingen denken daar natuurlijk anders over. Gelukkig is niet iedereen naief.

Reactie van Rudi Dierick op 16/08/2009

Door systematisch westerse opvattingen te stellen tegenover islamitische, moffelt John L. Esposito wel het conflict tussen de universele mensenrechten en de dominante islamitissche stromingen weg. Lees gewoon de UVRM en de Cairo Declaration on Human Rights in Islam (CDHRI), en vergelijk eventueel ook de African Charter on Human Rights (ACHR). dan ziet men zo dat UVRM en ACHR een quasi identieke kern bevatten, maar dat de CDHRI talrijke fundamentele rechten uit de UVRM/ACHR niet kent. Om die redenen lijkt Esposito eerder een 'reisgezel' van ed aartsconservatieve hoofdstroom in de islam, en géén wetenschapper.

John L. Esposito en Dalia Mogahed lijken wel exponenten van de 'feel good and be nice to all' stijl. De vragen die ze stellen in hun gallup-polls getuigen van een extreme naieviteit en éénzijdigheid. De geinterviewden worden systematisch naar hun goede bedoelingen gevraagd, maar nooit naar ambivalente situaties, en al evenmin zitten er zinvole controle-vragen in. Extreem oppervlakkig en partijdig

Reactie van wim weyn op 26/08/2009

Als ik kritisch stil sta bij het laatste antwoord van Esposito, ben ik toch niet gerustgesteld. Hij zegt dat grote delen van de moslimgemeenschap dus hun geloof vertaald willen zien op vlak van de maatschappelijke instellingen en wetgeving. Wat bedoelt hij daarmee?

Laatst gewijzigd door smiley : 4 november 2009 om 10:07.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 11:28   #50
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat klopt er gedeeltelijk wel ja?
Wat heb jij duidelijk kunnen zien?

Beweer je dat Moslim-mannen zoveel mogelijk zonen willen om hen te misbruiken voor zelfmoordacties?

Alle Moslims in Brussel en Antwerpen zijn een enorm gevaar voor de maatschappij? Wat houdt dit enorme gevaar in?
Artisjok! Zoveel vragen stellen om te verdoezelen dat je geen antwoorden hebt! Of liever, het zijn antwoorden/feiten die niet in je kraam passen en dus reageer er maar niet op...
Kortste antwoord: het gaat natuurlijk niet over "alle" moslims, enkel over diegenen "die het schoentje mogen aantrekken als het hen past"!
Maar dat moeten we uiteraard drie keer per blz herhalen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 13:14   #51
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Moslims willen gelijke rechten voor vrouwen -maar ze willen die zelf vorm geven’

Zoals ik hier boven reeds zei. Wat iSSlam onder gelijkheid vrijheid en democratie verstaat is niet hetzelfde als wat een westerling daaronder verstaat. De titel zegt reeds genoeg. Naievelingen denken daar natuurlijk anders over. Gelukkig is niet iedereen naief.
Na de aanvankelijk wat ongenuanceerde aanhef verder een goed beargumenteerde reactie door jou. Gelukkig dat die ook nog bestaan.

Citaat:

Door systematisch westerse opvattingen te stellen tegenover islamitische, moffelt John L. Esposito wel het conflict tussen de universele mensenrechten en de dominante islamitissche stromingen weg. Lees gewoon de UVRM en de Cairo Declaration on Human Rights in Islam (CDHRI), en vergelijk eventueel ook de African Charter on Human Rights (ACHR). dan ziet men zo dat UVRM en ACHR een quasi identieke kern bevatten, maar dat de CDHRI talrijke fundamentele rechten uit de UVRM/ACHR niet kent. Om die redenen lijkt Esposito eerder een 'reisgezel' van ed aartsconservatieve hoofdstroom in de islam, en géén wetenschapper.
De CDHRI is niet de democratische uitdrukking van moslims in de ondertekenende landen. Als een groep dictaturen een verklaring opstelt, wil dat toch niet zeggen dat de inwoners van die dictaturen het daarmee eens zijn.

Citaat:

John L. Esposito en Dalia Mogahed lijken wel exponenten van de 'feel good and be nice to all' stijl. De vragen die ze stellen in hun gallup-polls getuigen van een extreme naieviteit en éénzijdigheid. De geinterviewden worden systematisch naar hun goede bedoelingen gevraagd, maar nooit naar ambivalente situaties, en al evenmin zitten er zinvolle controle-vragen in. Extreem oppervlakkig en partijdig.
Methodologische kritiek. Kan terecht zijn. Ik heb het rapport niet bestudeerd.

Citaat:
Reactie van wim weyn op 26/08/2009

Als ik kritisch stil sta bij het laatste antwoord van Esposito, ben ik toch niet gerustgesteld. Hij zegt dat grote delen van de moslimgemeenschap dus hun geloof vertaald willen zien op vlak van de maatschappelijke instellingen en wetgeving. Wat bedoelt hij daarmee?
Dat vind ik de meest fundamentele kritiek. De basis van de Verlichting en daarmee van de moderne maatschappij is de scheiding tussen kerk en staat. Zolang moslims daar nog niet van doordrongen zijn, houden we problemen. Net zoals we problemen hebben met de paus die condoomgebruik verbiedt en de gevolgen die dat heeft voor bepaalde ontwikkelingslanden en sterk Rooms-katholieke landen als Ierland en Polen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 13:40   #52
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Net zoals we problemen hebben met de paus die condoomgebruik verbiedt en de gevolgen die dat heeft voor bepaalde ontwikkelingslanden en sterk Rooms-katholieke landen als Ierland en Polen.
Je bedoelt als ze neuken in Zuid Afrika ze aan de paus denken?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 18:20   #53
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
En moet ons dat gerust stellen ? Dat lijkt meer op gokken. Men zou beter naar de realiteit kijken.
Flink dat je ook eens naar de realiteit wil kijken.
Het is gewoon een feit dat er meerdere "letterlijke" interpretaties zijn.
Oud 4 november 2009, 18:33   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Citaat:
Wat klopt er gedeeltelijk wel ja?
Wat heb jij duidelijk kunnen zien?

Beweer je dat Moslim-mannen zoveel mogelijk zonen willen om hen te misbruiken voor zelfmoordacties?

Alle Moslims in Brussel en Antwerpen zijn een enorm gevaar voor de maatschappij? Wat houdt dit enorme gevaar in?
Artisjok! Zoveel vragen stellen om te verdoezelen dat je geen antwoorden hebt! Of liever, het zijn antwoorden/feiten die niet in je kraam passen en dus reageer er maar niet op...
Kortste antwoord: het gaat natuurlijk niet over "alle" moslims, enkel over diegenen "die het schoentje mogen aantrekken als het hen past"!
Maar dat moeten we uiteraard drie keer per blz herhalen...
Begrijp jij wat iemand bedoelt met "Dat klopt gedeeltelijk wel ja"?

Het is toch beter om uitleg te vragen dan van alles te veronderstellen; en dan iemand een verkeerde mening/stelling toe te schrijven.

Ondertussen zitten we al verder in de discussie.
Citaat:
Dan moet je duidelijk schrijven wat je bedoeld, anders zouden we je nog kunnen verkeerd begrijpen. Deze draad gaat immers over een studie uitgevoerd bij Moslims in 40 landen!

Welke landen bedoel je met "die Moslimlanden"?
Bedoel je Saoedie Arabië? Iran? Senegal? Albanië? Jordanië? Marokko? Turkije? Egypte? ....

Omdat jij gezien hebt dat er kinderen op die wijze misbruikt worden denk jij dat alle Moslim-mannen uit "die Moslimlanden" zoveel mogelijk zonen willen om die zonen te misbruiken voor zelfmoordacties? Of wens je nog iets te verduidelijken?

Er zit daar inderdaad crapuul tussen; maar er zit evenveel potentieel crapuul tussen niet-Moslims. In die zin heb je niets te vrezen.
Hopelijk zal Marlboro nog antwoorden.
Oud 4 november 2009, 18:44   #55
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp jij wat iemand bedoelt met "Dat klopt gedeeltelijk wel ja"?

Het is toch beter om uitleg te vragen dan van alles te veronderstellen; en dan iemand een verkeerde mening/stelling toe te schrijven.

Ondertussen zitten we al verder in de discussie.

Hopelijk zal Marlboro nog antwoorden.
Ik wist niet vlamingen zich constant opblazen in naam van god ofzo,maar das alweer iets dat we bijweten van u.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 18:48   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik wist niet vlamingen zich constant opblazen in naam van god ofzo,maar das alweer iets dat we bijweten van u.
Ik wist ook niet dat moslims dit constant doen.
Ik wist ook niet dat moslim-mannen zoveel mogelijk zonen willen om die te misbruiken voor zelfmoordacties.

Mag ik nog weten
"Welke landen bedoel je met "die Moslimlanden"?
Bedoel je Saoedie Arabië? Iran? Senegal? Albanië? Jordanië? Marokko? Turkije? Egypte? ...."
http://forum.politics.be/showthread....51#post4421951
Oud 4 november 2009, 18:50   #57
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wist ook niet dat moslim-mannen zoveel mogelijk zonen willen om die te misbruiken voor zelfmoordacties.

Mag ik nog weten
Bedoel je Saoedie Arabië? Iran? Senegal? Albanië? Jordanië? Marokko? Turkije? Egypte? ...."
Moslims doen dit dag in dag uit,je kijkt precies nooit naar het nieuws,iedere dag opnieuw zie en hoor ik alweer eentje die zichzelf opgeblazen heeft met onschuldige slachtoffers die ze natuurlijk meenemen want dat is hun bedoeling.
Een heel jaar door.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 18:51   #58
smiley

Standaard

Citaat:
Flink dat je ook eens naar de realiteit wil kijken.
Het is gewoon een feit dat er meerdere "letterlijke" interpretaties zijn.
Dat weet ik reeds van de eerste post die ik hier op dit forum had neergezet. Maar het blijkt bij jou maar niet door te dringen dat dit geen ene moer uitmaakt. Zodra de moslimgemeesnchap ergens groot genoeg in aantal is geworden zijn niet-moslims de pineut. Heb je het nu gesnopen ?
Oud 4 november 2009, 18:52   #59
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Moslims doen dit dag in dag uit,je kijkt precies nooit naar het nieuws,
Oei, een veralgemening en een autoriteitsargument...
Citaat:
iedere dag opnieuw zie en hoor ik alweer eentje die zichzelf opgeblazen heeft met onschuldige slachtoffers die ze natuurlijk meenemen want dat is hun bedoeling.
...gevolgd door een dubieuze lezing van andermans bedoelingen

Citaat:
Een heel jaar door.
Niet iedereen heeft 20 dagen per jaar betaald verlof.

Laatst gewijzigd door Andy : 4 november 2009 om 18:56.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:00   #60
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik nog weten
yep in Afganistan, Irak en Pakistan bijna dagelijks en in Saoedie Arabië, Marokko, Egypte en Indonesie soms en dan zwijgen we nog over de westerse landen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be