Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2009, 20:19   #41
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Knack 04/11/2009 07:00

In een gezamenlijk pamflet hekelen de liberale senator Alain Destexhe en de linkse journalist Claude Demelenne 'progressieve politici die flirten met de conservatieve islam'.

Het begon met een opiniestuk in Le Soir na de regionale verkiezingen van juni 2009. Alain Destexhe en Claude Demelenne uitten daarin kritiek op de in hun ogen misplaatste euforie van sommige linkse politici nadat Mahinur Ozdemir mét hoofddoek de eed had afgelegd in het Brusselse parlement.

Volgens de auteurs was dit behalve 'democratische achteruitgang' ook 'een rampzalige boodschap aan alle vrouwen die geen andere keus hebben dan een hoofddoek te dragen.' Een moslimorganisatie diende prompt een klacht in wegens racisme tegen beide heren.

Voor Destexhe en Demelenne vormde die klacht juist de aanleiding voor een in scherpe bewoordingen gesteld pamflet over de - naar eigen zeggen - dubieuze inschikkelijkheid van sommige progressieve politici tegenover moslims die het niet zo nauw nemen met 'universele waarden' zoals de gelijkheid van man en vrouw en de scheiding van kerk en staat.

'Anders dan in Vlaanderen zit het debat hierover aan Franstalige kant namelijk muurvast', zegt Claude Demelenne. 'Je mag niets zeggen of je wordt voor racist of handlanger van extreemrechts uitgescholden.'

Toegevingen

Om het moslimelectoraat te paaien, doen Franstalige linkse partijen zoals PS, Ecolo, en CDH moeilijk te verdedigen toegevingen aan een 'reactionaire minderheid binnen de moslimgemeenschap', schrijven de auteurs.

'Terwijl links niet alleen de historische opdracht heeft om de armen te verdedigen, maar ook om hen te emanciperen', vindt Demelenne. 'In het verleden heeft de PS de conservatieve katholieke clerus altijd fel bevochten. Waarom dan die terughoudendheid tegenover bepaalde imams, die vrouwen aan hun retrograde morele codes willen onderwerpen?'

Algemeen hoofddoekenverbod

De auteurs pleiten onder andere voor een algemeen hoofddoekenverbod in het onderwijs en in de ambtenarij. Lost dat dan iets op? 'Ik was heel lang tegen een hoofddoekverbod gekant,' aldus Demelenne, 'maar in Brussel neemt de druk op moslimmeisjes om een hoofddoek te dragen hand over hand toe. Anders zijn ze geen goede moslima's.

De volgende stap is dat moslimmeisjes niet langer gemengd mogen sporten, dat ze alleen nog met moslimmannen mogen omgaan, en ga zo maar door. Om die redenen vind ik een verbod vandaag wel verdedigbaar. Elke democratie heeft bovendien het recht om haar eigen regels te maken.'

LETTRE AUX PROGRESSISTES QUI FLIRTENT AVEC L'ISLAM REAC VAN CLAUDE DEMELENNE EN ALAIN DESTEXHE IS UITGEGEVEN BIJ EDITIONS DU CERISIERS.
Han Renard

De linxen weten het ondertussen, maar bekennen nog geen schuld. Ze weten dat hun verraad hen veel stemmen gaan kosten. In gans Europa krijgen de linxen klappen voor de multiculturele ellende die ze georganiseerd hebben. Het wordt helemaal een nachtmerrie voor de linxe volksverraders als hun allochtone kiezers zich gaan organiseren in moslimpartijen.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:24   #42
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Turkse maffia heeft weinig met de islam te maken. ...
Wat is de Turkse mafia?

Misschien dit lezen om te beginnen?
Frank BOVENKERK en Yücel YESILGÖZ, De maffia van Turkije, Amsterdam, 1998, ISBN 90-290-5610-X

Er is nog interessante informatie te vinden op:
http://www.slobodan-milosevic.org/news/dfasp1006.htm
Oud 4 november 2009, 20:28   #43
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zeg ij. Ik ken niemand die het meer meemaakte van moslims dan van Vlamingen.Dat zeg jij...Ik woon hier met geschat 50 % allochtonen in de straat en hoorde dat nooit. Ik ben niet doof. Mijn vrouw al evenmin.
Zij draagt dan ook heel braafjes een hoofddoek.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 4 november 2009 om 20:28.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:31   #44
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
T'is niet omdat er niets in zijn straat gebeurt, dat er elders niets gebeurt. Hopelijk valt dat eurootje op een dag.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 21:51   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Waar haal je dergelijke baarlijke onzin vandaan? Tekort aan argumenten?

ALERT!! *BS-meter out of range* ALERT!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 november 2009 om 22:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 21:58   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, dat van die Kongolese vrouw was geen artikel maar wel lezersbrief
Eentje van de Swa Cauwenbergh?
Oud 5 november 2009, 10:12   #47
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Eentje van de Swa Cauwenbergh?
Heb niets, maar dan ook niets met het VB.
Mensen die a-politiek zijn beginnen de problemen ook te zien.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 10:17   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb niets, maar dan ook niets met het VB.
Mensen die a-politiek zijn beginnen de problemen ook te zien.
De problemen zijn duidelijk en discussiepunt meer.
Dat is geen issue meer.
Het zijn oplossingen waar we naar zoeken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 10:41   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De problemen zijn duidelijk en discussiepunt meer.
Dat is geen issue meer.
Het zijn oplossingen waar we naar zoeken.
awel: iedere immigrant trouw aan de grondwet doen tekenen.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:34   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zag je dat in Dag Allemaal, in de Kwik (bestaat dat nog?) of in P-magazine?
Nee beste filosoof, de P doorblader ik weliswaar maar de andere genoemde blaadjes niet.

De reportage in kwestie was te zien op history of discovery channel en ging over de drugtrafiek die langs de oude zijderoute georganiseerd wordt.

En in handen is van dus de Turkse maffia, meerbepaald van 1 famillie in het bijzonder. u zal ook wel snappen dat de inkomsten van die drugteelt in oa Afganistan, niet enkel dienen om het zwembad van de lokale machthebber met champagne te vullen. (die mannen mogen namelijk nie drinken... )

Dus inkomsten vloeien terug naar de clanleiders aldaar waar ze allerhande lekkers mee kopen, (de Amerikaanse Stingers zullen in de jaren 80 wel dezelfde route gevolgd hebben. ) Hoe denk je overigens dat jongeren hier uit Europa op trainingskamp vertrekken... ?

Er vertrekt geen bus aan het zuidstation naar Afganistan, net zo min als er een vlieger vertrekt richting trainingskamp vanuit zaventem...

En hoe denk je dat die duizenden vluchtelingen uit het verre oosten in Calais geraken om daar den boot te pakken naar Engeland...

Alles gaat via dezelfde route en criminelen die daar goe hunnen boterham mee verdienen.

Het feit dat u een goeie shot heroine kunt gaan kopen in Brussel, Antwerpen, Berlijn, Milaan, Parijs, Londen en Amsterdam, heeft u vooral aan deze jongens te danken, 90 % van wat er in de adders van westeuropeese gebruikers verdwijnt, komt immers via die aanvoerlijn binnen.

de maffia (Napolitaanse en Siciliaanse ) houd zich immers vooral bezig met invoer uit China (opium) en cocaine uit de Caraiben/States. en desigener drugs, (XTC etc... ) ook aanvoer van valse spullen uit China hoort daarbij via containers die via Napels binnenkomen... Maar ook via Rotterdam en Antwerpen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:36   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
²

De Belgische/Vlaamse wapenexport naar bevriende landen met weinig morele scrupules was dan weer geen symbooldossier. Vermoedelijk leven er hier te weinig moslims.
meestal gaat het hier om spitstechnologie, met een barco radarscherm kan de doorsnee terrorist weinig aanvangen...

onlangs wel nog wat Falls gezien in diverse reportages uit afrika.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:48   #52
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat zeg jij...Ik woon hier met geschat 50 % allochtonen in de straat en hoorde dat nooit. Ik ben niet doof. Mijn vrouw al evenmin.
Bron?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:50   #53
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wie probeerde het seculiere regime in Aghanistan overeind te houden? De USSR - met verlies van 15.000 man.

Wie steunde de moedjaidin - waar Osama bin Laden groot mee werd? De VS.
Dit is natuurlijk wel heel selectieve cherry-picking!

Zo steunde de VS de Iraanse shah, terwijl de USSR de khomeini's steunde.
Zo steunde de VS ook de seculiere Irak-tirannie onder Saddam Hussein.
Zo steunde/steunt (?) de PVDA ook de islam-fanatici van AEL.

Er zijn veel kersen, en niet alle smaken even zoet...
Oud 5 november 2009, 12:48   #54
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Iedereen die zich in om het even welk land bevindt, wordt geacht zich aan de aldaar geldende wet te houden.

Ik weet trouwens niet welke inzichten de grondwet de immigrant zal doen krijgen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:33   #55
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja dat was ronduit schandalig hoe die mensen behandeld werden! Mijn bloed gaat er nog van koken als ik dat filmpje herbekijk!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:33   #56
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas. Mogen ze dan nog wel op partijen stemmen die die grondwet willen wijzigen?
Oud 5 november 2009, 13:43   #57
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Grapjas. Mogen ze dan nog wel op partijen stemmen die die grondwet willen wijzigen?
Elke grondwetswijziging tot op heden werd uitgevoerd door mensen die trouw hadden gezworen aan de grondwet, dus d�*t lijkt me geen obstakel.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:51   #58
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
meestal gaat het hier om spitstechnologie, met een barco radarscherm kan de doorsnee terrorist weinig aanvangen...

onlangs wel nog wat Falls gezien in diverse reportages uit afrika.
Met nachtkijkers daarentegen...

Je hebt gelijk dat Iraakse militieleden wellicht nooit de grootste afnemers van radarschermen zullen worden. Maar dat is natuurlijk niet de reden waarom we niet aan hen leveren. Die redenen zijn politiek en die politiek is economisch. De 'verontwaardiging' waarmee sommige enkele muizenstronten tot symbooldossiers verheffen staat dan ook in schril contrast met het quasi gebrek aan kritiek op dossiers die mij meer lijken dan symbolisch. Zoals ik in die draad ook al stelde: elke levering, dus ook die van Barco radarschermen, werd gedaan teneinde die dingen te gebruiken. Dat betekent dat men nu dankzij die spitstechnologie makkelijker en efficiënter op mensen kan kloppen en schieten.

Op zichzelf is dat gegeven (dat je op mensen kan slaan) een uitvloeisel van je wapenindustrie. Daar er een vraag is naar wapens, en daar de omvang en de gevolgen van geweld nauwelijks afhankelijk zijn van de wapens die je verkoopt (vb: de Ruandese genocide had geen spitstechnologie nodig), kan je het bestaan van die wapenindustrie moreel gaan verantwoorden: "als ik het niet doe, doet iemand anders het. En zelfs als die andere het niet zou doen, dan heeft het nauwelijks een impact."

Maar de politiek die ertoe leidt dat onze wapens enkel gaan naar bevriende regimes of naar milities in landen die we liever 'gedestabilizeerd' zien, is veel minder makkelijk te legitimeren. Dan moet je immers gaan uitleggen waarom bepaalde machtswellustelingen wel nachtkijkers krijgen en anderen niet. Daar kies je dan ook duidelijk kamp voor de sterkste partij, en dat om economische belangen. Het menselijk leed dat daaruit voortkomt (en dan heb ik het niet enkel over de slachtoffers van overheidsgeweld, maar ook over de slachtoffers die vallen doordat die overheid stevig in het zadel blijft zitten) lijkt mij veeleer het gevolg van een compleet gebrek aan empathie, solidariteit of gelijk welk moreel aanvaardbaar referentiekader denkkader. Tijd om daar verandering in te brengen.
Oud 5 november 2009, 14:32   #59
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lap, 't zal nu straks de liberalen zijn die de imans doodgeknuffeld hebben ?

weet je: je kunt dat heel rap oplossen: schaf gewoon de dotaties af aan de kerk, en laat alle doppers maar een beetje werk verzetten bij de staat.

Je zult ze zo zien wegvliegen van dit sociaal paradijs. Je gaat nog niet eens een ticket moeten kopen om ze terug te sturen.
zal u dan eerst de eigendommen van de kerk terug geven? want die dotatie is een compensatie van de gestolen en verkochte eigendommen der kerken. gronden en zoverder. dus alles teruggeven, en dan geen dotatie meer. dat lijkt mij eerlijk. en ik ben geen katoliek hoor. maar ik weet waarom de dotatie er is gekomen.
als ge iets koopt op afbetaling, dan moet ge het ook afbetalen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 14:35   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
zal u dan eerst de eigendommen van de kerk terug geven? want die dotatie is een compensatie van de gestolen en verkochte eigendommen der kerken. gronden en zoverder. dus alles teruggeven, en dan geen dotatie meer. dat lijkt mij eerlijk. en ik ben geen katoliek hoor. maar ik weet waarom de dotatie er is gekomen.
als ge iets koopt op afbetaling, dan moet ge het ook afbetalen!
33-jarige verkrijgende verjaring inroepen dan maar?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be