![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En openbaar vervoer zou nooit mogen geprivatiseerd worden. Gas- en elektriciteit ook niet. Sommige zaken zijn te essentieel om in handen te geven van op winstbejag uitzijnde creaturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vakbonden begrijpen dit niet, vandaar dat ze mede verantwoordelijk zijn voor veel miserie. Bijvoorbeeld door constant voor een ja of een nee te gaan staken en alles plat leggen, ook dikwijls tegen de zin van het personeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar je bent als reiziger natuurlijk geen buitenstaander, je bent betrokken partij want de cruciale vraag is 'wat voor soort spoorwegen willen we' of misschien correcter: 'wat wil Europa ons aan geprivatiseerde spoorwegen en andere openbare diensten opleggen'. Als je jezelf daarin als buitenstaander beschouwt, begrijp je niet goed waar je belangen liggen. Bij geprivatiseerde spoorwegen worden de tickets niet goedkoper, de dienstverlening niet beter, de veiligheid niet groter. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is precies wat ik bedoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vraagt véél moed ![]() Maar ik gun je dat natuurlijk. Als je een aantal mogelijke klanten hebt dan kon dit wel lukken. Informeer je maar goed vooraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vandaag moet ik verhongeren. Laatst gewijzigd door Sammael : 5 november 2009 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, je moet naar een frituur gaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de tegenstelling te groot is, dan wordt er niet gekookt maar gestaakt, zoals vandaag. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien met een betaalstaking doet, moet het personeel wel komen werken, en kan men aan de reizigers uitleggen waarom die staking er is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Losse gedachte: een betaalstaking van één dag voelen ze niet, een betaalstaking zolang de directie geen open kaart wil spelen, desnoods maandenlang, voelen ze wel.
Enfin, er moeten toch andere middelen zijn dan een staking waar enkel de reiziger de dupe van is. Laatst gewijzigd door Sammael : 5 november 2009 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat gebeurt ook hoor. Als je staakt, wordt je niet betaald. Wist je dat niet?
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of heb je geen loon misschien? Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 november 2009 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De vakbond betaalt geen loon. Wel een stakingspremie. Daarvoor dient onze vakbondsbijdrage. Dat heet 'solidariteit' maar de betekenis van dat woord zal u vreemd zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de mond, ofwel van anderen afpakken? maar zelf? Ho maar Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 november 2009 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn visie is dat ik een bijdrage betaal aan de vakbond waarvan vandaag een deel gaat naar de stakers. Ik ben dus solidair want ik betaal mee deze staking en de premie voor de stakers. Het is dus mijn geld dat ik vrijwillig afsta. Elke maand opnieuw. Lief hé?
![]() |