![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, nu kunnen wij er ook eens van genieten. Dat is uiteindelijk het wezen van een interpersoonlijke solidariteit. Iedereen heeft er vroeg of laat eens baat bij, zelfs wie welvarend is. Wie zegt dat België "rampzalig" is en "niet werkt" is duidelijk nog nooit in een derdewereldland geweest. Je kan veel van België zeggen, maar niet dat het er slecht leven is. En dit dankzij een goed uitgebouwde sociale zekerheid.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 9 november 2009 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dus het is echt goed leven in belgie. ga maar beetje verder trollen met henri1, system, ... mss ben je henri2? Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 november 2009 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 9 november 2009 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je mijn posts goed gelezen hebt zul je gelezen hebben dat ik je voorstellen niet per definitie meteen afwijs. Ik heb zelfs geschreven dat ik het met 70 �* 80% eens ben met de staatkundige inhoud die de Baarle-werkgroep voorstelt. Ik ben een kritisch voorstander van een federatie van de Lage Landen, mits het ook rekening houdt met de voorkeuren van anderen en geen selekt rijkeluisklubje wordt. Noch België noch Vlaanderen noch Groot-Nederland noch Heel-Nederland zijn voor mij een doel op zichzelf. Overigens kom ik zelf uit een flamingantisch nest. Ik vond en vind nog altijd sommige verzuchtingen van de Vlaamse Beweging gerechtvaardigd, maar kan mij niet vinden in haar konservatief en etnocentrisch maatschappijmodel dat op uitsluiting is gebazeerd. Ik leef ook samen met mensen die ik niet altijd even sympatiek vind, maar daarom ga ik nog niet mijn veto stellen tegen iedereen die ik niet mag. Is mijn schrijfstijl soms deze van Henri1 en System? Ik ben het soms met hen eens, maar vaak ook niet. Ik daag je trouwens uit om aan te tonen waar ik de man in plaats van de bal speel.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 9 november 2009 om 23:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 9 november 2009 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 9 november 2009 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jech. Egoïsme...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Zelfbestuur moet er inderdaad zijn. Maar dan zal je transfers wel niet meer al argument voor zelfbestuur kunnen gebruiken. Let dan ook op dat je uit zelfgenoegzaamheid niet in slaap valt terwijl je omgeving erop vooruit gaat. Wallonië heeft daar een zware prijs voor betaald. En let op dat je dan geen diskussies krijgt over interne transfers tussen Vlaamse provincies, streken en gemeenten. Want dat zit er dik in als je die tabellen van het RIZIV bekijkt.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Niks mis mee om mee te genieten als je zelf ook bijdraagt en/of een ander ook iets gunt.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 9 november 2009 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Net alsof werkloze Walen voor onze pensioenen zouden kunnen zorgen en zij die werk hebben, het zouden willen.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hier nochtans wel hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen zoek een ander volk om te 'bevrijden'.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Zou mooi zijn, als de transfers zouden verdwijnen, hoeft het niet altijd meer over geld en solidariteit te gaan als communautaire zaken besproken worden.
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is de Vlaamse Beweging na 180 jaar exclusief verzet tegen de Franstalige overheersing niet kwalijk te nemen dat zij in een verdedigende reflex schiet tegen alles wat ook maar enigszins een bedreiging zou kunnen zijn voor Vlaanderen of de Nederlandse taal en cultuur. Men hoeft daarvoor niet bang te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() De waarheid ligt wellicht in het midden, want ik lees de reacties van Ernst niet zo.
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder maken de artikels een zeer sterk argument voor de benadering van de Vlaamsgezinde partijen. De spaarzaamheid van de Vlaamse werking ondanks een hogere nominale kost, is omdat het beleid is afgestemd op de juiste samenstelling van de Vlaamse bevolking en haar problematiek. De tekortkomingen in Wallonie, de reden dat er zovele verpauperden nog uit de boot vallen van solide gezondheidszorg is omdat die zorg niet genoeg op de specifieke problemen in Wallonie is afgestemd. De transfers in de gezondheidszorg (die nog steeds bestaan, en groot zijn, al is het omwille van de inkomsten en niet meer zozeer de uitgaven), zijn in de Vlaamse beweging een ondergeschikt argument aan de noodzaak voor een coherent en onversnipperd bevoegdhedenpakket. Citaat:
![]() Hier valt slechts 1 ding op, de radicale sprong van 5 tot 15% die exact gelijkloopt met de taalgrens. Het slechtste Vlaamse disctrict doet het nog steeds beter dan het beste Waals/Brusselse district. Dat dit een gevolg is van het gevoerde politieke beleid, dat op regionaal niveau en nergens anders ligt, is een evidentie. Het argument dat er tussen de provincies ook verschillen zijn en dat dit dus alle verschillen tussen de regios goedpraat, is kwatsch. Dat doet niets anders dan de grote verantwoordelijkheid voor deze situatie weg te halen bij de Franstalige politiek en deze door te schuiven naar het blijkbaar schrijnende egoisme van de Vlaming, die gewoon wat meer solidair moet zijn en deze situatie daarmee onbeperkt bestendigt. Het grootste slachtoffer daarvan is de Waalse bevolking zelf. Nee dus, aan dat soort melige en kwalijke goedpraterij. Ja, aan een doelbewuste, plangerichte en controleerbare solidariteit. Laat dit nu net ook het programma van de Vlaamsgezinde partijen zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 november 2009 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |