![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vond het ook al een rare twist. we gaan ervan uit het in uw stambordeel strikt verboden is te pijpen. allez, doei Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2009 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(dat blijkt ook niet uit iets heel anders, uit een heel andere hoek: destijds waren de kleinhandelaars erg gekant tegen het verkeersvrij maken van winkelstraten; vorige week heeft een "deken" van een bekende winkelstraat uit een grote stad in Vlaanderen een spietsjke gehouden waarin hij onomwonden stelde hoe'n grote weldaad die autovrije bazaar wel niet geweest is.) Een paard dat geleid wordt, moet meestal niet zoeken achter zijn haver.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders was die ene uitbater die zelf rookverbod uitvaardigt multi-miljonair geworden en waren er al snel een paar honderd zijn voorbeeld gevolgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds had men ook mogen pleiten voor overleg met de fietsersbonden, wielrennersverenigingen, haarkappersbonden en de VAB, vooraleer te beslissen dat kinderfietsen op het voetpad gebruikt mogen worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is het omgekeerde van _verbieden_ waarover deze topic gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi argument in het raam van hoffelijkheid en volksgezondheid. Niet in het minst omdat we hier praten over de meest sosiale ontmoetingsplekken in Vlaanderen: kaffees.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens zorgt het amendement aan het wetsontwerp wel degelijk dat het mij (en jou, niet te vergeten) toegelaten zal worden om rookvrije lucht te asemen in de meest sosiale ontmoetingsplekken van Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vermits je dat niet door hebt, ben ik nu wat konkreter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() Da's geen andere discussie tenzij je zo egoïstisch of egocentrisch bent dat je om niemand buiten jezelf inzit. Alcoholverslaving kost de gemeenschap ook veel geld, belastinggeld dus ook jou geld. Bovendien, als jouw buurman rookt in zijn eigen huis en jij gaat hem daar niet opzoeken heb je geen last van zijn rook. Als je buurman met z'n zatte kloten je kind doodrijdt heb je daar wel last van zou ik zo denken. Maarja, wij zien de dingen anders. Als ik kan kiezen tussen een paar jaar eerder sterven aan kanker of mijn kind verliezen is voor mij de keuze snel gemaakt.
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met rookvrije lucht bedoel je toch enkel de rook als gevolg van persoonlijke consumptie van tabaksproducten. Niet de rook, fijn stof, allerhande schadelijke stoffen die van andere bronnen afkomstig zijn. Met asemen veronderstel ik dat je ademen bedoelde en met sosiale ontmoetingsplekken bedoelde je wellicht sociale ontmoetingsplekken. Nicotine is verslavend, de meeste middelen waar die stof in zit zijn rookartikelen met vele schadelijke stoffen, ook voor de omstaanders, de passieve rokers. Dat wil echter niet zeggen dat een totaal verbod, uitsluiting en criminalisering van rokers gerechtvaardigd is. Er is ruimte genoeg om sociale ontmoetingsplaatsen te voorzien met als zonder die extra schadelijke factor. Men hoeft het echt niet te verbieden voor iedereen.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...5_meise_rokers
2 dagen extra vakantie voor wie niet rookt dat wil open VLD'er Roger Heyvaert voor de personeelsleden van het gemeentebestuur te Meise. Geen idee of hij het volledige gemeentepersoneel bedoeld. Kan wel weer tellen anders. Alsof niet rokers geen pauzes nemen, wegdromen, ... ![]() Ben zelf niet-roker geworden en voor het verbod op roken in openbare ruimtes maar dit slaagt toch alles. Nog even en we krijgen betaald en congé per gezond ingenomen verbruikte calorieën op het werk met een hersenscanhelm om te meten of we niet hebben gedagdroomt over de cocacola light gast of onze kortgerokte vrouwelijke collega. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Apple weigert om Macs van rokers te herstellen
Link: http://www.demorgen.be/dm/nl/986/fin...rstellen.dhtml zonder kommentaar
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt het allemaal van de eerste keer gesnapt. Citaat:
Oeeeeei, meneer voelt zich gevizeerd. Wel, dat is helemaal niet nodig. Iedere automobilist wordt niet gekriminalizeerd, omdat een minderheid onder hen onverantwoord snel of zat rijdt ... Voorts is het dus wel nodig om kaffees, en alle andere plaatsen die voor het publiek toegankelijk zijn, verplicht rookvrij te maken. Op voorspraak namelijk van mensen die het zeer goed menen met ons: het artsenkorps. Hoe dan ook: de rest van de Westerse wereld heeft dit al gesnapt, en nu eindelijk, als bijna laatste, ook onze parlementen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
doe je ding maar we zitte in de PRIVE van de zaak , sigaretje roken ende e pintje drinken ................... zaak gesloten enkel geen zeiekrds toegelaten !
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is je zwangere dochter ook een zeikerd, of mag zij niet op kaffee zich amuzeren, gelijk de moslima's ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen omver rijden schaadt die mensen niet volgens u dan? Verschil is;passief meeroken ben je niet op slag dood en kan je sowieso dan nog heel lang leven.Vantegenwoordig zie ik veel mensen kanker krijgen die niks met passief meeroken of roken hebben te maken zoals bij mijn ma en mijn peetje die helaas overleden is enz... Tuurlijk is roken niet gezond maar als jij dit overal wil verbieden verbied dan ook alcohol,ik wil niet een dronkelap mijn kinderen of pa of broers omver rijd. Als je ziet dit jaar alleen al hoevele mensen er niet zijn omver gereden door mensen die gedronken hebben en meestal ook zijn weggevlucht. ![]() |
|
![]() |
![]() |