![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ik kies voor de loonsverhoging | |||
Ik kies voor de loonsverhoging |
![]() ![]() ![]() |
10 | 32,26% |
Ik kies voor de extra vrije dag |
![]() ![]() ![]() |
21 | 67,74% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Trouwens waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat:
- MINDER werken = MINDER verdienen - MEER werken = MEER verdienen MINDER werken en MEER verdienen ? Dan heb ik graag dat U uw geluk zoekt in een andere firma.
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus zelfs als hij/zij in verhouding; beter en/of harder werkt dan de full-timer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal dat geen één baas voorstellen. En mocht het toch zo eens zijn, dan is het duidelijk dat iedereen die 20% opslag zal aanvaarden en de dagen dat ze thuis konden zijn zullen bundelen in een doktersbriefje op zijn bureau. Ik denk dat die baas beter zelf eens achter ander werk zal zoeken.
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() tis duidelijk hoor! er zit geen manager in je ...
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die helpen het bedrijf naar de kloten, als dat u eigen bedrijf is.
Tja..
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() dat is het gevolg van een tittel en status maatschappij zonder inhoud...
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 14 november 2009 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dan is het toch wel erg oneerlijk als ge zo iemand promoveert boven iemand die fulltime werkt? De fulltime werknemer doet een extra inspanning en mag hiervoor beloond worden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Even ontopic: ik kies voor het extra geld.
Ik moet zoiezo werken tot het werk af is. Als aan het eind van de week het werk niet gedaan is betekent dit doorwerken. Mij maakt die extra vakantiedag niet uit. Ik werk toch even hard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Door 4/5 te werken toont de werknemer dat hij ook belang hecht aan andere dingen. Wat voor iedereen (hopelijk) overeen komt met de realiteit. Denk jij serieus dat je baas gelooft de je werk je leven is. Door 4/5 te werken kan de werknemer zijn privé leven beter organizeren; heeft hij/zij minder stress, is beter uitgerust, meer gemotiveerd,....; en dus in verhouding veel productiever. Hij/zij is minder ziek; minder vatbaar voor burn-out. En doet tenminste nog wat ervaring op buiten het beroepsleven. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeventien dagen werken per maand aan mijn loon?
Chill. Geef die vrije dag maar. Veel meer hoef ik niet te verdienen. Het is zo al schandalig genoeg.
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() Voor zo'n antwoorden heb ik de oplossing al klaar liggen: een pakje C4's in mijn onderste schuif.
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk, da's toch de enige logische reactie, er van uitgaand dat het oorspronkelijk basisloon eerlijk en correct was. Om iemand dan meer te betalen, zal die meer moeten doen, of iets beter moeten kunnen dan vroeger. Wat dat te maken heeft met jobs die niet ingevuld raken, is me een compleet raadsel.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vraagt geen loonsverhoging omdat je harder/beter/intelligenter (maar vooral, minder vervangbaar) ZAL zijn, je vraagt loonsverhoging omdat je denkt dat je getoond hebt dat je harder/beter/intelligenter werkt en minder vervangbaar bent dan je huidige loon laat doorschemeren. Want je zou het kunnen omkeren - wat sommigen "demotiveren" noemen - je kan ook als werknemer vinden dat het loon dat je betaald wordt, minder waard is dan wat je doet, en dus doe je wat minder, zodat het loon weer in evenwicht is met je prestatie. Natuurlijk, argumenten van "baas, ik heb loonsverhoging nodig, want met den afleg van mijnen derden auto kom ik nie rond", zijn wat onnozel, he. Da's Guust Flater: pruimpit: "waarom denk je dat we je betalen ?" guust: "om mij te laten eten, tiens!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En iemand die komt zeggen 'ik kan op een ander meer verdienen', die krijgt van mij steevast de repliek: "proficiat! Da's goed nieuws. Uw ontslag is aanvaard". Ook al zit ik daarmee een paar maanden in de shit. Chantage mag je nooit toestaan, want dan is het einde zoek. Als je zo iemand opslag geeft, dan staat de dag daarop iederéén daar.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dan zo iemand een C4 geeft ga je zeker nog verschieten dat er direct afgerekend wordt ook? Die zelfstandigen toch, die denken, ik ben baas en ik hang het piaske uit zoveel ik wil, mij kan niets gebeuren. ![]() Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 november 2009 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Oei, wiskundig gezien ben je gek als je de loonsverhoging kiest. Of is het geen betaald verlof?
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() ??!?