![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Als jullie van mening zijn dat men, bij het rechten toekennen aan een individu, een onderscheid mag maken op basis van ras,geslacht, sexuele geaardheid.. moeten jullie inderdaad blok stemmen. Toch vraag ik me af waar dit gedachtengoed gaat eindigen, en alsik naar de geschiedenis kijk dan denk ik daar liever niet verder over na. Ik hanteer echter nog het principe van gelijke rechten voor iedere mens. Spijtig genoeg is er nog niemand geweest die mij echt heeft kunnen uitleggen wat de basis dan is bij het principe dat verschillende mensen verschillende rechten hebben(waar eindigt dit dan?tot waar is het geldig?wat is de grondgedachte?) maar komt iedereen met vergelijkingen op die nergens op slaan. (een kat huwen? toiletten?)
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kunt u ons dat met verwijzingen en/of teksten aantonen? In heel veel Europese landen is er geen homohuwelijk (gelukkig maar!). Het gaat dus niet om een punt dat louter en alleen door het Vlaams Blok uitgevonden zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#48 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#49 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de staatkunde ligt de grens bij het al het dan niet hebben van de burgerrechten en het burgerschap. Dit is in heel de westerse wereld een algemeen aanvaard beginsel. Blijkbaar stelt u dit fundamenteel aspect in vraag. "Geaardheid" (belachelijk woord eigenlijk...) is geen criteria bij strikte individuele rechten, en bijgevolg wordt daar ook niet aan geraakt. Maar het huwelijksrecht is meer dan alleen strikt individueel, maar omvat ook een gemeenschappelijke component. Daarom kan de wetgever bepaalde groepen uitsluiten van dit recht. Het is geen aantasting van de individuele gelijkwaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
#51 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, u weet niet waarover u spreekt. |
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En ik zie mijzelf niet als onverdraagzaam omdat ik dergelijke praktijken ten strengste wil verbieden. Met andere woorden: het kan best zijn dat niemand last heeft van een homohuwelijk, maar als mensen van mening zijn dat dergelijke praktijk een nefaste invloed heeft op de maatschappij, is het hun recht als lid van onze maatschappij, om te pleiten voor een verbod op deze praktijk. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strikt logisch denken is er bij u niet bij, heb ik zo de indruk. In de loop van de geschiedenis heeft de hele mensheid, waar ook ter wereld, het huwelijk altijd als een maatschappelijke instelling gezien dat door wetten en bepalingen werd en wordt geregeld. Het overstijgt het loutere individuele. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moi*** de mens is alleen gelijk als hij in de spiegel staat
![]() ![]() voor de rest heeft het Vlaams Blok daar niets mee te maken en niet verantwoordelijk voor... maar God ! ![]() Een zebra is toch ook geen tijger ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |