Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2009, 22:08   #41
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Filmpje op Utube
Mss interessant of juist nt relevant voor sommigen.
Ach ja, dat filmpje waar de E.U. 31 lidstaten telt.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 22:39   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De brandweer kost ons ook geld.
En aan jou zijn er ook kosten.
Aan wie niet
Maar wat wilt ge nu zeggen. Dat de brandweer nodig is, om de aangestoken vuren van de immigranten te blussen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 22:49   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De brandweer kost ons ook geld.
Om de brandende auto's te blussen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 23:05   #44
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar weet je niet waar je het over hebt.
Migranten werden hier naar toe gehaald om de vuile werkjes te doen.
Asielzoekers hebben een heel andere reden om naar hier te komen: ze zijn op de vlucht voor zware mensenrechtenschendingen in hun thuisland. En dan kan er geen "genoeg" zijn. Iedereen die op basis van zijn overtuiging moet vluchten, moeten we onderdak verlenen. Anders kunnen we het begrip mensenrechten onmiddellijk in de vuilbak kijlen. Net zoals er geen maximum aantal keren dat de brandweer uitrukt, is er ook geen maximum aantal vluchtelingen.
De enige menselijk aanvaardbare manier om het aantal politieke vluchtelingen te doen dalen, is door de dictaturen ginder hun steun te ontzeggen. Helaas, onze politieke elite verleent net steun aan die dictaturen, of is er rechtstreeks de schuld van de die dictatuur aan de macht blijft. Onze Westerse regeringen hebben veel meer dictators in het zadel geholpen, dan ze er hebben neergehaald.
Wat en onzin.

Hoeveel steun gaven wij aan de bewindvoerders van Marokko, Turkije, Tjechenië, Somalië, .... ?

Hoeveel asielzoekers zitten er bij u op zolder ? U voelt zich voorzeker erg schuldig en kan er niet 'genoeg' van krijgen.
Oud 25 november 2009, 00:27   #45
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Er kunnen gerust nog wat mensen bij, we hebben hier nog geen drukte zoals in China en India, dus overdrijven hoeft ook weer niet, vol is het hier nog lang niet.
Alléé,ist waar?????wat u schrijft,350.000man erbij naar het schijnt die allemaal ons cociaal systeem zullen genieten,en als er dan nog plaats is misschien nog eens 350.000..............Euch!! t'is maar om te zeggen dat ze hier in ons landje al een hele tijd aan het "ZAGEN" zijn tegen ons, dat ze zelfs ons pensioen niet meer zullen kunnen betalen,en andere kassen lopen naar het schijnt ook leeg........ocmweeke's trekken al aan het belleke ,alléé zeggen ze toch ............................................t'zou wel lekker warm zijn zo,maar ze mogen niet beginnen trekken en duwen,of slaan héé !!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 25 november 2009 om 00:36.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 10:20   #46
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Asielzoekers hebben een heel andere reden om naar hier te komen: ze zijn op de vlucht voor zware mensenrechtenschendingen in hun thuisland. En dan kan er geen "genoeg" zijn. Iedereen die op basis van zijn overtuiging moet vluchten, moeten we onderdak verlenen. Anders kunnen we het begrip mensenrechten onmiddellijk in de vuilbak kijlen. Net zoals er geen maximum aantal keren dat de brandweer uitrukt, is er ook geen maximum aantal vluchtelingen.
De enige menselijk aanvaardbare manier om het aantal politieke vluchtelingen te doen dalen, is door de dictaturen ginder hun steun te ontzeggen. Helaas, onze politieke elite verleent net steun aan die dictaturen, of is er rechtstreeks de schuld van de die dictatuur aan de macht blijft. Onze Westerse regeringen hebben veel meer dictators in het zadel geholpen, dan ze er hebben neergehaald.
De laatste 20 jaar is er geen enkele migrant meer 'naar hier gehaald om vuile werkjes te doen'.
De meeste migranten komen uit landen waar er absoluut geen sprake is van 'zware mensenrechtenschendingen'. Meer zelfs, veel van die migranten, eens in ons land geïnstalleerd, gaan veelvuldig op reis naar hun land van afkomst.
Maar aangezien u zelf stelt dat wij, Westerlingen, schuldig zijn voor alles, gelieve dan aan te geven welke maatregelen wij zouden moeten nemen voor of tegen bv. Marokko of Turkije om ervoor te zorgen dat de door ons in het zadel geholpen dictators aldaar ophouden met de mensenrechten te schenden.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 10:28   #47
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Er kunnen gerust nog wat mensen bij, we hebben hier nog geen drukte zoals in China en India, dus overdrijven hoeft ook weer niet, vol is het hier nog lang niet.
Typsich politiek correct: er mogen oneindig veel mensen bijkomen in dit land maar...not in my own backyard.
Misschien moeten we hier eens grondig opzoeken waar al die politiek correcte politici exact wonen om vervolgens na te gaan met hoeveel recht en reden zij realistische meningen kunnen aanbrengen aangaande de al dan niet leefbaarheid van de samenleving in het algemeen en bepaalde wijken in het bijzonder.
Dat er een aantal politiek correcten het in Keulen hoorden donderen toen ze vernamen dat er zoiets onwezenlijks als 'no go zones' bestaan in Brussel, doet al vermoeden dat ze qua wereldvreemdheid hoge toppen scheren.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 12:16   #48
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nee, er moeten werknemers bijkomen, geen asielzoekers.
Hoeveel van deze asielzoekers snoepen geld op wat eigenlijk voor de bejaarden dient? Hoeveel asielzoekers halen het op de arbeidsmarkt?

Als je telkens meer arbeidskrachten nodig hebt zul je deze generatie ook met wederom meer werknemers moeten bekostigen...
Ik had het niet over bejaarden maar over asielzoekers. Met asielzoekers betaal je niet onze bejaardenzorg.
Citaat:

da zou zo moeten zijn maar helaas zijn er maar heel weinig echt politieke vluchtelingen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 12:20   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Farsi? Is dat hoe ze Antweeeirps tegenwoordig noemen aan de andere kant van de Schelde.

Ja dat begint er tegenwoordig , meer en meer op te trekken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 12:56   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist: momenteel kosten die asielzoekers ons veel geld. Men maakt het voor hen gemakkelijk om naar hier te komen. Dat is duidelijk.
Op termijn gaan ze voor zichzelf én voor ons werken. Mensen met ervaring in die zaken, zijn daarvan OVERTUIGD !!!
"voor mijn eigen pensioen" Sorry hoor maar dit is een typische reaktie v.e. zelfstandige : "EIGEN" pensioen. Ikke, ikke, ikke en gans de rest kan st
ikke.
Wat op termijn gaan ze voor zichzelf en voor ons werken? Waarom op termijn? Waarom op termijn wel en nu niet? Kunnen wij als Belgen ons daar ook ergens voor inschrijven? Ik wil pas later voor mezelf werken en daarna dan nog voor anderen. Zoals ik al zei, ze kosten ons meer dan ze opbrengen, zij gaan dus niet voor jou pensioen werken hoor. Zoja, dan vraag ik me af wanneer dan wel. Mensen met ervaring? Tot nu toe kosten ze ons meer, dus over welke ervaring heb je het dan?

Dat is het statuut van een zelfstandige. Als ik falliet ga en dus geen werk meer heb kan ik ook niet terugvallen op den dop. Waarom maak jij geen extra potje aan voor zelfstandigen die zonder werk vallen? Je kan van zelfstandigen moeilijk verwachten dat ze een bijdrage doen voor werklozen en er zelf nooit geen recht op kunnen hebben. Dit is geen egoisme maar logica
Als ik niet voor mijn eigen pensioen spaar, DAN HEB IK NIETS!!!!!!!!!!! Wat is daar egoistisch aan, leg me dat eens uit. Zelfstandigen zijn dus in jou ogen egoisten indien ze zelf sparen voor hun pensioen.
Geef jij maar alles af dan.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 13:00   #51
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat op termijn gaan ze voor zichzelf en voor ons werken? Waarom op termijn? Waarom op termijn wel en nu niet? Kunnen wij als Belgen ons daar ook ergens voor inschrijven? Ik wil pas later voor mezelf werken en daarna dan nog voor anderen. Zoals ik al zei, ze kosten ons meer dan ze opbrengen, zij gaan dus niet voor jou pensioen werken hoor. Zoja, dan vraag ik me af wanneer dan wel. Mensen met ervaring? Tot nu toe kosten ze ons meer, dus over welke ervaring heb je het dan?

Dat is het statuut van een zelfstandige. Als ik falliet ga en dus geen werk meer heb kan ik ook niet terugvallen op den dop. Waarom maak jij geen extra potje aan voor zelfstandigen die zonder werk vallen? Je kan van zelfstandigen moeilijk verwachten dat ze een bijdrage doen voor werklozen en er zelf nooit geen recht op kunnen hebben. Dit is geen egoisme maar logica
Als ik niet voor mijn eigen pensioen spaar, DAN HEB IK NIETS!!!!!!!!!!! Wat is daar egoistisch aan, leg me dat eens uit. Zelfstandigen zijn dus in jou ogen egoisten indien ze zelf sparen voor hun pensioen.
Geef jij maar alles af dan.
denk toch dat een zelfstandige genoeg afdraagt voor anderen hoor
het feit dat hij nog eens extra moet sparen voor pensioen is omdat hij maar een 750€ pensioen heeft, in de prive is dat 1000€ en ambetaneren kleine 2000€ dacht ik toch
Oud 25 november 2009, 13:00   #52
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij blijkbaar ook niet want wat je hier zegt wist ik al.
Mijn vraag was hoe lang men deze stroom kan blijven opvangen. Of denk je dat we dit allemaal kunnen blijven betalen?
Oud 25 november 2009, 13:05   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
denk toch dat een zelfstandige genoeg afdraagt voor anderen hoor
het feit dat hij nog eens extra moet sparen voor pensioen is omdat hij maar een 750€ pensioen heeft, in de prive is dat 1000€ en ambetaneren kleine 2000€ dacht ik toch
Dat is ook zo maar dat andere fondsen als wanneer je een gewone werknemer bent.
En met 750 euro kom je echt niet toe later. Vandaar dat zelfstandigen voor zichzelf moeten sparen...blijkbaar is dat voor sommigen egoistisch. Misschien moet onze vriend hier van zijn 1000 euro pensioen er 250 van aan mij geven later. Dan hoef ik nu niet meer te sparen.
Oud 25 november 2009, 13:31   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Typsich politiek correct: er mogen oneindig veel mensen bijkomen in dit land maar...not in my own backyard.

Het beste voorbeeld daarvan zagen we enkele weken geleden toen Vandelanotte zich hevig verzette tegen de mogelijke komst van een asielcentrum in Oostende.

Diezelfde Vandelanotte die indertijd alle arresten aan zijn laars lapte om asielcentra te vestigen in recreatieparken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 13:49   #55
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Filmpje op Utube
Mss interessant of juist nt relevant voor sommigen.
Dat filmpje is een hoax.

Niet relevant voor mij, al schrok ik me wel rot de eerste keer dat ik het zag - er zaten wel duidelijke fouten in, maar dat het niet geheel uit de lucht gegrepen was, wist ik ook. Nadat sommige demografische problemen jarenlang gebagatelliseerd zijn, is het echter nu ook weer niet nodig ze schromelijk te overdrijven.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 13:50   #56
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo maar dat andere fondsen als wanneer je een gewone werknemer bent.
En met 750 euro kom je echt niet toe later. Vandaar dat zelfstandigen voor zichzelf moeten sparen...blijkbaar is dat voor sommigen egoistisch. Misschien moet onze vriend hier van zijn 1000 euro pensioen er 250 van aan mij geven later. Dan hoef ik nu niet meer te sparen.
dat doen werknemers ook hoor, pensioensparen
Oud 25 november 2009, 15:24   #57
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spreek ik dat ergens tegen?
Oud 25 november 2009, 15:29   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of denk je dat we dit allemaal kunnen blijven betalen?
Dat is toch het idee van al degenen die er niets voor betalen
Oud 25 november 2009, 15:31   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, wat wilt ge het land met de hoogste belastingen heeft nu eenmaal de laagste pensioenen. Ge kunt niet alles willen.
Oud 25 november 2009, 15:59   #60
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Wanneer "genoeg"?

Voor velen zijn we de grens van "genoeg" al een paar honderdduizend voorbij....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be