![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is gezond leven? Wie bepaald of je gezond leeft? Op restaurant gaan is meestal ongezonder dan thuis eten, moeten we dit dan ook extra belasten? Ik dacht dat de regering dit juist minder wilde belasten door vermindering van BTW.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
0.50 komt erder in de buurt.
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kurieren am Symptom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iemand die nog nooit gehoord heeft van global warming bijvoorbeeld, kan je toch zijn gedrag laten aanpassen en dus zijn steentje laten bijdragen door taksen. Hij doet dat dan weliswaar niet om de juiste redenen ( louter om het geld ), maar het is het resultaat dat telt. In principe vind ik dat iedereen mag doet wat hij of zij wilt, zolang hij of zij anderen ermee niet lastig valt of schade toebrengt. De realiteit leert echter dat de mens daar blijkbaar niet toe is staat is, kijk maar naar hoe het fenomeen overgewicht in Amerika ontspoord is. Opvoeding, karakter en kennis zijn daarbij essentiële sleutels. Het tweede wordt ook in grote mate bepaald door het eerste. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 december 2009 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we zijn toch akkoord dat zo'n situasies gelijk in de JoeNaaitNogStates, waar een erg hoog persentage van de bevolking zo onnoemelijk zwaarlijvig is, een probleem vormt? we zijn toch akkoord als de Vlaamse artsen zeggen dat wij gemiddeld 15 (ik zeg maar wat hoor) gram zout vreten per dag, terwijl dit eigenlijk 3 gram zou moeten zijn; en dat dit effekten heeft op hoge bloeddruk, hartfalen en seksuele prestasies (ik zeg maar wat hoor), dat dit dan een probleem vormt ? het lijkt me toch een waarheid te zijn dat in onze kontreien er steeds meer mensen zijn met diabetes? En als we daar iets preventiefs aan kunnen doen, dan mag daar toch aan gewerkt worden. (ik zeg maar wat: suikerinname schijnt suikerziekte niet rechtstreeks uit te lokken; misschien wel in samenspel met vet eten en relatief weinig bewegen ..??)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is, natuurlijk, onzin.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en zeg maar niet dat het niet waar is ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, waar zit de logica om "alle" cola met zwaarlijvigheid in verband te brengen. In de meest cola (cola light, pepsi max, cola zero en wat weet ik nog allemaal) zitten minder kcal, dan dat ne mens verbruikt om een glas cola in te schenken en tot zich te nemen.
Als men werkelijk bezorgt is over zwaarlijvigheid, dan belast men gewoon de kcal, en dit dan van alles. De alcoholproducenten, en verbruikers, zullen lachen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- wat doen we met onze kant en klare maaltijden (werkenden maken hier veel gebruik van) - wat doen we met de fastfoodrestaurants? - ...... We hebben zoveel zaken waarin teveel zouten, suikers, ....... zitten dat we op het laast niet meer mogen eten zonder dat we er onmenselijk veel taksen op moeten betalen.
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Frisdranken zijn ongezond. Maar chocolade, frieten en bier zijn dat ook. En fruit met pesticiden ook. Moet er dan overal een taks op komen?
Dat is weer zo'n typisch Belgische oplossing, overal een nieuwe taks voor uitvinden. Geen wonder dat we een hoge belastingdruk hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het perfect. Ik vrees dus dat deze goedkope opmerking niet zal werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou inderdaad om een zeer gering bedragje per verpakkingseenheid gaan.
Tegen dat echter de ganse zaak in een wet gestemd en gegoten is,de correcte aanpassingen gebeurd zijn in al de boekhoudingsprogramma's om die taks te storten en te innen.....tegen dat er de juiste ministeriele brieven geschreven zijn aan controlerende,verbaliserende en desnoods corrigerende instanties....mogen we al een paar jaar van dat suikerwater verkopen om al die aanpassingen te betalen.... Dit is een voorbeeld van een "voorstel" dat nergens voor nodig is gezien het: -nergens tegen zal helpen,dat weten we vooraf. -nog meer administratie "uitvindt" Dit is NIET de juiste weg! Laatst gewijzigd door kelt : 6 december 2009 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Frisdrank is in België al sowieso vreselijk duur, daar taks op heffen zou ik hoogst ongepast vinden. Het zal ook zijn doel voorbijschieten, en voor de regering is het weer een middel om geld uit onze zakken te kloppen. Denk je nu echt dat die werkelijk begaan zijn om onze gezondheid? Verkapte belastingen daarentegen ...
Om u een idee te geven: ik kom net terug uit de UK. In België kosten 6 blikjes coca cola minstens 3 euro. Daar betaalde ik 1 pond 29 pence (wat hooguit 1,50 euro is). In de VS is dit nog goedkoper, maar ook buurlanden als Frankrijk en Nederland hebben goedkopere frisdrank, zelfs al proberen ze een ontradingspolitiek te voeren. Heel wat producten in de hypermarkten zijn overigens goedkoper over onze landsgrenzen. Men zou kunnen opperen dat de quasi monopoliepositie van Unileverproducten in ons landje daar voor iets tussenzit. Maar dat laatste is uiteraard 'off topic'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://ivan-de-verschrikkelijke.skyn...ond-20-redenen ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |