Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2009, 14:12   #42
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Overigens zijn al die insinuaties rond de relatie Vanhecke - Morel gewoon dwaas. Alsof een volwassen man en een volwassen vrouw geen gewone vriendschappelijke relatie kunnen hebben zonder dat er daar meer moet zijn. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de 2 een liefdesrelatie hebben, maar wat dan nog? Dat is hun zaak en gaat niemand wat aan.

Men kan beter inhoudelijke kritiek geven op het VB, in plaats van zich te verlagen tot dergelijke prietpraat.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:16   #43
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Droom maar rustig verder, in wezen spuwt hij op jullie. Ik kan het weten.
En dan?
Is dat een reden om dan dag in dag uit heel het vb en de mensen die ervoor stemmen te gaan aanvallen en uitmaken,jij bent een zielepoot man.
Deserteurs net zoals in het voetbal er ook genoeg rondlopen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:17   #44
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Overigens zijn al die insinuaties rond de relatie Vanhecke - Morel gewoon dwaas. Alsof een volwassen man en een volwassen vrouw geen gewone vriendschappelijke relatie kunnen hebben zonder dat er daar meer moet zijn. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de 2 een liefdesrelatie hebben, maar wat dan nog? Dat is hun zaak en gaat niemand wat aan.

Men kan beter inhoudelijke kritiek geven op het VB, in plaats van zich te verlagen tot dergelijke prietpraat.
Aanhoudende leugens en bedrog, beste vriend ! Dat zegt u niets ? Ook niet van leiders van een 'gezinspartij, woeha!', en plus herauten van 'waarden en normen' ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:19   #45
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach Pietje, wat er met het Vb allemaal bezig is, dat is niets dat we nog niet gezien hebben van andere partijen.

Ze bestaan nu 30 jaar of zoiets, 30 jaar standvastig tegen de Belgische dwingeland. 30 jaar tegen koning kerk staat, elke stem die ze halen is een groot succes!

Het lijkt me niet meer dan logisch dat er wrijvingen zijn, dat er verschil is van mening over het te begane pad.

Feit is, de neuzen staan nu in dezelfde, anti-Belgische richting. Dat is alles wat ik vraag.

Alle dagen geraakt Belgie dieper in schuld, de onbestuurbaarheid wordt alle dagen duidelijker en de gevolgen ervan gaan pijn doen op de duur.

En als het pijn doet gaat de Vlaming wakker worden en boos zijn dat zijn pensioengeld verdwenen is.

En wie gaat men daarvoor verantwoordelijk houden denk je? Het VB? Ik denk het niet.

Er komen goede tijden op ons af Pietje, het gaat pijn doen.
Ben blij voor jouw blij dat jij het zo positief ziet. Een onafhankelijk vlaanderen zou misschien beter kunnen zijn voor de mensen die er wonen maar ik denk eerder aan een status-quo. De overfinanciering van de in vorige staatshervorming goedgekeurd werden vallen dan weg. Men wint wel bij de transfers en zo mogelijk, indien er een goed bestuur zou komen zou de efficiëntie van dat bestuur ook geld in het laatje kunnen brengen voor zover de europese unie geen geld vraagt aan de rijke regio's om te verdelen onder de armere regio's want dan zijn we dat geld weer kwijt.

Het verschil dat dan nog overblijft, als we er als vlaanderen dan voordeel aan doen gaat eerst op aan de vergoedingen voor onze bestuurder, creaties van diensten, administraties en dergelijke om zoveel mogelijk vrienden en familieleden een postje te bieden. Als er dan nog een extraatje zou overblijven kan dit ten goede komen van de burgers indien er een sociale partij in de regering zit. Als sociale partijen of sociale groepen binnen partijen, linkervleugels van cd&v, nv-a of open VLD volledig kunnen geweerd worden heeft de vlaming niets. Enkel grote werkgevers, meestal "buitenlandse" bedrijven worden er dan beter van. Zoals ook nu het geval is krijgen de politici een plaatsje in de raad van bestuur van dat internationaal bedrijf als het bedrijf het opportuun acht. De overschot van het vlaamse geld gaat dan naar die bedrijven die zoals het ook nu is, geen garanties hoeven te bieden naar werkgelegenheid, die zelfs onze wetten niet hoeven te respecteren.

Alle achterpoortje in onze wetgeving zijn opgenomen worden op een gouden schoteltje aangerijkt door de eigen bestuursleden en zelf beschikken ze over de mogelijkheid om hier zeker geen belasting te betalen of dacht u dat electrabel de enige was.

Ik zie dus ook niet hoe een onafhankelijk vlaanderen beter zou zijn voor mij, werknemer, zelfs arbeider in vlaanderen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:19   #46
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
En dan?
Is dat een reden om dan dag in dag uit heel het vb en de mensen die ervoor stemmen te gaan aanvallen en uitmaken,jij bent een zielepoot man.
Deserteurs net zoals in het voetbal er ook genoeg rondlopen.
Ik heb de top aangevallen, de kiezer echter voor verdwaasden. Ik krijg weeral gelijk, maar jij moet de zaak uiteraard omdraaien. Ga bléten bij uw Frankske, jongen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:20   #47
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ik heb de top aangevallen, de kiezer echter voor verdwaasden. Ik krijg weeral gelijk, maar jij moet de zaak uiteraard omdraaien. Ga bléten bij uw Frankske, jongen.
Zoals u dus bij grote smoel JM gaan bleiten haha,een partij van 1 persoon haha,das pas dwaas.
Oud 29 november 2009, 14:21   #48
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als ik deze draad tot zover lees, laat ons het de draad van de linkse hoop noemen.
Uw bijdrage help echt wel om dit naar het midden te trekken.

Lamzakl
Oud 29 november 2009, 14:21   #49
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Ben blij voor jouw blij dat jij het zo positief ziet. Een onafhankelijk vlaanderen zou misschien beter kunnen zijn voor de mensen die er wonen maar ik denk eerder aan een status-quo. De overfinanciering van de in vorige staatshervorming goedgekeurd werden vallen dan weg. Men wint wel bij de transfers en zo mogelijk, indien er een goed bestuur zou komen zou de efficiëntie van dat bestuur ook geld in het laatje kunnen brengen voor zover de europese unie geen geld vraagt aan de rijke regio's om te verdelen onder de armere regio's want dan zijn we dat geld weer kwijt.

Het verschil dat dan nog overblijft, als we er als vlaanderen dan voordeel aan doen gaat eerst op aan de vergoedingen voor onze bestuurder, creaties van diensten, administraties en dergelijke om zoveel mogelijk vrienden en familieleden een postje te bieden. Als er dan nog een extraatje zou overblijven kan dit ten goede komen van de burgers indien er een sociale partij in de regering zit. Als sociale partijen of sociale groepen binnen partijen, linkervleugels van cd&v, nv-a of open VLD volledig kunnen geweerd worden heeft de vlaming niets. Enkel grote werkgevers, meestal "buitenlandse" bedrijven worden er dan beter van. Zoals ook nu het geval is krijgen de politici een plaatsje in de raad van bestuur van dat internationaal bedrijf als het bedrijf het opportuun acht. De overschot van het vlaamse geld gaat dan naar die bedrijven die zoals het ook nu is, geen garanties hoeven te bieden naar werkgelegenheid, die zelfs onze wetten niet hoeven te respecteren.

Alle achterpoortje in onze wetgeving zijn opgenomen worden op een gouden schoteltje aangerijkt door de eigen bestuursleden en zelf beschikken ze over de mogelijkheid om hier zeker geen belasting te betalen of dacht u dat electrabel de enige was.

Ik zie dus ook niet hoe een onafhankelijk vlaanderen beter zou zijn voor mij, werknemer, zelfs arbeider in vlaanderen.
U vind dus we niks kunnen doen met 12miljard euro en meer.
Oud 29 november 2009, 14:23   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De vraag is of het VB wel zo goed was voor de vlaamse zaak?
Jij zou beter zwijgen over de Vlaamse zaak.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 14:29   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een onafhankelijk vlaanderen zou beslissingen nemen die het beste zijn voor Vlaanderen en de Vlamingen.

Nu worden die beslissingen genomen zonder dat daar naar gekeken wordt en wat meer is, soms worden de beslissingen ronduit tegen het Vlaamse belang in genomen.

En meestal worden die beslissingen dan nog genomen door mensen die niet eens Vlaming zijn en die andere belangen hebben dan Vlaanderen.

Als u daar het verschil niet tussen ziet, ja, dan kan ik u niet helpen.
Oud 29 november 2009, 14:30   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw bijdrage help echt wel om dit naar het midden te trekken.
Ik ben niet mee, maar dat zal wel aan mij liggen.
Oud 29 november 2009, 14:33   #53
George
Staatssecretaris

Standaard

Wat betreft de vermeende verhouding tussen van Hecke en Morel. Mensen die verliefd zijn, das altijd mooi maar ik spreek uit ervaring, bezint eer je begint. Al deel ik Morel's overtuigingen niet hoop ik toch dat ze kan genezen, puur menselijk gezien. Als er al een nauwe relatie is tussen die 2 wil ik Van Hecke wel waarschuwen. Het is zwaarder dan je denkt en ik weet echt wel wat het inhoud. Dergelijike zaken kan je ook niet afwenden door moslims of walen de schuld te geven en moet je zelf verwerken.

Lamzakl
Oud 29 november 2009, 14:35   #54
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben niet mee, maar dat zal wel aan mij liggen.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, je bent goed bezig dus. Proficiat en sterkte

Lamzakl
Oud 29 november 2009, 14:57   #55
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Er zijn belangrijke gelijkenissen met de situatie in Oostenrijk in het begin van dit decennium. Ook daar was er een split in de FPÖ over de vraag of er al dan niet een gematigder koers gevaren moest worden. De 'gematigde' afsplitsing, BZÖ, is nu in de politieke marginaliteit terechtgekomen, terwijl de originele FPÖ terug aan een flinke opmars bezig is. Een dergelijk scenario zou m.i. ook in het geval van het VB louterend werken.
Ja : een goed idee , nog eens een "louterende" splitsing in de Belgo-Vlaamse politiek. De VLD is intussen "gelouterd" door een splitsing In LDD
en "open" VLD, de Cd&V is intussen "geloutered" door een splitsing met N-VA (*) - De Spa is "gelouterd" door een splitsing van SLP, LSP, Pvda
en Spa-Rood (**), straks is Groen-Ecolo de enige niet-gelouterde politieke formatie ? Aan Bruwalloonse kant is de drang naar loutering nog niet bezig, alhoewel daar ook een "nagisting op de fles" zich voordoet.

------

Terzijdes :

(*) Technisch komt het N-VA wel voort uit de "splitsing" van de Volksunie - maar puur electoraal komt het kiezerspubliek in grote lijnen
uit een "gelouterd" CVP publiek.
(**) Idem dito met het onderscheid dat de "andere" extremere gauchisten bijna altijd oifwel Spa waart marcheren ofwel de deur achter zich dichtgetrokken hebben.

-------------------

Nabeschouwing : de actie van "kiesdrempel" heeft duidelijk niet gewerkt,
onder democratie verstaat men in de Lage landen blijkbaar nog steeds een multiveel partijensysteem... zowel in Nederland als in België zijn we een volk dat liever niet geregeerd wil worden... of dat moet beschouwd worden als "de ware democratie" daar heb ik mijn twijgels over.. De geschiedenis bewijst dat een zwakke democratie met steeds onoverzichtelijkere coalities en politieke taboes een gewillig slachtoffer is voor een dictatuur. Een zodanige versnippering dat het N-SA de grootste partij in België zal zijn is hopelijk niet voor morgen of zelfs voor overmorgen...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 15:00   #56
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een onafhankelijk vlaanderen zou beslissingen nemen die het beste zijn voor Vlaanderen en de Vlamingen.

Nu worden die beslissingen genomen zonder dat daar naar gekeken wordt en wat meer is, soms worden de beslissingen ronduit tegen het Vlaamse belang in genomen.

En meestal worden die beslissingen dan nog genomen door mensen die niet eens Vlaming zijn en die andere belangen hebben dan Vlaanderen.

Leg het verschil eens uit tussen een meneer Janssens met familie die Nederlands en Frans spreekt en in Luik woont & meneer Janssens
die Duits en Frans kan spreken en in St.Vith woont en nog een andere meneer Janssens die Nederlands en Engels machtig is en in Blankenberge woont.

Die families bestaan hoor !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 15:07   #57
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik begrijp heus wel dat beslissingen steeds worden genomen door mensen die het belang van vlaanderen niet als prioriteit zien. Net als in vlaanderen zijn er natuurlijk ook in wallonië stemmen die enkel naar het kortetermijndoel kijken.

Ik ben het wel eens met je dat belangrijke beslissingen niet genomen worden door mensen die niet eens Vlaming zijn.

Opel in Antwerpen wordt wellicht gesloten door Amerika, door het bedrijf, door hun economisch beleid, niet doordat er in dat bedrijf ook allochtonen werken mar omdat het economisch, op korte termijn, niet interessant is. Als je dergelijke bedrijven geen geld geeftkan je het schudden, vlaming waal of belg.

Lamzakl
Oud 29 november 2009, 15:10   #58
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Leg het verschil eens uit tussen een meneer Janssens met familie die Nederlands en Frans spreekt en in Luik woont & meneer Janssens
die Duits en Frans kan spreken en in St.Vith woont en nog een andere meneer Janssens die Nederlands en Engels machtig is en in Blankenberge woont.

Die families bestaan hoor !
Tja, das moeilijk hé, wellicht is het enige wat van belang is de partij waarop je stemt.

Lamzakl
Oud 29 november 2009, 15:11   #59
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik vind dat dit een eigen topic verdient. Het begint wel op een goedkoop romannetje te lijken.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nhecke_ontslag

Zwarte zondag
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 15:12   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Wat betreft de vermeende verhouding tussen van Hecke en Morel.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091129_010

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be