Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 21:48   #41
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ben je nu spreekwoordelijk bezig of had je op dat moment een firma in handen? Dat zou wel een verklaring kunnen bieden voor je kredietweigering.
Ik spreek natuurlijk over de firma waarvoor ik toen werkte.
Oud 30 november 2009, 21:56   #42
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Marie. Daar ben ik het mee eens. Al was het maar dat de kans miniem is te worden lastig gevallen door iemand met een dak boven het hoofd.
Geef iedereen werk en dito inkomen. Wie verdient zorgt sowieso voor een onderkomen. Zo bezorgen we elkander en ons kinderen geen last.
Uw redenering over leegstand vind ik achterhaald. Met de leegstaande krotten bewoonbaar te maken door subsidies los je het probleem niet op. Verre van. Je verbaast mij op dat vlak.
Wat die leegstand betreft denk ik niet in de eerste plaats aan gewone huizen. Daar zijn er volgens mij ook wel bij die om mysterieuze redenen lang leeg blijven zonder dat ze reeds verkrot zijn, maar goed misschien niet zo heel veel of onvoldoende interessant in deze context.
Wat mij telkens weer versteld doet staan zijn de kantoorgebouwen die her en der maar vooral in de steden worden opgetrokken terwijl enkele honderden meters verder er reeds bestaande gebouwen zijn die hun kantoren aan geen hond verhuurd krijgen. Waarom daar geen woningen van maken?
Oud 30 november 2009, 22:35   #43
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kunnen alleenstaanden dan niet in weelde leven ? Ze hoeven enkel aan zichzelf te denken, geen lasten zoals een gezin onderhouden. Waarom zouden ze zich ongelukkig moeten voelen ?
huur/lening met 2 inkomens of met 1 inkomen is toch een verschil.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 11:56   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van die 60 gezinnen, zijn er zeker en vast het merendeel dikke profiteurs.

Ze profiteren van het enorme gat in de wetgeving.

Als huurder zijn ze immers redelijk goed beschermd tegen het aan de deur zetten.

Dus, wat gebeurt er als iemand niet graag de tering naar de nering zet?
Hij/zij betaalt sommige fakturen niet meer.

Welke fakturen? Die fakturen die hem/haar het minste ambetantigheid berokkenen.

Als vroeger je water/elekrtisiteit afgesloten werd, dan lette je wel op; nu krijg je in ieder geval de minimumstroom, dus ... daar gaan we voor.

Maar de huur niet betalen is nog veel lukratiever.

Wil je graag een jaar gratis in je huurwoning verblijven? Simpel, stop met huur te betalen.
Tegen dat de eigenaar het de moeite vindt om veel geld te steken in een rechtszaak en in een deurwaarder, ga je gauw ergens anders wonen. Huisbaas enigszins tevreden want nu komt er (misschien) een huurder die wel zal betalen; en moet de advokaat weer niet ingeschakeld worden.

Deze praktijken worden natuurlijk wereldkundig gemaakt door de sosiale aksidenten; tsja, zij moeten hun klanten inlichten waarmee ze wel/niet in de penarie geraken, en dus geven ze die nefaste maar wel juridisch-korrekte uitleg: zo kan je best/meest foefelen.

Gevolg: een bravere huurder die een klein beetje achterstand in het betalen van zijn/haar huur zou hebben door een onverhoopte tegenslag, veroorzaakt een paniekgolf bij de eigenaar, en lap, hij krijgt een rechtszaak aan zijn broek ...en zo zie je wie de grootste slachtoffers zijn van die wanverhouding in de huurwetgeving: de 'arme' die niet wil oplichten, en de kleine huisbaas.
Inderdaad, onlangs nog een geval meegemaakt uit mijn omgeving.

Huisbaas, correcte mens, die na meerdere bemiddelingen uiteindelijk tot een uitzetting heeft moeten overgaan.

alcolieker van een huurder met een huurschuld van verschillende maanden, die er een echt stort van heeft gemaakt, en bij de verhuis nog geprobeerd heeft meubelen te stelen ook. Die deel uitmaakten van de woning.

ge begint u dan natuurlijk de vraag te stellen of het het nog wel waard is om te investeren. Ge koopt zo een huis als investering (voor de kinderen later... ) ondertussen kan het opbrengen , en help je dikwijls mensen (jonge starters, alleenstaanden, etc... ) Als je dan de pech hebt dat je er zo een wacko`s in krijgt, gaat je goesting natuurlijk rap over.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 12:01   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat leegstand betreft,

een huis, gebouw, wat dan ook is eigendom van de eigenaar, en die beslist wat hij daarmee doet , wilt m da laten platvallen, dat is zijn probleem.

Als ik nu een huis zou willen kopen in den belziek als investering en voor als ik ooit zou willen terugkomen, draai ik mijn eigen gewoon ne kloot af. Voor ge het weet komt er ne lul vragen waarom het leeg zou staan... wel misschien omdat ik in het buitenland woon en het niet wil verhuren ? misschien.

Stel u voor dat ik daar geld in steek, dan is het toch mijn volste recht om te zeggen dat ik het niet wil verhuren. ik wil geen vreemd volk in mijn kot. maar ik kan alleen maar zeker zijn dat ik er ongetwijfeld last mee zou krijgen moest ik het doen.

omdat een of andere linkse lamzak zijn proletarische "rechten" erop zou durgen gaan botvieren, dat kan gaan van kraken, tot het OCMW dat vind dat ze er maar assielzoekers in moeten gaan zetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 15:20   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Wat de uitdrijvingen betreft, van mij mogen die stijgen naar zeshonderd per dag. Allemaal mensen die beseffen dat ze van Belgie als Vlaming niets te verwachten hebben.

Hopelijk stemmen die allemaal Vb de volgende maal.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 15:42   #47
FDM
Banneling

Standaard

in comment 1 zag ik al een goede verwijzing : naar de rijke (?)regio Vlaanderen

je kan de titel dan ook omzetten naar : Rijke regio zet elke dag 60 inwoners op straat ?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 15:48   #48
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Huur niet meer kunnen betalen? Buiten.

Noodopvang OCMW? Noppes.

Sociale woning prioriteit? Noppes. Wegens tekort sociale woningen en wachtlijsten.

Misschien moeten we doen zoals bij het tekort aan gevangeniscellen (in d ebak gaan zitten kan ook al niet meer in Vlaanderen) en gaan huren in Nederland?

Allen naar TILBURG...

De Vlamingen zijn een van de rijkste Volken ter wereld. (Bijna een triljoen € aan spaargelden alleen al)

Maar wel ook een van de meest cynische als het erop aankomt het recht op een behoorlijke woning te garanderen, dat in de grondwet staat.
laten we nog wat MEER het OCMW van de wereld spelen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 16:23   #49
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

De OCMW's worden door de overheid verplicht om bij voorrang noodwoningen ter beschikking te stellen aan asielzoekers zodat de eigen inwoners in de kou blijven staan.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 19:35   #50
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht

je kan de titel dan ook omzetten naar : Rijke regio zet elke dag 60 inwoners op straat ?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????
Verhuurders zijn dan ook geen liefdadigheidsinstellingen.
Oud 1 december 2009, 22:53   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht

Tsja, de welgestelde deelgemeentes van Brasschaat, Sint-Martens-Latem .. zijn er niet zoveel uitdrijvingen.

Je stelt je dus eigenlijk vragen bij de statistiek. De statistiek van het gemiddeld inkomen van een streek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 11:40   #52
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als mijn huurders niet betalen smijt ik hun ruiten in , bij mij vertrekken ze vanzelf
Oud 2 december 2009, 12:45   #53
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huur niet meer kunnen betalen? Buiten.

Noodopvang OCMW? Noppes.

Sociale woning prioriteit? Noppes. Wegens tekort sociale woningen en wachtlijsten.

Misschien moeten we doen zoals bij het tekort aan gevangeniscellen (in d ebak gaan zitten kan ook al niet meer in Vlaanderen) en gaan huren in Nederland?

Allen naar TILBURG...

De Vlamingen zijn een van de rijkste Volken ter wereld. (Bijna een triljoen € aan spaargelden alleen al)

Maar wel ook een van de meest cynische als het erop aankomt het recht op een behoorlijke woning te garanderen, dat in de grondwet staat.
Er zijn een hoop leegstaande kerken, kloosters. Misschien een ideetje voor mensen om daar hun intrek in te nemen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 13:07   #54
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, onlangs nog een geval meegemaakt uit mijn omgeving.

Huisbaas, correcte mens, die na meerdere bemiddelingen uiteindelijk tot een uitzetting heeft moeten overgaan.

alcolieker van een huurder met een huurschuld van verschillende maanden, die er een echt stort van heeft gemaakt, en bij de verhuis nog geprobeerd heeft meubelen te stelen ook. Die deel uitmaakten van de woning.

ge begint u dan natuurlijk de vraag te stellen of het het nog wel waard is om te investeren. Ge koopt zo een huis als investering (voor de kinderen later... ) ondertussen kan het opbrengen , en help je dikwijls mensen (jonge starters, alleenstaanden, etc... ) Als je dan de pech hebt dat je er zo een wacko`s in krijgt, gaat je goesting natuurlijk rap over.
Zo zit dat in de realiteit , als zuipers echter van mij willen huren moeten ze onder schuldbemiddeling staan of hun ziekenkas laten betalen , anders komt het er niet van .
Ik heb zelf nog gehuurd , zelfs als werkloze , nooit was ik 1 dag te laat .
Ach , wanbetalers , ze kunnen hun huur niet betalen maar lopen wel hele dagen zat , of rijden met een sportauto en moto en heel hun huis staat vol met de laatste electronische snufjes.
Dat is niet van niet kunnen betalen maar van niet willen .
Oud 2 december 2009, 13:30   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allen naar TILBURG...
Misschien moet je doen wat wij allemaal moeten doen: gaan werken!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 13:35   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Misschien moet je doen wat wij allemaal moeten doen: gaan werken!
Ben je geen ambtenaar meer dan Raf?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 13:43   #57
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ze kunnen beginnen met de leegstand eens grondig onder ogen te zien.
Vanwaar denk je dat die leegstand komt , als er een huurder inkomt die van je huis een stal maakt en ook nog eens zijn huur niet betaald , zo'n verhuurders bedenken zich wel.
Velen kopen een huis voor hun kind in de toekomst en laten het liever een tijdje leeg staan dan het te laten verwoesten door een lamzak .
Het zou mij niet verbazen dat er thans meer huizen leegstaan dan dat er verhuurt worden ( de sociale woningen voor asociale flodders niet meegerekend ) , en dat drijft dan weer de huurprijzen op , eigen schuld dikke bult
Oud 3 december 2009, 09:16   #58
eno2
Banneling

Standaard

Natuurlijk moet je de huur betalen, maar die dat niet meer kan, heeft toch recht op een behoorlijk onderkomen.

Dus uitzettingen zonder weder-inzettingen, dat kan niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 09:18   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's een compleet naast de kwestie-antwoord, maar dat zijn we gewoon.
It takes two to tango
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 09:25   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat de uitdrijvingen betreft, van mij mogen die stijgen naar zeshonderd per dag. Allemaal mensen die beseffen dat ze van Belgie als Vlaming niets te verwachten hebben.

Hopelijk stemmen die allemaal Vb de volgende maal.
Mag ik in het toekomstige Vlaanderen in een huurhuis blijven wonen zonder huur te betalen?
Gaat de toekomstige Vlaamse staat alle schuldeisers vergoeden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be