Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2009, 22:58   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat kan ja, maar waarom zou men dat doen?
Dat is nu eenmaal wat mensen met burgerzin doen als er een misdaad gepleegd wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 23:00   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal wat mensen met burgerzin doen als er een misdaad gepleegd wordt.
Wie spreekt er over een misdaad?
Oud 5 december 2009, 23:00   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Oh,Pantoffeldiertje, U vind het vreemd dat ik niet wil dat beelden van me opgeslagen worden.

Het is nochtans vrij simpel. Hier claim ik auteursrecht. Alleen mensen met mijn toestemming mogen mijn aangezicht,lichaamsbouw en kledijcombinatie opslaan en/of reprodiceren.
Oud 5 december 2009, 23:04   #44
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh,Pantoffeldiertje, U vind het vreemd dat ik niet wil dat beelden van me opgeslagen worden.

Het is nochtans vrij simpel. Hier claim ik auteursrecht. Alleen mensen met mijn toestemming mogen mijn aangezicht,lichaamsbouw en kledijcombinatie opslaan en/of reprodiceren.
Die beelden die opgeslaan worden van u (en waarschijnlijk na enkele weken in een virtueel archief verdwijnen en nog enkele maanden later vernietigd worden) zullen nooit geraadpleegd worden, aangezien er zich niemand gaat bezighouden met beelden bekijken die niet met enige criminele activiteit gelieerd zijn.

Auteursrecht impliceert dat u de auteur of maker bent van uw werk. Ik vermoed niet dat u uw eigen lichaam geschapen hebt.
Oud 5 december 2009, 23:06   #45
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als u gewoon over straat rijdt in uw auto dan registreren die camera's dat wel, maar doet er niemand iets mee. Als u gewoon over straat rijdt in uw auto dan merkt men u wel op, maar doet er niets mee. Als u iets crimineels doet, dan schiet men in actie in beide gevallen. Wat Bobke probeert te zeggen (hoop ik toch ): camera's doen niets meer dan men nu al doet, alleen op grotere schaal en efficiënter.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 5 december 2009 om 23:06.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 23:06   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begint met, je hebt toch niets te verbergen? En het stopt met, je zal wel iets gedaan hebben...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 23:19   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij natuurlijk of noem je inbreken geen misdaad?
Citaat:
En u zal uw mening bijstellen als u verschillende malen slachtoffer zal zijn van een gestolen auto of nr plaat waarmee ze op hun dooie gemakje zullen gaan inbreken en waar u zal voor opdraaien.
Trouwens die camera kan net aantonen dat uw nummerplaat niet bij uw wagen hoorde, iets wat van een getuigenverklaring niet altijd kan gezegd worden.
Oud 5 december 2009, 23:19   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Als u gewoon over straat rijdt in uw auto dan registreren die camera's dat wel, maar doet er niemand iets mee. Als u gewoon over straat rijdt in uw auto dan merkt men u wel op, maar doet er niets mee. Als u iets crimineels doet, dan schiet men in actie in beide gevallen. Wat Bobke probeert te zeggen (hoop ik toch ): camera's doen niets meer dan men nu al doet, alleen op grotere schaal en efficiënter.
Besef je eigenlijk wel dat je nu zegt; er is geen enkel privacy meer toegestaan tegenover de ordediensten what ever.
Want als je op straat mag gecontroleerd worden op al je privé zaken zoals verzekeringen, keuring, andere zaken, strafbare zaken...van alles omdat dit "mogelijk" deel kan uitmaken van strafbare zaken. Dan zeg je evengoed dat al uw brieven, emails, telefoons mogen afgetapt worden zonder toestemming omdat het mogelijk deel kan uitmaken van strafbare zaken. En zolang je niks te verbergen hebt...mag het dan....zeg jij dus!
Oud 5 december 2009, 23:23   #49
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Besef je eigenlijk wel dat je nu zegt; er is geen enkel privacy meer toegestaan tegenover de ordediensten what ever.
Want als je op straat mag gecontroleerd worden op al je privé zaken zoals verzekeringen, keuring, andere zaken, strafbare zaken...van alles omdat dit "mogelijk" deel kan uitmaken van strafbare zaken. Dan zeg je evengoed dat al uw brieven, emails, telefoons mogen afgetapt worden zonder toestemming omdat het mogelijk deel kan uitmaken van strafbare zaken. En zolang je niks te verbergen hebt...mag het dan....zeg jij dus!
Ja, exact wat ik zei . Ik probeer hier het camera-systeem te verdedigen door te zeggen dat alles in een openbare plaats gefilmd word, waar je geen privacy hebt omdat iedereen je daar kan zien, en u trekt het fantastische besluit dat ik tegen privacy ben, en voor een machtige politie of ordedienst.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 5 december 2009 om 23:24.
Oud 5 december 2009, 23:24   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij natuurlijk of noem je inbreken geen misdaad?

Trouwens die camera kan net aantonen dat uw nummerplaat niet bij uw wagen hoorde, iets wat van een getuigenverklaring niet altijd kan gezegd worden.
Ik heb nergens gesproken van een mogelijke inbraak...behalve dat ze het systeem zouden willen gebruiken om inbrekers op te sporen. Wat zeer straf is.

Tussendoor gebruiken of misbruiken ze het systeem (want daar is het voor ontworpen en aangekocht) om "iedereen" te controleren op mogelijk administratieve of andere strafbare zaken.

En getuigen, dat is nog altijd woord tegen woord.
Oud 5 december 2009, 23:27   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, exact wat ik zei . Ik probeer hier het camera-systeem te verdedigen door te zeggen dat alles in een openbare plaats gefilmd word, waar je geen privacy hebt omdat iedereen je daar kan zien, en u trekt het fantastische besluit dat ik tegen privacy ben, en voor een machtige politie of ordedienst.
Openbaar openbaar?
Ten eerste is mijne auto niet openbaar maar privé en wat er in zit of mee omgaat behoort ook tot mijne privé.

Zo openbaar is dat nu ook weer niet.
En voor het wegennet heb ik taks betaald, dus dat is ook niet meteen meer openbaar maar enkel voor leden.

Als alle auto's en wegen openbaar zijn dan mag je daar gratis gebruik van maken. Met andere woorden een auto stelen is dan niet meer van toepassing want het zijn openbare onderdelen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2009 om 23:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 23:28   #52
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gesproken van een mogelijke inbraak...behalve dat ze het systeem zouden willen gebruiken om inbrekers op te sporen. Wat zeer straf is.

Tussendoor gebruiken of misbruiken ze het systeem (want daar is het voor ontworpen en aangekocht) om "iedereen" te controleren op mogelijk administratieve of andere strafbare zaken.

Nu zeg je het zelf: het systeem word gebruikt om te controleren op strafbare zaken. Om mensen die strafbare activiteiten begaan. Criminelen. Wat is daar mis mee?

Citaat:
Openbaar openbaar?
Ten eerste is mijne auto niet openbaar maar privé en wat er in zit of mee omgaat behoort ook tot mijne privé.

Zo openbaar is dat nu ook weer niet.
En voor het wegennet heb ik taks betaald, dus dat is ook niet meteen meer openbaar maar enkel voor leden.
Stel dat je in een straat in Mechelen loopt: op geen enkele mogelijke manier kan je claimen dat jouw activiteiten in die straat tot uw privé-sfeer behoren, aangezien iedereen je daar kan zien.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 5 december 2009 om 23:29.
Oud 5 december 2009, 23:31   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom op zeg, ik quote wat je zegt en nog gaat ge het ontkennen.
Oud 5 december 2009, 23:33   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu zeg je het zelf: het systeem word gebruikt om te controleren op strafbare zaken. Om mensen die strafbare activiteiten begaan. Criminelen. Wat is daar mis mee?

Stel dat je in een straat in Mechelen loopt: op geen enkele mogelijke manier kan je claimen dat jouw activiteiten in die straat tot uw privé-sfeer behoren, aangezien iedereen je daar kan zien.
Wel om te beginnen dat iedereen als potentiële misdadiger wordt aanzien. Als eerbare burger heb ik daar moeite mee zo behandeld te worden.

En om te eindigen denk ik niet dat ik toelatingen nodig heb of vergunningen om me op straat te bevinden en dat ik daar geen reden voor moet opgeven. Dat is behoorlijk privé ja.
Oud 5 december 2009, 23:34   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Openbaar openbaar?
Weiger dan een kenteken te voeren.
Oud 5 december 2009, 23:37   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom op zeg, ik quote wat je zegt en nog gaat ge het ontkennen.
Mijn nederige excuses, heb er een beetje over gekeken waarschijnlijk.

Idd er zal veel meer criminaliteit in de hand gewerkt worden door al die systemen dan ze wensen te voorkomen.

Ik dacht dat u dacht dat ik een inbraak wilde doen.
Nooit...tenzij het de moeite is natuurlijk.
Oud 5 december 2009, 23:42   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Portretrecht die misbruikt wordt door ordediensten. Nu ze hebben hun wetten zo gezet dat ze recht hebben op dat misbruik.

De rest bv, u zou kunnen zeggen iedereen kan u zien dus iedereen mag u filmen..mag u wel vergeten want dat mogen ze dus niet.

Ordediensten hebben voorbereidend werk gedaan hiervoor echter en zichzelf carte blanche gegeven.
Wil daarom niet zeggen dat ik daarmee akkoord ga.

Mogen wij ordediensten filmen op hun doen en laten?
Oud 5 december 2009, 23:43   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn nederige excuses, heb er een beetje over gekeken waarschijnlijk.

Idd er zal veel meer criminaliteit in de hand gewerkt worden door al die systemen dan ze wensen te voorkomen.

Ik dacht dat u dacht dat ik een inbraak wilde doen.
Nooit...tenzij het de moeite is natuurlijk.
Ik zou niet durven.
Oud 5 december 2009, 23:47   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mogen wij ordediensten filmen op hun doen en laten?
Dat wordt inderdaad gedaan.
Eigenaardig genoeg telt dat blijkbaar wel als bewijs.
Oud 5 december 2009, 23:47   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Die beelden die opgeslaan worden van u (en waarschijnlijk na enkele weken in een virtueel archief verdwijnen en nog enkele maanden later vernietigd worden) zullen nooit geraadpleegd worden, aangezien er zich niemand gaat bezighouden met beelden bekijken die niet met enige criminele activiteit gelieerd zijn.
Bof,Laat ons stellen dat we met 1000 camera's een bruikbaar videobeeld per seconde maken in een specifiek formaat. Met 64 kb heb je die beelden opgeslagen. Met 1 terabyte heb je dus 16777 seconden opgeslagen=4.6 uren.
Voor 1 jaar heb je dus een kleine 2000 terabyte nodig. Ik zie tegenwoordig 1 terabyte harde schijven aan €86 verkocht worden. Voor de luttle investering van 172000 euro heb je de opslagcapaciteit om alle bewegingen in de bebouwd kom van een stevige gemeente voor een jaar op te slaan.

Met de juiste software kan je een persoon of voertuig gewoon volgen, maar dan effectief over dat jaar, zolang de bewegingen plaatsvinden in't zicht van de camera's. Link dan alle databases met elkaar, en je kan iemand zijn levenswandel volgen vanaf het moment die persoon een prive woning verlaat.
Wilt U in een Big Brother omgeving leven?
Ik niet. Ik wil verdorie ook niet dat ik mijn vrijheid moet opgeven om een absolute veiligheid te verwerven. Want vroeg of laat heb je noch vrijheid, noch veiligheid.

Ik stel voor dat U eens V for Vendetta leest of bekijkt. Kamera's en Fingermen overal. Veilig?

Citaat:
Auteursrecht impliceert dat u de auteur of maker bent van uw werk. Ik vermoed niet dat u uw eigen lichaam geschapen hebt.
Het is een kunstwerk waar ik al 37 jaar aan aan't werken ben.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 december 2009 om 23:49.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be