![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 december 2009 om 08:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik minimalizeer just niks, en ik snap niet goed waar gij dat haalt. Ik vind het een waarheid als een koe, dat sommige dingen duurder geworden zijn (alles wat met handenarbeid te maken heeft, is daar een perfekt voorbeeld van) en sommige dingen zijn goedkoper geworden (elektronika is daar een perfekt voorbeeld van). Sommige dingen lijken duurder, vb. een auto, maar als ge bekijkt wat ik destijds kreeg als "auto": gewone banden zelfs geen radiaal, geen afstandsbediening of sentrale vergrendeling, geen sigarenaansteker, povere ruitenwissers die elke semester vervangen moesten worden, geen rem- of stuurbekrachtiging, geen derde remlicht, zelfs geen mistlicht, autogordels bestonden nog niet, niks turbo, prutsbatterij, helemaal geen airko, geen kreukelzones, gegarandeerd verroest na 6 jaar (maar dat bijwerken was wel betaalbaar ...) Duurder worden: de vakbonden laten niet met zich sollen bij het samenstellen en opstellen (bepalen, berekenen ...) van de indeksen. (en dan heb ik het niet over de aanvaarde besparingsmaatregel van gezondheisindeks of indekssprongen ...) In plaats van te blijven keffen, vertel ons eens klaar en duidelijk wat je bedoelt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja, en voor het onderwerp van de draad:
een korting is een korting; een aanvraag om een korting te krijgen, is een aanvraag ... ik vind die werkwijze onwaardig in een land als het onze; net zomin als wij onderhandelen over de prijs van de dinges in warenhuizen als de Karrefoer, zoals we toch wel onderhandelen in Turkijke of Tunezië op marktjes ... als ge dus zo'n foefelarij als die korting aanvaardt, dan stelt ge u op hetzelfde nivo als ... vul maar aan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoeling: als ge aanvaardt dat zo'n handelspraktijk (als het voorstellen van die reklametruuk als een korting) wettelijk is en in overeenstemming met onze kultuur, dan stelt ge u op hetzelfde nivo als datgene dat heerst in een Souk in een warm vakansieland. Ik hou van uiterste duidelijkheid: dat is de prijs van het spel, dat betekent zoveel de liter of de kilometer, dat is een eventuele korting als publisiteit. Niks gene zever of foefelarij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou men deze handelspraktijk simpel kunnen vermijden door een wet uit te vaardigen dat dergelijke kortingen onmiddellijk aan de kassa MOETEN worden afgetrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Die reclame-techniek wordt veel gebruikt, net om die reden: mensen kopen het product wel, maar zien het niet zitten om al moeite te doen voor die paar cent.
De GB / carrefour hebben al jaren regelmatig zo'n 'deze producten worden 100% terugbetaald'-actie. Intussen zijn ze wel zo ver dat je ineens het hele kasticketje kan opsturen en niet meer alle streepjescodes van de verpakkingen moet knippen. Dat is helaas de bedoeling van reclame: een hogere verkoop / omzet / winst. Bedrieglijk of manipulatief, dat doet er niet toe. Om dezelfde reden zetten winkels al jaren op massa's producten 'goedkoper' of 'afgeprijsd' of dergelijke. Het product is dan meestal helemaal niet goedkoper als voordien, maar de bazen weten donders goed dat geen mens de prijzen inventariseert en het product dus wel vele malen meer zal verkopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |