Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2009, 08:52   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
De kleine letterkes stonden vermeld op de kortingsbon zelf (binnenin) maar om aan die bon te kunnen moest men het eerst kopen (was vastgeplakt aan de verpakking).

En geen been om op te staan ... allemaal goed maar het gaat me eerder om het principe natuurlijk. Ze geven een korting die NIEMAND terug vraagt omdat het te omslachtig is EN zoals ik al vertelde ... als men de postzegel en de envelop aftrekt van die twee euro schiet er helemaal geen twee euro korting over.

En verder ... ieder gezin heeft recht op één korting ... komaan zeg ... da's helemaal om er zeker van te zijn dat men die korting niet terug vraagt hé.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is nochtans een veel gebruikte techniek. Carrefour pakt bijvoorbeeld heel regelmatig uit met dergelijke zaken.

In Frankrijk is het zelfs nog populairder. Om de haverklap doen bedrijven en supermarkten dergelijke promoties.
We zijn er. Maar als dat niet duidelijk wordt gemaakt, is en blijft dat voor mij een bedrieglijke promotie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 december 2009 om 08:53.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 16:03   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
ik had eigenlijk geen andere reactie verwacht...koop uzelf maar een laptop daar lig ik ni wakker van. Maar die uitspraak van je laat duielijk zien hoe jij de dingen minimaliseerd, hetgene dat ik zeg is gestaafd door het nieuws en vele kranten.en dat van u? maar ja u hebt uw mening ik de mijne, zodoende ga maar vlug op je nieuwe laptop "spelen" lol
Afgezien dat ge presies niet snapt wat ik bedoel met het kopen van die laptop (het laatste jaar bijna gehalveerd in prijs), het volgende

Ik minimalizeer just niks, en ik snap niet goed waar gij dat haalt.

Ik vind het een waarheid als een koe, dat sommige dingen duurder geworden zijn (alles wat met handenarbeid te maken heeft, is daar een perfekt voorbeeld van) en sommige dingen zijn goedkoper geworden (elektronika is daar een perfekt voorbeeld van).
Sommige dingen lijken duurder, vb. een auto, maar als ge bekijkt wat ik destijds kreeg als "auto": gewone banden zelfs geen radiaal, geen afstandsbediening of sentrale vergrendeling, geen sigarenaansteker, povere ruitenwissers die elke semester vervangen moesten worden, geen rem- of stuurbekrachtiging, geen derde remlicht, zelfs geen mistlicht, autogordels bestonden nog niet, niks turbo, prutsbatterij, helemaal geen airko, geen kreukelzones, gegarandeerd verroest na 6 jaar (maar dat bijwerken was wel betaalbaar ...)

Duurder worden: de vakbonden laten niet met zich sollen bij het samenstellen en opstellen (bepalen, berekenen ...) van de indeksen. (en dan heb ik het niet over de aanvaarde besparingsmaatregel van gezondheisindeks of indekssprongen ...)

In plaats van te blijven keffen, vertel ons eens klaar en duidelijk wat je bedoelt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 16:08   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

O ja, en voor het onderwerp van de draad:

een korting is een korting;
een aanvraag om een korting te krijgen, is een aanvraag ...

ik vind die werkwijze onwaardig in een land als het onze; net zomin als wij onderhandelen over de prijs van de dinges in warenhuizen als de Karrefoer, zoals we toch wel onderhandelen in Turkijke of Tunezië op marktjes ...

als ge dus zo'n foefelarij als die korting aanvaardt, dan stelt ge u op hetzelfde nivo als ... vul maar aan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 december 2009, 23:22   #44

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
O ja, en voor het onderwerp van de draad:

een korting is een korting;
een aanvraag om een korting te krijgen, is een aanvraag ...

ik vind die werkwijze onwaardig in een land als het onze; net zomin als wij onderhandelen over de prijs van de dinges in warenhuizen als de Karrefoer, zoals we toch wel onderhandelen in Turkijke of Tunezië op marktjes ...

als ge dus zo'n foefelarij als die korting aanvaardt, dan stelt ge u op hetzelfde nivo als ... vul maar aan.
Verklaar je nader ... ik aanvaard (op zicht dus) die korting als ik mijne toer doe in de Karmetvoer. Ik kom aan de kassa en wat blijkt ... die korting is niet onmiddellijk maar moet worden aangevraagd ... en nu gij ... geef me eens een uitleg waarom ik me op "hetzelfde nivo als" zou stellen ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 10:52   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Verklaar je nader ... ik aanvaard (op zicht dus) die korting als ik mijne toer doe in de Karmetvoer. Ik kom aan de kassa en wat blijkt ... die korting is niet onmiddellijk maar moet worden aangevraagd ... en nu gij ... geef me eens een uitleg waarom ik me op "hetzelfde nivo als" zou stellen ...
Ik heb me slecht uitgedrukt.

Bedoeling: als ge aanvaardt dat zo'n handelspraktijk (als het voorstellen van die reklametruuk als een korting) wettelijk is en in overeenstemming met onze kultuur, dan stelt ge u op hetzelfde nivo als datgene dat heerst in een Souk in een warm vakansieland.

Ik hou van uiterste duidelijkheid: dat is de prijs van het spel, dat betekent zoveel de liter of de kilometer, dat is een eventuele korting als publisiteit.
Niks gene zever of foefelarij.

Oud 17 december 2009, 11:14   #46

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb me slecht uitgedrukt.

Bedoeling: als ge aanvaardt dat zo'n handelspraktijk (als het voorstellen van die reklametruuk als een korting) wettelijk is en in overeenstemming met onze kultuur, dan stelt ge u op hetzelfde nivo als datgene dat heerst in een Souk in een warm vakansieland.

Ik hou van uiterste duidelijkheid: dat is de prijs van het spel, dat betekent zoveel de liter of de kilometer, dat is een eventuele korting als publisiteit.
Niks gene zever of foefelarij.
Goed ... dan komen we (op dit punt) overeen.

Eigenlijk zou men deze handelspraktijk simpel kunnen vermijden door een wet uit te vaardigen dat dergelijke kortingen onmiddellijk aan de kassa MOETEN worden afgetrokken.
Oud 17 december 2009, 11:18   #47
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bwah, ik ook wel hoor. Enkel bij extreem grote dorst gaat een pilsje erin bij mij. Als ik vroeger een uurtje het gras had zitten afrijden bij warm weer dan ging een ijskoude jupiler er nog wel in... in twee slokken

Maar verder toch liever het betere werk.
Gevaarlijk hoor. Ik heb in de zomer in Oostenrijk een Duitser geweten, die zo een ijskoud glas bier van een halve liter achterover sloeg, na een bergwandeling van meerdere uren in het zonnekke : steendood omver gevallen !
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 11:26   #48
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Inbev sponsort de Post.
Inbev? Maes is eigendom van... Heineken! Uiteraard doen ze er alles aan om dat zo stil mogelijk te houden.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 19:43   #49

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Gevaarlijk hoor. Ik heb in de zomer in Oostenrijk een Duitser geweten, die zo een ijskoud glas bier van een halve liter achterover sloeg, na een bergwandeling van meerdere uren in het zonnekke : steendood omver gevallen !
Daar zal toch nog ietske anders aan gescheeld hebben.
Oud 18 december 2009, 21:14   #50
Blomme
Banneling

Standaard

Die reclame-techniek wordt veel gebruikt, net om die reden: mensen kopen het product wel, maar zien het niet zitten om al moeite te doen voor die paar cent.

De GB / carrefour hebben al jaren regelmatig zo'n 'deze producten worden 100% terugbetaald'-actie. Intussen zijn ze wel zo ver dat je ineens het hele kasticketje kan opsturen en niet meer alle streepjescodes van de verpakkingen moet knippen.

Dat is helaas de bedoeling van reclame: een hogere verkoop / omzet / winst. Bedrieglijk of manipulatief, dat doet er niet toe.
Om dezelfde reden zetten winkels al jaren op massa's producten 'goedkoper' of 'afgeprijsd' of dergelijke. Het product is dan meestal helemaal niet goedkoper als voordien, maar de bazen weten donders goed dat geen mens de prijzen inventariseert en het product dus wel vele malen meer zal verkopen.
Blomme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 22:35   #51

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blomme Bekijk bericht
Die reclame-techniek wordt veel gebruikt, net om die reden: mensen kopen het product wel, maar zien het niet zitten om al moeite te doen voor die paar cent.

De GB / carrefour hebben al jaren regelmatig zo'n 'deze producten worden 100% terugbetaald'-actie. Intussen zijn ze wel zo ver dat je ineens het hele kasticketje kan opsturen en niet meer alle streepjescodes van de verpakkingen moet knippen.

Dat is helaas de bedoeling van reclame: een hogere verkoop / omzet / winst. Bedrieglijk of manipulatief, dat doet er niet toe.
Om dezelfde reden zetten winkels al jaren op massa's producten 'goedkoper' of 'afgeprijsd' of dergelijke. Het product is dan meestal helemaal niet goedkoper als voordien, maar de bazen weten donders goed dat geen mens de prijzen inventariseert en het product dus wel vele malen meer zal verkopen.
Ja, da's ook zoiets ... je moest het hele kasticket opsturen naar Maes om je geld terug te krijgen. Laat dat kasticket nu net een produkt bevatten die twee jaar garantie heeft op voorwaarde dat je ... jaja ... het kasticket kan voorleggen. Ik had samen met de Maeskes net een radio gekocht waarvan het kasticket als aankoopbewijs geldig was en Maes was enkel tevreden met ... jaja ... het originele ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be