![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar moslims hebben ook hun traditie, en die wil jij hun ontzeggen. Ik niet. Dus storen en joelen is een katholiek voorrecht ? Uit traditie, zeker? Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Nee, die werden hier ook uit een ander continent ingevoerd, maar d�*t zijn we al lang vergeten, daarom dat je mijn post niet begreep.
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Het verwondert me absoluut niet dat juist jij zo over Milli Gorus denkt. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 14:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben tegen. Maar twee zaken vallen me op in deze draad. Een, de niet-poco's vragen zich bij voorbaat alweer af wat de poco's (geen flauw idee overigens wat dat betekent) hier nu weer van zouden vinden en merken op dat de poco's hadden gezegd dat dit nooit zou gebeuren. Blijkt tot dusver dat vele poco's en linksen ook tegen zijn. Zo gaat tegenwoordig elke draad op p.be: een of andere vb'er post iets met de opmerking dat 'de linksen' of 'de poco's' dit wel weer zullen goedkeuren (zie de Berlusconi-draad), waarna dat niet zo blijkt te zijn. Rechts (als we dan toch in simplistische tegenstellingen spreken) heeft blijkbaar moeite met zelf meningen te hebben, zonder de tegenstand er bij te sleuren.
Twee, een paar lui vinden het nog maar eens nodig te bepalen wat 'onze' cultuur is. Welnu, mijn cultuur wordt vooralsnog niet gedefinieerd door kapelletjes, kerkklokken en andere paapse zever. Mijn identiteit is eerder geworteld in het verlichtingsdenken en het vrijzinnig humanisme. Doe eens de moeite om een boek te lezen over identiteit en cultuur, dan kan die onzin over 'onze' cultuur stoppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Schepen
|
![]() Poco's zijn 'Politiek Correcte' personen.
Het is weer typisch dat het CGKR volledige steun geeft aan dit initiatief. Ik ben volledig tegen dit initiatief maar stilletjes hoop ik dat dit goedgekeurd wordt. DAN wordt het misschien voor méér mensen duidelijk dat niets geweigerd kan worden door onze 'politieke correcten' & dat ze alles maar toelaten wat de moslimgemeenschap vraagt (onder het mom van godsdienstvrijheid) Laatst gewijzigd door Blackwidow : 15 december 2009 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Ik weet uiteraard wel waar de afkorting voor staat, maar vind het nog hele concept van 'poco' nog pakken onnozeler dan de klassieke links/rechts-scheiding.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat samenlevingsprobleem is al lang bestaande ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
politiek correct, ipv h te pas en te onpas als scheldwoord te gebruiken. Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd wat je gaat zeggen als het gewoon geweigerd wordt. Ik zal een gokje doen ... helemaal niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Vraag is eerder: WAAROM is die discussie er in de eerste plaats? Waarom is die discussie er gekomen bij die Spaanse vrouw? Waarom werd dat vonnis vernietigd? Net omdat er veel heisa rond ontstaan is. Moest er geen heisa geweest zijn, dan was die vrouw hoogstwaarschijnlijk in alle stilte gestenigd. In Canada en Engeland zijn er al sharia-rechtbanken. Waarom zou dit hier dan niet het volgende zijn wat gevraagd zal worden, na de luidsprekers op minaretten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie dit helemaal anders: die geloofsgemeenschap in Beringen zou een conflict uitlokken door gewoon die luidsprekers te installeren. Nu volgen zij echter de gewone rechtsgang. Een van "onze, Westerse waarden" nota bene: je dient een aanvraag in bij het schepencollege, dat college weegt voor- en nadelen af en beslist dan. Meer geïntegreerd kan je volgens mij niet zijn. Zoals ik al eerder schreef: jij hoopt op een conflict omdat dat dan je vooroordelen bevestigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
"Ondanks de heisa in Beringen is de aanvraag van de Fatih-moskee geen primeur. In Genk roept de muezzin al veel langer in het openbaar op tot het gebed. ‘Zij zijn natuurlijk onderworpen aan dezelfde regels over geluidsniveau als kerkklokken', zegt burgemeester Jef Gabriëls (CD&V). ‘De moskeeën roepen vijf keer per dag op tot het gebed, maar 's morgens doen ze dat heel stil. Dat is eigenlijk alleen symbolisch. In samenwerking met de stad denken de moslims wel na over een sms-oproep.'" En als we het dan toch per se willen hebben over de opdringerige houding van 'de islam': "Toch zijn ze bij de Unie van Moskeeën geen vragende partij. ‘De oproep maakt deel uit van het gebed, maar gebeurt in Vlaanderen meestal binnenskamers. Het is zeker niet aan de orde om het hoog op de minaret te laten schallen. Dat zou de mensen wakker roepen en is dus zeker geen prioriteit. Ik denk dat het nieuws over Beringen zo veel opschudding veroorzaakt door het Zwitserse minarettenverbod. Want de moslims zijn zich zelf bewust van de overlast die het zou kunnen veroorzaken.'" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Westerse waarden en normen die verdwijnen onder druk van moslims is bvb de hoofddoekenkwestie. Vroeger was hier geen discussie over. Hoofddeksel af uit respect.
Wat betreft het conflict in Beringen. Is er NOG niet inderdaad. Kijk maar even wat hoofddoekendebat opgebracht heeft. Was ook eerst een vraag tot... maar dan komt de NEE en dan is het spel op de wagen. Net zoals minaretten in Zwitserland. Democratisch wordt er gestemd. Het is niet naar de zin van .. en zelfs landen (Iran & Turkije) beginnen Zwitserland te bedreigen (wederom conflict). Nog een voorbeeld is de cartoonkwestie. Het volgende lijkt altijd te gebeuren. Wanneer wij (autochtonen) een nee krijgen, leggen we er ons bij neer. Bij allochtonen komen er dan plots grote manifestaties en dreigementen bij een neen.. Een cultuurverschil, JA. Moeten wij dat maar ondergaan? NEE In het geval van Beringen denk ik nu ook niet dat er bij een NEE grote problemen zullen ontstaan, het is denk ik (nog maar) een kleine groep die dit nu vraagt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Swiss Foreign Minister Micheline Calmy-Rey said the ban posed a threat to Switzerland's security. "Every attack on the co-existence of different cultures also endangers our security," she said at a meeting of OSCE foreign ministers in Athens. She said there was a danger that the "provocation will lead to other provocations" and would foment extremism." Andere landen riepen inderdaad op tot actie. Juridische actie, wat opnieuw strookt met "onze" normen en waarden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() heb jij daar al voor mogen stemmen ??
|
![]() |
![]() |