Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2009, 14:17   #41
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Jouw cultuur is niks beu.
Jij bent ze misschien beu. Maar waarschijnlijk ben je te laf om dat openlijk te zeggen, en dus verschuil je je maar achter iets dat toch niet tegenspreken [betekenis ???].

En mijn cultuur schrijft geen dt-fouten.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 14:22   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is inderdaad, zo, maar het is traditie, klokkentorens zijn iets europees, en beiaarden ook, dus dat is normaal en mag, als je te zagen hebt over dat klokkegelui, wel de meeste van die torens staan daar al minstens 100 jaar, dus je had de keuze daar onder te gaan wonen of niet.

Schreeuwende imams zijn ingevoerd, hebben niks met enige europese traditie te maken, dus moeten ook niet het recht krijgen een beetje te gaan joelen en de rest van de gemeenschap te gaan storen. De meeste moslims weten zonderen schreeuw imam ook wel wanneer ze hun matteke moeten open rollen richtig mekka.
traditie,traditie,traditie, maar vooral de jouwe. Het hoort niet bij "mijn traditie", minaretten ook niet, geen enkele godsdienst.
Maar moslims hebben ook hun traditie, en die wil jij hun ontzeggen. Ik niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dus moeten ook niet het recht krijgen een beetje te gaan joelen en de rest van de gemeenschap te gaan storen.
Dus storen en joelen is een katholiek voorrecht ? Uit traditie, zeker?

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 14:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 14:32   #43
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Bedankt voor je nutteloze bijdrage aan deze draad
Nee, die werden hier ook uit een ander continent ingevoerd, maar d�*t zijn we al lang vergeten, daarom dat je mijn post niet begreep.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 14:43.
Oud 15 december 2009, 14:42   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mannen mogen dat ook, vrouwen wordt het aanbevolen, veel Marokkaanse moskees hebben hoogstens een verbeterd kippenhok voor vrouwen om te bidden!Dat is anders bij moskees aangesloten op het dyanet, die bieden hun zusters wel een behoorlijke bidruimte!
Met je opmerking over Katholieken ben ik het niet eens, velen gaan zelf nog amper naar de mis en dan nog hoogstens op zondag.
Maar inderdaad trekken vele moslims zich ook van de moskee niets meer aan wat trouwens een probleem is binnen moskees zelf.
In Antwerpen heb ik met Milli gorus samengewerkt, erg prettig trouwens en aardige mensen; zij wezen op de grote gemeenschap in o.a Beringen.
Onderling is er wel strijd; dus mogelijk zit ik in de essentie van mijn betoog er niet naast!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In Antwerpen heb ik met Milli gorus samengewerkt, erg prettig trouwens en aardige mensen

Het verwondert me absoluut niet dat juist jij zo over Milli Gorus denkt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 14:44.
Oud 15 december 2009, 14:43   #45
filosoof
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 14:44.
Oud 15 december 2009, 14:56   #46
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen. Maar twee zaken vallen me op in deze draad. Een, de niet-poco's vragen zich bij voorbaat alweer af wat de poco's (geen flauw idee overigens wat dat betekent) hier nu weer van zouden vinden en merken op dat de poco's hadden gezegd dat dit nooit zou gebeuren. Blijkt tot dusver dat vele poco's en linksen ook tegen zijn. Zo gaat tegenwoordig elke draad op p.be: een of andere vb'er post iets met de opmerking dat 'de linksen' of 'de poco's' dit wel weer zullen goedkeuren (zie de Berlusconi-draad), waarna dat niet zo blijkt te zijn. Rechts (als we dan toch in simplistische tegenstellingen spreken) heeft blijkbaar moeite met zelf meningen te hebben, zonder de tegenstand er bij te sleuren.

Twee, een paar lui vinden het nog maar eens nodig te bepalen wat 'onze' cultuur is. Welnu, mijn cultuur wordt vooralsnog niet gedefinieerd door kapelletjes, kerkklokken en andere paapse zever. Mijn identiteit is eerder geworteld in het verlichtingsdenken en het vrijzinnig humanisme. Doe eens de moeite om een boek te lezen over identiteit en cultuur, dan kan die onzin over 'onze' cultuur stoppen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 15:29   #47
Blackwidow
Schepen

Standaard

Poco's zijn 'Politiek Correcte' personen.
Het is weer typisch dat het CGKR volledige steun geeft aan dit initiatief. Ik ben volledig tegen dit initiatief maar stilletjes hoop ik dat dit goedgekeurd wordt. DAN wordt het misschien voor méér mensen duidelijk dat niets geweigerd kan worden door onze 'politieke correcten' & dat ze alles maar toelaten wat de moslimgemeenschap vraagt (onder het mom van godsdienstvrijheid)

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 15 december 2009 om 15:30.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 15:37   #48
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Ik weet uiteraard wel waar de afkorting voor staat, maar vind het nog hele concept van 'poco' nog pakken onnozeler dan de klassieke links/rechts-scheiding.

Citaat:
Het is weer typisch dat het CGKR volledige steun geeft aan dit initiatief. Ik ben volledig tegen dit initiatief maar stilletjes hoop ik dat dit goedgekeurd wordt. DAN wordt het misschien voor méér mensen duidelijk dat niets geweigerd kan worden door onze 'politieke correcten' & dat ze alles maar toelaten wat de moslimgemeenschap vraagt (onder het mom van godsdienstvrijheid)
Wacht even, je bent ertegen, maar je hoopt dat het goedgekeurd wordt omdat je dan je vooroordelen bevestigd ziet? Je zou dus liever hebben dat er zich een samenlevingsprobleem ontwikkelt dan gewoon te erkennen dat je ernaast zit? Mooi!
Oud 15 december 2009, 15:49   #49
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wacht even, je bent ertegen, maar je hoopt dat het goedgekeurd wordt omdat je dan je vooroordelen bevestigd ziet? Je zou dus liever hebben dat er zich een samenlevingsprobleem ontwikkelt dan gewoon te erkennen dat je ernaast zit? Mooi!
Inderdaad, soms zijn er conflicten nodig om tot een oplossing te komen
Dat samenlevingsprobleem is al lang bestaande
Oud 15 december 2009, 15:51   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdiep je eens in de betekenis van "correct" en van
politiek correct, ipv h te pas en te onpas als scheldwoord te gebruiken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2009 om 15:53.
Oud 15 december 2009, 15:58   #51
Steve_M

Standaard

Citaat:
Inderdaad, soms zijn er conflicten nodig om tot een oplossing te komen
Dat samenlevingsprobleem is al lang bestaande
Je moet niet zo draaien, hoor. Wat als het nu niet goedgekeurd wordt? Dit doet mij denken aan de hele discussie over de shariarechtbank die in Spanje een vrouw veroordeelde tot steniging. Dat vonnis werd dan wel onmiddellijk vernietigd, maar toch is daar dan pagina's lang over doorgezeurd, over hoe 'ze' het voor het zeggen hadden, over hoe 'hun' barbaarse gewoonten hier geïmporteerd werden, bla bla bla ... Intussen was er in de praktijk niets gebeurd (een beetje zoals in deze discussie, want er staat nog steeds geen imam te roepen), maar dat houdt sommigen duidelijk niet tegen.

Ik ben benieuwd wat je gaat zeggen als het gewoon geweigerd wordt. Ik zal een gokje doen ... helemaal niets.
Oud 15 december 2009, 15:58   #52
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Verdiep je eens in de betekenis van "correct" en van
politiek correct, ipv h te pas en te onpas als scheldwoord te gebruiken.
Enlighten me, hoe heb ik het in m'n zinsopbouw verkeerd gebruikt? Om bij dit topic te blijven -> indien men dit initiatief voor luidsprekers zal aanvaarden, kan ik alleen maar vaststellen dat dit toegestaan wordt in de geest van politieke correctheid.
Oud 15 december 2009, 16:02   #53
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Je moet niet zo draaien, hoor. Wat als het nu niet goedgekeurd wordt? Dit doet mij denken aan de hele discussie over de shariarechtbank die in Spanje een vrouw veroordeelde tot steniging. Dat vonnis werd dan wel onmiddellijk vernietigd, maar toch is daar dan pagina's lang over doorgezeurd, over hoe 'ze' het voor het zeggen hadden, over hoe 'hun' barbaarse gewoonten hier geïmporteerd werden, bla bla bla ... Intussen was er in de praktijk niets gebeurd (een beetje zoals in deze discussie, want er staat nog steeds geen imam te roepen), maar dat houdt sommigen duidelijk niet tegen.

Ik ben benieuwd wat je gaat zeggen als het gewoon geweigerd wordt. Ik zal een gokje doen ... helemaal niets.
Indien het geweigerd wordt, dan zal ik dat zeker en vast appreciëren. Dat zal dan aantonen dat men toch de moed heeft om niet alle eisen in te willigen.
Vraag is eerder: WAAROM is die discussie er in de eerste plaats? Waarom is die discussie er gekomen bij die Spaanse vrouw? Waarom werd dat vonnis vernietigd? Net omdat er veel heisa rond ontstaan is. Moest er geen heisa geweest zijn, dan was die vrouw hoogstwaarschijnlijk in alle stilte gestenigd. In Canada en Engeland zijn er al sharia-rechtbanken. Waarom zou dit hier dan niet het volgende zijn wat gevraagd zal worden, na de luidsprekers op minaretten?
Oud 15 december 2009, 16:14   #54
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow
Ik ben volledig tegen dit initiatief maar stilletjes hoop ik dat dit goedgekeurd wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow
Indien het geweigerd wordt, dan zal ik dat zeker en vast appreciëren.
Tja ...
Oud 15 december 2009, 16:24   #55
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Je moet niet zo draaien, hoor. Wat als het nu niet goedgekeurd wordt? Dit doet mij denken aan de hele discussie over de shariarechtbank die in Spanje een vrouw veroordeelde tot steniging. Dat vonnis werd dan wel onmiddellijk vernietigd, maar toch is daar dan pagina's lang over doorgezeurd, over hoe 'ze' het voor het zeggen hadden, over hoe 'hun' barbaarse gewoonten hier geïmporteerd werden, bla bla bla ... Intussen was er in de praktijk niets gebeurd
Ze was dus blijkbaar ontsnapt. Vonnis werd niet vernietigd, kon gewoon niet meer uitgevoerd worden. Je formuleert dan ook niet alles correct in deze discussie. Ik ben blij dat ik niet hoef te luisteren naar muezzin, dat ik niet hoef te vrezen voor een sharia. Maar dat is dan ook omdat ik in een Westers land woon. Doch méér en meer zie ik die 'Westerse' waarden en normen vervagen en verdwijnen. Met praten lijkt het niet te lukken, dus mja, kan ik alleen maar hopen op conflicten. En wie lokt die conflicten uit?
Oud 15 december 2009, 16:43   #56
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ze was dus blijkbaar ontsnapt. Vonnis werd niet vernietigd, kon gewoon niet meer uitgevoerd worden. Je formuleert dan ook niet alles correct in deze discussie.
Het "vonnis" was dan ook geen officieel vonnis. Vrouw is inderdaad ontsnapt, heeft de politie gebeld, alle leden van de "rechtbank" werden gearresteerd. Zaak gesloten. Maar dat is niet wat je leest in de draad waar ik het over had: daar lijkt het alsof dergelijke vonnissen alledaags zijn en dreigen binnen te sluipen in onze rechtsgang. Quod non.

Citaat:
Ik ben blij dat ik niet hoef te luisteren naar muezzin, dat ik niet hoef te vrezen voor een sharia. Maar dat is dan ook omdat ik in een Westers land woon. Doch méér en meer zie ik die 'Westerse' waarden en normen vervagen en verdwijnen. Met praten lijkt het niet te lukken, dus mja, kan ik alleen maar hopen op conflicten. En wie lokt die conflicten uit?
Ok, welke "Westerse waarden en normen" zie jij vervagen en verdwijnen onder druk van moslims? Concreet graag.

Ik zie dit helemaal anders: die geloofsgemeenschap in Beringen zou een conflict uitlokken door gewoon die luidsprekers te installeren. Nu volgen zij echter de gewone rechtsgang. Een van "onze, Westerse waarden" nota bene: je dient een aanvraag in bij het schepencollege, dat college weegt voor- en nadelen af en beslist dan. Meer geïntegreerd kan je volgens mij niet zijn. Zoals ik al eerder schreef: jij hoopt op een conflict omdat dat dan je vooroordelen bevestigt.
Oud 15 december 2009, 16:53   #57
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
laat de imam schreeuwen via de gsm,
mooi compromis tussen de kapitalistische en anti kapitalitsiche cultuur
Je bent te laat, globalmedia (overigens bewijst deze post en het gebrek aan opmerkingen erover hoeveel mensen effectief het bewuste artikel gelezen hebben), want wat lees ik:

"Ondanks de heisa in Beringen is de aanvraag van de Fatih-moskee geen primeur. In Genk roept de muezzin al veel langer in het openbaar op tot het gebed. ‘Zij zijn natuurlijk onderworpen aan dezelfde regels over geluidsniveau als kerkklokken', zegt burgemeester Jef Gabriëls (CD&V). ‘De moskeeën roepen vijf keer per dag op tot het gebed, maar 's morgens doen ze dat heel stil. Dat is eigenlijk alleen symbolisch. In samenwerking met de stad denken de moslims wel na over een sms-oproep.'"

En als we het dan toch per se willen hebben over de opdringerige houding van 'de islam':

"Toch zijn ze bij de Unie van Moskeeën geen vragende partij. ‘De oproep maakt deel uit van het gebed, maar gebeurt in Vlaanderen meestal binnenskamers. Het is zeker niet aan de orde om het hoog op de minaret te laten schallen. Dat zou de mensen wakker roepen en is dus zeker geen prioriteit. Ik denk dat het nieuws over Beringen zo veel opschudding veroorzaakt door het Zwitserse minarettenverbod. Want de moslims zijn zich zelf bewust van de overlast die het zou kunnen veroorzaken.'"
Oud 15 december 2009, 16:59   #58
Blackwidow
Schepen

Standaard

Westerse waarden en normen die verdwijnen onder druk van moslims is bvb de hoofddoekenkwestie. Vroeger was hier geen discussie over. Hoofddeksel af uit respect.

Wat betreft het conflict in Beringen. Is er NOG niet inderdaad. Kijk maar even wat hoofddoekendebat opgebracht heeft. Was ook eerst een vraag tot... maar dan komt de NEE en dan is het spel op de wagen. Net zoals minaretten in Zwitserland. Democratisch wordt er gestemd. Het is niet naar de zin van .. en zelfs landen (Iran & Turkije) beginnen Zwitserland te bedreigen (wederom conflict). Nog een voorbeeld is de cartoonkwestie.

Het volgende lijkt altijd te gebeuren. Wanneer wij (autochtonen) een nee krijgen, leggen we er ons bij neer. Bij allochtonen komen er dan plots grote manifestaties en dreigementen bij een neen.. Een cultuurverschil, JA. Moeten wij dat maar ondergaan? NEE

In het geval van Beringen denk ik nu ook niet dat er bij een NEE grote problemen zullen ontstaan, het is denk ik (nog maar) een kleine groep die dit nu vraagt...
Oud 15 december 2009, 17:15   #59
Steve_M

Standaard

Citaat:
Westerse waarden en normen die verdwijnen onder druk van moslims is bvb de hoofddoekenkwestie. Vroeger was hier geen discussie over. Hoofddeksel af uit respect.
Dus het feit dat blanke jongeren tegenwoordig hun pet niet afzetten als ze ergens binnenkomen is de schuld van de moslims? Volgens mij komt dat gewoon doordat die jongeren niet meer zo opgevoed worden (kleding- en etikettevoorschriften durven nogal eens veranderen). Ik heb hier een boekje liggen met etikettevoorschriften uit de jaren '50. Denk jij dat je die nog allemaal toepast?

Citaat:
Wat betreft het conflict in Beringen. Is er NOG niet inderdaad. Kijk maar even wat hoofddoekendebat opgebracht heeft. Was ook eerst een vraag tot... maar dan komt de NEE en dan is het spel op de wagen.
Welk spel? Welke wagen? Oh, je bedoelt dat protestje van twee keer niets de eerste week van het schooljaar. Ik heb dat toen veroordeeld, net zoals heel wat moslims. Daarna werd het stil. Ik heb er al maanden niets meer over gehoord. Dat sommigen eigen scholen willen strookt helemaal met onze Westerse normen en waarden: godsdienstvrijheid enzo. De joden hebben er, de katholieken hebben er, waarom zouden zij er geen mogen hebben?

Citaat:
Net zoals minaretten in Zwitserland. Democratisch wordt er gestemd. Het is niet naar de zin van .. en zelfs landen (Iran & Turkije) beginnen Zwitserland te bedreigen (wederom conflict).
In Zwitserland zelf heb ik nochtans geen grote manifestaties gezien. Een hondertal blanke linkse jongeren die een vreedzaam protest hielden en dat was het. Overigens was het de Zwitserse minister van buitenlandse zaken die stelde dat het verbod een dreiging vormde voor de veiligheid:

"Swiss Foreign Minister Micheline Calmy-Rey said the ban posed a threat to Switzerland's security. "Every attack on the co-existence of different cultures also endangers our security," she said at a meeting of OSCE foreign ministers in Athens. She said there was a danger that the "provocation will lead to other provocations" and would foment extremism."

Andere landen riepen inderdaad op tot actie. Juridische actie, wat opnieuw strookt met "onze" normen en waarden.

Citaat:
Nog een voorbeeld is de cartoonkwestie.
Hier heb je een punt: de vele moslims moeten leren hun geloof te relativeren of op zijn minst een dikkere huid kweken tegen beledigingen. Anderzijds is het nog maar van de jaren '60 geleden dat Hugo Claus de bak invloog omdat hij spotte met het katholicisme.

Citaat:
Het volgende lijkt altijd te gebeuren. Wanneer wij (autochtonen) een nee krijgen, leggen we er ons bij neer.
Is dat zo? Volgens mij hangt dat ervan af waarop je die nee krijgt. Zo stemt een meerderheid van de Belgen niet voor een onafhankelijk Vlaanderen. Houdt dit flaminganten tegen allerlei acties te voeren? Nee toch? En dat is hun goed recht.

Citaat:
Bij allochtonen komen er dan plots grote manifestaties en dreigementen bij een neen.. Een cultuurverschil, JA. Moeten wij dat maar ondergaan? NEE
Zie vorig antwoord.

Citaat:
In het geval van Beringen denk ik nu ook niet dat er bij een NEE grote problemen zullen ontstaan, het is denk ik (nog maar) een kleine groep die dit nu vraagt...
Je spreekt jezelf constant tegen. Een zin geleden zeg je dat allochtonen geen nee kunnen aanvaarden en dat ze dan dreigen en manifesteren. Maar je dekt je wel al in voor het geval de Beringse allochtonen dat dan niet zouden doen.
Oud 15 december 2009, 17:44   #60
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Is dat zo? Volgens mij hangt dat ervan af waarop je die nee krijgt. Zo stemt een meerderheid van de Belgen niet voor een onafhankelijk Vlaanderen. Houdt dit flaminganten tegen allerlei acties te voeren? Nee toch? En dat is hun goed recht.
heb jij daar al voor mogen stemmen ??
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be