Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2009, 20:53   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Ik wens jou hetzelfde lot toe als het lot dat jij homo's toe wenst.
Wat is dan het verschil tussen u twee?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 09:22   #42
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is dan het verschil tussen u twee?
Dat ik wel begaan ben met mijn medemens. Hij wenst holebi's de dood in uit pure homohaat. Als ik hem hetzelfde lot toe wenst dat hij mij toe wenst, dan is dat enkel een reactie op zijn actie. Respect moet wel van beide kanten komen, ik zal hem respecteren als hij mij respecteert.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 09:52   #43
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan nog eens klappen als de doodstraf voor "abnormale mambo's" wordt ingevoerd.

Mensen vermoorden gewoon omdat ze verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht is gewoon schandalig.

Ik wens jou hetzelfde lot toe als het lot dat jij homo's toe wenst.
Laat je toch niet op je paard zetten.
Oud 24 december 2009, 09:54   #44
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
..geeuw
Jouw onverschilligheid en disrespect voor het leven van anderen hoort niet thuis in een beschaafde samenleving en ik kan enkel maar hopen dat het louter theoretisch is.

Als je ooit een homoseksueel kind zou hebben dan wens ik dat bij deze heel veel sterkte toe met zo'n slechts "ouder" (een "ouder" dat zijn kind haat of zelfs dood wenst omdat het homoseksueel is de titel "ouder" niet waard).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 24 december 2009, 09:57   #45
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Laat je toch niet op je paard zetten.
Allé, omdat jij het bent.

Vrede op aarde aan alle mensen van goede wil
Oud 24 december 2009, 10:03   #46
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé, omdat jij het bent.

Vrede op aarde aan alle mensen van goede wil
Oud 24 december 2009, 10:06   #47
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Help mijn gaten-geheugen:
seks tussen instemmende volwassenen van 't zelfste geslacht, tot welk jaar was dat strafbaar in Vlaanderen ?
Het preciese jaartal weet ik niet meer maar de laatste vermelding verdween in 1985 (het artikel 372bis, waarbij de leeftijdsgrens voor homoseksueel contact lag op 18 jaar.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 10:19   #48
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Het preciese jaartal weet ik niet meer maar de laatste vermelding verdween in 1985 (het artikel 372bis, waarbij de leeftijdsgrens voor homoseksueel contact lag op 18 jaar.
Is niet echt hetzelfde als het strafbaar zijn van homoseksueel gedrag tussen meerderjarigen. Voor 1985 moest men meerderjarig zijn om homoseksueel gedrag te mogen stellen, terwijl heteroseksueel gedrag al vanaf 16 mocht (op een minderjarige leeftijd.

Homoseksueel gedrag tussen volwassenen is kort na de Franse revolutie uit het strafrecht gehaald, die wet kwam in 1792 ook in wat later België zou worden in voege.
Oud 24 december 2009, 10:58   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw onverschilligheid en disrespect voor het leven van anderen hoort niet thuis in een beschaafde samenleving en ik kan enkel maar hopen dat het louter theoretisch is.

Als je ooit een homoseksueel kind zou hebben dan wens ik dat bij deze heel veel sterkte toe met zo'n slechts "ouder" (een "ouder" dat zijn kind haat of zelfs dood wenst omdat het homoseksueel is de titel "ouder" niet waard).
Ik denk niet dat een samenleving met overtuigend veel homoseksualiteit een "beschaafde" samenleving is.
Eerder iets van sodom en gomorra en was het niet de keizer himself die het in brand stak met iedereen er in?
Oud 24 december 2009, 11:59   #50
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat een samenleving met overtuigend veel homoseksualiteit een "beschaafde" samenleving is.
Eerder iets van sodom en gomorra en was het niet de keizer himself die het in brand stak met iedereen er in?
Volgens mij ben jij dingen door elkaar aan het halen.

Het was Jahwe die Sodom en Gomorra vernietigde met een regen van zwavel en vuur, omwille van de inwoners hun verdorvenheid. Sodomie was slechts 1 van de vele zonden waarvoor zij gestraft werden.

Het was Keizer Nero die Rome in brand stak, zo gingen de geruchten alleszins. Bewijzen zijn daar nooit voor gevonden dacht ik. Uiteindelijk kregen de christenen de schuld.

Iemand die beweert beschaafd te zijn zou zo'n dingen toch moeten weten?
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 12:20   #51
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De samenlevingen die relatief tolerant tegenover homoseksualiteit stonden worden nu wel onder de meest beschaafde en geavanceerde van hun tijd gerekend (Oude Egypte, het antieke Griekenland, het Romeinse Rijk...).
Neen, dan is iedereen die een beetje anders zijn dan jezelf (maar daarmee niemand schade toe brengt) willen vermoorden inderdaad veel beschaafder

Sodom en Gomorra zijn fantasieverhaaltjes om stoute kindjes bang te maken en daar kwam geen keizer bij te kijken. Ik weet niet over welke keizer dat je het hebt, maar als je het het over kiezer Nero, dan zit je er zo'n slordige 2000 jaar naast (Sodom en Gomorra zouden volgens de sprookjes vernietigd ten tijde van Abraham, die - als die al bestaan heeft - zo rond 2000 jaar voor het begin van onze jaartelling zou moeten geleefd hebben, als men zich baseert op de bijbel). De grote brand in Rome was in het jaar 64. Op het moment dat de brand uit brak was keizer Nero in Antium, zo'n dagreis van Rome.

tot zover je kennis van "beschaafheid" en beschavingen...

Laatst gewijzigd door Fozzie : 24 december 2009 om 12:21.
Oud 25 december 2009, 11:56   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Volgens mij ben jij dingen door elkaar aan het halen.

Het was Jahwe die Sodom en Gomorra vernietigde met een regen van zwavel en vuur, omwille van de inwoners hun verdorvenheid. Sodomie was slechts 1 van de vele zonden waarvoor zij gestraft werden.

Het was Keizer Nero die Rome in brand stak, zo gingen de geruchten alleszins. Bewijzen zijn daar nooit voor gevonden dacht ik. Uiteindelijk kregen de christenen de schuld.

Iemand die beweert beschaafd te zijn zou zo'n dingen toch moeten weten?
Het zou kunnen ik volg dat zo niet éh.
't is toch geen quiz hoop ik?

Trouwens die oude romeinen maakten er ook maar een grote orgie van en die arme nero had er wellicht ook eens genoeg van.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 december 2009 om 12:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 12:00   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Net op radio 1:
Oeganda wil zijn anti-homowetten verstrengen, waarbij homo's de doodstraf kunnen krijgen.
Familieleden die homo's niet aangeven kunnen drie jaar gevangenis krijgen.
Dit zijn zeer zware schendingen van de mensenrechten. Een soort zwart Iran, dus. Moet er niet dringend een betoging georganiseerd worden aan de Oegandese ambassade?

Moeten alle mensen die iets inzitten met mensenrechten niet dringend in actie komen?

Stefan Van Ackere, minister van Buitenlandse zaken wordt geïnterviewd. Hij vindt dat we moeten afwachten, en kijken of die wetgeving werkelijk tot veroordelingen en discriminaties zal leiden. Hallooooooo????

Wachten tot er doden vallen? Wat een idioot is dat?
Een flinke idioot.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 12:07   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De samenlevingen die relatief tolerant tegenover homoseksualiteit stonden worden nu wel onder de meest beschaafde en geavanceerde van hun tijd gerekend (Oude Egypte, het antieke Griekenland, het Romeinse Rijk...).
Neen, dan is iedereen die een beetje anders zijn dan jezelf (maar daarmee niemand schade toe brengt) willen vermoorden inderdaad veel beschaafder

Sodom en Gomorra zijn fantasieverhaaltjes om stoute kindjes bang te maken en daar kwam geen keizer bij te kijken. Ik weet niet over welke keizer dat je het hebt, maar als je het het over kiezer Nero, dan zit je er zo'n slordige 2000 jaar naast (Sodom en Gomorra zouden volgens de sprookjes vernietigd ten tijde van Abraham, die - als die al bestaan heeft - zo rond 2000 jaar voor het begin van onze jaartelling zou moeten geleefd hebben, als men zich baseert op de bijbel). De grote brand in Rome was in het jaar 64. Op het moment dat de brand uit brak was keizer Nero in Antium, zo'n dagreis van Rome.

tot zover je kennis van "beschaafheid" en beschavingen...
Och jonge, of meiske?
Details details.

Mocht je het verhaaltje van die doodstraf over homo"s eens goed doorlezen dan zou je al lang doorgehad hebben dat het gaat over homo's met hiv die andere mensen aansteken.
Me dunkt dat minstens zoiets best in de strafwet kan nietwaar?

Een beetje minder reclame voor "anders geaardheid" zou best wel mogen, mensen als u zijn bezig de samenleving te ontwrichten.
Als je een ziekte of afwijking hebt berust er dan in en draag het met waardigheid en zwijg er over.
Oud 25 december 2009, 12:30   #55
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zou kunnen ik volg dat zo niet éh.
't is toch geen quiz hoop ik?
Het is geen quiz, het is een test.

Gewogen en te licht bevonden.

Citaat:
Trouwens die oude romeinen maakten er ook maar een grote orgie van en die arme nero had er wellicht ook eens genoeg van.
Het is beter om te zwijgen over dingen waar je geen bal van afweet.
Oud 25 december 2009, 12:32   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen quiz, het is een test.

Gewogen en te licht bevonden.

Het is beter om te zwijgen over dingen waar je geen bal van afweet.

jaja..van ballen weet je allicht alles zeker?
Oud 25 december 2009, 12:45   #57
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
jaja..van ballen weet je allicht alles zeker?
Ach, voel je je beledigd?

Als jij door mij te beschuldigen van homoseksueel te zijn kan vergeten dat je intellectueel inferieur bent, moet je dat vooral doen.

Het laatste wat ik zou willen is dat jij op eerste kerstdag ongelukkig bent over jezelf.
Oud 25 december 2009, 12:53   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, voel je je beledigd?

Als jij door mij te beschuldigen van homoseksueel te zijn kan vergeten dat je intellectueel inferieur bent, moet je dat vooral doen.

Het laatste wat ik zou willen is dat jij op eerste kerstdag ongelukkig bent over jezelf.
Ach ach ach...put u niet uit.

Ge gaat u eigen alleen maar zeer doen!
Oud 25 december 2009, 13:16   #59
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach ach ach...put u niet uit.

Ge gaat u eigen alleen maar zeer doen!
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar korte berichtjes typen terwijl je voor de PC zit is voor mij niet erg uitputtend.

Toch bedankt voor je bezorgdheid over mijn gezondheid.

Laatst gewijzigd door IronChef : 25 december 2009 om 13:17.
Oud 25 december 2009, 13:46   #60
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och jonge, of meiske?
Details details.

Mocht je het verhaaltje van die doodstraf over homo"s eens goed doorlezen dan zou je al lang doorgehad hebben dat het gaat over homo's met hiv die andere mensen aansteken.
Me dunkt dat minstens zoiets best in de strafwet kan nietwaar?

Een beetje minder reclame voor "anders geaardheid" zou best wel mogen, mensen als u zijn bezig de samenleving te ontwrichten.
Als je een ziekte of afwijking hebt berust er dan in en draag het met waardigheid en zwijg er over.
- slechts een deel van de nieuwe wetgeving behelst de doodstraf voor zij die anderen doelbewust aansteken met HIV. Deze materie lijkt me echter te complex om er zomaar de doodstraf voor te eisen. Ten eerste bestaat er (ook bij seropositieven) zoiets als een relatie, en kan m.i. zo'n hiv-besmetting niet zonder meer gelijk gesteld worden aan moord. Ten tweede is het woordje 'bewust' vaak nogal moeilijk te bewijzen, en laat het dus ruimte voor misbruiken. Ten derde, indien Oeganda de hiv-besmettingen drastisch wil doen minderen kan het dat doen door een politiek tegen prostitutie en seksueel misbruik in conflicten te voeren. Afgaande op de berichten die ik heb, werden er geen bijkomende maatregelen aangekondigd tegen seksueel misbruik of prostitutie.
- Een ander deel van de op handen zijnde wetgeving behelst de discriminatie van homoseksuelen op andere vlakken die de facto neerkomen op het bannen van homoseksualiteit uit de publieke ruimte. Waarom deze wetgeving nodig zou zijn, heb ik hier ook nog niet gelezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be