Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2004, 15:58   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Raf, natuurlijk mag die moslima zeggen wat ze denkt, maar ze wil meer: ze wil dat Hirsi Ali NIET mag zeggen wat ze denkt.
Zoals blijkt uit haar brief:
"Ik denk namelijk dat een redactie het recht heeft om een kwetsend gedeelte van een artikel weg te laten."
Ik stel hier dus opnieuw vast dat Raf niet Hirsi Ali verdedigt, maar wel de islam die uiterst negatief staat tegenover Raf en soortgenoten.
Wie kan dat begrijpen?
De redactie van dat tijdschrift is er echter niet op ingegaan, ook dat is vrije meningsuiting. Ik verdedig hier niemand, behalve het recht om te zeggen hoe je over iets denkt. Als deze vrouw de macht had om dat artikel te verbieden of te laten schrappen, en dat ook zou doen, dan zou ik me daar uit alle macht tegen verzetten!

Citaat:
De titel van dit onderwerp: "SCHITTEREND: Verjaardag van moslima helemaal bedorven!!" vind ik echt primitief.
Die moslima is mogelijk verkeerd, maar is het daarom SCHITTEREND als haar verjaardag helemaal bedorven is?
Men moet ook respect opbrengen voor de persoon met een mening die men verkeerd acht.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dit is zeker niet de manier om het vreemdelingenbeleid vooruit te helpen. Dit is er alleen maar op gericht om mogelijke problemen met allochtonen zoveel mogelijk op de spits te drijven. Hiertegen mogen de moderatoren - wat mij betreft - onmiddellijk optreden. Dit soort van uitlatingen zijn er m.i. alleen op gericht om racisme, haatgevoelens en geweld tussen allochtonen en autochtonen aan te wakkeren. Dit is waar het recht op vrije meningsuiting eindigt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 16:04   #42
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
[size=7] Driewerf hoera voor Ayaan Hirsi Ali!!! [/size]
Ik heb slecht nieuws voor jou...ZE IS NIET BLANK!!!
So??? Je hoeft Ayaan heus niet voor te stellen aan mij, ik ben vertrouwd met haar werk. Hoed af! Ze heeft alvast één ding voor op u, van feiten minimaliseren is er bij haar geen sprake, integendeel. Volgens haar is het mislukken van het integratiebeleid te wijten aan de onwil tot integreren van allochtonen en aan de islam in bijzonder. En zij kan het weten.
Oud 16 mei 2004, 16:47   #43
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Als deze vrouw de macht had om dat artikel te verbieden of te laten schrappen, en dat ook zou doen, dan zou ik me daar uit alle macht tegen verzetten!
En Raf schreef in de zelfde post ook
Citaat:
Dit is er alleen maar op gericht om mogelijke problemen met allochtonen zoveel mogelijk op de spits te drijven. Hiertegen mogen de moderatoren - wat mij betreft - onmiddellijk optreden. Dit soort van uitlatingen zijn er m.i. alleen op gericht om racisme, haatgevoelens en geweld tussen allochtonen en autochtonen aan te wakkeren. Dit is waar het recht op vrije meningsuiting eindigt.
Zet je je nu wel of niet uit alle macht in tegen censuur.

Beste Raf, weet je overigens over welke uitlatingen van Ayaan gaat. Volgens mij dat Mohammed gewoon een pedofiel is (hij neukte immers een meisje van 9) en "naar westerse maatstaven" een tiran (hij heeft immers 700 krijgsgevangenen vermoord en hun vrouwen en kinderen als slaven verkocht). Als je dat niet in een interview mag zeggen laat haar verjaardag dan maar verpest zijn. Anders leert ze nooit wat vrije meningsuiting is (ook al gaat dat over de "profeet".
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 16:53   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
Als deze vrouw de macht had om dat artikel te verbieden of te laten schrappen, en dat ook zou doen, dan zou ik me daar uit alle macht tegen verzetten!
En Raf schreef in de zelfde post ook
Citaat:
Dit is er alleen maar op gericht om mogelijke problemen met allochtonen zoveel mogelijk op de spits te drijven. Hiertegen mogen de moderatoren - wat mij betreft - onmiddellijk optreden. Dit soort van uitlatingen zijn er m.i. alleen op gericht om racisme, haatgevoelens en geweld tussen allochtonen en autochtonen aan te wakkeren. Dit is waar het recht op vrije meningsuiting eindigt.
Zet je je nu wel of niet uit alle macht in tegen censuur.

Beste Raf, weet je overigens over welke uitlatingen van Ayaan gaat. Volgens mij dat Mohammed gewoon een pedofiel is (hij neukte immers een meisje van 9) en "naar westerse maatstaven" een tiran (hij heeft immers 700 krijgsgevangenen vermoord en hun vrouwen en kinderen als slaven verkocht). Als je dat niet in een interview mag zeggen laat haar verjaardag dan maar verpest zijn. Anders leert ze nooit wat vrije meningsuiting is (ook al gaat dat over de "profeet".
Vrije meningsuiting is niet onbeperkt, mijn beste. Van zodra uw vrije meningsuiting ingaat tegen de openbare orde of de goede zeden, mag men u gerust het recht ontnemen om die mening te uiten. Het aanzetten tot rassenhaat en/of geweld valt m.i. niet te rijmen met de openbare orde en zelfs niet met de goede zeden...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 16 mei 2004, 17:12   #45
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het aanzetten tot rassenhaat en/of geweld valt m.i. niet te rijmen met de openbare orde en zelfs niet met de goede zeden...
Waar zet ik of Hirsi Ali aan tot rassenhaat of geweld ?
Oud 16 mei 2004, 17:16   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het aanzetten tot rassenhaat en/of geweld valt m.i. niet te rijmen met de openbare orde en zelfs niet met de goede zeden...
Waar zet ik of Hirsi Ali aan tot rassenhaat of geweld ?
Heb ik dan ergens beweerd dat jij of Hirsi Ali dat doen? Ik wou je alleen maar aantonen dat het recht op vrije meningsuiting niet oneindig is.

Citaat:
Oud 16 mei 2004, 17:35   #47
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Raf schreef
Citaat:
Het verafgoden (iemand een boodschapper van God noemen) van een pedofiel zoals Dutroux of Mohammed "de profeet" is m.i. in strijd met de openbare orden én de goede zeden.
Oud 16 mei 2004, 17:45   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf schreef
Citaat:
Het verafgoden (iemand een boodschapper van God noemen) van een pedofiel zoals Dutroux of Mohammed "de profeet" is m.i. in strijd met de openbare orden én de goede zeden.
Welnee, wat je nu vertelt, is gewoon onzin.

Citaat:
Oud 16 mei 2004, 18:01   #49
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Raf schreef
Heb je er dan geen probleem mee als ik Dutroux een profeet noem ?
Oud 16 mei 2004, 18:14   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als jij Dutroux als een profeet wil aanzien, is dat jouw volste recht. Als je vanuit die adoratie kinderen begint te ontvoeren en te verkrachten, hoop ik dat je snel achter de tralies belandt.

Hoedanook, als jij vindt dat Dutroux een profeet is, stel ik met ernstige vragen over jouw verstandelijke vermogens, maar ik zal je niet het recht ontnemen om je voorkeuren kenbaar te maken.

Citaat:
Oud 16 mei 2004, 18:30   #51
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als jij Dutroux als een profeet wil aanzien, is dat jouw volste recht. Als je vanuit die adoratie kinderen begint te ontvoeren en te verkrachten, hoop ik dat je snel achter de tralies belandt.

Hoedanook, als jij vindt dat Dutroux een profeet is, stel ik met ernstige vragen over jouw verstandelijke vermogens, maar ik zal je niet het recht ontnemen om je voorkeuren kenbaar te maken.
Ha ha. Ik vergelijk alleen maar een verafgoding van de pedofiel Dutroux met de huidige verafgoding van de pedofiel én moordenaar Mohammed.

Maar goed. Als iemand vind dat de pedofiel Mohammed een profeet is, stel je dan ook ernstige vragen over zijn of haar verstandelijke vermogens.

Citaat:
maar ik zal je niet het recht ontnemen om je voorkeuren kenbaar te maken.
We hadden het over de grenzen van vrije meningsuiting. Jij stelde dat het in gevaar brengen van de openbare orde en goede zeden de grens is. Maar laat maar. Het wordt te ingewikkeld.
Oud 16 mei 2004, 18:34   #52
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Verder ben je een meester in het verdraaien van iemands woorden. Ik vergeleek alleen de verafgoding van de pedofiel Mohammed met een verafgoding van de pedofiel Dutroux. Je moet volgens mij allang weten dat ik een grote afschuw heb van de "profeet" Mohammed. Dus dat ik met die vergelijking Dutroux adoreer is van jou gewoon een misselijke verdraaing.

Of het moet voor je 100,0 % vast staan dat die godsdienststichter Mohammed een goede gast was natuurlijk.
Oud 16 mei 2004, 18:39   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Verder ben je een meester in het verdraaien van iemands woorden. Ik vergeleek alleen de verafgoding van de pedofiel Mohammed met een verafgoding van de pedofiel Dutroux. Je moet volgens mij allang weten dat ik een grote afschuw heb van de "profeet" Mohammed. Dus dat ik met die vergelijking Dutroux adoreer is van jou gewoon een misselijke verdraaing.

Of het moet voor je 100,0 % vast staan dat die godsdienststichter Mohammed een goede gast was natuurlijk.
Jij bent met die gebrekkige vergelijking komen aandraven, vriendje, niet ik... Voor mij zijn beide heerschappen even pervers, maar dat heeft dus niets te maken met het recht op vrije meningsuiting. Als jij Dutroux wil adoreren, dan is dat jouw volste recht, net zoals het voor andere mensen hun volste ercht is om de profeet Mohammed te adoreren. Zolang niemand zich vanuit die adoratie gerechtvaardigd voelt om kinderen te misbruiken, is er niets aan de hand. Van hoeveel huwelijken tussen volwassen moslims en 9-jarige meisjes heb jij trouwens weet in ons land?

Citaat:
Oud 16 mei 2004, 18:46   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Raf, natuurlijk mag die moslima zeggen wat ze denkt, maar ze wil meer: ze wil dat Hirsi Ali NIET mag zeggen wat ze denkt.
Zoals blijkt uit haar brief:
"Ik denk namelijk dat een redactie het recht heeft om een kwetsend gedeelte van een artikel weg te laten."
Ik stel hier dus opnieuw vast dat Raf niet Hirsi Ali verdedigt, maar wel de islam die uiterst negatief staat tegenover Raf en soortgenoten.
Wie kan dat begrijpen?
De redactie van dat tijdschrift is er echter niet op ingegaan, ook dat is vrije meningsuiting. Ik verdedig hier niemand, behalve het recht om te zeggen hoe je over iets denkt. Als deze vrouw de macht had om dat artikel te verbieden of te laten schrappen, en dat ook zou doen, dan zou ik me daar uit alle macht tegen verzetten!
Raf, je verdedigt niemand, maar je keurt die moslima niet af die Hirsi Ali wil censureren. En daar ben je fout.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 18:49   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Raf, je verdedigt niemand, maar je keurt die moslima niet af die Hirsi Ali wil censureren. En daar ben je fout.
Inderdaad, omdat het haar goede recht is om van mening te zijn dat iemand anders moet gecensureerd worden. Zolang het bij een MENING blijft en ze niet de kans heeft om die mening in DADEN om te zetten, is er toch niets aan de hand? Ik begrijp niet waarom jullie daar zo veel kouwe drukte om willen maken... Er IS toch uiteindelijk niets gecensureerd geweest?

Citaat:
Oud 16 mei 2004, 18:51   #56
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dit ter beoordeling van de moderators.
Blauwe knop ingedrukt en toegevoegd
Citaat:
Tegen Raf. Hier beweert hij, voor de tweede of derde keer, dat ik Dutroux wil adoreren. Dit na mijn simpele vergelijking tussen de pedofielen Dutroux en de "profeet" Mohammed. Hij weet heus wel dat ik niet van de "profeet" Mohammed gediend ben dus weet hij, als ik beiden vergelijk, dat ik ook niet de pedofiel Dutroux geadoreerd ben
Oud 16 mei 2004, 19:01   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jij bent met die gebrekkige vergelijking komen aandraven, vriendje, niet ik...
Hoe zo een gebrekkige vergelijking? Zowel Dutroux als Mohammed zijn toch pedofiel.
Dutroux wel, maar van Mohammed weet ik dat helemaal niet zo zeker. Heb je bewijzen voor wat je daar zegt?

Citaat:
Citaat:
Voor mij zijn beide heerschappen even pervers, maar dat heeft dus niets te maken met het recht op vrije meningsuiting. Als jij Dutroux wil adoreren, dan is dat jouw volste recht, net zoals het voor andere mensen hun volste ercht is om de profeet Mohammed te adoreren
. Ha, wie noemt een pervers persoon nu een profeet.
JIJ zegt dat hij een pervers persoon is, ik niet...

Citaat:
Citaat:
Van hoeveel huwelijken tussen volwassen moslims en 9-jarige meisjes heb jij trouwens weet in ons land?
Dat zal in Belgie of Nederland niet het geval zijn. Dat er in Iran, Pakistan en Egypte 9 jarige meisjes worden verkracht is het gevolg van de verafgoding van de pedofiel Mohammed, in o.a. Belgie en Nederland.
Nu ga je het toch wel èrg ver zoeken hoor... Hoeveel 9-jarige meisjes worden er in Iran, Pakistan of Egypte verkracht? Heb je daar betrouwbare statistieken over of betrouwbare bronnen die je verhaaltje bevestigen (met betrouwbaar bedoel ik uiteraard niet de website van het Racistisch Blok)?

Citaat:
Citaat:
Als jij Dutroux wil adoreren
Zucht... . Modereren houdt volgens mij niet alleen in het verwijderen van offtopic posts, dubbele topics en posts met het op de man spelen. Maar het is voor jou allang duidelijk dat ik Dutroux niet adoreer (je weet immers dat ik niet van pedofielen zoals de "profeet" Mohammed hou) en toch blijf je daarmee door zaniken. Dit ter beoordeling van de moderators.
Zoals ik al zei: jij bent met die kromme vergelijking komen aandraven; ik nam ze gewoon over...

Citaat:
Oud 16 mei 2004, 19:01   #58
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, omdat het haar goede recht is om van mening te zijn dat iemand anders moet gecensureerd worden. Zolang het bij een MENING blijft en ze niet de kans heeft om die mening in DADEN om te zetten, is er toch niets aan de hand?
Moslima: "Hirsi Ali moet gecensureerd worden".
Intermediair: "Ja dat doen we voortaan want ze beledigt de profeet".
Moslima: "Nee het was alleen maar mijn mening hoor dat ze gecensureerd moet worden, dus censureer ze alsjeblieft niet".

Je blijft lachen
Oud 16 mei 2004, 19:02   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dit ter beoordeling van de moderators.
Blauwe knop ingedrukt en toegevoegd
Citaat:
Tegen Raf. Hier beweert hij, voor de tweede of derde keer, dat ik Dutroux wil adoreren. Dit na mijn simpele vergelijking tussen de pedofielen Dutroux en de "profeet" Mohammed. Hij weet heus wel dat ik niet van de "profeet" Mohammed gediend ben dus weet hij, als ik beiden vergelijk, dat ik ook niet de pedofiel Dutroux geadoreerd ben
Wat ben je een zielig ventje... Maar goed, iedereen kan nu tenminste zien dat je niet wil discussiëren, maar alleen provoceren.

Citaat:
Oud 16 mei 2004, 19:38   #60
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet waarom jullie daar zo veel kouwe drukte om willen maken... Er IS toch uiteindelijk niets gecensureerd geweest?
Nee jij bent echt niet tegen censuur? Laat me niet lachen. Als ik de pedofiel Mohammed vergelijk met de pedofiel Dutroux ga je hier onbeschaamd beweren dat ik Dutroux adoreer.

Verder mag je van mij best inzien dat de dag nog eens zal komen dat het in dit land verboden wordt om "de profeet te beledigen". Dat is bijvoorbeeld een zwaar vergrijp in de sharia, welke de AEL bepleit (interview in Trouw, krant in NL).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be