![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat denk ik niet. Het is niet correct om de Europese denk- en handelwijze zomaar te projecteren op negers. Je blijft o.m zitten met de weigering ginder om gebruik te maken van condooms, bepaalde culturele verschillen enz.. Het beste voor Afrika zou een grootschalige castratie-en sterilisatie campagne zijn.
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De bedoeling van een forum is tot een discusie te komen en daaruit elk voor zich zijn conclusies te trekken en hopelijk een beetje wijzer te worden. Je haalt zelf aan dat" ....reageren we niet allemaal op een voorgaande post?" daar ligt nu het dispuut tussen jou en mezelf denk ik. Ik reageer op een post van Henri1, een post die totaal naast de kwestie is in dit topic.( Henri1 moet er altijd Leterme bij halen) Jij reageert om mijn post maar definieert niet echt waarom, je had kunnen het apect "malaria" in vetjes plaatsen, dan had ik kunnen weten dat je opmerking enkel op mijn opmerking van malaria sloeg en niet de gehele post? Hopelijk is daarmee ons misverstand uit de weg geholpen ? De grond van de zaak nu. We verschillen waarschijnlijk van mening hoe "belastingsgeld " moet besteed worden, en dat mag. Er zijn ook veel zaken waarvoor ik niet graag belastingen betaal, troepen in Afghanistan, een dotatie voor koning en zijn familie, het pensioen van generaals... we hebben elk ons lijstje. Dat we als "rijke" mensen eens een steentje bijdragen aan anderen, ook vanuit de overheid met belastingsgeld, is een nobel streven (Ik weet ook dat we niet de hele wereld kunnen redden) Wat mij betreft moet de schenking van Leterme natuurlijk opgenomen in het budget voor Ontwikkelingsamenwerking (de 0,7 % ) ![]() Dat politiekers veel te gemakkelijk met hun kop op de TV komen om dan kwistig met "ons belastingsgeld" te zwaaien is me een gekend gegeven, daarom kijk ik ook niet veel TV ![]() Mijn vierde opmerking was niet kwaad bedoeldt, maar anderen organisaties hadden al laten weten een beetje jaloers te zijn op de mediabelangstelling betreffende music for Live, vandaar. Dit topic gaat over het feit dat mensen die boeken verkocht hebben toch BTW moeten betalen op die verkoop alhoewel het geld aan een "goed" doel geschonken wordt. Dus vind ik het eigenlijk wel een stukje " arrogant" op hier een Leterme bij te halen ,of een discussie op te zetten betreffende waar het belastingsgeld naar toe moet vloeien. Zoals vemeld in het begin van mijn post. Het staat u vrij om dar een draad over op te startten, en het staat iedereen vrij een draad op te starten om te kappen om een premier.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 28 december 2009 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Zie bijwerking post, problemen gehad om volledige tekst te posten.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij deze welkom op het forum , zoals ik al in mijn eerdere post had gesteld, dus zo arrogant ben ik niet hé ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
blazen-toren... ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat welgeteld over één actie waar 10.000€ BTW op moet betaald worden, m.n. de verkoop van een boek waarvan de opbrengst naar music for life gaat. Daar heeft de gift van de federale of regionale overheid niks mee te maken.
Dacht jij soms dat als een bakker de opbrengst van 10 verkochte taarten aan het goede doel schenkt, hij hierop geen BTW moet betalen, of de de drukker die de stikkers voor de 11.11.11 actie drukt hierop geen BTW moet aanrekenen? Laatst gewijzigd door speurneus : 28 december 2009 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Iedere Belg is gelijk voor de wet, en het betalen van BTW op de verkoop/aankoop van goederen schijnt in een wet geregeld te zijn.
'Nuff said.
![]() |
#51 |
|
![]() [quote]Ik denk dat de frekwentie waarmee deze grondwettelijke EVRM-stelling wordt verkracht en de hardnekkigheid waarmee deze misdaad daarna door de media wordt toegedekt er voor zorgt dat de gemiddelde Vlaming zo vervreemd is geraakt van dit beginsel.
![]() |
#52 |
|
![]() tja, als ik belastingen betaal op mijn inkomen, dan moet music for life dat ook doen.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
is elk jaar hetzelfde bedrag en staat zo gebudgeteerd ... als het niet naar M4L gaat gaat het naar een ander ontwikkelingsproject ...
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() toch vind ik het ook wel naar populisme neigen. Ook al het feit dat de federale EN de Vlaamse Regering geld geschonken hebben, doet me een beetje teveel denken dat ze allebei wilden scoren.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Da's zeker juist ... maar ik wou gewoon ff kaderen dat dit geen geld is dat nu plotsklaps moet worden vrij gemaakt in één of ander budget.
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() Typisch kenmerk van de BTW wetgeving is dat deze zich NIET met mensen bezighoudt, maar enkel met transacties. Schaaf 's een beetje je kennis bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Ik heb niet gegeven voor MFL. Wel ben ik een vaste sponsor van het Rode Kruis, ik heb alleen iets tegen overgemediatiseerde evenementen, net uit vrees dat andere doelen dan wat ondergesneeuwd kunnen raken.
Dat er BTW moet betaald worden, lijkt me ook niet meer dan normaal. Ik heb het opiniestuk in De Morgen gelezen, en vond het populisme pur sang. Het laatste wat ik wil is een ambtenaar van financiën die op eigen houtje beslist wie wel en wie niet moet betalen. Ik ben geen fiscalist, en ken dus niet de ins en outs van de Belgische belastingwetgeving. Maar mij lijkt het dat er geen uitzondering is voor 'goede doelen' op het betalen van BTW. Een dergelijke uitzondering is er bijvoorbeeld wel bij erfenissen. De ambtenaar van financiën moet dan ook niet op eigen houtje gaan beslissen dat het voor de ene wel geldt, en voor de andere niet, het is immers geregeld in een wet, hij moet gewoon daar naar kijken. BTW is voor een groot stuk Europees geregeld, dus ik veronderstel dat de EU hier ook zijn zegje over wil hebben. Die uitzondering is er m.a.w. nog niet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |