![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuring die je gemeente oplegt, is niet aan regels opgelegd door de Belgische staat onderworpen en moet dus niet voldoen aan andere regels dan het veilig zijn volgens de opvattingen van de keurder. En wat die afsluiting van de kraan betreft, normaal moet die afgesloten worden met een vaste dop. Citaat:
Slangen gebruikt door een frituur of restaurant zijn niet onderworpen aan deze regel en mogen zelfs meer dan 100 jaar oud zijn, zolang ze niet lekken, mogen deze gebruikt worden. Gasinstallatie voor privé gebruik zijn zelfs enkel onderworpen aan een keuring op lekken bij ingebruikname en dan enkel nog als het gaat over installaties met een tank van meer dan 2000liter of aardgas. Daarna is er geen enkele keuring meer nodig, ongeacht wat er ook aan veranderd word. Enkel de tank is onderhevig aan de periodieke keuringen. Waarom een biogasinstallatie daarna veiliger is dan andere gasinstallaties,is eenvoudig omdat een biogasinstallatie slechts naar een druk van 7bar gaat, terwijl de rest veel hoger gaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na het reduceerventiel is de druk 4 bar, tot aan de verdeling aan het gebouw. Daar wordt de druk gereduceerd naar 2 kg.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De krul vangt dus de schokken op die manier. Maar ik denk (ben het niet zeker echter), dat er voor een gasfornuis toch een stukje flexibel hoort tussen te zitten. Of dat flexibelke nu jaarlijks moet vervangen worden? Bij mijn vorige wagen met lpg is dat toch nooit gedaan en nooit iets over gezegd bij de keuring ook. t' is de eerste keer dat ik het hoor zelfs. Het zal wel aan te raden zijn denk ik, rubber vergaat nu eenmaal een beetje.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jantje, het kan verklaren waarom ik dus "weet" dan flexibele slangen verplicht vervangen moeten worden indien gebruikt voor brandbaar gas. Het was puur industrieel dat ik werkte daarmee.
Voor de rest, mijn Opel Omega had een LPG instalatie en de 2de keer ik ermee naar de keuring ging, was de slang een week over tijd, ergo, een rooie kaart, laat de auto maar staan. Gelukkig dat ik gewoon even kon bellen en een nieuwe slang werd ter plekke geleverd. Je had die mannen van de keuring moeten zien kijken. Een LPG installatie toen (weet niet nu) had 1 verplichte flexibele aansluiting. Tussen vuldop en tank.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 januari 2010 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ons doen we bv preventief onderhoud, we vervangen lagers, cilinders, geleidingen die niet stuk zijn. Nergens staat voorgeschreven dat we dat moeten doen. Maar uit ervaring weten we dat die bepaalde onderdelen ongeveer zo lang meegaan. Wij zorgen er gewoon voor dat ze voor die tijd vervangen worden zodat het crash onderhoud minimaal is. Het zou kunnen zijn dat uw bedrijf ook zo denkt of dat de fabrikant van de flexibels aangeeft om de slangen, die inensief gebruikt worden, tijdig vervangen moeten worden.
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik weet, wat het een wettelijke bepaling.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, er is een levensduur gekoppeld aan rubberen slagen. Deze is afhankelijk, van het gebruik van de slang. Dus plaats, druk, materiaal, product dat er door gaat, hoeveelheid en dergelijke zaken zijn bepalend voor deze levensduur. Voor huishoudelijk en horeca gebruik zijn deze zo bepaald dat men er vanuit gaat dat de toestellen waarnaar ze lopen, reeds aan vervanging toe zijn voor de slangen zouden mogen lekken. Maar het is gewoon een zeer goede aanrader om slangen steeds te vervangen na 5 jaar bij intensief gebruik, na 10 jaar bij huishoudelijk gebruik en binnen de 2 jaar op plaatsen waar er veel trillingen op de slangen voorkomt. Dat zijn namelijk de garanties tijdsduren dat producenten van slangen geven bij juist gebruik van juiste slang voor hun producten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mensen, zouden we beter eens niet onze mogelijkheden, middelen en kennis samenslaan om dat stel bloedzuigers in Brussel eens een goeie kloot af te draaien?
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een beetje mogelijkheden, kennis en middelen, zeg maar wat ik moet doen.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 januari 2010 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortbij, maar geen sigaar. Maakt niet uit, ik heb er wel veel geleerd, en de apparte opleiding bij D'Hollandia laadbruggen was zeer interessant.
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die jarenlang als lasser werkt bij een bedrijf of andere zaken doet als technicus. En waarvoor mensen meer moeten betalen aan taksen dan de goederen waar zijn, word duidelijk als een mislukte klusser beschouwd. Citaat:
Mambo = eigenaar en beheerder van een constructie-bedrijf. Jantje = technicus-werktuigkundige-lasser. Mislukte hobby klussers volgens slegie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk deel van de lassen? De A hoogte? De soort van electrode? De lasmethode zelf?
Maar, wees welkom tot het metaalsmelt clubje. Trouwens, ik kan ook thermoplasten lassen. Jantje, "lasser/metaalbewerker". ![]()
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 januari 2010 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu voor laswerk waar een slechts een maximum druk van 7bar op kan komen, is een gewone fotolas voldoende en moeten er niet echt berekeningen gemaakt worden voor de las.
Maar je mag wel de berekening van de minimum dikte van het staal voor dergelijke druk maken als je wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, zelfs heb ik ook wel wat meer aan diploma's en attesten in de schuif liggen. En heb ik ook nog wel enige andere ervaringen dan enkel die van een mislukte hobby klusser. Maar het gaat er over dat de meeste mensen enkel vertrouwen hebben in sommige werken als ze uit een fabriek komen en veel geld kosten. Daarnaast is biogas een product dat ze niet kennen en niet gewend zijn in opgeslagen vorm in hun omgeving te zien. En ze zijn er dus bang van, ook al zijn de andere gassen veel gevaarlijker door de manieren van opslagen en transporteren. Vaak zelfs gewoon omdat ze niet weten wat er onder hun voeten allemaal gebeurd. Hoeveel mensen zijn er die weten onder welke druk aardgas in de leidingen staat? Om je enig idee te geven, de meter/ontspanner brengt die naar minimum 2bar, anders werken de cv's bij de mensen thuis niet. De hoofd aanvoerleidingen staan onder een minimum druk van 80bar, anders haalt men op de afgelegen eindpunten geen 2bar aan de verbruikspunten. Butaan en propaan flessen worden naar een gewicht van 18kilogram gebracht bij het vullen en hebben een minimum druk van 1.5bar als ze leeg zijn. Maar opslag van biogas tegen maximum 7bar vertrouwen ze niet en gaat hele wijken opblazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En anders flikker je de laselectrodes (Ik haat beklede elektrode lassen) in de luchtinlaat. Probleem ook opgelost. ***************************** Jantje, ik ken het. De paar keer in mijn las-periode dat ik "externe klussen" aangenomen heb, had ik snel door dat je meer werk kreeg door de prijs hoog te leggen, dan realistisch. Mensen willen bedrogen worden als je het mij vraagt. Het maakt van mij dus een slechte zelfstandige, want ik zondig niet tegen Maddox regel 1.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 januari 2010 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |