Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen bodyscan ?
Voor 21 55,26%
Tegen 17 44,74%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2010, 10:56   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat geef je precies op door eventjes door een scanner te lopen?
Dezelfde vrijheid als die waarop een moslim zich beroept om een mannelijke arts te eisen voor zijn dochter op de spoeddienst van een Vlaams ziekenhuis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 12:03   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dezelfde vrijheid als die waarop een moslim zich beroept om een mannelijke arts te eisen voor zijn dochter op de spoeddienst van een Vlaams ziekenhuis.
Ik veronderstel dat je een verkeerde quote hebt gebruik want ik zie in de verste verte geen link met mijn post. Voor de zekerheid stel ik de vraag nog eens.

Wat geef je precies op als je eventjes door een scanner moet lopen? Welke vrijheid geef je op als je in plaats van een fouillering nu door een scanner moet stappen?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 12:24   #43
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik loop liever door een scanner dan dat ze met hun handen aan me zitten.

Minder storend en veel efficiënter.

En voor degenen die bezwaren zouden hebben dat men evt. intieme delen zou kunnen "zien".
Die mensen die de beelden bekijken zitten in een aparte ruimte en zien enkel het silhouet van je lichaam. Het is dus niet dat daar bv een vent zit die vanop afstand een mooi vrouwke ziet afkomen en denkt "die ga ik ééns grondig bekijken se".

De mensen die de beelden zien weten niet wie ze voor zich hebben.
Verder bekijken die dagelijks honderden van die beelden, denk echt niet dat die nog stilstaan bij iets anders dan juist hun werk uit te voeren en onregelmatigheden op te sporen.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 15:48   #44
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat geef je precies op door eventjes door een scanner te lopen?
Privacy, vrijheid. Kan je evengoed opteren voor de planeet vol met camera's en scanners te zetten op zoek naar wapens en bommen om u veilig te voelen. Dat is maar een klein stapje. Dan gaat ge u ook veiliger voelen, dus doen!
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 16:03   #45
Woetse
Partijlid

Standaard

Uiteraard tegen! Het is weer niet toevallig dat zo'n bodyscan toegelaten wordt in tijden dat er zogezegd een verhoogd terrorismerisico is. Men profiteert van de angst die ze bij de mensen aankweken. Zo'n misbruik om de privacyrechten aan te vallen is dan ook schandalig.
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 16:12   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Privacy, vrijheid. Kan je evengoed opteren voor de planeet vol met camera's en scanners te zetten op zoek naar wapens en bommen om u veilig te voelen. Dat is maar een klein stapje. Dan gaat ge u ook veiliger voelen, dus doen!

U hebt mijn vraag blijkbaar nog steeds niet goed begrepen. Welke "privacy" of "vrijheid" geef je op door in plaats van gefouilleerd te worden even door een scanner te lopen?

U scandeert holle slogans zoals privacy of vrijheid maar u geeft niet aan op welke manier uw privacy geschonden wordt of op welke manier u van uw vrijheid berooft wordt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 16:48   #47
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt mijn vraag blijkbaar nog steeds niet goed begrepen. Welke "privacy" of "vrijheid" geef je op door in plaats van gefouilleerd te worden even door een scanner te lopen?

U scandeert holle slogans zoals privacy of vrijheid maar u geeft niet aan op welke manier uw privacy geschonden wordt of op welke manier u van uw vrijheid berooft wordt.
Het is geen reden voor etnische en religieuse profiling. Ze zeggen zelf dat het voorkombaar was, ze over alles op de hoogte waren maar er niets aan deden, hij mocht nog steeds vliegen, en had een us visa. Zogehete foutjes in intelligentie... Los daar de problemen op en dring mij geen onnodige dingen op, die bovendien het ticket de hoogte injaagt, voor andermans incompetentie. En een ander word er rijk mee.

Extra betalen voor een vals gevoel van veiligheid beknot mij in vrijheid, met dat geld kan ik wat anders doen.

En waar eindigt het, in de naam van veiligheid? Zal dat niet misbruikt worden. Ik meen van wees maar zeker.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 17:42   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat je een verkeerde quote hebt gebruik want ik zie in de verste verte geen link met mijn post. Voor de zekerheid stel ik de vraag nog eens.

Wat geef je precies op als je eventjes door een scanner moet lopen? Welke vrijheid geef je op als je in plaats van een fouillering nu door een scanner moet stappen?

Er is wel degelijk een link met je vraag, maar je hebt mijn 'stout' antwoord niet door.

Dus duidelijker:
ik vind dat je met door de bodie-skan te lopen, je niks vrijheid opgeeft.

Net zoals ik vind dat een moslim geen vrijheid opgeeft, als hij niet meer te eisen heeft dat zijn dochter door een vrouwelijke spoedarts zou geholpen worden.

Nog konkreter: wie zit te bleiren dat hij door de bodie-skan vrijheid opgeeft, is even middeleeuws doktrinair als een godsdienstfriek die schrik heeft van de overtreding van een onzinnig voorschrift/verbod als seks voor het kerkelijk huwelijk, vlees eten op vrijdag, varkensvlees of ander niet halal eten, tot de vaststelling komen dat je homo zou zijn ....

zeg nou zelf: wat een vrijheidsbeperking dat ik niet eens met een auto mag rondrijden zonder dat daar een nummer op hangt waarmee de overheid mij overal toch zo gemakkelijk kan bespioneren ...

maar hola, met een klein brandbommeke dat wat schade, wat hitte en vuile rook veroorzaakt een heel vliegtuig naar beneden halen vanop 8000 meter hoogte ... dat is pas een vrije-(val)-gevoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 januari 2010 om 17:43.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be