![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen bodyscan ? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
21 | 55,26% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 44,74% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde vrijheid als die waarop een moslim zich beroept om een mannelijke arts te eisen voor zijn dochter op de spoeddienst van een Vlaams ziekenhuis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat geef je precies op als je eventjes door een scanner moet lopen? Welke vrijheid geef je op als je in plaats van een fouillering nu door een scanner moet stappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik loop liever door een scanner dan dat ze met hun handen aan me zitten.
Minder storend en veel efficiënter. En voor degenen die bezwaren zouden hebben dat men evt. intieme delen zou kunnen "zien". Die mensen die de beelden bekijken zitten in een aparte ruimte en zien enkel het silhouet van je lichaam. Het is dus niet dat daar bv een vent zit die vanop afstand een mooi vrouwke ziet afkomen en denkt "die ga ik ééns grondig bekijken se". De mensen die de beelden zien weten niet wie ze voor zich hebben. Verder bekijken die dagelijks honderden van die beelden, denk echt niet dat die nog stilstaan bij iets anders dan juist hun werk uit te voeren en onregelmatigheden op te sporen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Privacy, vrijheid. Kan je evengoed opteren voor de planeet vol met camera's en scanners te zetten op zoek naar wapens en bommen om u veilig te voelen. Dat is maar een klein stapje. Dan gaat ge u ook veiliger voelen, dus doen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Partijlid
|
![]() Uiteraard tegen! Het is weer niet toevallig dat zo'n bodyscan toegelaten wordt in tijden dat er zogezegd een verhoogd terrorismerisico is. Men profiteert van de angst die ze bij de mensen aankweken. Zo'n misbruik om de privacyrechten aan te vallen is dan ook schandalig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt mijn vraag blijkbaar nog steeds niet goed begrepen. Welke "privacy" of "vrijheid" geef je op door in plaats van gefouilleerd te worden even door een scanner te lopen? U scandeert holle slogans zoals privacy of vrijheid maar u geeft niet aan op welke manier uw privacy geschonden wordt of op welke manier u van uw vrijheid berooft wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Extra betalen voor een vals gevoel van veiligheid beknot mij in vrijheid, met dat geld kan ik wat anders doen. En waar eindigt het, in de naam van veiligheid? Zal dat niet misbruikt worden. Ik meen van wees maar zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel degelijk een link met je vraag, maar je hebt mijn 'stout' antwoord niet door. Dus duidelijker: ik vind dat je met door de bodie-skan te lopen, je niks vrijheid opgeeft. Net zoals ik vind dat een moslim geen vrijheid opgeeft, als hij niet meer te eisen heeft dat zijn dochter door een vrouwelijke spoedarts zou geholpen worden. Nog konkreter: wie zit te bleiren dat hij door de bodie-skan vrijheid opgeeft, is even middeleeuws doktrinair als een godsdienstfriek die schrik heeft van de overtreding van een onzinnig voorschrift/verbod als seks voor het kerkelijk huwelijk, vlees eten op vrijdag, varkensvlees of ander niet halal eten, tot de vaststelling komen dat je homo zou zijn .... zeg nou zelf: wat een vrijheidsbeperking dat ik niet eens met een auto mag rondrijden zonder dat daar een nummer op hangt waarmee de overheid mij overal toch zo gemakkelijk kan bespioneren ... maar hola, met een klein brandbommeke dat wat schade, wat hitte en vuile rook veroorzaakt een heel vliegtuig naar beneden halen vanop 8000 meter hoogte ... dat is pas een vrije-(val)-gevoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 januari 2010 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |