Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2010, 13:14   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Volledig mee akkoord. 70% op Nederlands, daarentegen. Da's een afrossing waard.

Met nen afgezaagden tafelpoot !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 14:23   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
wie kinderen niet met woorden de baas kan, kan beter niet aan kinderen beginnen.
Maar, hoe weet je dat op voorhand?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 14:29   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn nu ook wel kinderen die goed weten dat het bij woorden blijft, he, en zich dan ook alles permitteren. Dat dacht de kleine van de buren ook, tot ik hem een lap achter zijn oren verkocht. Hij was zijn "kameraadje" (vriendje van mijn zoon) aan 't aframmelen, en dacht dat toen ik "stop onmiddellijk of ik maak mij echt kwaad" zegde, het ook bij woorden zou blijven. Dat had 'em nog nie meegemaakt, zie, een mep achter zijn oren. En de ouders mij nog bedanken ook (want anders hadden ze een proces aan hun been wegens het breken van de ribben van dienen andere kleine).

Ik sla heel uitzonderlijk, maar ik denk dat het nodig is dat een kleine weet dat als 'em te ver gaat, het niet bij woorden zal blijven. Dat op zich is meestal voldoende om het bij woorden te kunnen houden. En zo nu en dan testen die klein mannen eens of die grens er nog altijd is. Als ik mijne kleine 10 meppen verkocht heb in zijn gans leven zal het veel zijn, maar dat is genoeg om een grens te trekken.
Andermans kinderen slaan?

Dat zou niet goed komen als je het bij mijn kinderen had gedaan.

De situatie die je daar beschrijft had je gemakkelijk zonder geweld kunnen oplossen denk ik.
Oud 4 januari 2010, 15:04   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nu ook wel kinderen die goed weten dat het bij woorden blijft, he, en zich dan ook alles permitteren. Dat dacht de kleine van de buren ook, tot ik hem een lap achter zijn oren verkocht. Hij was zijn "kameraadje" (vriendje van mijn zoon) aan 't aframmelen, en dacht dat toen ik "stop onmiddellijk of ik maak mij echt kwaad" zegde, het ook bij woorden zou blijven. Dat had 'em nog nie meegemaakt, zie, een mep achter zijn oren. En de ouders mij nog bedanken ook (want anders hadden ze een proces aan hun been wegens het breken van de ribben van dienen andere kleine).

Ik sla heel uitzonderlijk, maar ik denk dat het nodig is dat een kleine weet dat als 'em te ver gaat, het niet bij woorden zal blijven. Dat op zich is meestal voldoende om het bij woorden te kunnen houden. En zo nu en dan testen die klein mannen eens of die grens er nog altijd is. Als ik mijne kleine 10 meppen verkocht heb in zijn gans leven zal het veel zijn, maar dat is genoeg om een grens te trekken.
belachelijk, als ge voor zoiets al geweld nodig hebt ...(ik wik mijn woorden) ik hoop welgemeend en van harte dat jij je leven lang kinderloos blijft en nooit met kinderen te maken krijgt.

als t mijne kleine was, kraakte ik je.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 15:15   #45
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Andermans kinderen slaan?
Dat zou niet goed komen als je het bij mijn kinderen had gedaan.
De situatie die je daar beschrijft had je gemakkelijk zonder geweld kunnen oplossen denk ik.
kleine A breekt kleine B zijn ribben.
ik ga kleine A echt niet laten doen want dan mankeer ik iets.

en moest kleine A mijne zoon zijn dan zou hij er nog een pak rammel bovenop krijgen

Laatst gewijzigd door 1207 : 4 januari 2010 om 15:16.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 16:28   #46
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

De pedagogische tik wordt uitgedeeld als strategie, niet uit frustratie of machteloosheid. Zolang dat onderscheid loepzuiver is zou iedereen zijn kinderen pedagogisch moeten tikken.
Oud 4 januari 2010, 16:51   #47
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Volledig mee akkoord. 70% op Nederlands, daarentegen. Da's een afrossing waard.
Met nen afgezaagden tafelpoot !
çe sontdes oignonskie groeien dans monhofke

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 4 januari 2010 om 16:52.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 16:55   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
kleine A breekt kleine B zijn ribben.
ik ga kleine A echt niet laten doen want dan mankeer ik iets.

en moest kleine A mijne zoon zijn dan zou hij er nog een pak rammel bovenop krijgen
Je moet eens teruggaan en nog eens lezen, er zijn geen ribben gebroken.

Als u twee kinderen ziet vechten dan begint u petsen uit te delen?
Oud 4 januari 2010, 18:48   #49
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
(...) Dat had 'em nog nie meegemaakt, zie, een mep achter zijn oren. En de ouders mij nog bedanken ook (want anders hadden ze een proces aan hun been wegens het breken van de ribben van dienen andere kleine)(...)
wat leest gij xenophon?
Oud 4 januari 2010, 19:00   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
wat leest gij xenophon?
Citaat:
want anders hadden ze een proces aan hun been wegens het breken van de ribben van dienen andere kleine
Dit wil volgens mij zeggen dat er geen ribben gebroken waren. Volgens mij is het beeldspraak a la:

had ik niet tussen gekomen dan...

Maar waar zit onze vriend patrickve voor uitsluitsel?
Oud 4 januari 2010, 19:30   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zonder die pedagogische tik was dat wss wel het geval geweest, zoals hij schrijft ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 20:04   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zonder die pedagogische tik was dat wss wel het geval geweest, zoals hij schrijft ..
Ja, dat denk ik ook. (dat hij dat schrijft)

1207 echter denkt dat er daadwerkelijk ribben gebroken waren en dat dan daarom de petsen op het kind gerechtvaardigd waren.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 januari 2010 om 20:08.
Oud 4 januari 2010, 20:05   #53
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moest het mijn kleine zijn, ik had jou aangegeven..

Ik zeg niet dat je hen niet mag straffen, maar gebruik dan geen geweld.
Oud 4 januari 2010, 20:39   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
De pedagogische tik wordt uitgedeeld als strategie, niet uit frustratie of machteloosheid. Zolang dat onderscheid loepzuiver is zou iedereen zijn kinderen pedagogisch moeten tikken.
Dat is heel juist.
Bovendien heel presies verwoord.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 20:54   #55
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ja idd, als mijn twee mechelaars beginnen te vechten stamp ik ze uiteen en met mijn kinderen doe ik juist hetzelfde + daarna nog is met mijne regel of mijnen broeksriem erop los.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 21:05   #56
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Ja idd, als mijn twee mechelaars beginnen te vechten stamp ik ze uiteen en met mijn kinderen doe ik juist hetzelfde + daarna nog is met mijne regel of mijnen broeksriem erop los.
en als we dat niet geloven maak je ons iets anders wijs
Oud 4 januari 2010, 23:05   #57
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met andere woorden, je hebt op exact dezelfde manier gereageerd. Het gaat dus om het recht van de sterkste (bij jou) en dát is de boodschap die je ze geleerd hebt. Achter je rug zal dat kind opnieuw vechten. Geweld gebruiken op kinderen is bovendien laf en moreel verwerpelijk.

Het is interessant om te zien welke mensen hier vóór de pedagogische tic zijn en welke armtierige standpunten ze innemen over andere onderwerpen, zoals werkloosheid, kernenergie, enz. Blijkbaar is er een verband: moreel verwerpelijk op het ene vlak betekent ook moreel verwerpelijk op het andere vlak.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 23:14   #58
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Alles wat je hier uitlegt gaat er van uit dat je je kind gewoon meppen geeft tot het stil is of doet wat je zegt, en daar geen woord uitleg bij geeft.

Je zei het zelf:Kinderen zijn onredelijk. Als je zonder klappen je kind aan het zwijgen gekregen hebt, is dat een vorm van mentale chantage. Wat niet altijd slecht hoeft te zijn.

We denken graag dat we goede ouders zijn door onze kinderen met straf te bedreigen als ze niet doen wat we zeggen, maar dit is net als geweld een vorm van machtsmisbruik. Je doet het gewoon omdat je het kan, het principe is identiek.
Agressie ten overstaan van kinderen is niet te rechtvaardigen door een of andere uitleg. Het is belangrijk dat kinderen leren zich op een sociaal aanvaardbare manier te gedragen. Geweld gebruiken hoort daar niet bij. Door geweld te gebruiken leer je kinderen zich gewelddadig te gedragen.

Je "kind aan het zwijgen krijgen" waarover je spreekt is reeds een vorm van kindermishandeling. Met dergelijke opvoedingspraktijken is het duidelijk waarom de maatschappij naar de vaantjes is/gaat.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
Oud 4 januari 2010, 23:19   #59
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Zo'n dingen zetten de deur weer volledig open voor misbruiken.
Want wanneer spreek je over een pedagogische tik en wanneer van kindermishandeling?
Kindermishandelaars die hun kinderen afranselen met een broeksriem hebben nu terug het perfecte alibi: "Het was maar een pedagogische tik".
Kindermisbehandeling leidt tot kindermishandeling. Kijk maar naar dat recent omgekomen 5 jarig meisje nadat ze was gestraft voor bedplassen. Dat was volgens de ouders ook een pedagogische tic.

Citaat:
Het valt trouwens ook niet te verbazen dat de "pedagogische tik" (om het eufemisme maar eens te gebruiken) vooral voorkomt bij de lagere sociale klasse. Mensen die niet gestudeerd hebben hebben moeite om de juiste woorden te vinden en kunnen enkel hun gedacht zeggen via daden.
Men zou misschien moeten proberen om in het beroepsonderwijs aandacht te schenken aan taalvaardigheid en pedagogie.
Inderdaad, het gebruik van de pedagogische tic lijkt samen te gaan met een lage intelligentie.

Oud 4 januari 2010, 23:33   #60
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, dat denk ik ook. (dat hij dat schrijft)

1207 echter denkt dat er daadwerkelijk ribben gebroken waren en dat dan daarom de petsen op het kind gerechtvaardigd waren.
in dat geval zit ik er uiteraard naast.
maar om te denken dat een pak rammel, is korter dan dat eufemisme, altijd slecht is of gekoppeld zou zijn aan sociaal niveau is foutief.

kinderen hebben grenzen nodig. in een hele opvoedingscyclus, die uiteindelijk zo'n 20j duurt, is het af en toe nuttig.

ge moet uwe klein ni het ziekenhuis inkloppen of met tafelpoten op uw klein mannen inslaan maar daar praten we niet over hé.

er is nog een serieuze grijze zone tussen de broeksriem en de diplomaat/advokaat/... inschakelen omdat ge uwe klein ni durft vragen om in zijn bed te kruipen

Laatst gewijzigd door 1207 : 4 januari 2010 om 23:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be