![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De welvaartsstaat bestaat niet | |||
De stelling klopt |
![]() ![]() ![]() |
4 | 33,33% |
de stelling klopt niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
de stelling klopt in zekere mate |
![]() ![]() ![]() |
5 | 41,67% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() De welvaartstaat bestaat natuurlijk, je moet het eens vragen aan dat gedeelte van de bevolking dat ervan geniet, dwz de 80% niet- armen.
Maar ik beweer dat een maatschappij zich niet op die protserige eretitel kan beroepen, als ze de misère van de allerzwakste 20% niet kan verlichten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verdiende niet meer, ik hield meer over. Dat is een groot verschil U begrijpt er werkelijk niets van en als dat zo doorgaat, wat ik vrees, zal ik moeten uit intellectueel hygiënische overwegingen de discussie met u moeten verbreken, want het heeft werkelijk geen naam en geen zin. De staat geeft helemaal geen redelijk hoge dop, want die zit 20% onder de armoedegrens. Dat je dan toch nog meer overhoudt dan op een minimumloon heeft te maken met de criminele overbelasting van 25% die de staat minimumloners oplegt, terwijl de dop niet belast wordt (en natuurlijk ook met de hoge kosten die uit werken gaan oplevert) Maar waarom verlies ik mijn tijd met minimum-IQ-ers en/of kwaadwillige niet-verstaanders??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Weet ge wat kerel, ipv uw kop in het zand te steken om niet te moeten zien hoe de staat de laagstverdieners terroriseert door ze naar de ijstijd terug te overbelasten, zoudt ge beter kampen inrichten om de 100000 bijgekomen werklozen in onder te brengen om ze des te beter te kunnen laten verrekken van de misère met bakkendragerij en zo, en kippen laten bakken voor de obese veelvraterige vleeseters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De welvaartsstaat presteert het immers, de meest zwakke bevolkingsgroepen onder de armoededrempel te houden. Permanent. het is een van de meest cynische kanten van de democratie, waarin een meerderheidsgroep die het goed heeft, van zijn democratische macht misbruikt maakt om een (grote) minderheidsgroep die het slecht heeft, onder de knoet te houden. En daarbij heeft ze een verbaal strijbare ideologie ontwikkeld - die van de "welvaartsstaat (sic)- om die zwakkeren ook nog ideologisch onder de knoet te houden. Maar niet iedereen laat zich zand in de ogen strooien. Oa de meeste stemmers hier niet... Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2010 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() helemaal geen complot, daar is niets achterbaks of geheimzinnig aan. Het wordt allemaal klakkeloos cynisch in de openbaarheid uitgespeeld.
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2010 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, opdraaien dat moet je dan maar doen hé, welkom in het kiekenparadijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() De meeste kiekenbakkers en postronddragers zitten ruim onder de armoedegrens, daar maak ik me geen zorgen over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge niet is staat zijt voor uzelf te zorgen, moet ge u laten opnemen . Als ge toch zelfstandig door het leven wil gaan , moet ge de gevolgen daar van dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een rede een echte Pericles waardig. Ik vrees echter dat jouw hoofd nog veel ernstiger vervormd is onder uw helm dan bij het origineel. Probeer misschien eens uw helm af te zetten, dat maakt een waterhoofd aanzienlijk lichter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Ik ben al vijftien jaar opgenomen in de dop, daarvan kan ik heel wat zelfstandiger leven dan van een minimumloon, al is het dan nog 20% onder de armoedegrens.
Maar dat bewijst wel met welke soort terreur tegen de zwaksten in de samenleving hier wel te maken hebben, die dergelijke staatsterreur nog voor een welvaartsstaat willen laten doorgaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2010 om 11:23. |
![]() |
![]() |