Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De welvaartsstaat bestaat niet
De stelling klopt 4 33,33%
de stelling klopt niet 3 25,00%
de stelling klopt in zekere mate 5 41,67%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2010, 10:08   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
De welvaartstaat bestaat wel, de 'wel-zijn'staat niet
De welvaartstaat bestaat natuurlijk, je moet het eens vragen aan dat gedeelte van de bevolking dat ervan geniet, dwz de 80% niet- armen.

Maar ik beweer dat een maatschappij zich niet op die protserige eretitel kan beroepen, als ze de misère van de allerzwakste 20% niet kan verlichten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 10:21   #42
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U verdiende dus meer met de dop dan met u loon als taxichauffeur, dat wil toch zeggen dat de staat een redelijk hoge dop geeft

Ik verdiende niet meer, ik hield meer over. Dat is een groot verschil

U begrijpt er werkelijk niets van en als dat zo doorgaat, wat ik vrees, zal ik moeten uit intellectueel hygiënische overwegingen de discussie met u moeten verbreken, want het heeft werkelijk geen naam en geen zin.

De staat geeft helemaal geen redelijk hoge dop, want die zit 20% onder de armoedegrens.

Dat je dan toch nog meer overhoudt dan op een minimumloon heeft te maken met de criminele overbelasting van 25% die de staat minimumloners oplegt, terwijl de dop niet belast wordt (en natuurlijk ook met de hoge kosten die uit werken gaan oplevert)

Maar waarom verlies ik mijn tijd met minimum-IQ-ers en/of kwaadwillige niet-verstaanders???
Oud 8 januari 2010, 10:30   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

U begrijpt er werkelijk niets van en als dat zo doorgaat, wat ik vrees, zal ik moeten uit intellectueel hygiënische overwegingen de discussie met u moeten verbreken, want het heeft werkelijk geen naam en geen zin.

De staat geeft helemaal geen redelijk hoge dop, want die zit 20% onder de armoedegrens.

Dat je dan toch nog meer overhoudt dan op een minimumloon heeft te maken met de criminele overbelasting van 25% die de staat minimumloners oplegt, terwijl de dop niet belast wordt (en natuurlijk ook met de hoge kosten die uit werken gaan oplevert)

Maar waarom verlies ik mijn tijd met minimum-IQ-ers en/of kwaadwillige niet-verstaanders???
Weet ge wat kerel, in plaats van de kniezen zou je beter zelfstandige worden. Reclame ronddragen en / of kippen bakken op de markt levert u altijd meer op dan die 700 of 800 euro leefloon. En ge hebt er geen enkel diploma voor nodig.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 10:36   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Weet ge wat kerel, in plaats van de kniezen zou je beter zelfstandige worden. Reclame ronddragen en / of kippen bakken op de markt levert u altijd meer op dan die 700 of 800 euro leefloon. En ge hebt er geen enkel diploma voor nodig.
Weet ge wat kerel, ipv uw kop in het zand te steken om niet te moeten zien hoe de staat de laagstverdieners terroriseert door ze naar de ijstijd terug te overbelasten, zoudt ge beter kampen inrichten om de 100000 bijgekomen werklozen in onder te brengen om ze des te beter te kunnen laten verrekken van de misère met bakkendragerij en zo, en kippen laten bakken voor de obese veelvraterige vleeseters.
Oud 8 januari 2010, 10:37   #45
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Of beter gezegd waarom verliest u gewoon u tijd.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 10:44   #46
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Weet ge wat kerel, ipv uw kop in het zand te steken om niet te moeten zien hoe de staat de laagstverdieners terroriseert door ze naar de ijstijd terug te overbelasten, zoudt ge beter kampen inrichten om de 100000 bijgekomen werklozen in onder te brengen om ze des te beter te kunnen laten verrekken van de misère met bakkendragerij en zo, en kippen laten bakken voor de obese veelvraterige vleeseters.
Het verschil is die 100000 bijgekomen werklozen verdienen een hogere dop, en zullen waarschijnlijk direct weer achter een nieuwe job zoeken.
Oud 8 januari 2010, 10:47   #47
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet dat u toch niet aantrekken wie uw kippen koopt. Als ge wilt vindt ge altijd redenen op niet te moeten werken: te warm, te koud, niet uitdagend genoeg, overal zeveraars enz.... Al de rest is zever.
Oud 8 januari 2010, 10:59   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet dat u toch niet aantrekken wie uw kippen koopt. Als ge wilt vindt ge altijd redenen op niet te moeten werken: te warm, te koud, niet uitdagend genoeg, overal zeveraars enz.... Al de rest is zever.
Nee nee, niet al de rest is zever. Uitsluitend dat wat gij hier naar voor brengt.

De welvaartsstaat presteert het immers, de meest zwakke bevolkingsgroepen onder de armoededrempel te houden. Permanent.

het is een van de meest cynische kanten van de democratie, waarin een meerderheidsgroep die het goed heeft, van zijn democratische macht misbruikt maakt om een (grote) minderheidsgroep die het slecht heeft, onder de knoet te houden.

En daarbij heeft ze een verbaal strijbare ideologie ontwikkeld - die van de "welvaartsstaat (sic)- om die zwakkeren ook nog ideologisch onder de knoet te houden.

Maar niet iedereen laat zich zand in de ogen strooien.

Oa de meeste stemmers hier niet...

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2010 om 11:01.
Oud 8 januari 2010, 11:01   #49
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nee nee, niet al de rest is zever. Uitsluitend dat wat gij hier naar voor brengt.

De welvaartsstaat presteert het immers, de meest zwakke bevolkingsgroepen onder de armoededrempel te houden. Permanent.

het is een van de meest cynische kanten van de democratie, waarin een meerderheidsgroep die het goed heeft, van zijn democratische macht misbruikt maakt om een (grote) minderheidsgroep die het slecht heeft, onder de knoet te houden.

En daarbij heeft ze een verbaal strijbare ideologie ontwikkeld - die van de "welvaartsstaat (sic)- om die zwakkeren ook nog ideologisch onder de knoet te houden.
één groot complot.
Oud 8 januari 2010, 11:02   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
één groot complot.
helemaal geen complot, daar is niets achterbaks of geheimzinnig aan. Het wordt allemaal klakkeloos cynisch in de openbaarheid uitgespeeld.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2010 om 11:02.
Oud 8 januari 2010, 11:04   #51
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

12 stemmers, gaat u daar echt mee uitpakken?
Oud 8 januari 2010, 11:05   #52
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ge kunt toch kieken bakken en post ronddragen zeker, en als ge dat doet zit ge zeker boven de armoedegrens. Maar als de liever op uw gat zit, tja, moet ik daarvoor opdraaien ?
Oud 8 januari 2010, 11:09   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ge kunt toch kieken bakken en post ronddragen zeker, en als ge dat doet zit ge zeker boven de armoedegrens. Maar als de liever op uw gat zit, tja, moet ik daarvoor opdraaien ?
Praat maar verder met jouw kiekens daar ga je zeker hetzelfde praatniveau vinden.

En ja, opdraaien dat moet je dan maar doen hé, welkom in het kiekenparadijs.
Oud 8 januari 2010, 11:10   #54
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Praat maar verder met jouw kiekens daar ga je zeker hetzelfde praatniveau vinden.

En ja, opdraaien dat moet je dan maar doen hé, welkom in het kiekenparadijs.
Zijt ge zat misschien ?
Oud 8 januari 2010, 11:11   #55
eno2
Banneling

Standaard

De meeste kiekenbakkers en postronddragers zitten ruim onder de armoedegrens, daar maak ik me geen zorgen over.
Oud 8 januari 2010, 11:12   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijt ge zat misschien ?
Ik ben jouw gekakel zat.
Oud 8 januari 2010, 11:13   #57
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste kiekenbakkers en postronddragers zitten ruim onder de armoedegrens, daar maak ik me geen zorgen over.
Als ge niet is staat zijt voor uzelf te zorgen, moet ge u laten opnemen . Als ge toch zelfstandig door het leven wil gaan , moet ge de gevolgen daar van dragen.
Oud 8 januari 2010, 11:14   #58
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben jouw gekakel zat.
Ik vind dat ik logische conclusies trek, maar soit.
Oud 8 januari 2010, 11:19   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge niet is staat zijt voor uzelf te zorgen, moet ge u laten opnemen . Als ge toch zelfstandig door het leven wil gaan , moet ge de gevolgen daar van dragen.

Een rede een echte Pericles waardig.

Ik vrees echter dat jouw hoofd nog veel ernstiger vervormd is onder uw helm dan bij het origineel.

Probeer misschien eens uw helm af te zetten, dat maakt een waterhoofd aanzienlijk lichter.
Oud 8 januari 2010, 11:23   #60
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben al vijftien jaar opgenomen in de dop, daarvan kan ik heel wat zelfstandiger leven dan van een minimumloon, al is het dan nog 20% onder de armoedegrens.

Maar dat bewijst wel met welke soort terreur tegen de zwaksten in de samenleving hier wel te maken hebben, die dergelijke staatsterreur nog voor een welvaartsstaat willen laten doorgaan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2010 om 11:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be